Wydawnictwo Portal przygotowało tym razem dwa prototypy: Konwój oraz rozszerzenie 51. State: Winter. Dodatkowo na ZjAvę miała dotrzeć - ale nie dotarła - finalna wersja dodatku do Neuroshimy Hex - Stalowej Policji. Co oczywiście nie uniemożliwia nam napisania o niej kilku słów.
Jeśli chodzi o Neuroshimę Hex, jak wiadomo, w tym roku Portal planuje wyjątkowo wiele atrakcji dla fanów najpopularniejszej chyba z polskich planszówek. Czeka nas nowa forma rozszerzenia - trzy army packi, czyli małe pudełka zawierające po jednej armii. Kilka niespodzianek jest ciągle objętych klauzulą tajności.
Poza tym Portal dostrzegł już narastającą modę na planszówki kooperacyjne i tworzy własną. Robinson opowiadać będzie dramatyczną historię rozbitków na samotnej wyspie. Celem gry będzie przede wszystkim przeżycie, a w dalszej kolejności rozpalenie wielkiego ogniska, które zaalarmowałoby przepływający statek. Gra znajduje się jeszcze na wczesnym etapie produkcji.
Konwój
Kolejna gra karciana Portalu w neuroshimowych klimatach, tym razem wyłącznie dwuosobowa. Konwój maszyn Molocha przesuwa się ku Nowemu Jorkowi i planuje całkowite zniszczenie miasta, czemu próbuje zapobiec Posterunek.
Rozgrywka składa się z pięciu faz, w których toczyć będziemy dwie do czterech bitew o mniejsze miasteczka. Zwycięzca każdej z nich otrzyma nagrodę utrudniającą życie przeciwnikowi. I tak aż do decydującej batalii o Nowy Jork. Czy miasto ulegnie zniszczeniu, czy też Posterunek jako pierwszy rozprawi się z maszynami Molocha?
Gra jest cały czas testowana, prawdopodobnie zostanie wydana w okolicy czerwca.
51. State: Winter
Po samodzielnym dodatku, Nowej Erze, przyszedł czas na kolejny, tym razem już wymagający którejkolwiek podstawki. Winter wprowadza przede wszystkim planszę, nowe karty i stały czas gry (6 tur). Dodatek nastawiony jest na bicie rekordów punktowych - wyniki w granicach 80 punktów nie są rzadkością.
Co więcej, ograniczono losowość i jeszcze bardziej zwiększono decyzyjność. Po pierwsze, od początku wiemy, kiedy gra się skończy. Poza tym na początku każdej tury dostajemy stały bonus niezmienny dla każdej rozgrywki. Największą jednak zmianą jest wprowadzenie planszy, która umożliwia nową akcję - dobranie jednej z czterech jawnych kart. Dodatkowo, dzięki Zimie, grać można kolejną frakcją - Teksasem. Rozszerzenie będzie można łączyć z Nową Erą lub 51. Stanem.
Winter ma ukazać się jesienią.
Stalowa Policja
Armia prawdziwych twardych chłopaków, opancerzonych, wytrzymałych i zabójczych. Chociaż zawiera niewiele jednostek, w dodatku o niskich inicjatywach, rekompensuje to świetnymi modułami, żeby wspomnieć tylko o kilku Matkach działających w dwóch kierunkach czy o module dodającym +2 do siły ataku wręcz. Same jednostki też są dość nietypowe: mamy m.in. sieciarzy z cechą Transportera, kilku mobilnych strzelców odbijających ciosy czy Pancerniaka, który po "zapłaceniu" 1 punktu wytrzymałości przez Sztab może usunąć z planszy dowolny żeton przeciwnika i zająć jego miejsce. Cecha Sztabu pozwala zarzucić sieć na jedną dowolną jednostkę kosztem 1 punktu wytrzymałości.