string(15) ""
» Blog » Proroctwa w snach
28-07-2013 23:05

Proroctwa w snach

W działach: sny, oneiros, rpg | Odsłony: 168

Proroctwa w snach

Prorocze Sny w Oneiros

"O to coś o przyszłości. Za każdym razem jak się na nią spojrzysz - zmienia się, bo się na nią spojrzałeś, a to zmienia wszystko pozostałe."

Cytat z filmu „Next"

   Jakiś czas temu opublikowałem grę Oneiros:Karty Wyobraźni, traktuje ona, jak się pewnie nie trudno domyśleć, o snach i wędrujących w nich Oneironautach. Tworząc ją starałem się zaszczepić w niej wszystkie aspekty snów, oraz maksymalnie wykorzystać płynący z nich potencjał, świadom jednak wielu ograniczeń. Jedną z rzeczy od których zacząłem były prorocze sny, które okazały się jednak ślepym zaułkiem. Bardzo trudno oprzeć przygodę na proroctwie, gdy doświadcza się obrazów, lecz nie można uczestniczyć w jego spełnieniu, Z tego powodu temat ten wrócił dopiero pod koniec prac, gdy przeczytałem parę ciekawych artykułów na ten temat. Poniżej znajduje się to, co znalazło się w podręczniku.

 

Proroctwa w przygodzie

Motyw proroctw w snach bardzo dobrze wygląda w książkach lub filmach, lecz aby równie dobrze komponował się z przygodą, należy dobrze zastanowić się nad jego treścią i znaczeniem.

Dobrze używać proroctw obejmujących wydarzenia, na które nie mają wpływu postacie graczy, lecz których konsekwencje będą już na postacie oddziaływać. Mogą to być informacje o nadchodzących katastrofach, epidemiach lub wojach. Ta wiedza może podsunąć graczom pomysły, co ich postacie powinny zrobić w najbliższym czasie, aby się przygotować na nadchodzące wydarzenia.

Drugim interesującym motywem są proroctwa dotyczące przyszłości, która nadejdzie, jeżeli postacie graczy nic nie zrobią. Może to być informacja np. o zamachu na życie króla, odprawienie mrocznego rytuału, dokładne miejsce wylądowania statku obcych lub znajomość źródła śmiertelnej zarazy. W takich przypadkach gracze nie mają obowiązku interweniować, lecz proroctwa mogą ukazać koszmarne konsekwencje wydarzenia, oraz jak wpłynie to na bohaterów graczy, jeżeli nic nie zrobią by to zmienić.

Niedobrze jest używać proroctw, aby pokazać graczom zaplanowane sceny z rozgrywanej przygody. Jest to związane z nieprzewidywalnością działań graczy, oraz z losowością większości mechanik. Na przykład prorocza wizja walki między paladynem i demonem nigdy nie musi dojść do skutku, a to z powodu ominięcia przez postacie graczy danego miejsca, lub z powodu przedwczesnej śmierci danej postaci w prostej walce przegranej przez złe rzuty gracza w testach.

Oneironauci w proroctwach

Jak widać proroctwa mogą być bardzo ciekawym uzupełnieniem kampanii, lecz w takiej formie nie dają możliwości wykazania się Oneironautom. Aby gracze nie byli znudzeni oglądaniem wizji przyszłości, należy postawić przed nimi jakieś wyzwanie w formie zrozumiałego zadania.

Najprostszym motywem może być wykorzystanie Snu z proroctwem, jako poligonu doświadczalnego, na którym można bezpiecznie sprawdzić najlepsze sposoby poradzenia sobie z danym wyzwaniem.

Innym wyzwaniem podstawionym przed Oneronautami może być odkrycie źródła proroczych snów. W takim przypadku postacie muszą dostać się do snu, aby tam znaleźć osobę lub istotę, która te sny wywołuje. Jednym ze sposobów jest usuwanie sennych postaci, aż odnajdzie się nieusuwalny Byt we śnie.

 

Komentarze


Agrafka
   
Ocena:
0
Trafiłeś w mój ukochany temat. 
Plus za oneironautykę.
29-07-2013 07:58

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.