» Blog » Projekt Orsa
14-09-2012 08:26

Projekt Orsa

W działach: RPG, Projekt Orsa | Odsłony: 6

Projekt Orsa

Projekt Orsa to nie tyle system RPG (chociaż można tak o nim mówić), co linia wydawnicza, której zadaniem jest spełnienie trzech podstawowych zasad:

 

  1. Wprowadzenie nowych osób do hobby
  2. Uczyć jak prowadzić
  3. Być łatwą w zrozumieniu dla graczy, którzy siadają do gry po raz pierwszy.

 

Komentarze


postapokaliptyk
   
Ocena:
0
powodzenia!
14-09-2012 08:50
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Khaki się wkurzy.
14-09-2012 09:18
KFC
    @zigzak
Ocena:
0
Niekoniecznie - Khaki robi grę edukacyjną na zamówienie jakiejś firmy. A Darken robi grę o tym jak grać w RPG na licencji CC - imo dwie zupełnie różne sprawy.
14-09-2012 09:22
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Niekoniecznie, ale prawdopodobnie :P

Z tego co pamiętam, stawiał sobie takie same cele, EU.Ropa jest tylko jednym z elementów działalnosci propagacyjnej RPG, o ktorej pisał Khaki.
14-09-2012 09:28
Zuhar
   
Ocena:
+7
Jak do tej pory efekty pracy nad popularyzacją RPG i stosowane przez Darkena metody przekonują mnie zdecydowanie bardziej.
14-09-2012 09:44
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Dlatego mówię - Khaki się wkurzy.
14-09-2012 10:47
Krzyś
   
Ocena:
0
Na Grojkonie byłem, prezentacji wysłuchałem, podjarałem się, kibicuję. Sam bym chętnie poprowadził nowym graczom. Jak mówiłem wtedy, jakbym miał coś takiego zaczynając przygodę z RPG, to mnóstwa głupich sytuacji by nie było.
14-09-2012 11:18
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Myśmy mieli. Nazywało się MiM i Oko Yrrhedesa ;)
14-09-2012 11:21
KFC
   
Ocena:
0
20 lat temu Zig :P
14-09-2012 11:24
Beamhit
   
Ocena:
+2
Po lekturze MiM'a były same głupie sytuacje. Ale to jest zawsze, gdy jest tylko jeden monopolista i jedno spojrzenie na świat.
14-09-2012 11:34
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
no, 20-15 lat temu.

Nie wiem o jakich głupich sytuacjach mówisz, Beamhicie. U mnie działało.
14-09-2012 11:38
meryphillia
   
Ocena:
+1
Biedny MiM nie dycha już od 10 lat (w sierpniu mieliśmy okrągłą rocznicę), ale jak widać hejterzy nadal w natarciu ze swoim śmiesznym mamrotaniem. ;D

A każdy projekt przybliżający nasze hobby ogółowi, jak najbardziej porządany w tych smutnych jak ...ten tego, czasach. ;)
14-09-2012 12:22
Krzyś
   
Ocena:
+1
Zigzak, RPG to hobby które się przecież ciągle rozwija. Ja miałem tylko Tawernę RPG. Z niej się dowiedziałem co to RPG i sami z kumplami się wkręciliśmy (pomijając że teraz tylko ja gram)
Szczerze? Nie wiem czy miałbym ochotę uczyć się dziś grać z MiMów czy Oka. Bałbym się, że są jednak ciut zbyt archaiczne jak na dzisiejsze czasy.
14-09-2012 12:43
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
"Nie wiem, to nie spróbuję?"
Zdziwiłbyś się, jak wiele problemików, które dzisiaj zarzucają na poltera oszołomy młodszej generacji, które MiMa nie czytały, zostało już dawno opisanych w MiMach.

I tobie może się wydawac, że się rozwija, mi się wydaje, że w wielu miejscach się degeneruje - wystarczy trochę szersza perspektywa.

Spróbuj:

http://www.magiaimiecz.eu/baza_cza sopism/magiaimiecz.htm
14-09-2012 12:49
Krzyś
   
Ocena:
0
Dziękuję, z pewnością poczytam. Ale raczej wedle Żydowskiego powiedzonka (ha, usłyszałem na Grojkonie od mądrych RPGowców to szpanuję)
"Radź się innych, rób po swojemu"
Bo mam wrażenie że chyba sporo osób traktuje MiMa jak Biblię.
Teraz jeszcze to tylko moje przypuszczenie, ale obiecuję się do edukować- nie wiem czy coś pisane w czasach pierwszego Wh i starych DDeków pomoże mi z problemami w TSoYu, Dungeon Worldzie, czy wprowadzi w świat RPG dla Eclipse Phase czy autorek.

ED.
I gdzie widzisz degenerację? W tym, że dziś mamy możliwość wyboru z ogromnych zasobów, w co grać, jak grać, z kim grać?
14-09-2012 12:57
kbender
   
Ocena:
+3
@zigzak
"Zdziwiłbyś się, jak wiele problemików, które dzisiaj zarzucają na poltera oszołomy młodszej generacji, które MiMa nie czytały, zostało już dawno opisanych w MiMach."

I jak wiele zaproponowano tam rzeczy patologicznie traktowanych jako świętości do dziś.

Co tam, MiMa się czytało i strasznie nim jarało. Za to nie powiem, żeby pisemko wprowadziło jakąś rewolucję w stylu grania mojej ekipy.

Więcej na tym polu zrobiły znikające z twarzy pryszcze i wyrastające włosy na klacie.

@Darken
Powodzenia!
14-09-2012 12:57
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Khorn - jasne, wnioski wyciągniesz sam. Nie mówię też, że ówczesne rozwiązania WSZYSTKIE I ZAWSZE są skuteczne czy optymalne także dzisiaj. Ale warto je znac, chocby dlatego, by porownac do tego, co jest dzisiaj. Zaskakująco wiele z nich pojawia się i w dzisiejszych dyskusjach i propozycjach.
14-09-2012 13:03
Beamhit
   
Ocena:
0
@meryphillia

Ja hejterem MiM'a? Ja bardzo uwielbiałem MiM'a, zwłaszcza gdy jeszcze Musiał rysował swoje "naked babies in bondage" i moje 15-letnie ciało miało się gdzie wyfapować.
14-09-2012 23:42
44231

Użytkownik niezarejestrowany
    trzeba by to uściślić i poczęstować przykładem :)
Ocena:
+2
Na razie nie wiem co powiedzieć. Trochę burza w szklance wody. Tworzenie gier-almanachów które mają promować granie? Nie lepiej byłoby wydać po prostu dobry system RPG, w który wszyscy chcieliby pograć, włącznie z nowicjuszami? Kiedy planujesz wydać pierwszą grę, czy raczej to, co nazywasz "ZERO"? Wszedłem w zakładkę PLIKI ale nie ma tam nic do ściągnięcia, chyba że linki nie działają. Acha i jeszcze to zdanie "Projekt Orsa to nie tyle system RPG (chociaż można tak o nim mówić), co linia wydawnicza"... To co to właściwie jest. X ale nie X a raczej Y. Jak na osobę, która w kwestiach technicznych "jest troszkę bardziej niż dobra" to brakuje tu zdecydowania i konkretów. Nie zrozum mnie źle, inicjatywa mnie zaintrygowała, w przeciwnym wypadku bym się nie odzywał w ogóle. Pozdrawiam
16-09-2012 12:51
Darken
   
Ocena:
+1
Dronie, poczekaj do trzeciego wpisu. :)
17-09-2012 09:25

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.