» Blog » Project Eternity
17-09-2012 18:22

Project Eternity

W działach: gry komputerowe | Odsłony: 6

Project Eternity

Ponieważ na info od działu PC trzeba pewnie będzie czekać parę miesięcy, szybki news: Project Eternity

 

Obsidian w składzie wymiataków, którzy robili Planescape: Torment (Chris Avellone, fool!), Icewind Dale 1 i 2, Fallout New Vegas, Arcanum, Baldury i KotOR2 właśnie zebrało kasę na swój nowy, erpegowy projekt:

 

  • fantasy w autorskim świecie (raczej pop-fantasy)
  • w rzucie izometrycznym
  • z drużyną montowaną z napotkanych postaci
  • z fabułą (Chris Avellone, fool!)
  • z aktywną pauzą
  • z fajnymi i logicznymi podziemiami (nie hack & slash, tylko elementy crawla, jak w BG)
  • PC exclusive (możliwe opcje dla Maca i... Linuxa.)
 
Widomo, że zobaczymy jak to wyjdzie, że może skończy się na sentymencie, że świat będzie taką samą porażką jak ten z DA i w ogóle...
Ale czy to nie jest to, na co wszyscy czekaliśmy od tak wielu lat? No nie jest? No jest, chyba, nie?

Rakotwórcze eternity zawitają na naszych PCtach pewnie za jakieś półtora roku. No, może dwa lata. Ja tam czekam.

 

Komentarze


KFC
   
Ocena:
+1
czyli póki co win exclusive ;)
17-09-2012 18:52
Malaggar
   
Ocena:
+3
Wierzę w ten projekt. Wierzę, że nie zrobią rzyga na miarę "współczesnych" cRPGów.
17-09-2012 19:06
Krzyś
   
Ocena:
0
Podoba mi się drużyna, jaką zebrali przed wyruszeniem w tę drogę, ale jestem cokolwiek sceptyczny, jesli chodzi o RPGi od Obsidianu.
17-09-2012 19:15
Asthariel
   
Ocena:
+1
Czemu? KoTOR 2 był dobry, tylko popsuty przez Lucas Arts i brak czasu, Maska Zdrajcy była dobra, New Vegas było dobre.
17-09-2012 19:19
Malaggar
   
Ocena:
+2
Po prawdzie to Kotor 2 podobał mi się zdecydowanie bardziej od jedynki.
17-09-2012 19:24
Nuriel
   
Ocena:
+3
@Khorn

Chris Avellone, Tim Cain, i (last but not least) Josh Sawyer. Czytaj: Fallout, Planescape: Torment, Icewind Dale.
Jarałeś się powrotem Black Isle, ale jesteś sceptyczny co do projektu ich najlepszych twórców? ;)

Poza tym, większość "problemów" z Obsidianem polega na tym, że wydawca daje im za mało czasu na dokończenie/doszlifowanie gry. Akurat Kickstarter to inicjatywa która może pozwolić im na przeskoczenie tegoż.

@Ninetongues

Uporczywe propagowanie wymyślonej przez siebie etykietki jest troszkę komiczne. Odpuść sobie może to z czapy wzięte pop-fantasy?

Poza tym, co jest głupiego w świecie Dragon Age? Jesli chodzi o pseudo tolkienowskie fantasy to jeden z sensowniej i logiczniej zbudowanych światów.

EDIT: Co do samego Project: Eternity... Jestem zachwycony. To jest cholernie duża szansa dla całego rynku cRPG. Obecnie mamy właściwie tylko albo coraz mniej interaktywne "filmówki" od Bioware (co nie znaczy, że mi się nie podobają ;) ) albo pozbawione fabuły zbiory widoczków a'la Morrowind czy Skyrim. Przydałaby się powrót Złotego Wieku cRPG. Jeśli Project: Eternity będzie tak dobry jak się zapowiada, a BG:EE i Divinity: Original Sin odniosą sukces marketingowy to może, może... Trzymam kciuki za tą grę :)
17-09-2012 20:13
Krzyś
   
Ocena:
0
@Nurielu
Tak, jarałem się, i tym Projectem też się jaram jak cholera, zwłaszcza przez wspomniany team który nad tym pracuje. Ale mam też w głowie, że jedyną grą Obsidianu na której się nie zawiodłem.... no właśnie, nawet ciężko wybrać. Jedynie wspomniana Maska Zdrajcy mi spasowała.

No, ale mi się przecież Skyrim i DA podobały, co ja tam wiem...
17-09-2012 20:20
Ninetongues
   
Ocena:
+1
@ Nuriel
Używam pop-fantasy, bo takiego pojęcia brakuje, a nie mam zamiaru tworzyć potworków takich jak "pseudo tolkienowskie fantasy". Jakoś każdy, do kogo mówię rozumie, co mam na myśli. Czy nie taka jest rola języka?
17-09-2012 20:24
Nuriel
   
Ocena:
+2
@Khorn

Ale tak jak pisałem wyżej, problemy jakie ma Obsidian biorą się z niedostatecznej ilości czasu/funduszy. Zwrócenie się wprost do fanów jest czymś co (być może, miejmy nadzieję ;)) na wyeliminowanie tych problemów. Czego Tobie i sobie życzę ;)

@Ninetongues

Meh, moim skromnym zdaniem to właśnie pop-fantasy brzmi sztucznie - chociażby dlatego, że ustalenie zakresu tejże definicji jest dosyc trudne. Ale dyskutowaliśmy o tym z rok temu, nie ma sensu powtarzać argumentów. Pozwoliłem sobie tylko wyrazić własne zdanie na ów temat :)

@Malaggar

http://www.gram.pl/news_8APlHO,0_D ivinity_Original_Sin_zapowiedziane.h tml

Tutaj masz krótkie info ;)
17-09-2012 20:24
Malaggar
   
Ocena:
+1
Co to Divinity: Original Sin?

Skyrim i DAy to tragedia moim zdaniem i wyraz spsienia rpgów.
17-09-2012 20:35
Sethariel
   
Ocena:
0
Ja czekam na Wasteland 2 :)

Szkoda tylko, że zarówno Project Eternity, jak i Wasteland 2 będą grami drużynowymi. Wolałbym coś bardziej w stylu Fallouta, gdzie można było mieć drużynę, ale nie było to konieczne.
17-09-2012 20:57
Malaggar
   
Ocena:
0
E tam szkoda - liczę na fajnych npców (którzy nie będą starali się wleźć w gacie głównej postaci niezależnie od płci).
17-09-2012 21:00
Shakaras
   
Ocena:
0
Też mam nadzieję, że gra będzie ok. Wolałbym co prawda turową walkę ale niech już będzie ta durna aktywna pauza ;/
17-09-2012 22:26
Aure_Canis
    Warto zwrócić uwagę
Ocena:
+2
Na kickstarterze poproszono o 1,1 mlna dolarów do zebrania w bodajże miesiąc.

Kwotę przekroczono - według jednego źródła - w mniej, niż 24 godziny, według mojej pamięci - nieco ponad dzień.

Lud pragnie.

@"co jest głupiego w świecie Dragon Age?"
Serio?
17-09-2012 22:57
Malaggar
   
Ocena:
0
@To całe Divinity wygląda raczej kiepsko.

@Shakaras: Aktywna pauza jest moim zdaniem ok, jak jest sensownie zrobiona.
17-09-2012 23:40
Nuriel
   
Ocena:
0
@Aure

Tak, serio. Napiszesz? Czy "przecież każdy głupi to powinien wiedzieć, więc sam się domyśl"? ;)

@Malaggar

Godna uwagi jest już sama próba powrotu do rzutu izometrycznego. Poza tym, potencjalny konflikt między głównymi postaciami może być ciekawą innowacją. Nie spotkałem się do tej pory z cRPgiem w którym mielibyśmy do czynienia z dwoma (modyfikowalnymi) głównymi bohaterami.
18-09-2012 08:07
Ninetongues
   
Ocena:
0
@ Nuriel

Świat Dragon Age to idealny przykład pop-fantasy (nie, nie post-tolkienowskiego). Wszystko zerżnięte z innych produkcji, od A do Z, tylko pozmieniano nazwy. A to, co autorzy "dodali od siebie" jest najczęściej słabe. Konflikt zakonu i magów, elfy z rezerwatu - nudy. Było. Jedynym ciekawym motywem tego świata są Qunari, a oni pojawiają się epizodycznie.

A tak to nuda na wtórności i sztampą pogania.

I piszę to jako fan Dragon Age 2. Bo pomimo słabiutkiego świata dialogi w DA2 to majstersztyk.
18-09-2012 09:52
nerv0
   
Ocena:
0
@Aure
@"co jest głupiego w świecie Dragon Age?"
Serio?


No ja też chciałbym się dowiedzieć. :)

Przy okazji niech Malaggar jeszcze podpowie co jest niby nie tak ze Skyrimem? :)
18-09-2012 14:02
Aure_Canis
   
Ocena:
+2
"Wszystko zerżnięte z innych produkcji, od A do Z, tylko pozmieniano nazwy."

I to powinno wystarczyć. Jeżeli ktoś wprowadza orki i gobliny, zakładając, że jak zmieni ich nazwę gatunkową, to nie zauważę, że walczę z orkami i goblinami, cóż. Ten ktoś stara się mnie obrazić. Próbuje nazwać mnie głupkiem.

DA nie ma nic ciekawego w świecie. Jedynkę przeszedłem dwa razy, ale bardziej dla znośnej fabuły i fajnej (czasem) walki, zdecydowanie nie świata. Nie umiem wskazać w świecie DA fajnego motywu, który bym przeniósł na moje sesje RPG. A cRPG, który nie jest dla mnie inspirujący, to już coś smutnego.
18-09-2012 14:59
   
Ocena:
0
Ja tam bardzo lubie Thedas, to imho jeden z lepszych setingów do rpg, przynajmniej dobrze wykorzystujący znane elementy... oryginalność nie jest w końcu zaletą.
18-09-2012 15:26

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.