string(15) ""
» Blog » Progeny: Tworzenie Rodu
23-07-2012 21:27

Progeny: Tworzenie Rodu

Odsłony: 15

 

 

 

 

 

 

TWORZENIE RODU

 

Czas na trochę zasad gry, obowiązujących w Progeny. Mechanizm testowania opisany w poprzedniej notce to tylko częśc zasad gry (czy też mechaniki, jak kto woli), choc nie najważniejszy. Żeby zrozumiec go dobrze, potrzebny jest kontekst, czyli zasady gry w jakimś ogólnym zarysie, które pozwolą zrozumiec skąd co się wzięło.

Nie wspomniałem jeszcze o tworzeniu postaci, zacznę więc od tego. Gdy zaczynamy grę, sprawa jest dośc prosta. Jak każdy początek, i ten zaczyna się od nizin społecznych, kiedy nasz bohater dopiero staje się kimś ważnym w swoim świecie. Domyślnie zaczynamy grę w okresie wczesnych cywilizacji (niekoniecznie na Ziemi, i niekoniecznie w naszym uniwersum), ale nic nie szkodzi by zacząc grę we wcześniejszym, lub późniejszym okresie.

 

Reszta wpisu dostępna na moim blogu

Komentarze


~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Gratuluję wytrwałości i trzymam kciuki za zakończenie pracy :)
23-07-2012 21:32
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
To na razie wersja developerska, beta - dlatego może byc nieco... rozwlekłe :)
23-07-2012 21:35
Szarlih
   
Ocena:
+1
wygląda super.
23-07-2012 22:09
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dzięki, VoBono :)
23-07-2012 22:28
Indoctrine
   
Ocena:
0
Bardzo medievalnie to wygląda.
Czy zasady będą się zmieniać w miarę przemian społecznych?
23-07-2012 23:16
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Zasady tworzenia kolejnych generacji nie. Natomiast w jednej z wersji planuję bonusy do Władzy - większy potencjał Potęgi w jednym okresie, w innym więcej Wpływów, jeszcze w innym - Bogactwa. W zależności od ustroju i poziomu cywilizacyjnego.
23-07-2012 23:27
Andman
   
Ocena:
+1
To kiedy wychodzi polska edycja "Progenów"?
24-07-2012 07:12
Indoctrine
   
Ocena:
0
Hmm...
Mimo wszystko za bardzo medievalnie to wygląda jak na uniwersalny system :)

Wspomniałeś o tym, że miast patriarchatu może być matriarchat. A jak to pogodzić gdy każdy z graczy będzie miał inną wizję?

Na razie wygląda to na ciekawy materiał, ale niekoniecznie do erpega jako takiego - lecz planszówki, karcianki itp :)
24-07-2012 07:26
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Polska edycja wyjdzie, gdy ją skończę, Andmanie :)

Indo, to nigdy nie miał być mainstreamowy erpeg. Bliżej temu indiasom czy innym wynalazkom z pogranicza. Zresztą w dzisiejszych czasach... Wiesz jak jest. Nazwiesz karciankę RPG, nazwiesz planszówkę RPG, i będą to RPG :)

Jeśli gracze będą mieli rozbieżne wizje, będą musieli je jakoś pogodzić, jak erpegie :) Nic nie staje na przeszkodzie, by wydawać "za mąż"braci, a "za żonę" siostry. W ostatecznej wersji będzie też opcjonalna wersja "zaawansowana" zasad - każde z rodzeństwa dostaje wlasne statsy, jak bracia (czyli im starszy, tym bardziej zbliżone do oryginału statsy, im młodszy, tym te statsy słabsze) - i wtedy handelek równouprawniony. Ale to zmieni dosc mocno rozgrywkę.
Poza tym - patriarchat istnieje tu nie bez powodu. To całkiem skuteczny system, który sprawdzał się przez kilka tysiącleci ludzkiej cywilizacji. Kwestia uprawnienia płci na tym tle to bardzo świeża sprawa, ostatnie stulecie plus minus kilka lat - przy czym wciąż w społeczeństwie jest mocno zakorzeniona tradycja patriarchalna (chocby zwyczaj dziedziczena nazwisk po mieczu). A Progeny ma opowiadać o ciągłości.
Zakładamy w tej grze, że tak długo jak istnieją Rody, tak długo istnieje model dynastyczny. Demokracja ludowa czy inne formy sprawowania władzy to także dosc nowe formy wladzy (ok, starożytna Grecja czy Republika Rzymska, ale nawet wtedy istnieli patrycjusze), w ktorych wciąż mogą istniec "Rody" - lobbystów, potentatów przemysłowych itd.
Ale dynastia może też trwać dalej, w przyszłość - przykładem choćby Domy z Battletecha, czy "Diuna" i Rody Landsraadu. Atrydzi wywodzą swój rodowód od Agamemnonna, tego spod Troi, jesli mnie pamięć nie zawodzi - całkiem długa linia rodowa :)
Ogólnie, założenie jest takie, że świat gry opiera się na dynastiach - w jakich czasach, w jakim ustroju to już sprawa drugorzędna.
24-07-2012 08:13
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1
Będzie wersja pod Savage Worlds? Nie chce mi się uczyć nowych i gorszych mechanik.
24-07-2012 14:26
Siman
   
Ocena:
0
No nareszcie Progeny. Dawaj wpisy tylko o tym, a będziesz miał same słitaśne komentarze ode mnie. ;)

Wygląda to fajnie, ale jedna rzecz mi się nie zgadza:

"Brendan: Wola 2, Mądrośc 1, Postawa 5
[...]
Gracz prowadzący ród Brendana tworzy jego potomka – Bierze Postawę po Brendanie, a Mądrośc po siostrze Alvina.
[...]
Brendan II Bystry – Mądrośc 4, Wola 2, Postawa 4"


Brendan II miał Postawę na 4, mimo że odziedziczył ją po ojcu, który miał ją na pięć. Tak samo po kądzieli: Alvin miał Mądrość na 3, a Brendanowi juniorowi skoczyła na 4, nie wiedzieć czemu.

Pomyłka przy przepisywaniu, czy są jakieś dodatkowe zasady, które na to wpłynęły?
24-07-2012 14:32
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie będzie, bo licencja :P
A poza tym, mechanik progeny jest genialna, bo moja, po prostu nie rozumiesz jej geniuszu :D

Ale tak serio - czemu uważasz, że gorsza? Wszak jest do czego innego zaprojektowana.
24-07-2012 14:32
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Siman - kurcze sprawdze, moglem sie walnąć gdzieś faktycznie - tekst byl modyfikowany kilka razy w przeciągu kilku dni, moglo mi sie cos rozjechać. Faktycznie, syn powinien miec jedną cechę tej samej wysokosci co ojciec. Poprawię w domu.
Dzieki za zwrocenie uwagi.
24-07-2012 14:47

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.