string(15) "" » Blog » Progeny: Mistrz Gry w Kawałkach - kilka słów wyjaśnień 25-07-2012 23:07 Progeny: Mistrz Gry w Kawałkach - kilka słów wyjaśnień Odsłony: 2 wpis przeniesiny na http://zigzak.monochrome.pl/?p=387 4Notka polecana przez: Aesandill, Aravial Nalambar, Indoctrine, Siman Poleć innym tę notkę Komentarze Szponer Ocena: +2 A o takim RPG jak 'Polaris' słyszałeś? Bardzo podobna koncepcja (chyba prawie identyczna). [pokaż treść] [kto ukrył] 25-07-2012 23:11 38850 Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 Nie słyszałem. Ogólnie staram się ostatnio w ramach procesu twórczego nie interesowac się nowymi rozwiązaniami, by nie sugerowac się niepotrzebnie. Chodzi wszak o akt twórczy, nie odtwórczy :) Edit: Błyskawicznie wyguglałem sobie to Polaris - to nie jest to samo, nawet dosc daleko rozwiazaniem, przynajmniej z recenzji. http://jerome23.wordpress.com/2010 /01/09/indie-rpg-review-polaris-chivalric-tragedy-at-the-utmost-north/ Rozumiem że o to Polaris ci chodziło, Szponku? Bo są jeszcze dwa inne :) [pokaż treść] [kto ukrył] 25-07-2012 23:14 Szarlih Ocena: +1 nie, polaris to coś mocno innego. W polaris mg nie istnieje, bo gracze korzystają z kluczowych fraz żeby negocjować przebieg rozgrywki. A tu najwyraźniej mg jest, jeno rozparcelowany. Chociaż faktem, tam też gracze rozdzielają pewne obowiązki między siebie - jeden kontroluje "złych", drugi "dobrych", trzeci polewa... [pokaż treść] [kto ukrył] 25-07-2012 23:29 38850 Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 O matko, zapomnialem o Tym, Który Polewa i Przynosi Piwo Z Lodówki. Dammit! :) [pokaż treść] [kto ukrył] 25-07-2012 23:41 Szponer Ocena: 0 Cóż, wydawało mi się, że koncepcje podobne (właśnie poprzez podział na to, kto kim kieruje). Anyway, przynajmniej się zigzaku dowiedziałeś się o nowym erpegu :P [pokaż treść] [kto ukrył] 25-07-2012 23:46 38850 Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 Mechanicznie nie są podobne - tu kazdy z graczy "mistrzuje" swoją część wszystkim pozostalym, a nie tylko wskazanym zasadami kolegom. Poza tym, to co jest tam rozwiazane "mechaniką narracyjną" (yes, but...) tutaj pozostaje wolną wolą graczy - przeszkadzamy tym, z ktorymi mamy kosę, pomagamy tym, ktorzy maja z nami wspolne cele... Do czasu oczywiście :) Ale to Polaris wygląda smakowicie - poczeka sobie aż Pan skończy z Progeny, a potem zajrzy :) Dzięki. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 00:05 Andman Ocena: 0 Czyli Progeny są planszówką bez planszy? [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 09:05 Malaggar Ocena: 0 Lepiej kupić GoTa albo nawet Ryzyko. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 09:08 38850 Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 Andmanie - a jakie erpegi dzisiaj nie są? :) Mal - raz: jakbym sprzedawał, to może by było lepiej. Dwa: nie znasz jeszcze ostatecznej wersji. Trzy: Mam oba te tytuły - w niektórych momentach jest trochę inspiracji, zwlaszcza z Riska. Cztery: Poczekaj z oceną na całość. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 09:21 Malaggar Ocena: 0 Jak takie masz inspiracje to nie czekam na całośc z oceną. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 09:23 ~ Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +3 Od jakiegoś czasu zauważam kryzys w waszym małżeństwie - Mal-Zig. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 09:55 Indoctrine Ocena: 0 Hmm.... Dodajemy do Progeny żetony, ładne karty i mamy naprawdę coś pomiędzy planszówką, karcianką a erpegiem :) To może się jak najbardziej sprawdzić, ale pod warunkiem, że mechanika dokładniej określi poszczególne role graczy i ustawi twarde ramy. Inaczej będzie to takie opowiadanie rpg pvp, gdzie gracze sobie do gardeł skoczą i tyle :) [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 10:35 38850 Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 Indoctrine - tak, wlasnie tym ma byc - opowiadaniem rpg pvp! Przeciez tlumacze ci to juz ktoryś raz :) [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 10:36 DeathlyHallow Zobacz profil Ocena: 0 mi się ten mechanizm kojarzy z Archipelago, ale Zigzak dość alergicznie reaguje na porównania ;) swoją drogą, fajnie to wszystko wygląda. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 11:08 ~ Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +1 Może staromodny jestem, ale nie ma to jak standardowy MG i kilku graczy, którzy po prostu prowadzą swoje postacie. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 11:49 38850 Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 Ja też tak wolę grać, tyldo :) Ale czasem można sobie poeksperymentować, a ten projekt to wlasnie taki designerski eksperyment. Ale pomysle, w sumie nie byloby trudno wprowadzic opcję "normalnego", skondensowanego w jednej postaci Mistrza Gry - coś dla bardziej konserwatywnych hobbystów :) [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 11:57 DeathlyHallow Zobacz profil Ocena: 0 nie daj się swoim wewnętrznym demonom i nie zepsuj swojej indie-gry 'łatkami' dla tyld. [pokaż treść] [kto ukrył] 26-07-2012 17:39 420973420975420982420988420990420995421042421043421047421049421058421065421066421073421081421083421144 Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.