» Blog » Progeny: Mistrz Gry w Kawałkach - kilka słów wyjaśnień
25-07-2012 23:07

Progeny: Mistrz Gry w Kawałkach - kilka słów wyjaśnień

Odsłony: 3

wpis przeniesiny na http://zigzak.monochrome.pl/?p=387

Komentarze


Szponer
   
Ocena:
+2
A o takim RPG jak 'Polaris' słyszałeś? Bardzo podobna koncepcja (chyba prawie identyczna).
25-07-2012 23:11
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie słyszałem. Ogólnie staram się ostatnio w ramach procesu twórczego nie interesowac się nowymi rozwiązaniami, by nie sugerowac się niepotrzebnie. Chodzi wszak o akt twórczy, nie odtwórczy :)

Edit: Błyskawicznie wyguglałem sobie to Polaris - to nie jest to samo, nawet dosc daleko rozwiazaniem, przynajmniej z recenzji.
http://jerome23.wordpress.com/2010 /01/09/indie-rpg-review-polaris-chivalric-tragedy-at-the-utmost-north/

Rozumiem że o to Polaris ci chodziło, Szponku? Bo są jeszcze dwa inne :)

25-07-2012 23:14
Szarlih
   
Ocena:
+1
nie, polaris to coś mocno innego. W polaris mg nie istnieje, bo gracze korzystają z kluczowych fraz żeby negocjować przebieg rozgrywki. A tu najwyraźniej mg jest, jeno rozparcelowany. Chociaż faktem, tam też gracze rozdzielają pewne obowiązki między siebie - jeden kontroluje "złych", drugi "dobrych", trzeci polewa...
25-07-2012 23:29
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
O matko, zapomnialem o Tym, Który Polewa i Przynosi Piwo Z Lodówki.
Dammit! :)
25-07-2012 23:41
Szponer
   
Ocena:
0
Cóż, wydawało mi się, że koncepcje podobne (właśnie poprzez podział na to, kto kim kieruje). Anyway, przynajmniej się zigzaku dowiedziałeś się o nowym erpegu :P
25-07-2012 23:46
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mechanicznie nie są podobne - tu kazdy z graczy "mistrzuje" swoją część wszystkim pozostalym, a nie tylko wskazanym zasadami kolegom.
Poza tym, to co jest tam rozwiazane "mechaniką narracyjną" (yes, but...) tutaj pozostaje wolną wolą graczy - przeszkadzamy tym, z ktorymi mamy kosę, pomagamy tym, ktorzy maja z nami wspolne cele... Do czasu oczywiście :)

Ale to Polaris wygląda smakowicie - poczeka sobie aż Pan skończy z Progeny, a potem zajrzy :) Dzięki.
26-07-2012 00:05
Andman
   
Ocena:
0
Czyli Progeny są planszówką bez planszy?
26-07-2012 09:05
Malaggar
   
Ocena:
0
Lepiej kupić GoTa albo nawet Ryzyko.
26-07-2012 09:08
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Andmanie - a jakie erpegi dzisiaj nie są? :)

Mal - raz: jakbym sprzedawał, to może by było lepiej.
Dwa: nie znasz jeszcze ostatecznej wersji.
Trzy: Mam oba te tytuły - w niektórych momentach jest trochę inspiracji, zwlaszcza z Riska.
Cztery: Poczekaj z oceną na całość.
26-07-2012 09:21
Malaggar
   
Ocena:
0
Jak takie masz inspiracje to nie czekam na całośc z oceną.
26-07-2012 09:23
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3
Od jakiegoś czasu zauważam kryzys w waszym małżeństwie - Mal-Zig.
26-07-2012 09:55
Indoctrine
   
Ocena:
0
Hmm.... Dodajemy do Progeny żetony, ładne karty i mamy naprawdę coś pomiędzy planszówką, karcianką a erpegiem :)
To może się jak najbardziej sprawdzić, ale pod warunkiem, że mechanika dokładniej określi poszczególne role graczy i ustawi twarde ramy.
Inaczej będzie to takie opowiadanie rpg pvp, gdzie gracze sobie do gardeł skoczą i tyle :)
26-07-2012 10:35
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Indoctrine - tak, wlasnie tym ma byc - opowiadaniem rpg pvp! Przeciez tlumacze ci to juz ktoryś raz :)
26-07-2012 10:36
DeathlyHallow
   
Ocena:
0
mi się ten mechanizm kojarzy z Archipelago, ale Zigzak dość alergicznie reaguje na porównania ;)

swoją drogą, fajnie to wszystko wygląda.
26-07-2012 11:08
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Może staromodny jestem, ale nie ma to jak standardowy MG i kilku graczy, którzy po prostu prowadzą swoje postacie.
26-07-2012 11:49
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ja też tak wolę grać, tyldo :) Ale czasem można sobie poeksperymentować, a ten projekt to wlasnie taki designerski eksperyment.
Ale pomysle, w sumie nie byloby trudno wprowadzic opcję "normalnego", skondensowanego w jednej postaci Mistrza Gry - coś dla bardziej konserwatywnych hobbystów :)
26-07-2012 11:57
DeathlyHallow
   
Ocena:
0
nie daj się swoim wewnętrznym demonom i nie zepsuj swojej indie-gry 'łatkami' dla tyld.
26-07-2012 17:39

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.