string(15) ""
» Blog » Progeny: Funkcje Graczy
25-07-2012 02:29

Progeny: Funkcje Graczy

Odsłony: 1

Dziś kolejna porcja zasad gry w Progeny. W poprzedniej notce opisałem zasady tworzenia własnego rodu, jeszcze wcześniej - mechanizm testów. Dziś czas zając się kolejnymi elementami gry, czyli funkcjami poszczególnych graczy.

Pierwsza sesja to oczywiście tworzenie własnych Rodów - gracze zbierają się przy stole jak do normalnej sesji RPG, dyskutują i omawiają świat, w jakim będą grali. Tworzą własne rody, oraz wybierają w głosowaniu Roya - sugerowałem głosowanie jawne, ale można też się pobawic w głosowanie tajne, poprzez np wrzucanie czarnych i białych kamieni do woreczka, jeśli kandydatów na Roya jest więcej niż jeden.

 

Roy

Warto zwrócic uwagę na to, kim będzie Roy - zwłaszcza na początku zabawy. Sugeruję, by kandydatem był ten z was, który was zebrał i zaproponował grę. Ewentualnie ten, który wymyślił świat czy też zaadoptował inspirację do świata gry. O światach gry w Progeny będzie innym razem - na razie wystarczy powiedziec, że można zaadoptowac prawie każdy świat z innej gry RPG, filmu czy książki.

Jakie są funkcje Roya? Przede wszystkim jest graczem jak reszta, ma swój Ród i swoich Progenitów. Jest on jednak "królewskim graczem", mającym dodatkowe przywileje, ale także obowiązki.

 

Więcej TUTAJ:

Komentarze


Indoctrine
   
Ocena:
0
Ja bym jednak zrobił bardziej klasyczny podział ról :)
Roy to typowy MG a gracze to gracze, tylko z większym nastawieniem PvP.

Niby w InBetween brak MG nie przeszkadzał, ale na dłuższa metę (a Progeny to nie jednowieczorówka raczej) to jakieś dziwne ;)
25-07-2012 10:02
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Zawsze można zrobić dwa moduły - jeden RodySIM, a drugi Ród vs Ród :P
25-07-2012 10:17
Aesandill
   
Ocena:
+1
Wygląda fajnie Przyjacielu!
25-07-2012 14:12
Siman
   
Ocena:
0
Rozumiem, że skoro nie ma MG, wszelkimi zdarzeniami niezależnymi od rodów będzie się zajmował ten wspomniany na końcu generator (tarot)?

Skoro w takim razie Astronom może interpretować te tabelki, to on przejmuje sporo funkcji MG? Bo teraz wydaje się najważniejszym Progenitą po Royu. Pozostałe role wydają się być raczej porządkowe, niż dające jakiś realny wpływ na rozgrywkę.

A co pomniejszymi rodami? Kto nimi zarządza?
25-07-2012 15:27
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Astrolog będzie generował pomniejsze zdarzenia - fabuła tym większych będzie skupiona na decyzjach graczy i ich wlasnych grach między sobą.
Czyli np Astrolog "wygeneruje" powódź, albo kometę. Lub suszę, albo najazd barbarzyńców z gór.
Będzie to robił osobno dla kazdego gracza - po prostu on będzie za to odpowiedzialny, by te zdarzenia mialy miejsce
interpretacja ich to jeszcze sprawa dosc luźna - jak powiedzialem, nie zdecydowalem sie jeszcze czy bedzie tarot, czy jakis inny system generowania zdarzen losowych.
25-07-2012 16:04
Kamulec
   
Ocena:
0
Sądzę, że gra będzie bardziej atrakcyjna, jeżeli zostanie napisana w jednym języku.
25-07-2012 22:32
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@ Kamulec: ?

Rozwiń proszę.
25-07-2012 23:08
Kamulec
   
Ocena:
0
Roy?
25-07-2012 23:11

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.