Progeny: Funkcje Graczy
Odsłony: 1Dziś kolejna porcja zasad gry w Progeny. W poprzedniej notce opisałem zasady tworzenia własnego rodu, jeszcze wcześniej - mechanizm testów. Dziś czas zając się kolejnymi elementami gry, czyli funkcjami poszczególnych graczy.
Pierwsza sesja to oczywiście tworzenie własnych Rodów - gracze zbierają się przy stole jak do normalnej sesji RPG, dyskutują i omawiają świat, w jakim będą grali. Tworzą własne rody, oraz wybierają w głosowaniu Roya - sugerowałem głosowanie jawne, ale można też się pobawic w głosowanie tajne, poprzez np wrzucanie czarnych i białych kamieni do woreczka, jeśli kandydatów na Roya jest więcej niż jeden.
Roy
Warto zwrócic uwagę na to, kim będzie Roy - zwłaszcza na początku zabawy. Sugeruję, by kandydatem był ten z was, który was zebrał i zaproponował grę. Ewentualnie ten, który wymyślił świat czy też zaadoptował inspirację do świata gry. O światach gry w Progeny będzie innym razem - na razie wystarczy powiedziec, że można zaadoptowac prawie każdy świat z innej gry RPG, filmu czy książki.
Jakie są funkcje Roya? Przede wszystkim jest graczem jak reszta, ma swój Ród i swoich Progenitów. Jest on jednak "królewskim graczem", mającym dodatkowe przywileje, ale także obowiązki.
Więcej TUTAJ: