» Baza WFRP » FAQ zasad WFRP II » Pozostałe zasady

Pozostałe zasady


wersja do druku

FAQ zasad w WFRP2, nie dotryczących walki, ni magii


Pyt: Czy zdolności takie jak np. 'bardzo silny' się kumulują?

Odp: Nie kumulują się. Nie można mieć dwukrotnie zdolności takiej jak bardzo silny, czy bardzo szybki. Jeśli w czasie kreacji bohatera dwukrotnie wylosujesz zdolność typu bardzo silny, należy powtórzyć losowanie. Jeżeli wchodzisz na profesję, która posiada taką zdolność (a już ją posiadasz) nie możesz nabyć jej po raz drugi.


Pyt.: Czy Punkty Szczęścia zależą od początkowych Punktów Przeznaczenia, czy od aktualnych?

Odp.: Punkty Szczęścia zależą od aktualnych Punktów Przeznaczenia.


Pyt.: Czy przy losowaniu postaci otrzymujemy tylko i wyłącznie zdolności wymienione w Cechach rasowych i tych, które pochodzą z Profesji początkowej (czyli ludzie losują dwie zdolności, niziołki jedną i nikt nic więcej nie losuje)?

Odp.:Dokładnie tak. Przy losowaniu postaci nabywamy zdolności przypisane do ras oraz te, które pochodzą z obranej (losowanej) Profesji początkowej.


Pyt.: Jeśli zachodzi kumulacja umiejętności z profesji i z losowania, to czy w końcowym rezultacie da nam to bonus +10?

Odp.: Tak. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy jest to profesja startowa. Później dalsze rozwinięcie musisz wykupywać. Nie kumulują się jedynie talenty.


Pyt.: Na 'kuglarstwo', 'wiedzę', 'naukę' składają się szczegółowe umiejętności, których opisu nie ma w podręczniku. Czy np. 'akrobatyka' daje dodatkowe modyfikatory? Czy są gdzieś opisane te umiejętności?

Odp.: Poszczególne umiejętności wchodzące w skład wymienionych kategorii, nie zostały opisane szczegółowo - dotyczą po prostu pewnej dziedziny 'wiedzy'/'nauki'/'kuglarstwa'/'rzemiosła', którymi zawodowo bądź z zamiłowania zajmuje się postać. Jeśli nie zaznaczono tego w innych miejscach podręcznika (jak, np. ‘akrobatyka’ przy skokach), te umiejętności nie zapewniają dodatkowych modyfikatorów.


Pyt.: Proszę o konfrontację tabeli wzrostu, która opublikowana została w polskiej edycji Warhammera z tabela wzrostu w edycji angielskiej. Wydaje mi się, że do polskiego wydania wkradł się błąd: krasnoludy "zrobiły się" bardzo wysokie. Wzrost krasnoludów, wg edycji polskiej to: kobieta - 130 + 2k10, mężczyzna - 145 +2k10.

Odp.: Według angielskiego wydania krasnoludy w 2 edycji nie są aż tak wysokie, gdyż ich wzrost podawany był w stopach.
Podajemy miary długości:
1 stopa = 30 cm (12 cali)
1 cal = 2,5 cm
I teraz:
Krasnoludowie: 4,4 + 1k10, co daje nam maksymalnie 155 centymetrów
Krasnoludki:4,2 + 1k10, co daje nam maksymalnie 150 centymetrów
Człowiek mężczyzna: 5,4 + 1k10, co daje nam minimalnie 162,5 centymetra
Człowiek kobieta: 5,1 + 1k10, co daje nam minimalnie 155 centymetrów.
Jak widać z powyższego krasnolud nigdy nie będzie wyższy od człowieka (co najwyżej równy mu wzrostem).



Masz pytanie odnośnie zasad drugiej edycji Warhammera? Zadaj je na naszym forum, a postaramy się szybko na nie odpowiedzieć. Na podstawie waszych pytań, obecna strona będzie regularnie aktualizowana.


Materiał FAQ zebrany z:
forum Poltergeist
forum Copernicus Corporation
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Nikodem

Użytkownik niezarejestrowany
    Zdolności
Ocena:
0
Dlaczego zdolności nie mogą się kumulować w podręczniku nic takiego nie ma. Przykładowo zdolność silny cios pojawia się w trzech profesjach z rzędu tj Łowca nagród, wampirów i czarownic, zatem czy do obrażeń będziemy dodawali 3 punkty czy mozemy tę zdolność dodać tylko raz?
30-12-2010 01:05
~Rysiek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nikodem, spójrz na to, że Łowca nagród jest profesją wyjściową dla postaci nieposiadających tej zdolności, tak samo jest z Łowcą wampirów i Łowcą czarownic. Zdolność tę możemy dodać więc tylko raz. Jest to logiczne i zapobiega załamaniu równowagi gry.

Ja mam inne pytanie, ale również odnosnie zdolności. W momencie kiedy losuje zdolności dla rasy i wyjdzie mi np. bardzo silny, a nastepnie losuje klasę, która w zdolnościach ma zapisana bardzo silny albo silny cios to wtedy mam zdolnośc silny cios i bardzo silny czy tylko i wyłącznie bardzo silny? Z jednej strony slowo albo powinno zalatwiać wszystko, a z drugiej postać "traci" jedna zdolność.
06-03-2011 11:41

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.