» Blog » Powrót Kryształów Czasu?
19-10-2012 08:51

Powrót Kryształów Czasu?

Odsłony: 10

Na forum portalu krysztalyczasu.pl roznieciłem dyskusję na temat wymiany mechaniki legendarnych Kryształów Czasu. Zapoczątkowało to żywą dyskusję i lawinę pomysłów. Bardzo niespójną, ale to dobry początek.

A wszystko przez wpis autora odnośnie prac nad nową edycją KC i praktycznym brakiem zmian w mechanice. Oczywiście nikt z nas się nie łudzi, że nowa edycja kiedykolwiek powstanie, ale jeżeli miałoby to nastąpić to wolelibyśmy by autor rozważył nasze postulaty poparte gotową i skrojoną na miarę mechaniką. W najgorszym razie będziemy mieli własną mechanikę a autor zostanie z niczym.

Niestety ciężar całej odpowiedzialności spadł na mnie. Dlatego zajmuje mi to obecnie 100% czasu i nie będę mógł blogować ani tu ani u siebie. Wiem, będziecie strasznie tęsknili za moimi słodkimi wpisami. :P

Komentarze


Erpegis
   
Ocena:
0
Która to z kolei próba uaktualnienia KC? Ja pamiętam co najmniej 3 "drugie edycje".
19-10-2012 10:29
Jagmin
   
Ocena:
+1
Dodaj jeszcze premiowany rzut k10.
19-10-2012 10:41
~Satosan

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Względem mechaniki, trzeba byłoby pewnie określić, do czego ma służyć - pierwotna nie mogła się zdecydować, czy ma służyć realizmowi, czy może jednak heroizmowi. Jak to będzie jasne, dalej powinno iść już z górki (kreacja bohaterów właściwie niczym się nie wyróżnia i niczego specjalnego nie wymaga - to nie Earthdawn).

Mam jednak pytanie do zainteresowanych systemem - co Was przy nim trzyma? Jestem w stanie zrozumieć nostalgię, ale kiedy faktycznie sięgam po podręcznik, znajduję niespójny świat, niewyraźne rozwiązania, dziurawą historię i niedookreślony klimat. Co w takim razie sprawia, że zamiast zwrócić się gdzie indziej odgrzewacie to danie? Pytam bez złośliwości - może ominąłem coś ciekawego.
19-10-2012 11:06
Indoctrine
   
Ocena:
0
Jedyną rozsądną opcją dla KC byłoby odświeżenie ich z niewielką korektą mechaniki. Zmiana tejże dałaby w efekcie kolejny system fantasy ;)

Bo przecież to dla starych fanów byłaby adresowana edycja, prawda?
19-10-2012 11:11
Jagmin
   
Ocena:
0
Reptilionów i Katana. :D

A tak na serio to się zgadzam, dlatego wszyscy "zainteresowani" i tak grają w inne gry. Jednak KC to taki nasz DSA lub MAGUS, tylko gorszy. Z nową mechaniką może, ale nie musi, zebrać nowe grono wyznawców, tfu, chciałem powiedzieć fanów.

Ku mojemu zdziwieniu wszyscy niemal zgodnie nie chcą realistycznej. Widać konsekwencje nieudanego eksperymentu.
19-10-2012 11:17
Petersburg
   
Ocena:
+1
Cieszy mnie bardzo, że Kryształki wracają. To było moje pierwsze papierowe RPG z prawdziwego zdarzenia i wcale nie uważam, że całkowanie przeszkadzało.
19-10-2012 11:44
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
Kiedyś to były wymagające gry, nie to co teraz- rzuć kostką i sprawdź czy masz cztery lub więcej.
19-10-2012 12:13
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ja bym chciał realistyczną, tylko możliwie uproszczoną. Akurat na rynku mamy zatrzęsienie heroiców, więc byłaby to odświeżająca odmiana.
19-10-2012 12:46
Jagmin
   
Ocena:
0
Ja też bym tak chciał, ale nie tylko ja mam na to wpływ. W sumie ja tylko zaprezentuję jakiś mechanizm a reszta go zjedzie.
19-10-2012 12:49
chimera
   
Ocena:
0
A ja bym chętnie pograł, jeżeli mechanika byłaby prostsza i grywalna. Mówcie co chcecie, ale świat KC miał swój urok (reptilioni!)...
19-10-2012 16:06
Szary Kocur
   
Ocena:
0
Świat wydawał się interesujący-np.orki miast dyżurnych środków do bicia były rasą władców i obywateli miejscowego odpowiednika Imperium.
19-10-2012 16:47
Petersburg
   
Ocena:
0
Ja się wyłamię. Chciałbym, żeby mechanikę nowej edycji pozostawiono bez większych zmian. To nie była zła mechanika, była tylko słabo wytłumaczona.

Zamiast tego wolałbym zobaczyć w podręczniku więcej ras, profesji, broni, czarów, potworów... no wiecie, mięcha.

Przydałoby się też trochę materiałów z dodatku Świat Almohadów. A może tym razem całość doczeka się wydania?
19-10-2012 16:47
whitlow
   
Ocena:
+1
nie lepiej zrobić na sewydżach? Przecież to taaaaaka świetna mechanika. Ta świetna, przypomina rumuńską wersje 1 deadlanda.

I nie, nie mam nic do Rumunów. Ale czy akurat muszą żebrać w tramwajach, którymi ja jeżdżę?

A miało być o kc. Tak generalnie to nie mam zdania.
19-10-2012 18:34
   
Ocena:
0
Whitlow: To nie rumuni tylko romowie.
A kace niech robią.
19-10-2012 19:26
whitlow
   
Ocena:
0
Romowie są jeszcze gorsi. :)
KC niech robią. Ja tam im nie bronie. Tylko mają być ilustracje Musiała.
19-10-2012 19:40
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Musiała. Albo Gritzberga!
19-10-2012 19:52
~mery się nie loguje

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mechanika KC jest sympatyczna i nielicząc kilku szczegółów nie wymaga żadnych zmian.

Niestety uniwersum jest ot typowym staroszkolnym fantasy przeznaczonym do rozrysowywania kolejnych poziomów "niezbadanych" lochów, 10 mil od miasta mającego k100 x k100 mieszkańców.

Ponowne wydanie systemu miałoby tylko i wyłącznie sens jako ściśle limitowana edycja dla zagrzybiałych odbiorców niegdyś z wypiekami na twarzy czekających na kolejny numer MiM'a...
20-10-2012 03:46
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Akurat te KCty z MiMów były lepsze, bogatsze i ładniejsze.
Ale akurat uważam odwrotnie niż meryphillia - swiat był super, mechanika koszmarna.
20-10-2012 10:00
~mery się nie loguje

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mechanika była wbrew pozorom bardzo fajna.
Z "mechanicznym" MG dochodziło do sympatycznych sytuacji podczas wyliczania, inicjatywy, opóźnienia, trafienia i obrażeń (pozdawiam MG z dawnego warszawskiego Awanturnika, obliczającego to wszystko dla każdego z odnóży Sharana - zaatakowało nas ich kilka). ;)

Świat natomiast to kalka typowego z najtypowszych fantasy.
Oczywiście w tamtych czasach miało to swoje uroki, ale wraz z poznawaniem coraz to nowych rolplejek, Orchia szybko bladła i pozostały po niej tylko wspomnienia...
20-10-2012 11:30
Jagmin
   
Ocena:
0
@mery się nie loguje
Szanuję wszelki punkt widzenia, ale prócz autora i jego syna nie znam osoby, która by uważała, że z mechaniką KC jest wszystko OK. Może dlatego, że prócz masy wyliczeń rzuty były tylko zbędnym dodatkiem do ponad 100% szans powodzenia. Chociaż też jestem zdania, że wystarczyłoby dopowiedzieć parę kwestii i poprawić rozkład rzutów i byłby świetny polski oldschool.
20-10-2012 18:03

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.