» Posiadłość szaleństwa

Posiadłość szaleństwa

Dodał: Paweł 'BeeRee' Spryszyński

Posiadłość szaleństwa
8
Ocena użytkowników
Średnia z 1 głosów
-
Twoja ocena
Tytuł: Posiadłość szaleństwa (Mansions of Madness)
Seria wydawnicza: Arkham Horror
Typ gry: przygodowa
Projektant: Corey Konieczka
Ilustracje: Christopher Burdett Anders, Finér Henning, Ludvigsen
Wydawca oryginału: Fantasy Flight Games
Data wydania oryginału: 2011
Wydawca polski: Galakta
Data wydania polskiego: 2011
Liczba graczy: od 2 do 5
Wiek graczy: od 13 lat
Czas rozgrywki: 120 min
Cena: 279,95 zł

Przerażające potwory oraz widmowe byty kryją się w rezydencjach, kryptach, szkołach, klasztorach oraz opuszczony budynkach położonych w pobliżu Arkham w Massachusetts. Niektóre są miejscami zboru spiskujących cieni, podczas gdy inne czekają na nieostrożne ofiary, które będą mogły pożreć. To właśnie do badaczy należy przeszukanie tych przeklętych miejsc i odkrycie tajemnicy na temat koszmarów, które w nich zamieszkują.

Posiadłość Szaleństwa podczas każdej rozgrywki tworzy trzymającą w napięciu opowieść. Każda rozgrywka dzieje się we wcześniej przygotowanej historii, która przedstawia unikatową planszę oraz kilka możliwych jej rozwinięć. Wątki te wpływają na potwory, z którymi przyjdzie się zmierzyć badaczom, wskazówki, które będą musieli odnaleźć oraz zakończenie historii, które przyjdzie im poznać. Jeden z graczy wciela się w rolę Strażnika tajemnic, kontrolującego potwory oraz inne diabelskie moce przedstawione w opowieści. Pozostali gracze przejmują role badaczy, poszukujących wyjaśnień i starając się przetrwać bez popadania w obłęd.

Podczas przygotowania do gry, Strażnik tajemnic w sekrecie dokonuje wyborów, które wpływają na przebieg historii oraz ostateczny cel każdej ze stron. Czy tajemniczy kult chce zabić badaczy, a może ich cel jest o wiele bardziej mroczny? Czy właściciel domu oszalał z rozpaczy za swoją zmarłą rodziną czy inne nieziemskie siły kontrolują jego umysłem? Jedynie podążając za śladami i składając w całość odnalezione wskazówki badacze mogą odkryć prawdziwe zło i zwycięsko przejść przez historię!

W zależności od odpowiedzi udzielonych przez Strażnika tajemnic, wskazówki są rozmieszczane w różnych pomieszczeniach, z których składa się plansza. Każda wskazówka jest reprezentowana przez kartę układaną zakrytą w pomieszczeniu, w którym ją można odnaleźć. Zawiera ona fabularyzowany opis, który ma poprowadzić badaczy do następnej wskazówki. Badacze muszą działać wspólnie, odszukując wskazówki i wspólnie ustalając następne posunięcie. W międzyczasie Strażnik tajemnic zawsze musi pozostać czujny, podążając za swym własnym celem. Jeżeli uda się go osiągnąć zanim badacze go odkryją i uniemożliwią jego realizację. Wtedy ciemne moce zwyciężą. Cała rozgrywka to emocjonujący wyścig pomiędzy dobrem, a złem!

Przerażające opowieści oraz wspaniałe elementy gry wciągną was w świat nieziemskiego horroru. Realistycznie ilustrowane kafelki planszy przedstawiają każdy element pomieszczeń, które przyjdzie wam przeszukać, a figurki potworów bardzo szczegółowo reprezentują niewyobrażalne zło. Elementy te (czyli 24 figurek potworów) wraz z ośmioma figurkami badaczy, ponad 300 kartami, ponad 200 żetonami i znacznikami i około 70 płytkami łamigłówek pomogą wam przenieść się do wprawiającego w obłęd świata przerażających tajemnic.

Źródło: Strona wydawcy

Tagi: Posiadłość Szaleństwa | Mansions of Madness | Arkham Horror | Corey Konieczka | Christopher Burdett Anders | Finér Henning | Ludvigsen | Fantasy Flight Games | Galakta


Czytaj również

Eldritch Horror
Fotounboxing #3
Fallout
A niech to atom!
- recenzja
Beowulf
Bohater logiczny według Knizii
- recenzja
Eldritch Horror: Przedwieczna Groza
Nowy wymiar Cthulhu
- recenzja
Gears of War
Z kamerą wśród pudeł #24

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.