» Wieści » Portal odkurza swoje erpegi

Portal odkurza swoje erpegi

|

Portal odkurza swoje erpegi

Jak informuje wydawnictwo Portal, w nadchodzących miesiącach do sprzedaży mają trafić dodruki erpegowych podręczników sygnowanych logo wydawcy. Do rąk graczy trafią ponownie: De Profundis, Graj trikiem, Graj z głową, Graj fabułą, Jesienna gawęda, Skrót do R'lyeh. Trzymamy kciuki, by oznaczało to trwały powrót wydawnictwa na rynek erpegowy, a do znanych już pozycji dołączyły nowości.

De Profundis

Dodruk niedostępnej od lat polskiej gry RPG. Wydana w roku 2001, była drugą grą Portalu, która doczekała się wydania zagranicą. Miała swoje wydanie anglojęzyczne (Hogshead Publishing), hiszpańskie (Edge Enternainment) oraz niemieckie (Krimskrams Kiste). Została tam zauważona i doceniona, czego wyrazem była nominacja do nagrody "Diana Award For Excelence in Gaming". Autorem gry jest znany fanom Portalu Michał Oracz!

De Profundis narodziło się z fascynacji prozą H. P. Lovecrafta, jej specyficznym klimatem grozy i szaleństwa. Gracze w De Profundis nawiązują do niej, tworząc niesamowite opowieści rodem z opowiadań mistrza z Providence. Czynią to – w przeciwieństwie do klasycznego RPG – nie na sesjach, lecz za pomocą listów, preparowanych materiałów, za pomocą korespondencji.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

De Profundis wciąga graczy w wędrówkę po krainach wyobraźni, każe spojrzeć na rzeczywistość z innego, dziwnego, niesamowitego punktu widzenia. To przede wszystkim gra dla dojrzałych, aktywnych graczy, którzy znajdują przyjemność w przygotowywaniu kolejnych fragmentów korespondencji tak, by była ona jak najbardziej inspirująca dla współgraczy, by tchnęła autentyzmem i grozą.

 

 

Almanach Mistrza Gry: Graj Trikiem

Dodruk Almanachu Mistrza Gry Graj Trikiem, którego autorami są Ignacy Trzewiczek, Michał Oracz oraz Mateusz Wielgosz. Podręcznik w całości poświęcony jest przygotowaniu sesji RPG. Dziesiątki porad dotyczą tego jak zaskoczyć graczy i pogłębić atmosferę na sesji poprzez odpowiednie przygotowanie miejsca do gry, dobranie muzyki, oświetlenia, czy specjalnych gadżetów na sesję. 

Z podręcznika Mistrzowie Gry poznają szereg sztuczek pozwalających wykonać niezwykłe listy na sesję, mapy, dowiedzą się jak wykorzystać kości, by zwiększyć emocje na sesji, jak rozpocząć przygodę, jak zaskoczyć graczy niezwykłym gadżetem oddającym nastrój miejsca, w którym toczy się przygoda.

 

Almanach Mistrza Gry: Graj z głową

Drugi tom cyklu almanachów Mistrza Gry. Autorem podręcznika jest Ignacy Trzewiczek. Graj z głową skupione jest wokół jednego tematu i w całości poświęcone relacjom pomiędzy graczami, a Mistrzem Gry. Dziesiątki porad i trików dotyczą tego jak wywołać pozytywne i dobre relacje pomiędzy wszystkimi ludźmi, którzy współtworzą sesję RPG i jak dbać o dobre relacje wewnątrz grupy graczy. Podręcznik podzielony jest na cztery duże rozdziały: 

  • gracz – w którym znajdują się techniki związane z budowaniem relacji pomiędzy MG i graczem, wyjaśnienie tego, czego pragną gracze na sesji i jak realizować ich potrzeby. 
  • drużyna – w którym znajdują się metody, dzięki którym MG może zespolić graczy i zmienić ich w dobrze współpracującą, ciekawą drużynę BG. 
  • punkty doświadczenia – w którym znajdują się porady i sztuczki związane z przyznawaniem graczom PD. 
  • bohater gracza – zawierający techniki poświęcone postaciom graczy i takim zagadnieniom jak śmierć postaci, czy metodom ubarwiania Bohaterów Graczy.

Całość materiału jest dodatkowo ubarwiona i wzbogacona szeregiem ramek zawierających dodatkowe pomysły i uwagi, przygotowane przez Michała Oracza oraz Rafała Szymę.

 

Almanach Mistrza Gry: Graj fabułą

Dodruk trzeciego tomu uniwersalnych almanachów dla Mistrzów Gry traktuje o tworzeniu przygód. Znajdują się w nim konkretne, opatrzone licznymi anegdotami i przykładami z gry odpowiedzi na pytania: 

  • Co trzeba wiedzieć przed przystąpieniem do projektowania przygody? 
  • Jakich błędów unikać? 
  • Jak zaprojektować przygodę od podstaw? 
  • Jakimi erpegowymi przyprawami ją doprawić? 
  • Jak włączyć graczy w jej powstawanie? 

Autorem podręcznika jest Mateusz Zaród.

 

Jesienna Gawęda

Jubileuszowa publikacja z okazji 10-lecia Portalu, Jesienna Gawęda, tym razem powraca do czytelnik na 20-lecie! Jest to zbiór artykułów Ignacego Trzewiczka publikowanych w Magii i Mieczu oraz w magazynie Portal. Dodatkowo w książce znajduje się scenariusz Opowieść o zemście. Książka ponadto zawiera współczesny komentarz Tomasza Z. Majkowskiego omawiający zjawisko Jesiennej gawędy, które opanowało wyobraźnię polskich miłośników Warhammera.

W sumie w zbiorze znajduje się więc 10 artykułów z cyklu, przygodę (Opowieść o zemście) oraz artykuł Tomasza Z. Majkowskiego.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

 

 

 

 

 

Skrót do R'lyeh

Skrót do R'lyeh to cykl artykułów Miłosza Brzezińskiego publikowany w latach 1997-99 na łamach pisma Magia i Miecz. Jest – obok Jesiennej Gawędy – najsłynniejszym, najgłośniejszym cyklem tekstów poświęconych RPG w Polsce. Miłosz Brzeziński sprowadził grozę na sesje RPG, nauczył jak straszyć, jak budować nastrój grozy w prowadzonych przygodach. Pod wpływem uroku Skrótu do R'lyeh znalazły się całe rzesze Mistrzów Gry i graczy, a jego echa pobrzmiewają do dziś. To seria, która przeszła do legendy.

Zbiór – podobnie jak w przypadku Jesiennej gawędy – posłowiem opatrzył Tomasz Z. Majkowski, natomiast ilustrował Hubert Czajkowski.

 

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Skrót do R'lyeh | Jesienna gawęda | Graj fabułą | Graj z Głową | Graj Trikiem | De Profundis | Wydawnictwo Portal


Czytaj również

Graj trikiem
Praktyczne portalowe sztuczki dla (nie)każdego prowadzącego
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.