25-03-2013 02:16
Pomysły razy cztery
W działach: RPG | Odsłony: 11
Chciałbym opisać parę swoich pomysłów na settingi do gier. Najlepiej na jakiejś prostej efektownej mechanice albo i prawie bez. Niektóre z tych pomysłów chciałbym w przyszłości rozwinąć. A póki co, ot luźne motywy (niektóre prawdopodobnie już istnieją)
1. Chrystianizacja Słowian
Akcja dzieje się gdzieś w Xw. n.e. na terenach niemiecko słowiańskich. Słowiańscy kniaziowie starają się o przyjęcie chrztu z rąk czeskich, jednak trochę to zajmuje. W tym czasie Niemcy usiłują na pograniczu zaprowadzać wiarę ogniem i mieczem. Ogólnie opowieści o starciu dwóch kultur i tradycji. Wojna toczy się nie tylko między ludźmi, ale i wśród mitycznych stworzeń takich jak południce, strzygi etc. Gracze byliby związani z jedną ze stron konfliktu, podlegając bezpośrednio pod kniaziów czy też pod inszych cesarzy i generałów zakonów. Dużo słowiańszczyzny.
2. Jagiellońskie Imperium Nie Z Tej Ziemi
Kolejny pomysł na motywach słowiańskich. W czasach renesansu, na terenach Litwy i Korony, spada potęzny artefakt - obcy pojazd pełen broni, sprzętu, technologii i martwych obcych. Królestwo Polskie szybko przejmuje całość i na podstawie obcej technologii buduje swoją potęgę, miażdżąc Turków, Szwedów, Niemców, Kozaków, Ruskich i resztę Europy.
Tutaj z kolei klimat dojrzałego renesansu zaprawionego obcą technologią z Imperium Jagiellońskim na czele.
3. Niezbadany Kosmos
Niedaleka przyszłość. Ludzkość właśnie odkryła jak podróżować z prędkością światła. W niezbadaną przestrzeń wszechświata zostaje wysłane pierwszych 10 wypraw eksploracyjnych. Gracze są załogą jednego ze statków. Klimat w stylu filmu s-f z lat 80tych, choćby 'Obcy'. Kosmos jest groźnym i tajemniczym miejscem, ale towarzysze podróży nie są lepsi. Interesy wielkich korporacji, psychopaci na pokładzie, obce formy życia, walka o przetrwanie. Do smaku można dodać jakąś konieczność inną niż eksploracja kosmosu, jeśli trzeba oczywiście.
4. Gangsterka Na Mieście
Pierwotnie pomysł 'policjantów i złodziei' po dłuższym przemyśleniu przerodził się w 'raczej złodziei'. Zasada prosta. Młodzi, dobrze obiecujący przestępcy wychodzą z kicia i z listem polecającym trafiają do Chicago, San Francisco, Miami etc, prosto pod skrzydła miejscowego mafiosa. Wypełniając dlań kolejne misje pną się po szczeblach organizacji. Wiadomo, GTA, Scarface i tak dalej. Prawdopodobnie świetna zabawa, zwłaszcza dla gracza będącego wtyką policji. (oczywiście można odwrócic sytuację i zagrać w dedektywów tropiących drani)
+ pomysł, który zacząłem realizować, czyli Płodoświat.
Ciekaw jestem, co myślicie o takich motywach i ile z nich już wykorzystano. Pozdro.
1. Chrystianizacja Słowian
Akcja dzieje się gdzieś w Xw. n.e. na terenach niemiecko słowiańskich. Słowiańscy kniaziowie starają się o przyjęcie chrztu z rąk czeskich, jednak trochę to zajmuje. W tym czasie Niemcy usiłują na pograniczu zaprowadzać wiarę ogniem i mieczem. Ogólnie opowieści o starciu dwóch kultur i tradycji. Wojna toczy się nie tylko między ludźmi, ale i wśród mitycznych stworzeń takich jak południce, strzygi etc. Gracze byliby związani z jedną ze stron konfliktu, podlegając bezpośrednio pod kniaziów czy też pod inszych cesarzy i generałów zakonów. Dużo słowiańszczyzny.
2. Jagiellońskie Imperium Nie Z Tej Ziemi
Kolejny pomysł na motywach słowiańskich. W czasach renesansu, na terenach Litwy i Korony, spada potęzny artefakt - obcy pojazd pełen broni, sprzętu, technologii i martwych obcych. Królestwo Polskie szybko przejmuje całość i na podstawie obcej technologii buduje swoją potęgę, miażdżąc Turków, Szwedów, Niemców, Kozaków, Ruskich i resztę Europy.
Tutaj z kolei klimat dojrzałego renesansu zaprawionego obcą technologią z Imperium Jagiellońskim na czele.
3. Niezbadany Kosmos
Niedaleka przyszłość. Ludzkość właśnie odkryła jak podróżować z prędkością światła. W niezbadaną przestrzeń wszechświata zostaje wysłane pierwszych 10 wypraw eksploracyjnych. Gracze są załogą jednego ze statków. Klimat w stylu filmu s-f z lat 80tych, choćby 'Obcy'. Kosmos jest groźnym i tajemniczym miejscem, ale towarzysze podróży nie są lepsi. Interesy wielkich korporacji, psychopaci na pokładzie, obce formy życia, walka o przetrwanie. Do smaku można dodać jakąś konieczność inną niż eksploracja kosmosu, jeśli trzeba oczywiście.
4. Gangsterka Na Mieście
Pierwotnie pomysł 'policjantów i złodziei' po dłuższym przemyśleniu przerodził się w 'raczej złodziei'. Zasada prosta. Młodzi, dobrze obiecujący przestępcy wychodzą z kicia i z listem polecającym trafiają do Chicago, San Francisco, Miami etc, prosto pod skrzydła miejscowego mafiosa. Wypełniając dlań kolejne misje pną się po szczeblach organizacji. Wiadomo, GTA, Scarface i tak dalej. Prawdopodobnie świetna zabawa, zwłaszcza dla gracza będącego wtyką policji. (oczywiście można odwrócic sytuację i zagrać w dedektywów tropiących drani)
+ pomysł, który zacząłem realizować, czyli Płodoświat.
Ciekaw jestem, co myślicie o takich motywach i ile z nich już wykorzystano. Pozdro.