» Wieści » Polter na Polconie

Polter na Polconie

|

Polter na Polconie
Na zbliżającym się wielkimi krokami Polconie w programie (i poza nim) pojawią się atrakcje przygotowane przez redaktorów naszego serwisu. Czwartek, 25 sierpnia, godz. 16:00
  • Jan 'Wędrowycz' Jęcz - Sesja twoich marzeń
Masz w głowie pomysł na przygodę, która wydaje ci się fajna, lecz trudna do poprowadzenia? Chciałbyś rozegrać sesję w realiach, które cię kręcą, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Na tej prelekcji - a właściwie dyskusji, gdyż wy będziecie mówić nie mniej, niż ja - spróbujemy spełnić nawzajem swoje erpegowe marzenia. Razem wybierzemy odpowiednią mechanikę, pomyślimy nad postaciami graczy, stworzymy przeciwników, a nawet dobierzemy muzykę pasującą do każdej z wyśnionych sesji. Piątek, 26 sierpnia, godz. 12:00
  • Marcin Zaród - Narzędzia mroku: Walka elektroniczna w drugiej wojnie światowej
Wszyscy wiedzą, że radary pomogły wygrać Bitwę o Anglię. Wszyscy wiedzą, że Polacy mieli wkład w złamanie Enigmy. Ja chciałbym mówić o tych sprawach, o których nie wszyscy wiedzą. Będzie o tym jak oboje i cygara walczyły z bohaterami Wagnera. Nie zabraknie też angielskich sopranistek, przebiegłych nazistów i paskudnych samolotów. Powiem też o tym dlaczego H2S nie powinno się wlewać do wody i o tym jakie znaczenie dla współczesnej awiacji mają zabawki sprzed sześćdziesięciu lat. Piątek, 26 sierpnia, godz. 15:00
  • Joanna Filipczak-Zaród, Marcin Zaród - Gramy na serio
Większość gier komputerowych lub planszowych jest osadzona w jakiejś tematyce. Część gier porusza tematy bardziej aktualne, bardziej istotne czy zwyczajnie bardziej drażliwe. Chcielibyśmy przybliżyć Wam kilka mniej lub bardziej znanych tytułów gier politycznych, społecznych i ekonomicznych, które mają ambicję wyjścia poza czysty eskapizm głównego nurtu. Mam nadzieję, że przy Waszym współudziale uda nam się stworzyć krótką listę gier zaangażowanych. Piątek, 26 sierpnia, godz. 18:00
  • Marcin Zaród - Będąc młodym doktorem
Dlaczego nanotechnologię mierzy się w wiaderkach? Kto jest niżej niż doktorant? Dlaczego czterotlenek osmu nie jest Twoim przyjacielem? Jak wywabiać plamy z odczynników? Kiedy w laboratorium chodzi się bez spodni? Jeśli jesteście ciekawi jak wyglądają współczesne laboratoria nanotechowe, to ta prelekcja będzie dla Was. W ramach bonusu przygotowałem też kilka nowinek z dziedziny inżynierii materiałowej. Sobota, 27 sierpnia, godz. 20:00
  • Joanna Filipczak-Zaród, Marcin Zaród - Ostrzeżenie Mirandy: O prowadzeniu w konwencji policyjnej
Seriale policyjne to świetne źródło pomysłów na sesje. Na prelekcji dowiecie co warto oglądać, co warto czytać i jak dany materiał przekuć na konkretne patenty. Od krótkich epizodów, ubarwiających inny scenariusz po rozbudowane kampanie policyjne. Prelegenci zdradzą też źródła inspiracji - filmowe, książkowe i popularnonaukowe. Sobota, 27 sierpnia, godz. 21:00
  • Jan 'Wędrowycz' Jęcz - Inspiracje z polskich legend
Polskie legendy to ogromne źródło pomysłów na przygody. Niezwykłe historie ze wszystkich stron kraju pełne są magicznych stworów i zapadających w pamięć miejsc. Ponadto wykorzystać je można niemal we wszystkich realiach - nawet s-f. Na tej prelekcji zajmę się kilkoma bardziej lub mniej popularnymi legendami, z których postaramy się wyciągnąć wszystkie elementy ciekawe z punktu widzenia miłośnika RPG. Który poziom miał mistrz Twardowski? Czy możliwy jest dungeon crawl w lochach Złotej kaczki? Razem odpowiemy sobie na te i inne pytania. Niedziela, 28 sierpnia, godz. 10:00
  • Maciej 'Czarny' Kozłowski - Uniwersum Might and Magic.
Większość z nas grała, gra, albo przynajmniej kojarzy serię Heroes of Might and Magic. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, że istnieje całe multum gier i innych tworów osadzonych w tym uniwersum. Na prelekcji przedstawię je Wam, dowiecie się też o prawdziwym pochodzeniu diabłów z Inferno, o tym, czemu Heroes to science fiction, a nie fantasy oraz odnajdziecie dziesięć różnic między Lordem Xeenem a Szkieletorem z He-Mana. Pod koniec prelekcji konkurs z nagrodami - gadżetami związanymi z nadchodzącą wielkimi krokami szóstą częścią serii o herosach mocy i magii. Poza oficjalnym programem:
  • Witold 'Squid' Krawczyk - Lady Blackbird: sesja przedpremierowa
Lady Blackbird ucieka od niechcianego małżeństwa. Na pokładzie wysłużonego statku powietrznego przemierza przestrzeń, mając za towarzyszy najniezwyklejszych bohaterów całych Przestworzy. Za nimi podąża krążownik Imperium... Uczestnicy Polconu będą mieli okazję zagrać w polską wersję nagrodzonej ENnie gry Lady Blackbird, łączącej steampunk ze stylem Gwiezdnych Wojen i Firefly, jeszcze przed jej oficjalną premierą na łamach Poltera. Jeśli chcesz zaprosić użytkowników na organizowany przez siebie punkt programu, wpisz go w komentarzu poniżej!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: Polcon | Polcon 2011 | Poltergeist


Czytaj również

Komentarze


Ezechiel
   
Ocena:
+1
pt 12:00 - Sala naukowa 2 (bud 7) - Narzędzia mroku: Walka elektroniczna w drugiej wojnie światowej.
Status: przypisana godzina
Blok programowy: Naukowy
Czas trwania: 1 godz. (bez 10 minut na przerwę przed kolejnym punktem)
Opis: Wszyscy wiedzą, że radary pomogły wygrać Bitwę o Anglię. Wszyscy wiedzą, że Polacy mieli wkład w złamanie Enigmy. Ja chciałbym mówić o tych sprawach, o których nie wszyscy wiedzą. Będzie o tym jak oboje i cygara walczyły z bohaterami Wagnera. Nie zabraknie też angielskich sopranistek, przebiegłych nazistów i paskudnych samolotów. Powiem też o tym dlaczego H2S nie powinno się wlewać do wody i o tym jakie znaczenie dla współczesnej awiacji mają zabawki sprzed sześćdziesięciu lat.

pt 15:00 - Sala naukowa 1 (bud 7) - Gramy na serio
Status: przypisana godzina
Blok programowy: Naukowy
Czas trwania: 1 godz. (bez 10 minut na przerwę przed kolejnym punktem)
Opis: Większość gier komputerowych lub planszowych jest osadzona w jakiejś tematyce. Część gier porusza tematy bardziej aktualne, bardziej istotne czy zwyczajnie bardziej drażliwe. Chcielibyśmy przybliżyć Wam kilka mniej lub bardziej znanych tytułów gier politycznych, społecznych i ekonomicznych, które mają ambicję wyjścia poza czysty eskapizm głównego nurtu. Mam nadzieję, że przy Waszym współudziale uda nam się stworzyć krótką listę gier zaangażowanych.

pt 18:00 - Sala naukowa 2 (bud 7) - Będąc młodym doktorem
Status: przypisana godzina
Blok programowy: Naukowy
Czas trwania: 1 godz. (bez 10 minut na przerwę przed kolejnym punktem)
Opis: Dlaczego nanotechnologię mierzy się w wiaderkach? Kto jest niżej niż doktorant? Dlaczego czterotlenek osmu nie jest Twoim przyjacielem? Jak wywabiać plamy z odczynników? Kiedy w laboratorium chodzi się bez spodni? Jeśli jesteście ciekawi jak wyglądają współczesne laboratoria nanotechowe, to ta prelekcja będzie dla Was. W ramach bonusu przygotowałem też kilka nowinek z dziedziny inżynierii materiałowej.
20-08-2011 11:15
Gorbacz
   
Ocena:
0
czw 19:00 - RPG 1 (bud. 14b, III p.) - Pathfinder - mechanika
Status: przypisana godzina
Blok programowy: RPG
Czas trwania: 1 godz. (bez 10 minut na przerwę przed kolejnym punktem)
Opis: Zdobywający szturmem rynek Pathfinder to ewolucja znanego dobrze w Polsce systemu D&D w wersji 3.5ed. Ale czym jest ta ewolucja? Co sprawia, że podręcznik podstawowy do Pathfindera uparcie nie chce zejść z listy bestsellerów Amazonu? Co się zmieniło u Paladyna, jak w PF rzucamy na Koncentrację, dlaczego Ogrzy Mag już nie ssie tak bardzo? I czym to wszystko różni się od czwartej edycji D&D? Prelekcja skierowana przede wszystkim do fanów dedecji, ale każdy zainteresowany mechaniką gier RPG znajdzie tu coś ciekawego.

sob 12:00 - RPG 1 (bud. 14b, III p.) - Pathfinder - świat
Status: przypisana godzina
Blok programowy: RPG
Czas trwania: 1 godz. (bez 10 minut na przerwę przed kolejnym punktem)
Opis: Spotkanie poświęcone jednemu z największych hitów zachodniego rynku RPG ostatnich lat, czyli Pathfinderowi. Przedstawiony zostanie jego setting – świat Golarion z jego wieloma interesującymi mieszkańcami i krainami. Usłyszycie wiele ciekawostek o źródłach inspiracji autorów, wpływie klimatów sword & sorcery i lovecraftowskich, nostalgii za Greyhawkiem i Planescape, jedynych w swoim rodzaju gnomach oraz jaszczurkach o imieniu Omb. No OK, może bez tych jaszczurek.

nd 10:00 - RPG 2 / Kuźnia Gier (bud 7) - Dungeons & Lawyers
Status: przypisana godzina
Blok programowy: RPG
Czas trwania: 1 godz. (bez 10 minut na przerwę przed kolejnym punktem)
Opis: Dungeons & Dragons to nie tylko świetna zabawa i rozrywka, to także wielkie pieniądze i ... ciekawe problemy prawne. Tym razem zajmiemy się właśnie nimi, a konkretnie tematem OGL (Open Game License). Powstanie tej licencji spowodowało trzęsienie ziemi, które na zawsze odmieniło rynek gier fabularnych na świecie. W trakcie prelekcji poznacie historię OGL i licencji jej podobnych (d20 STL, GSL, PFCL) i dowiecie się, co trzeba zrobić aby opublikować zgodny z nią dodatek do najpopularniejszego na świecie systemu RPG.
20-08-2011 14:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.