Polska Młodych RPG – wersja poglądowa, bez szczegółów mechanicznych.
W działach: RPG | Odsłony: 624Początek rozgrywki:
To dziś twój wielki dzień. Właśnie skończyłeś 18 rok życia i oficjalnie stałeś się osobą dorosłą. Niestety twoje relacje z rodzicami nie ułożyły się najlepiej i jest to jednocześnie dzień, w którym zostałeś wyrzucony z domu. Przed tobą rozpościera się mnóstwo możliwości, a twoim zadaniem jest im sprostać. Na początek jednak musisz znaleźć sobie lokum i pracę oraz przeżyć pierwsze miesiące. Niestety nie masz żadnych oszczędności, więc będziesz musiał poradzić sobie bez nich.
Tworzenie bohatera:
Tworząc swoją postać będziesz musiał wybrać mu kilka cech, które będą go określać; choroby, nałogi i przyzwyczajenia; a także szkołę. Dalej historia twojego bohatera będzie toczyć się już podczas gry – przed tobą wybór w jaki sposób zarabiać na życie, gdzie mieszkać, z kim (i czy w ogóle) założyć rodzinę, oraz jak osiągnąć życiowy sukces.
Cechy charakteru:
agresywny |
dowcipny |
leniwy |
podejrzliwy |
szarmancki |
zarozumiały |
aktywny |
dumny |
łakomy |
podstępny |
szczery |
zawistny |
ambitny |
egoistyczny |
ładny |
poważny |
sztywny |
zazdrosny |
antypatyczny |
elokwentny |
marudny |
powolny |
taktowny |
zdecydowany |
apatyczny |
energiczny |
mądry |
prostacki |
tchórzliwy |
zdeterminowany |
arogancki |
gadatliwy |
miły |
próżny |
tępy |
zgrabny |
bezczelny |
głupi |
namiętny |
pracowity |
tolerancyjny |
zgryźliwy |
beznadziejny |
gwałtowny |
narwany |
przebiegły |
uczciwy |
złośliwy |
beztroski |
hałaśliwy |
nerwowy |
przygnębiony |
uczuciowy |
zmysłowy |
bezwzględny |
hojny |
niedbały |
przyjazny |
uparty |
znudzony |
bojaźliwy |
idealista |
nieśmiały |
punktualny |
uprzejmy |
|
bystry |
indywidualista |
nietaktowny |
pyszałkowaty |
uroczy |
|
chciwy |
inteligentny |
obojętny |
rozmowny |
urzekający |
|
ciekawski |
ironiczny |
obłąkany |
roztargniony |
wielkoduszny |
|
cierpliwy |
kłótliwy |
obowiązkowy |
skąpy |
wrażliwy |
|
czuły |
kochliwy |
odpowiedzialny |
skromny |
wyniosły |
|
delikatny |
komunikatywny |
odważny |
spokojny |
wyrozumiały |
|
denerwujący |
krytyczny |
optymista |
stanowczy |
wyzywający |
|
despotyczny |
kuszący |
pesymista |
surowy |
zabawny |
|
dobry |
lekkomyślny |
pewny siebie |
sympatyczny |
zakochany |
Możesz wybrać tyle cech charakteru, ile uważasz za słuszne aby oddać charakter twojego bohatera – pamiętaj jednak – nikt nie składa się wyłącznie z zalet. Każdą z cech powinieneś odgrywać, każda niesie za sobą korzyści w jednych sytuacjach a straty w innych. Pamiętaj również, że ludzie lubią osoby, które są do nich podobne – przystojny i wysportowany, ale głupi chłopak może się podobać ludziom podobnym sobie, ale nie będzie popularny w towarzystwie kujonów. Łatwiej będzie mu oczarować rekruterkę, dla której aparycja jest ważna. Szkolny kujon będzie miał dużą wiedzę co na pewno ułatwi mu zdobywanie kwalifikacji i certyfikatów, ale jeśli będzie odrzucał wyglądem i zachowaniami aspołecznymi, może mimo wszystko nie znaleźć wymarzonej pracy.
Choroby i nałogi:
Twoja postać może chorować i stosować używki. Choć pozornie choroby wydają się nieprzydatne, mogą zapewnić ci znajomości, a nawet ułatwić znalezienie pracy! Pamiętaj, że zniżki na pracowników z zaświadczeniem o niepełnosprawności kuszą pracodawców, a możliwość bezpłatnego przejazdu komunikacją miejską to wielki atut, pozwalający ci uniknąć wydawania 100zł miesięcznie na dojazdy!
Używki wprawdzie pochłaniają twoje fundusze, ale pozwalają ci szybko, choć na krótko rozładować napięcie – oraz łączą ludzi. Krótka przerwa na papierosa nie tylko cię odstresuje, ale także zacieśni twoje relacje z innymi palącymi osobami.
Nauka:
Jeżeli gracz wybrał szkołę zawodową dla swojego gracza – prawdopodobnie właśnie jesteś na jej ukończeniu, gratulacje!
Jeśli gracz wybrał liceum, przed bohaterem jeszcze rok nauki – możesz kontynuować naukę w systemie dziennym (od godziny 8 do 16, od poniedziałku do piątku, każdego dnia mogą zdarzyć się egzaminy, a twoja obecność jest kluczowa abyś mógł ukończyć szkołę), lub zdecydować się na przeniesienie do Centrum Kształcenia Ustawicznego dla dorosłych z systemem wieczorowym (pn-czw g. 15.30-19.30) lub zaocznym (co drugi weekend od g. 8 do 16). Oczywiście godziny zajęć są płynne, musisz pamiętać o przesunięciach wynikających z wszelkiego rodzaju świąt i uroczystości. W cięższych okresach będziesz musiał przyjść do szkoły wcześniej, wyjść później, lub odwiedzić ją w każdy weekend lub dodatkowo w piątki. Nauka w szkole dla dorosłych co semestr kończy się jedno lub dwutygodniową sesją egzaminacyjną, która odbywa się również w rankami i popołudniami w dni powszednie. Po zakończeniu nauki w liceum, masz możliwość w przyszłości dołączyć do elity społeczeństwa kontynuując naukę na studiach. Do dzieła!
Jeżeli gracz wybrał technikum, przed nim trudne, ale ważne zadanie – pozostały mu jeszcze dwa lata nauki, które zakończą się egzaminami potwierdzającymi kwalifikacje zawodowe, a w końcu dyplomem otwierającym kolejne drzwi do kariery bohatera. Nauka w technikum odbywa się w trybie stacjonarnym, ale przecież warto!
Te wszystkie informacje będą ci potrzebne przy szukaniu pierwszej pracy. Jeżeli jakieś informacje są niewystarczające, lub nie ma tu opcji którą wybrałeś, zawsze możesz skorzystać ze wszystkich możliwości nauczania jakie znajdziesz dla 18 letniego bohatera bez oszczędności w Polsce roku 2015. Powodzenia!
Kwalifikacje zawodowe:
Każdy dokument potwierdzający twoje kwalifikacje ułatwia znalezienie idealnej pracy, a ponieważ nie masz wymaganego doświadczenia, te dokumenty mogą być twoim głównym atutem. Świadectwa ukończenia szkoły, zdania egzaminów zawodowych, certyfikaty językowe czy w końcu upragnione prawo jazdy – czeka cię ciężka praca i poniesiesz pewne straty finansowe, ale na pewno opłaci ci się to na przyszłość.
Znajomości:
Jeden z najważniejszych elementów twojego dorosłego życia to znajomości. Poczynając od tego, że koledzy mogą cię przenocować czy pożyczyć pieniędze na start, ułatwią znalezienie pracy, kupno tańszych produktów lub wystawią lewe referencje, które urozmaicą twoje CV.
Rodzina:
Twoi rodzice cię wyrzucili i nie możesz liczyć na ich pomoc. Na życzenie gracza, bohater może posiadać rodzeństwo, które pomoże mu w trudnych chwilach, jednak musicie pamiętać, że pomoc działa w obie strony. Dziś twoja siostra przesyła ci pieniądze na zapłacenie czynszu, ale jutro może stracić prace i wylądować w szpitalu – wtedy będzie potrzebowała twojej pomocy. Może się również zdarzyć, że rodzina wpadnie w długi, a wtedy komornik zapuka nie tylko do jej, ale i twoich drzwi (oraz do jej sąsiadów, pracodawcy i zupełnie obcych osób, ale to już nie twój problem). Oczywiście możesz wtedy wytoczyć mu proces – jeśli cię na to stać, ale spójrz prawdzie w oczy - twoje szanse na wygraną są bliskie zeru, a nawet jak ci się uda, to nigdy nie odzyskasz skradzionych dóbr.
Jeżeli czujesz się samotny, możesz założyć własną rodzinę – wspólnie taniej się mieszka, milej spędza czas, i można powiedzieć, że twoje życie zaczyna nabierać sensu. Pamiętaj jednak, że wspólne życie to wspólne zobowiązania i długi, a nawet jeśli tego nie planujesz, w twojej nowej rodzinie niedługo może pojawić się potomek, który dodatkowo was uszczęśliwi.
Cele gry:
Twoim celem jest wejść z buciorami w dorosłe życie i wyrwać z niego coś dla siebie. Droga, którą wybierzesz może kierować w dowolną stronę, ale cel jest jeden – żyć dobrze i bez trosk. Za każdy osiągnięty sukces MG przekazuje twojej postaci punkty, które możesz wykorzystać do zdobywania nowych znajomości, zdobywania doświadczenia zawodowego, nauki umiejętnej sprzedaży swojej wersji wydarzeń lub innych przydatnych umiejętności, lub atutów ułatwiających zdobycie mieszkania socjalnego lub dofinansowania z Unii Europejskiej.