29-07-2007 10:35
Polcon 2007
W działach: Konwenty, Jacek Kaczmarski, Planszówki | Odsłony: 2
Ys i ja jedziemy na Polcon. Jeżeli ktoś zastanawia się nad wyjazdem lub ma ochotę na spotkanie z nami, poniżej podajemy nasz konwentowy rozkład jazdy. Serdecznie zapraszamy (może będą gratisy dla słuchaczy).
1. „Z Kaczmarskim przez fantastykę.” - Inspiracje fantastyczne w utworach Jacka Kaczmarskiego.
Nie tylko Mury! Od Tolkiena, po Strugackich, od Andrieja Rublowa po Tove Jansson –Kaczmarski wielkim fantastą był! Prelegenci spróbują wskazać główne nurty w poezji JK,ilustrując swoją prelekcję pieśnią i muzyką. Celem prelekcji jest wskazanie słabo znanych wątków fantastycznych w twórczości JK.
2. „Bard i MG” - Utwory Jacka Kaczmarskiego jako źródło inspiracji Msitrza Gry
Fabuła. BN. Cytaty. Nastrój. 4 sposoby na wykorzystanie poezji Jacka Kaczmarskiego na sesjach RPG. Nieznane piosenki przedstawione jako elementy sesji, przykłady scenariuszy opartych na poezji, wreszcie dużo poezji i muzyki.
3. „Etyka czy emocje”. Panel dyskusyjny poświęcony etyce w RPG
Czy istnieje bezpieczne RPG? Czy w czasie sesji można inicjować kontakt fizyczny? Na ile dobra zabawa usprawiedliwia psychomanipulację? Jak grać, aby nie zrobić nikomu krzywdy?
4. „Planszówki dla początkujących” - krótkie wprowadzenie do gier planszowych
Dlaczego powtarzalność jest lepsza od schematyczności? Kto gra w Osadników? Jaką grę warto kupić dla 40 letniego dziecka, a jaką dla 16 letniego, dojrzałego erpegowca? Co to jest „Gra Roku”? Para miłośników planszówek opowie m.in. O „grze wstępnej”, „wielkiej grze” oraz o problemach ze stołami.
5. „Dać rzeczy słowo” - warsztaty retoryczne.
Jak mówić, aby nas słuchano? (Nawet jeśli nie jesteśmy sławni) Sztuczki retoryczne, kompozycja wypowiedzi, organizacja prelekcji, ćwiczenia modulacji głosu. Pomorski Mówca Znakomity będzie uwodził słowem i czynem.Pani Psycholog pokaże zaś jak nie dać się uwieść. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zostać dobrym mówcą i wygrać 2000 zł – przyjdź koniecznie.
1. „Z Kaczmarskim przez fantastykę.” - Inspiracje fantastyczne w utworach Jacka Kaczmarskiego.
Nie tylko Mury! Od Tolkiena, po Strugackich, od Andrieja Rublowa po Tove Jansson –Kaczmarski wielkim fantastą był! Prelegenci spróbują wskazać główne nurty w poezji JK,ilustrując swoją prelekcję pieśnią i muzyką. Celem prelekcji jest wskazanie słabo znanych wątków fantastycznych w twórczości JK.
2. „Bard i MG” - Utwory Jacka Kaczmarskiego jako źródło inspiracji Msitrza Gry
Fabuła. BN. Cytaty. Nastrój. 4 sposoby na wykorzystanie poezji Jacka Kaczmarskiego na sesjach RPG. Nieznane piosenki przedstawione jako elementy sesji, przykłady scenariuszy opartych na poezji, wreszcie dużo poezji i muzyki.
3. „Etyka czy emocje”. Panel dyskusyjny poświęcony etyce w RPG
Czy istnieje bezpieczne RPG? Czy w czasie sesji można inicjować kontakt fizyczny? Na ile dobra zabawa usprawiedliwia psychomanipulację? Jak grać, aby nie zrobić nikomu krzywdy?
4. „Planszówki dla początkujących” - krótkie wprowadzenie do gier planszowych
Dlaczego powtarzalność jest lepsza od schematyczności? Kto gra w Osadników? Jaką grę warto kupić dla 40 letniego dziecka, a jaką dla 16 letniego, dojrzałego erpegowca? Co to jest „Gra Roku”? Para miłośników planszówek opowie m.in. O „grze wstępnej”, „wielkiej grze” oraz o problemach ze stołami.
5. „Dać rzeczy słowo” - warsztaty retoryczne.
Jak mówić, aby nas słuchano? (Nawet jeśli nie jesteśmy sławni) Sztuczki retoryczne, kompozycja wypowiedzi, organizacja prelekcji, ćwiczenia modulacji głosu. Pomorski Mówca Znakomity będzie uwodził słowem i czynem.Pani Psycholog pokaże zaś jak nie dać się uwieść. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zostać dobrym mówcą i wygrać 2000 zł – przyjdź koniecznie.