string(15) ""
» Blog » Pieśń Trolli i Flejmu - wstępne zasady gry
01-09-2011 22:14

Pieśń Trolli i Flejmu - wstępne zasady gry

Odsłony: 6

Moi drodzy!
W trakcie mego Questu w celu odnalezienia prawdziwego Guru, rozmyślałem nad mechaniką naszej karcianki, oraz spisywałem sobie co lepsze pomysły.
Oto efekt tych przemyśleń, czyli wersja początkowa.
Oczywiście czekam na komentarze, porady i uwagi, w końcu ma to byc projekt dla wszystkich, nie tylko dla mnie.

Na razie nie podaję listy kart, ich mocy itd. To powstanie później, z uwag Kleberna i moich, dyskusji pod poprzednimi notkami na temat PTiF, oraz prywatnych próśb od użytkowników, a musicie wiedziec, zostałem nimi zasypany!
Za wszystkie uwagi dziękuję, a teraz przejdzmy do podstawowych założeń rozgrywki.

W grze gra się kartami, to oczywiste. Na ten moment nie mam dokładnej liczby kart, jakie bedą brały udział w grze, ponieważ to wymaga jeszcze przemyślenia, ale liczę, że będzie jeden wspólny deck i około setki kart w nim.

Sama gra polega na zagrywaniu kart, ktore generują Flejm i Żenadę. Żenadą atakujemy przeciwnika, posyłając mu kąsliwe notki, ale każda notka czy użytkownik generuje nam Flejm, którego musimy się pozbywac, inaczej zajmie się nami Moderacja.

Przed rozgrywką wyciągamy z talii wszystkie Tematy (dokładniej liczby nie znam, ale powinno byc tych kart pomiędzy 6 a 10), tasuje się je, a następnie gracze na zmianę ciągną po dwie karty - będą to tematy ich notki. Pozostałe karty wtasowywuje się spowrotem do talii głownej.
Wylosowane karty Tematów gracze wykładają przed soba na stół. Będą ich bronic, oraz czerpac z nich siłę dla swoich ataków na przeciwnika.

Grę zaczyna się od potasowania kart i rozdania pewnej ich liczby graczom - chcę, by była możliwośc grania na więcej osób niż dwie, ale czas pokaże czy da się zrobic tyle kart, by to miało sens. Zakładam, że na ręce powinno byc do sześciu, siedmiu kart jako standard. Powiedzmy, że gracze zaczynają z pięcioma, które ciągną z decku głownego.

Każda karta ma pewien poziom Flejmu, który generuje, karty Ofensywne (o nich za chwilę) generują także Żenadę. Oprócz tego na kartach znajdują się, jak to zwykle w karciankach, obejścia zasad głównych, albo też zasady dodatkowe, które umozliwia dana karta.

Karty dzielimy na Ofensywne i Defensywne, oraz Moderacyjne - te pierwsze pozwalają atakowac przeciwnika, ale zwykle generują dużo flejmu, Defensywne zaś pozwalają zmniejszyc flejm, i/lub obronic się przed Żenadą.
Karty moderacyjne to specjalny rodzaj kart Ofensywnych, które mogą byc zagrywane, jeśli jeden z graczy (nazwany tu Użytkownikiem) przekroczy krytyczny poziom Flejmu. Mogą one usunąc karty Dyskutantów, Tematy, Argumenty, lub nawet zakończyc grę.

Do kart Ofensywnych należą karty Dyskutantów(czyli użytkowników Poltera, którzy pomagają atakowac notkę przeciwnika), Argumentów (rózne chwyty retoryczne, memy, złośliwosci, którymi budujemy Żenadę przeciwnikowi), wtasowane wcześniej do talii Tematy, oraz niektóre Zdolności Specjalne.
Karty Defensywne to Wydarzenia, (losowe elementy, które wspomagają twoją rację) oraz Zdolności Specjalne (Karty, które rozbudowywują obecnych na stole Zwolenników, pozwalają wymknąc się Żenadzie, lub dają ci fory u Moderacji)
Karty Moderacyjne to karty Moderatorów, Banów i Blokad, które można rzucac na przeciwnika, gdy ten przekroczy swój poziom flejmu.

Żeby zagrac jakąś kartę, trzeba najpierw wygenerowac odpowiedni poziom Flejmu - generują go już same tematy, także już na początku gry zaczynamy z jakimś Flejmem - im bardziej kontrowersyjny, tym więcej Flejmu.
Wystawienie karty Ofensywnej oznacza, że generujemy jeszcze więcej Flejmu, tak więc na karcie mamy zapisane osobne wartosci Wystawienia i Generowania Flejmu, zapisane na karcie w postaci W/G.

Flejm i Żenadę liczy się sztonami (mogą byc zapałki, kamyczki, grosiki, tokeny dowolnego rodzaju - w osobnych kolorach dla Flejmu i Żenady).

Gra rozgrywa się w turach, zwanych Odświeżeniami Strony- zaczyna gracz który wyciągnał mniejszą łaczną sumę Generowania Flejmu w kartach Tematów. Może zagrac karty, w których Wartosc Flejmu nie przekracza ilosci Generowanego Flejmu na stole - Flejm się kumuluje i zostaje na stole przez całą turę przeciwnika, dopóki ne skończy on swojej tury - pozwala mu to zagrac na nas karty Moderatorskie.

Po zagraniu kart, obliczamy, ile Flejmu wygenerowaliśmy i ile Żenady zadaliśmy przeciwnikowi. Przeciwnik, jeśli posiada odpowiednie Karty Specjalne, może kontrowac nasze poczynania w naszej rundzie. Jeśli chcemy i nas na to stac, możemy zagrac naraz (równoczesnie połozyc na stół) kilka kart, które mogą nam pomóc przed ewentualną kontrą przeciwnika. Możemy też wykładac karty po kolei, np jeśli mamy niewystarczającą ilośc Flejmu, by wystawic wszystkie na raz. Ale wtedy przeciwnikowi łatwiej je zbijac.

Gra się toczy do momnetu, w którym jeden z graczy osiągnie ustalony przed rozgrywką Poziom Żenady.
Może się również zakończyc, jesli jeden z graczy przekroczy krytyczny poziom Flejmu, a przeciwnik zagra kartę Moderacja - Pozdrawiam!. Przed tą kartą ratują tylko karty Tematów na rece, które pozwalają załozyc nową notkę.

Na razie wstępnie to tyle. Jeśli macie jakies pytania lub sugestie, walcie śmiało.

Komentarze


Klebern
   
Ocena:
+1
Z tą łagodnością to bym nie przesadzał: około 250 banów (tzn pozytywnie rozpatrzonych moich wniosków o bana) i 150 ostrzeżeń w ciągu 10 miesięcy moderki.

Nawet Bortasz swego czasu zarobił ostrzeżenie a to współpracownik serwisu.

Dobra możecie pisać Wmordęracja.
02-09-2011 17:02
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dobra, dośc tych przechwałek, jakieś sugestie do zasad gry? :P
02-09-2011 18:32
goracepapu
   
Ocena:
+1
Na stos ze storytellerem !

A nie, przepraszam pomyliłem wpis.
02-09-2011 19:29
Królik
   
Ocena:
0
Nie rozumiem tej Żenady, ona wpływa na co? Wiem, że do ataku, ale jej nie rozumiem, jakoś.
02-09-2011 21:00
Klebern
   
Ocena:
+1
Żenada jest obrażeniem.
02-09-2011 21:00
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dokładnie - Żenada to obrażenia które dostaje gracz. Inaczej mówiac, jest to poziom kompromitacji w światku. Im wyższy, tym gorzej. Skompromitowany gracz przegrywa, osiągając krytyczny poziom Żenady
02-09-2011 21:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.