» Blog » Pierwsze kroki, Grimm-Uar
21-06-2012 20:00

Pierwsze kroki, Grimm-Uar

W działach: RPG, Sesja | Odsłony: 7

Pierwsze kroki, Grimm-Uar
Dość napięty tydzień już prawie za mną. W międzyczasie mocno ruszyłem ze swoim projektem sesyjnym (można o nim przeczytać we wcześniejszej notce). Wiele dodatkowych pomysłów pojawiło się w mojej głowie. Jednakże, aby zachować zdrowy rozsądek wstrzymałem się, i ograniczyłem pomysły tylko do pewnej części. Gdybym zaczął się zbyt mocno zagłębiać, to zapewne nie skończyłbym tego nigdy. Tak to już jest. Przynajmniej moje doświadczenie tak mi mówi. A może to tylko kwestia mojego lenistwa? Na to już sam nie jestem w stanie odpowiedzieć.
Natomiast …

No właśnie, na czym stanęło?
Na chwilę obecną przygotowałem już zarysy 14 przygód. Właściwie to mini przygód, które wspólnie łączą się w jeden element. Jedne bardziej, drugie ciut mniej. Jednakże zachowałem sporo powiązań z czego jestem zadowolony. W tej chwili poprawiam każdą z przygód i dokładam drobiazgi. Później będę chciał zabrać się za przygotowanie specjalnych kart postaci. Gracze będą mogli dokonać wyboru spośród 10 bohaterów. Już umówiłem się w pobliskiej drukarni, żeby to wszystko wydrukować na porządnym grubym papierze kredowym. Dodatkowo będę chciał zalaminować karty. Dzięki temu, każdy z graczy będzie mógł mazać po kartach zmywalnym markerem. Później to wszystko będzie wielokrotnego użytku (jak np. najdzie mnie ochota na prowadzenie podczas konwentu). Wymyśliłem również magnetyczną tablicę z nałożoną mapą w formacie A3 Starego Świata. Na niej będą zaznaczone przygody, każda magnesem w odpowiednim kolorze.


Poniżej wrzucam tytuły robocze przygód, z ich krótkimi opisami.

„Kamień Czarownicy” – kolor bajka
To już kolejne dziecko. Mieszkańcy małej wsi nieopodal Ostburgu obawiają się, że może mieć to związek z tajemniczą kobietą z mokradeł. Ponoć są skorzy słono zapłacić za pomoc. Kiedyś na tych terenach była wspaniała kopalnia złota …


„Czarna Plaga” – kolor tajemnica
Pewne miasteczko zostało zakażone dziwną chorobą. Zaczęło się od czarnych plam na ciele. Jednej nocy wszyscy zmarli w podobnym czasie. Niestety inspektorzy z Imperium przybędą dopiero za kilka miesięcy. Miejscowy hrabia z pobliskich terenów potrzebuje pomocy.

„Dom Zły” – kolor horror
Strudzeni wędrowcy potrzebują odpoczynku. Od kilku dni wędrują zagubieni. Braki w zapasach są coraz bardziej wyraźne, a zameczek na drodze wydaje się być doskonałym miejscem odpoczynku. Tym bardziej jeśli pali się w nim światło …


„Senny zabójca” – kolor tajemnica
Córka hrabiego zabiła swego ojca podczas jednej z kolacji. Miejskie władze nie potrafią rozwikłać dziwnej zagadki. Dziewczyna nic nie pamięta z tego zdarzenia. Dla władz sprawa jest jasna. Jednakże dziewczyna zaprzecza …


„Kraken” – kolor bajka
Chodzą pogłoski, że statki które znikają pomiędzy Marienburgiem a Tileą są zatapiane przez morskiego potwora. Ile w tym prawdy nikt nie wie. Jednakże mało kto podejmuje się ochrony statków. Tym bardziej tych mniejszych. Dużo płacą, ale czy gra jest warta świeczki?


„Opuszczona Kopalnia” – kolor horror
Prace w kopalni koło miejscowości Irkburg na terenie Talabeklandu zostały wstrzymane. Ponoć pojawił się w nich troll. Górnicy odmówili pracy. Dopóki sprawa nie zostanie wyjaśniona złoto nie będzie wydobywane.


„Układanka” – kolor horror
Na olbrzymim cmentarzu w Altdorfie znikają ciała. Straż miejska prowadzi śledztwo, lecz dość nieudolnie. Kiedy ciało świeżo pochowanej córki jednego z książąt zostaje wykopane, ojciec postanawia zapłacić temu kto wyjaśni sprawę. Książę pragnie załatwić sprawę po cichu, obawiając się złego rozgłosu.


„Wybuchowy” – kolor bajka
Prace nad mostem łączącym dwa najbardziej odległe brzegi rzeki Reik są ciągle wstrzymywane. Ktoś usilnie podkłada materiały wybuchowe, nie dopuszczając do jego ukończenia. Możliwe, że to tutejsi bandyci, ale nikt do tej pory nie zauważył ich przy pracach.


„Zatrzaśnięci” – kolor tajemnica
W trakcie podróży z powodu fatalnej pogody drużyna trafia do jednej z grot w Szarych Górach. Niestety zostają zatrzaśnięci z powodu osuwiska. Okazuje się, że wydostanie się na zewnątrz wymaga zagłębienia się w dalsze części olbrzymiej jaskini …


„Krasnoludki” – kolor horror
Podróżując w pobliżu Gór Krańca Świata drużyna natrafia na dziwną chatkę. Okazuje się, że prawdopodobnie jest zamieszkała. A w jej podziemiach odnajdują …


„Śpiąca” – kolor horror
Na terenach Sylvanii istnieje opuszczona wieża. Ponoć jej najwyższe komnaty skrywają drogocenne skarby. Miejscowa ludność opowiadała także o księżniczce czekającej na swego wybawiciela.


„Kruki” – kolor bajka
Opuszczona wioska. A nieopodal tajemniczy olbrzymi młyn. Tutaj jest coś bardzo dziwnego …


„Piękna i Bestia” – kolor bajka
W jednej z wiosek zostaje porwana młoda kobieta. Wszyscy podejrzewają pana pobliskiego zamku. Nikt go nie widział od 30 lat.


„Czerwony Kapturek” – kolor tajemnica
Gildia Złodziei traci kolejnych członków. Giną w niewyjaśnionych okolicznościach. Jedyna poszlaka to dziwna osoba, pojawiająca się w czerwonym kapturze w miejscach zbrodni.


P.s. Myślę, że kiedy to wszystko skończę, umieszczę w formie odpowiedniego PDFu.
P.p.s. Notkę wrzucam również w celu utrzymania motywacji.

Komentarze


38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Później będę chciał zabrać się za przygotowanie specjalnych kart postaci. Gracze będą mogli dokonać wyboru spośród 10 bohaterów. Już umówiłem się w pobliskiej drukarni, żeby to wszystko wydrukować na porządnym grubym papierze kredowym. Dodatkowo będę chciał zalaminować karty. Dzięki temu, każdy z graczy będzie mógł mazać po kartach zmywalnym markerem. Później to wszystko będzie wielokrotnego użytku (jak np. najdzie mnie ochota na prowadzenie podczas konwentu). Wymyśliłem również magnetyczną tablicę z nałożoną mapą w formacie A3 Starego Świata. Na niej będą zaznaczone przygody, każda magnesem w odpowiednim kolorze.

Napisz coś więcej, to ciekawe :)

Ja się tak bawiłem w Deadlands, o tutaj:
http://polter.pl/zigzak,blog.html? 13850
:D

Powodzenia!
21-06-2012 20:04
Wlodi
   
Ocena:
+1
*Zigzak

Kiedy tylko będę miał pierwsze wydruki, to na 100% wrzucę je tutaj. A Twój wpis przeczytałem i dał mi kilka kolejnych pomysłów. :) ! Dzięki!
21-06-2012 20:09
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wrzuc wrzuc i sprzedaj technologię - ja obecnie obmyślam zakup tablicy do tworzenia plotów i subplotów w fabułach - tylko sie nie moge zdecydowac, czy chcę białą magnetyczną tablicę do rysowania zmywalnymi markerami, czy korkową z pinezkami :)
21-06-2012 20:14
karolstefan
   
Ocena:
0
korkowa powinna być tańsza i lżejsza (sam miałem, ale już nie korzystam, straciła przydatność odkąd poszedłem na studia) Chyba że nie zależy Ci na cenie i mobilności, to wtedy wygrywa magnetyczna :p
22-06-2012 08:58
Ifryt
   
Ocena:
+1
Zajawki wyglądają naprawdę intrygująco. Chętnie bym zagrał w taką kampanię. :)
22-06-2012 09:20
Wlodi
   
Ocena:
0
*Zigzak
*Karolstefan

Dla mnie magnetyczna jest oczywistym wyborem. Nie chcę dziurawić mapy. :)

*Ifryt

Takie słowa motywują najbardziej do pracy! :)
22-06-2012 09:25
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Latwiej tez bazgrac po niej linie zalezności, zamiast puszczać kolorowe sznurki :) z drugiej strony - latwiej dodawac kolejne wątki, nie trzeba mazac tablicy jak zle puscisz linie albo notaktka ci przeszkadza. A na mapach mi nie zależy - moge miec jedną czystą dla grqczy, i drugą pobazgraną i podziurawoną, wydrukowaną w powiększeniu, z naniesionymi wlasnymi poprawkami.
22-06-2012 09:55
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
+2
Brakuje tylko wskaźnika poziomu trudności poszczególnych questów (wiesz, za trudniejsze więcej expa itp), oraz tabeli "zdarzeń losowych" które mogą wydarzyć się podczas podróży (no bo jeśli BG wybiorą np. na początky Sylvanie, a potem Marienburg to muszą przejść na drugi koniec mapki więc jakiś subquest/scenka rodzajowa może się trafić [ala te falloutowe zdarzenia podczas szwędania się po mapie]) :)
22-06-2012 11:37
Wlodi
   
Ocena:
0
*Karczmarz

Pierwotnie chciałem by każde zadanie było dopasowane poziomem do samych graczy. Choć faktycznie można rozdzielić je na trudniejsze i łatwiejsze.

A zdarzenia losowe też są fajne. I dałeś mi bardzo dobrą sugestię. Przygotuję dodatkowo koperty z kilkoma mini scenariuszami.
Jeśli gracze zapragną przejść do dalekiego miejsca, będą musili ciągnąć kartę. Jedne będą puste inne z przygodą której się nie spodziewają.

Dałbym Ci +2, ale mogę tylko +1 ;) !
22-06-2012 11:45
~Pelnor

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
będąc jednym ze szczęśliwców, którzy zagrają w ten serialowy motyw w przyszłym miesiącu, uroczyście oznajmiam iż nie mogę się doczekać :D

zanosi się naprawdę soczyście:)
22-06-2012 17:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.