26-01-2009 14:21
PieCyk na sesji #3 - play to code, code to play
W działach: rpg, sesja, d&d, d20, komputer | Odsłony: 6
Wszyscy lubimy mieć łatwo. "Kliknij, aby odtworzyć film", "Kliknij, aby pobrać i wyświetlić najnowsze informacje na temat", "Kliknij, aby pozamiatać, odkurzyć, pozmywać i wyprasować", "Kliknij..." - ostatnio jest zwyczaj robienia absolutnie każdej dostępnej funkcjonalności pod jak najprostsze wykorzystanie. Widać w świecie smartphone'ów (iStone i An-Droid biją popularność, gdy Przenośne Okna lecą w dół), widać w świecie komputerów (OS X, aplikacje codziennego użytku), nie widać w RPG.
O co tym razem się rozchodzi? Ano rozchodzi się o aplikacje - prostsze lub mniej proste - wspomagające, ułatwiające, przyspieszające przygotowanie do gry lub samą grę [celowo pomijam teraz generatory postaci, tymi zajmę się w czasie najbliższym]. Jak na razie wspomnianych aplikacji jest jak na lekarstwo. W D&D (zapewne nie tylko) jest cała gama miejsc, gdzie tego typu rozwiązania przyspieszyłby mocno rozgrywkę - choćby i program-kolejka, do pilnowania inicjatywy w walce (przydatne na wysokich poziomach, jak połowa istot się opóźnia, działa kilkadziesiąt efektów i wszystkiego tego musi pilnować biedny, i-tak-już-zapracowany-i-zamęczony-przez-krwiożerczych-graczy MP :P ). Tak samo prosta aplikacja, ułatwiająca rozdział punktów na cechy, licząca, ile już wydaliśmy, jakie wartości będziemy mieć jako podstawowe oraz zmodyfikowane już przez rasę (to napisałem na potrzeby własne i graczy). Czy prosty generator skarbów losowych/spotkań losowych - tak przydatny, gdy MG coś zaskoczy. Ba, nawet generator wartości rzutów kostką - taki rzut jest znacznie skuteczniej ukryty (jeśli ukryty ma być) przed graczami, niż nawet najskrytsze turlanie k20 pod stołem [naprawdę! ja tylko sznuruję klapka! :P ]. Owszem, tego typu programy (może poza wspomnianym do inicjatywy) znalazłem, zwykle w wersji stron online, ponadto rozbite i rozdzielone w koszmarny sposób.
Jako MP chcę czegoś Więcej, Lepiej, Sprawniej! Cóż... 'chcę' nie musi oznaczać 'dostanę'. Chyba, że zdecyduję się sam wziąć do roboty i zaklepać wspomniany 'D&D Multitool' - olbrzymią aplikację, z całym SRD przerzuconym doń, służącą za kartę postaci, panel MP, kolekcję podręczników i zapiski przygody jednocześnie. Roboty masa, zaprojektować też ktoś to musi, nic nie ma za darmo. Komputer - 3000PLN. Windows Vista - 300PLN. MS Visual C# Express - 7.40PLN [koszt pobrania przez GPRS]. Radość z własnego, działającego multitoola do D&D - bezcenne.
Tak, ta notka jest oficjalną zapowiedzią wspomnianego narzędzia. Zasady awansów (kary za wieloklasowość, PD potrzebne do awansu, ogólne reguły awansu) zostaną pozostawione jako 'blank', do wypełnienia (zgodnie z postanowieniem SRD). Postaram się zachować kompatybilność między D&D 3.5, d20 Modern i d20 StarWars (coby mi się też to do wszystkiego przydało) i zbudować narzędzie, które pozwoli przenieść niemal całą mechanikę na poziom komputera (oczywiście zostawiając wolną drogę w korzystaniu tylko z części udogodnień). Jako wymagania planuję .NET Framework 3.5 (.NET Compact Framework 3.5 w wersji na Przenośne Okna), dowolny Windows, który sobie z tymże frameworkiem poradzi, nieco miejsca na HDD, nieco pamięci operacyjnej (jako, że 1GB to teraz rozsądne minimum, będę zakładał, że każdy tyle ma), rozdzielczość minimum 1024x600 (tak, pełne wsparcie dla netbooków).
Jeśli macie jakieś pomysły/sugestie, jak wspomniany program rozbudować, co by się przydało, co by było zbędne, czy w ogóle warto sobie zawracać kompilator i to pisać - dajcie znać w komentarzach. Wszelkie uwagi (wliczając sprowadzające się do 'olej i graj więcej') mile widziane.
O co tym razem się rozchodzi? Ano rozchodzi się o aplikacje - prostsze lub mniej proste - wspomagające, ułatwiające, przyspieszające przygotowanie do gry lub samą grę [celowo pomijam teraz generatory postaci, tymi zajmę się w czasie najbliższym]. Jak na razie wspomnianych aplikacji jest jak na lekarstwo. W D&D (zapewne nie tylko) jest cała gama miejsc, gdzie tego typu rozwiązania przyspieszyłby mocno rozgrywkę - choćby i program-kolejka, do pilnowania inicjatywy w walce (przydatne na wysokich poziomach, jak połowa istot się opóźnia, działa kilkadziesiąt efektów i wszystkiego tego musi pilnować biedny, i-tak-już-zapracowany-i-zamęczony-przez-krwiożerczych-graczy MP :P ). Tak samo prosta aplikacja, ułatwiająca rozdział punktów na cechy, licząca, ile już wydaliśmy, jakie wartości będziemy mieć jako podstawowe oraz zmodyfikowane już przez rasę (to napisałem na potrzeby własne i graczy). Czy prosty generator skarbów losowych/spotkań losowych - tak przydatny, gdy MG coś zaskoczy. Ba, nawet generator wartości rzutów kostką - taki rzut jest znacznie skuteczniej ukryty (jeśli ukryty ma być) przed graczami, niż nawet najskrytsze turlanie k20 pod stołem [naprawdę! ja tylko sznuruję klapka! :P ]. Owszem, tego typu programy (może poza wspomnianym do inicjatywy) znalazłem, zwykle w wersji stron online, ponadto rozbite i rozdzielone w koszmarny sposób.
Jako MP chcę czegoś Więcej, Lepiej, Sprawniej! Cóż... 'chcę' nie musi oznaczać 'dostanę'. Chyba, że zdecyduję się sam wziąć do roboty i zaklepać wspomniany 'D&D Multitool' - olbrzymią aplikację, z całym SRD przerzuconym doń, służącą za kartę postaci, panel MP, kolekcję podręczników i zapiski przygody jednocześnie. Roboty masa, zaprojektować też ktoś to musi, nic nie ma za darmo. Komputer - 3000PLN. Windows Vista - 300PLN. MS Visual C# Express - 7.40PLN [koszt pobrania przez GPRS]. Radość z własnego, działającego multitoola do D&D - bezcenne.
Tak, ta notka jest oficjalną zapowiedzią wspomnianego narzędzia. Zasady awansów (kary za wieloklasowość, PD potrzebne do awansu, ogólne reguły awansu) zostaną pozostawione jako 'blank', do wypełnienia (zgodnie z postanowieniem SRD). Postaram się zachować kompatybilność między D&D 3.5, d20 Modern i d20 StarWars (coby mi się też to do wszystkiego przydało) i zbudować narzędzie, które pozwoli przenieść niemal całą mechanikę na poziom komputera (oczywiście zostawiając wolną drogę w korzystaniu tylko z części udogodnień). Jako wymagania planuję .NET Framework 3.5 (.NET Compact Framework 3.5 w wersji na Przenośne Okna), dowolny Windows, który sobie z tymże frameworkiem poradzi, nieco miejsca na HDD, nieco pamięci operacyjnej (jako, że 1GB to teraz rozsądne minimum, będę zakładał, że każdy tyle ma), rozdzielczość minimum 1024x600 (tak, pełne wsparcie dla netbooków).
Jeśli macie jakieś pomysły/sugestie, jak wspomniany program rozbudować, co by się przydało, co by było zbędne, czy w ogóle warto sobie zawracać kompilator i to pisać - dajcie znać w komentarzach. Wszelkie uwagi (wliczając sprowadzające się do 'olej i graj więcej') mile widziane.