Peter Molyneux
Wieści
Peter Molyneux o grach komputerowych
08-04-2009 02:08 | Michał 'Kalost' Kułakowski | Komentarze: 0
Peter Molyneux – szef Lionhead Studios - słynie z dosyć kontrowersyjnych wypowiedzi i bezkrytycznego stosunku do stworzonych przez siebie gier. Mimo kompletnego braku sceptycyzmu co do swojej pracy, czasami warto posłuchać co ma do powiedzenia. » więcej
Molyneux o Fable III
05-02-2010 22:51 | Cubuk | Komentarze: 0
Dla Develop Online wywiadu udzielił Peter Molyneux, człowiek-legenda w branży gier komputerowych. Podał nieco informacji o Fable III - jest „prawie w finalnej fazie produkcji”. I, niestety, to wszystko. Choć każdy fan oczekiwał więcej danych na temat najnowszej produkcji, Peter milczy. Uspokaja jednak, że Fable III będzie można zobaczyć na nadchodzącej imprezie X10 i być może wtedy dowiemy się, czy gra zostanie wydana również na PC.
Molyneux o Fable III
14-02-2010 18:27 | Cubuk | Komentarze: 0
Na „growej” imprezie X10, Peter Molyneux wypowiada się na temat swojego najnowszego dzieła – Fable III. Mówi, że niestety, nie jest to już cRPG, a raczej gra action-adventure z rozbudowaną, głęboką historią. „Usunięty został nawet interfejs i wskaźnik zdrowia, ale zaimplementowaliśmy również system rozwoju postaci. Gracz będzie musiał zaakceptować oferowaną mu postać, niezależnie od preferencji w tworzeniu bohatera.”Jak widać, Molyneux trochę namieszał. Gra posiada system rozwoju postaci oraz dopracowaną fabułę, co już pozwala nazywać ją RPGiem. Brak interfejsu jeszcze bardziej pozwala wczuć się w prowadzoną postać, co stanowi kwintesencję role-playingu. Peter upiera się jednak przy swoim - jego zdaniem nie jest to już cRPG, pomimo wszystkich elementów, które by o tym świadczyły. Pozostaje nam tylko zaczekać do premiery i ocenić samemu, czy powinniśmy się zgodzić z jego tezami, czy też uznać, że „przegatunkowanie” tej gry nie ma żadnego sensu.
Fable III - multiplayer między PC a X360?
07-03-2010 20:17 | Cubuk | Komentarze: 2
Studio Lionhead wzbudziło powszechne zaskoczenie pewną ciekawą nowinką. Otóż tworzone jeszcze Fable III ma wykorzystywać tryb multiplayer pomiędzy platformami! Oznacza to, że będziemy mogli na PC grać w co-opie z kolegą, który tymczasem korzysta z Xboksa 360… Choć na razie to tylko plotka, jednak swoje źródło ma w pokazanym powyżej screenie. Poszukiwany jest projektant-programista, który umożliwiłby takie multi w Fable III. Jednakże po jakimś czasie treść ogłoszenia została zmieniona, nie wiadomo zatem, czy idea doczeka się zrealizowania.
"Kochanie, chcesz dziecko? Zagrajmy w Fable III"
13-04-2010 12:10 | Cubuk | Komentarze: 2
Tworzone przez Petera Molyneux Fable III będzie miało zaimplementowany specjalny system, który będzie dawał nam kontrolę nad gestykulacją postaci. Będzie się to odbywało za pomocą klawiszy, których częstość naciskania oraz kontekst będzie nam pozwalało na wrogie, nieprzyjemne ściśnięcie czyjegoś ramienia lub delikatne, przyjacielskie gładzenie. Jak dodaje Peter, to jeszcze nie wszystko. Jako że będzie dostępny tryb co-op, taka żywa i realistyczna interakcja będzie możliwa również pomiędzy graczami. Dodatkowo, gracze będą mogli zakładać własne domy, podróżować, a nawet... wydawać potomstwo!Pomysł brzmi jednocześnie tak zachęcająco, jak i dziwnie. Na razie są to tylko spekulacje, jak będzie naprawdę - nie wiadomo.
Garść screenów z Fable III
17-06-2010 17:11 | Cubuk | Komentarze: 0
Peter Molyneux i jego ludzie opublikowali screeny z tworzonego aktualnie Fable III. Zapraszamy do galerii.
Fable III na PC w akcji
07-01-2011 11:41 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 0
Na targach CES 2011 ekipa Petera Molyneux, czyli studio Lionhead, zaprezentowało grywalną edycję gry Fable III. Niby nic dziwnego, ale była to wersja przeznaczona na komputery osobiste, wokół której ostatnimi czasy krążyło mnóstwo plotek o zawieszeniu produkcji czy tymczasowej przerwie w pracach. Teraz jednak mamy dowód, że pecetowy Fable ma się dobrze. » więcej
Molyneux nagrodzony GDCA
20-01-2011 13:21 | Bartosz 'Chili' Rakowski | Komentarze: 0
Na pewno znacie postać Petera Molyneux. Można go uznać za protoplastę god games, specyficznego podgatunku gier strategicznych, w którym sami kreujemy świat, będąc jego stwórcą i panem. Do najbardziej znanych przedstawicieli należą stworzone właśnie przez Molyneux serie Dungeon Keeper, Populous i Black & White.Za ogromny wkład jaki wniósł w świat elektronicznej rozgrywki, Molyneux otrzyma nagrodę za osiągnięcia życia na nadchodzącej imprezie Game Developers Choice Awards, którą prowadził będzie Tim Schafer.
Peter Molyneux opuszcza Lionhead Studios
07-03-2012 23:05 | Cubuk | Komentarze: 0
Peter Molyneux, odpowiedzialny za takie klasyki jak Black & White czy Fable, postanowił opuścić współzałożone przez siebie Lionhead Studios. Dołączył do niezależnego studia 22 Cans, jednak dalej ma nadzorować prace nad Fable: The Journey."Jestem dumny z ludzi oraz z produktów, które wspólnymi siłami udało nam się stworzyć, a także z doświadczeń, które wspólnie przeżyliśmy. Jednakże stwierdziłem, że najwyższy bym zajął się jakimś nowym, niezależnym przedsięwzięciem. Dziękuję całej ekipie Lionhead, oraz naszym partnerom z Microsoftu za ich ciężką pracę i oddanię przez te wszystkie lata."
Harrison przechodzi do Microsoftu
13-03-2012 22:43 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Niedawno informowaliśmy o opuszczeniu przez Petera Molyneux studia Lionhead i tym samym swojej posady dyrektora kreatywnego w Microsoft Studios Europe. Dzisiaj natomiast Microsoft poinformował o zatrudnieniu Phila Harrisona – dotychczasowej twarzy PlayStation – jako wiceprezesa Interactive Entertainment Business. Podlegały będą mu studia Lionhead, Soho i Rare.
Peter Molyneux i jeszcze jedna gra
07-11-2012 16:05 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 0
Peter Molyneux to z pewnością jedno z ważniejszych nazwisk świata gier komputerowych. Na swoim koncie ma takie tytuły jak Fable, Black & White czy Curiosity – niedawno wydana produkcja studia 22Cans. Dziś poinformował, że kolejna gra, nad którą pracuje, będzie zarazem ostatnią w jego karierze.Dodał również, że do jej stworzenia wykorzystuje wszystko, czego nauczył się przez blisko 30 lat działania w branży gier. Produkcja ma już tytuł i listę elementów, które będą w niej zawarte, ale na razie szczegóły pozostają tajemnicą.