Paweł Dobosz

Artykuły

Strongholds II: Barony

Strongholds II: Barony

Kontynuacja Manor – zostań panem na włościach

23-07-2007 10:50 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Mogłoby się wydawać, że Manor stanowi samodzielną pozycję - ot, opis typowej wioski zarządzanej przez rycerza, stanowiący przydatne narzędzie i zbiór pomysłów na przygody dla prowadzącego, a nadto - ciekawą opcje dla całej drużyny: szansę na wcielenie się w prawdziwych szlachciców i objęcie zarządu...
Strongholds I: Manor

Strongholds I: Manor

Zarządzaj własną wioską!

18-05-2007 20:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Jakiś czas temu zdarzyło mi się brać udział w dyskusji na forum, w której jeden z rozmówców stwierdzał, iż "RPG to nie strategie". Rzeczywiście, w pierwszym momencie można tak pomyśleć. Wykazywać, że są to zupełnie odmienne typy gier i nie mogą - czy też nie powinny - być łączone. Jednak właściwie d...
Monsters' Lairs vol. 1: Goblins' Caves

Monsters' Lairs vol. 1: Goblins' Caves

Brak oryginalności niekoniecznie boli

28-11-2007 23:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 2
Gobliny należą z pewnością do najbardziej rozpowszechnionych w fantastycznych światach istot - obok orków, smoków, wielkich szczurów i żywych trupów. Zazwyczaj pojawiają się w charakterze "mięsa armatniego" - jako stwory zwyczajowo małe, słabe, a nadto złe i głupawe, za to przejawiające tendencję do...