string(15) ""
» Blog » Parę myśli o nowym Poltku
27-07-2013 17:30

Parę myśli o nowym Poltku

W działach: Polter | Odsłony: 324

Tak więc:

  1. Nowy edytor blogów nie jest do końca tym, czego się spodziewałem, ale jest zgrabny. Po starym edytorze ciut ciężko się przyzwyczaić do nowego, szerokiego na całą stronę, ale to w końcu minie. 
  2. Można by było dodać trzeci guzik "pogląd" - obecnie nie jest to takie oczywiste, ale to szczególik.
  3. Polter "na ciemno" wygląda o wiele lepiej niż "na jasno". Nie wiem tylko, ile ludzi będzie się chciało bawić w naciskanie jakiegoś tam "a" wiszącego z boku. Może "czarny" polter uczynić domyślnym?
  4. Nie wiem, czy zlikwidowanie redakcji było dobrym pomysłem. Czas pokaże, czy umożliwienie redakcji tekstów każdemu to dobry pomysł. 
  5. Podoba mi się za to krzyczący guzik "wyślij artykuł" ;-).
  6. Podoba mi się też wersja z otrzymywaniem materialów do recenzji i recenzowaniem ich. 
  7. Jedna rzecz, którą naprawdę można było zrobić lepiej to filter artykułów. Musimy odznaczyć okienko, kliknąć guziczek i załadować całą stronę ponownie - nie lepiej byłoby załadowywać dynamicznie w trakcie odznaczania i tylko częsć strony?
  8. Opcji śledzenia komentarzy nie sprawdzałem, ufam, że została naprawiona.
  9. Zabrakło opcji oddzielenia tematów bloga od tagów :-(

Jeszcze jedna, ważna sprawa. Czy istnieje możliwość dodania w najbliższej przyszłości wirtualnej "biblioteczki" gdzie przechowywane byłyby artykuły, które nam się najbardziej spodobały (z "folderami", jeśli byłyby możliwości techniczne)? Myślę, że dla takiego serwisu jak Polter byłaby to naprawdę przydatna funkcjonalność. 

Komentarze


Kamulec
   
Ocena:
+2
3. Nie. Turkus/cyjan wygląda beznadziejnie niezależnie od wersji.
27-07-2013 18:10
Kaworu92
   
Ocena:
0
Być może nie wiem, czym jest turkus i cyjan (to rodzaje niebieskiego, tak? :-P) ale u mnie "czarny" polter to tylko czerń, biel i ciemna zieleń ;-) Wybacz, ale nie wiem o czym mówisz.
27-07-2013 18:16
Mactator
   
Ocena:
+2
Kamulec pewnie mówi o przyciskach typu "Dodaj komentarz" wizualnie bardzo odróżniające się od całej stylistyki ciemnej strony poltera.
Ale jasna strona jest silniejsza i bardziej czytelna i przyjazna dla oczu niż ciemna. Mimo że ciemna jest ładna.
27-07-2013 19:32
Kaworu92
   
Ocena:
0
Dla każdego co innego ;-)
27-07-2013 19:37
Aesandill
   
Ocena:
0
Fajne uwagi. Szczerze przyznam że tez niepokoi mnie brak redakcji. No ale czas pokaże.

Pomysł z bibloteczką świetny.
27-07-2013 20:05
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
+3
Btw. przy braku redakcji jak wygląda publikowanie naprawdę długich lub niszowych tekstów? Powiedzmy, że ktoś ma scenariusz na 50 stron. Aby został opublikowany musi zgarnąć 10 głosów. Czyli realnie pewnie musi dostać głosy z 5 osób. Czasem mam wrażenie, że trudno znaleźć 5 osób chętnych do przeczytania długiego scenariusza nawet już po publikacji, a co dopiero przed :P Chyba, że coś mi się pomyliło i proces wygląda inaczej. 
27-07-2013 20:37
Kamulec
   
Ocena:
+2
@Karczmasz
Zamiast pisać scenariusz na 50 stron, napisz krótko o wyższości Twoich preferencji. Miejsce na stronie gwarantowane.
27-07-2013 20:52
Kaworu92
   
Ocena:
0
Eh, naprawdę chciałbym tą biblioteczkę, na przestrzeni czasu i działów zebrało się na Polterku tyle ciekawych tekstów, ale coraz ciężej je odnaleźć i spamiętać...
27-07-2013 21:40
karp
   
Ocena:
0
Polter "na ciemno" wygląda o wiele lepiej niż "na jasno".

Ciemny Polter na dłużą metę męczy mi oczy, a jak dla mnie ma być funkcjonalnie, a nie pięknie.
Czasem mam wrażenie, że trudno znaleźć 5 osób chętnych do przeczytania długiego scenariusza nawet już po publikacji, a co dopiero przed :P

Z tego co pamiętam trudno było znaleźć drugą osobę do przeczytania tekstu, zwłaszcza jeśli był napisany językiem zbliżonym do polskiego...
27-07-2013 23:17
Scobin
   
Ocena:
0
@Karczmarz

Redakcji nie ma, ale są szefowie działów. Jeżeli tekst będzie dobry, to powinni mieć możliwość pomocy w jego wypromowaniu. Sądzę, że warto w takiej sytuacji zwrócić się do szefostwa danego dziełu, być może jeszcze przed zamieszczeniem pierwszej wersji tekstu na stronie. :-)
27-07-2013 23:24
Repek
   
Ocena:
+1
@Xelloss
Odniosę się do paru kwestii.

Redakcja istnieje w sensie szefów/owych działów [niebawem będzie to w stopce]. Poza tym różnica jest żadna - aktywne są te osoby, które kiedyś były aktywne jako redaktorzy. I te osoby redagują, newsują, pomagają. Jak ktoś miał rangę "reda" i niewiele robił, to serio - nic się nie zmieniło. A robić może to samo, co robił.
Jedna rzecz, którą naprawdę można było zrobić lepiej to filter artykułów. Musimy odznaczyć okienko, kliknąć guziczek i załadować całą stronę ponownie - nie lepiej byłoby załadowywać dynamicznie w trakcie odznaczania i tylko częsć strony?

Nie jestem pewien, o co chodzi. Rozwiniesz?

@Karczmarz
Nic się nie zmienia, a nowy system powinien Ci wręcz ułatwić taką publikację.

1. Wrzucasz arta na stronę [możesz zamknąć poprzez korektę prywatną] i - jeśli chcesz - dajesz znać szefowi działu. I tak musiałby przeczytać tekst przed puszczeniem. Teraz nie musi, bo Ty wcale nie musisz pytać go o zdanie.

2. Jak przeczyta, to może Ci pomoże w publikacji [redakcja, znajdzie kogoś do redakcji itp.]. Jak tego nie zrobi, sam znajdujesz osobę do redakcji lub czynisz arta publicznym i np. dajesz sygnał na forum, że jest tekst do opracowania. Ale mamy parę osób w redakcji, które deklarują chęć pomagania przy tekstach.

3. Zebranie głosów to serio jedna z prostszych rzeczy. Zwłaszcza, że część osób ma wyższą siłę głosu. Zaliczają się do nich zazwyczaj szefowie, którym będzie zależało na fajnym tekście i dadzą Ci swoje +2 czy +3.

Kiedyś musiałeś czekać, aż ktoś w redakcji znajdzie dla Ciebie czas. Teraz wystarczy, że znajdzie dla Ciebie czas paru userów o łącznej sile głosu 10. To serio nie jest trudne.

Pozdro
27-07-2013 23:32
Kaworu92
   
Ocena:
0
@ repek:

W wielkim skrócie chodzi o to, że aby zmiuenić wyświetlane nowinki, muszę zrobić trzy rzeczy w momencie, gdzie w starym polterku było to 0 rzeczy, a w nowym możnaby z tego zrobić jedną.

Eh, nie wiem, czy to dobrze wyjaśnię, hm...

Mam zaznaczone ptaszkiem wyświetlanie mi nowim z zakresu RPG. Chcę sobie wyświetlić nowiny z komiksami. Aby to zrobić, muszę:

1. Odznaczyć RPG.
2. Zaznaczyć Komiksy.
3. Nacisnąć guzik.
4. Zrestartować całą stronę. 

Natomiast widziałbym to w ten sposób:

1. Odznaczam RPG.
2. Zaznaczym Komiksy.

[W trakcie zaznaczania ptaszków strona sama się zmienia, nie trzeba potwierdzać zmian guzikiem. Co więcej, nie restartuje się cała strona, tylko "okienko" z nowinkami, które ma naturę dynamiczną. W ten sposób nie muszę "resetować" sobie całej strony.]

Eh, nie wiem czy to dobrze wyjaśniłem, niby szczególik, ale mnie kłuje w oczy... :-P
27-07-2013 23:46
Kaworu92
   
Ocena:
0
O, jeszcze jedno. Rzeczywiście, guziczki powinny być zielone, a nie morsko-łazienkowe.
28-07-2013 00:50
Repek
   
Ocena:
0
Teraz rozumiem, o co Ci chodzi, ale w starym P nie było takiej opcji. :) To znaczy - nie mogłeś wybrać działów pojedynczo. Tylko wszystko naraz.

Co do tego, czy to może działać, jak napisałeś - nie wiem, dowiem się. :)

Obecna zmiana pokazywania newsów i artów miała na celu dwie rzeczy:
- wyjąć arty spośród newsów i je wyeksponować, sprawić też, by było je widać dłużej [zarówno w działach, jak i na głównej]
- skasować konieczność dodawania newsów prowadzących do artów [to było upierdliwe, wierz mi] - co w obecnym P w ogóle nie byłoby realne

Pozdrawiam
28-07-2013 02:49

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.