» Pamiętniki twórców » Pamiętnik

Pamiętnik


wersja do druku

Zaufanie? Ciekawość? Przypadek? Bez względu na to co kierowało wami i co, tak naprawdę doprowadziło was na tą stronę, winien wam jestem wyjaśnienie. Choć kilka krótkich słów, w których przyznam się dlaczego tu się spotkaliśmy.

Prawda jest taka, że to ja sprowokowałem. To

ja poprosiłem Poltergeista o udostępnienie mi łam serwisu, to ja zmusiłem ich, by odpowiednio do swych możliwości zareklamowali premierę Pamiętnika. W Stanach nazywają to „Games Designer’s Journal” i traktują jako jedną z silniejszych i skuteczniejszych form promocji nowej gry. W Polsce... W Polsce jak dotąd nikt oprócz mnie tego nie stosował. Piszę „nie stosował” ponieważ to nie mój pierwszy Pamiętnik. Podobny cykl publikowałem na łamach magazynu Świat Gier Komputerowych - dotyczył gry Necropunk. Czy był skuteczny trudno mi dziś powiedzieć, bowiem ostatecznie gra nie ukazała się na rynku, mimo że została w całości napisana.

Tym razem będę opowiadał o

Monastyrze i o tym jak powstaje pierwsza polska gra dark fantasy. Premiera gry ustalona jest na grudzień tego roku. Zostało jeszcze sporo ponad 30 tygodni. Tydzień w tydzień będziecie się dowiadywali o postępach w pracach nad grą. Będziecie zaglądali przez ramię i przyglądali się jak powstaje gra. Zobaczycie pierwsze szkice grafików, usłyszycie o kłótniach i starciach. Poznacie nasze motywacje i zrozumiecie dlaczego dany

element świata został zaprojektowany tak a nie inaczej. Ujrzycie tą grę od kuchni, zobaczycie silnik, na którym chodzi. Kiedy po tych trzydziestu tygodniach napotkacie na Monastyr leżący na półkach sklepowych – będziecie mogli powiedzieć – wiem o tej grze niemal wszystko. Widziałem jak powstawała. Byłem z jej autorami tydzień w tydzień. Dzień za dniem. Wiem kiedy uznali, że w świecie nie będzie elfów, wiem, kiedy zadecydowali, że mechanika opiera się na dwudziestce. I wiem także dlaczego właśnie na dwudziestce.

Pamiętnik to zbiór uwag i notatek pochodzących z procesu projektowania gry. To uwagi normalnie zakryte przed okiem czytelników, to zwierzenia i wątpliwości, których za żadne skarby nie powinniście przeczytać i zobaczyć.

Począwszy od teraz na łamach Poltergeista raz w tygodniu będą ukazywały się kolejne

odcinki „Pamiętnika”, na zmianę pisane przeze mnie oraz przez Michała Oracza, mojego przyjaciela i współtwórcę gry, autora

„de Profundis” oraz dziesiątek doskonałych artykułów publikowanych na łamach magazynu Portal.

Jaki jest Monastyr dowiecie się w ciągu najbliższych tygodni. Poznacie go – jeśli tylko zechcecie odwiedzać Poltergeista i zaglądać na tą stronę. Póki co – bo wiem, że chcielibyście bym uchylił choć rąbek tajemnicy – zdradzę, iż jest to gra o przyjaźni, lojalności i odwadze. O nadziei, wierze i miłości. Monastyr to opowieść o ludziach starających się żyć godnie, w czasach i w świecie, których godnymi nazwać nie można.

Monastyr to... długo by opowiadać. Na szczęście mam dużo czasu. Niemal rok...
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.