» Pamiętniki twórców » Pamiętnik XI

Pamiętnik XI


wersja do druku

krótkie tym razem


Po długiej przerwie, równie długo oczekiwany Pamiętnik FAQ, czyli krótkie odpowiedzi na najczęściej przez Was zadawane pytania.



Kal Torak pyta, czy będą także narody z pod znaku „kontusza i szabli”.

Na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze takich narodów gotowych, ale trzeba pamiętać, że z planowanych około 20-25 narodów gotowych jest na razie około 15, więc jest jeszcze czas i miejsce i pewnie gdzieś, na wschodzie Dominium znajdzie się miejsce dla takiej wojowniczej, sympatycznej skądinąd nacji.



W sprawie losowania postaci...

Obiecałem na ten temat osobny Pamiętnik i słowa dotrzymam, póki co zaznaczam, że nie chodzi o losowanie całej postaci, co byłoby zgoła idiotyczne, lecz jedynie cechy postaci. To znaczy, gracz wykonuje osiem rzutów i następnie sprawdza wynik w odpowiedniej tabeli, z której wynika jaką wartość może przeznaczyć na współczynnik. Następnie te wartości przeznacza na poszczególne cechy. Pozostałe cechy opisu postaci oczywiście nie będą losowane.



Pakiety umiejętności i 7th Sea

W Monastyrze nie ma pakietów umiejętności – tak jak w 7th Sea. Pisząc pakiety mam na myśli, że kształcenie się... posłuchajcie fragmentu:



Kolegium Anatomikum

Jest to szkoła medyczna o bardzo złej reputacji, wiecznie zagrożona groźbą kościelnej klątwy, bo pewne praktyki nie pasują klerowi. Np. uczenie na zwłokach, przeprowadzanie sekcji i eksperymenty nad nowymi technikami. Jednak co złego to i na dobre czasem wychodzi. Absolwenci Kolegium są jednymi z najlepszych lekarzy w całym Dominium właśnie dzięki wiedzy zdobytej przy pomocy nieortodoksyjnych metod. Dodatkowo jeszcze uczy się tutaj organizacji korpusu sanitarnego w czasie wojen, więc w wielu armiach na stanowiskach szefów polowych szpitali spotyka się absolwentów Kolegium.

Jest jeszcze jedna plotka uporczywie jest powtarzana w związku z tą szkołą. Podobno prowadzą wymianę wykładowców z innymi krajami, niekoniecznie z Dominium. Szczególnie sprawa profesora Victou Falkestaina, którego jeden z kardynałów oskarżał o tworzenie homonkulusów ze zwłok dzieci i próby zastępowania ludzkich organów magicznymi machinami. Ten wybitny naukowiec za dobrze zna realia Valdoru i w upojeniu potrafi gadać w językach cokolwiek źle się kojarzących, szczególnie dla weteranów wojen.



Nowoczesna Medycyna

Chemia

Biologia

Anatomia

Weterynaria

Dowodzenie

Jak widzicie powyżej, gracz wybiera sobie szkołę (takich różnych szkół i nauczycieli będzie w podręczniku opisane wiele) i każda taka szkoła daje mu inne skille. To miałem na myśli pisząc „pakiet”



Furiath i sztanca

Furiath sugeruje, że wszystkie postacie z gór będą takie same. Oczywiście – w tej chwili można tak podejrzewać! Dlaczego? Bo nie znacie wszystkich szczegółów! Jak pamiętacie, dziesiąty Pamiętnik był kawałkiem cyklu Pamiętników o tworzeniu postaci. Po wybraniu wykształcenia, bohater określa swoje doświadczenie, wydarzenia z przeszłości i inne elementy opisu. O tym będzie w najbliższym Pamiętniku.



Do jakiego kręgu Monastyr

Nie kierujemy Monastyru ani do odbiorców doświadczonych, ani tylko dla młodych. Zaprojektowanie Monastyru tylko dla doświadczonych skończy się tym, że kupi ją 50 osób, tak jak gry Nowej Fali, wyraźnie kierowane do doświadczonych RPG. Kierowanie gry dla młodzieży skończy się tym, że gra rozczaruje wszystkich.

Projektując Monastyr nie celujemy BARDZO konkretnie w szczególnego klienta, lecz staramy się zwyczajnie zrobić najlepszą grę, na jaką nas stać.



Trzy postulaty Furiatha

Mechanika jest spełnia. Szczegóły bardzo niebawem



Poziom technologiczny

Poziom technologiczny w Dominium to odpowiednik końca XVII wieku, pełen strzelb, huku armat i dział.



Na dziś tyle, przepraszam za przerwę, ale siadł nam komputer w redakcji i od dwóch tygodni we trójkę pracujemy na jednym sprzęcie. Niebawem wszystko wróci do normy. Jeśli macie jakieś konkretne pytania – zadajcie!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze

string(15) ""

Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.