» Blog » Oto juz jest, nowa autorka na podstawie Gothica!
27-05-2011 18:03

Oto juz jest, nowa autorka na podstawie Gothica!

W działach: Gothic, gra fabularna, podrecznik, podręcznik, rpg, system, system rpg | Odsłony: 591

Oto, pod tym adresem : http://www.4shared.com/document/emiBH7FV/Gothic_RPG_Powrt_do_Khorinis.html jest do pobrania fragment podręcznika, który jest już w trakcie składu. Pobierajcie i oceniajcie - czekam.:)
0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Ramirez Kel Ruth
   
Ocena:
+3
Powiem tak: świata to Ty tą "autorką" nie podbijesz.

1. Tło pasuje na stronę tytułową, ale pod dalszym tekstem powinno być coś o wiele jaśniejszego i przejrzystego.

2. W tekście masa śmiesznych sformułowań, jedno po drugim: "Ostatnie bastiony ludzi schroniły się...", "Stare wspomnienie w jednej z ksiąg swojej biblioteki"; błędy w szyku zdania typu: "cztery smoki osiadłe tam" zamiast "osiadłe tam cztery smoki"; masa zdań prostych, jak w telegramie: "Zapanowała radość STOP. Na jakiś czas STOP. Wtedy zaatakował po raz pierwszy STOP.

3. Próbujesz opisać historię w podniosły, porywający sposób, a wyszła Ci kaszanka, w dodatku mało jadalna.

4. W zasadzie sam wystawiłeś sobie "Podsumowanie: o co, kto, dlaczego, co dalej?"

Dokładnie, zadaje sobie te same pytania po krótkiej lekturze tego tekstu :)

Jak dla mnie, wszystko jest do napisania od nowa. I to nie dziś, nie za miesiąc. Odłożyłbym ten pomysł na później, podciągnął warsztat, podpatrzył jak to robią inni autorzy.
27-05-2011 20:45
Salantor
   
Ocena:
0
Przy spisie treści warto dać teraz numery stron. Będzie się zmieniać, ale to jest oczywistość.
I gwiazdki sprzed podtytułów można usunąć. Dziwnie wyglądają.

"Ostatnie bastiony ludzi schroniły się" - chyba ostatnimi bastionami ludzi stały się.

No i grafiki biją po oczach. Albo dać w lepszej rozdziałce albo wcale, bo taki rozpikselowany nieco smok wygląda obleśnie.

Tabele - przy drugiej związanej z testami jest zbędne wcięcie. Rozciągnąć albo oblać tekstem, jak przy tabelce poziomów. Zresztą dalej jest podobnie.

W treść się jeszcze nie zagłębiałem. Piszę o tym, co rzuciło mi się w oczy przy szybkim przejrzeniu. Czcionka nawet ok, ale przy ciemnym tle bold (bo to był bold, prawda?) wygląda średnio.
27-05-2011 20:52
kbender
   
Ocena:
0
W ramach ułatwienia czytania i rozwoju? Zastanawiałeś się nad postawieniem tego na wikii? Łatwiej dodawać później rozdziały i łączyć tekst ze sobą przez odnośniki.
27-05-2011 21:19
Got
   
Ocena:
0
Historia świata podana przez Ciebie różni się od tej zaprezentowanej w grach. Wrzucasz informacje o tym jak bezimienny zabija Rhobara II i Zubena. Gothic 3. A w tejże też części są podane informacje, że wyspa Khorinis została zajęta w całości przez orków. O czym nie ma wzmianek w twojej pracy.

Gothic to Gothic mistrzu. Przesuwamy Czas Kampanii na wydarzenia po grach to trzymajmy się tego co było. Wiem, ze Licentia Poetica etc. ale jako fan Gothica oczekiwałem czegoś Porządnego.
27-05-2011 21:54
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+5
Przez Was kolejna innowacyjna mechanika umożliwiająca walenie przeciwników w stopy (serio, to jest w pdfie) spadnia do otchłani!
27-05-2011 22:12
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
"Oko Innosa zaginęło wraz z Bezimiennym i okrętem paladynów, a Ci bez świętego artefaktu byli nikim."

Zaimek wskazujący pisany wielką literą jak osobowy (i to tylko w liście). Homonimia kontra Polacy 300:0.
28-05-2011 00:56
radek15pl3
   
Ocena:
0
To wszystko mozna poprawic, dziekuje za pomoc, i czekam na kolejne uwagi...
28-05-2011 08:36
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
kurde, no szkoda że tak zjechaliście. Nie tylko można było trafiac w stopy, ale także dostawac pdki za deptanie chrząszczy.
Strona 10.
poza tym, "bajecznie prosty" nie przemawia do mnie, bo po dwóch próbach przeczytania, nie udało mi się zrozumiec zasad rządzacych walką, na pewno nie tak, żeby je zapamiętac i posługiwac się nimi intuicyjnie.
Wbrew zapewnieniom autora, nie "wchodzi łatwo do głowy" ale może winna jest moja głowa?
Moim ulubionym cytatem stanie się jednak:
"Walka na dystans to juz inna szkoła jazdy"
28-05-2011 14:05
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
(Z)zigzaku, język tekstu w ogóle uderza niekonsekwencją, zmiennością konwencji, różnymi narracjami, wielokropkami niczym w blurbach wydawnictwa AMBER itp. Ale jak na szesnastolatka jest to dosyć typowe.
28-05-2011 14:10
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Z małej, Aureusie, z małej :)
Skromnośc nie pozwala podpisywac się Zigzak :)
28-05-2011 14:26
Albiorix
   
Ocena:
+1
Zamiast tworzyc nowa mechanike pokombinuj z SW Ba przyklad - bedzie lepiej.
28-05-2011 15:16
radek15pl3
   
Ocena:
0
Ok, znaczy dalem popis. Rozumiem Wasze zniesmaczenie, i przepraszam za pewnego rodzaju profanacje - to nie sarkazm. Jak juz mowilem, to dopiero sklad, wiec wiele rzeczy ma szanse sie zmienic. Tak czy siak, dzieki, ta krytyka sie przyda, na pewno. A co do historii... Gothic 3 mial rozne zakonczenia, dlatego stwierdzilem, ze mozna by przestac chociaz na chwile trzymac sie sztywno calej konwencji. Aaa, i jeszcze raz przepraszam, kiedy tylko poprawię większość, albo chociaz czesc bledow, ujawnie sie znowu z tym. Poza tym powiedzcie sami - czy mechanike naprawde jest tak latwo stworzyc, ze dostaje sie na poczatek po glowie za niespojnosc? Wymaga ona prob i poprawek, to jasne, dlatego dalem tutaj ta wersje, ktora jest w tej chwili, a ktora na pewno ulegnie poprawie.
28-05-2011 23:16
Albiorix
   
Ocena:
0
Nie chodzi o to że łatwo jest ją stworzyć tylko o to że tworzenie mechaniki do każdego systemu autorskiego jest już passe :) To było modne w późnych latach 90tych. Potem modne było robienie wszystkiego na GURPS, wszystkiego na D20 a teraz - wszystkiego na SWEX (Savage Worlds).

Mechaniki robione na kolanie rzadko się sprawdzają. Użycie jednej ze sprawdzonych i ogólnie dobrych mechanik jest lepsze o ile nie masz naprawdę naprawdę rewelacyjnego pomysłu mechanicznego lub wybitnie specyficznego świata wymagającego wyjątkowej mechaniki.
29-05-2011 00:24
Kamulec
   
Ocena:
0
Gothic nie jest na tyle popularny, by był sens opierać na nim solidnie zrobione RPG. Lepiej wymyślić coś samemu, niż bazować na niedopracowanym świecie gry.
29-05-2011 02:56
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Radku, nie zniechecaj sie, znam ludzi co tworza mechaniki i settingi i po 15 lat, i skonczyc nie moga, bo chca zadowolic wszystkich i po kazdej krytce rozwalaja wszystko i zaczynaja od nowa.
Skoro robisz mechanike, ktora uzywa calej gamy kosci, jak swex, i czynisz ja rownoczesnie pokomplikowana i nieintuicyjna, z tabelkami co chwila, to moze lepiej jest przejsc na cos sprawdzonego, co uzywa tego samego inwentarza kosci?
Poza tym, jako "fanfiction", twoj setting by duzo zyskal gdybys przestal zajmowac sie machanika, a skupil na opisie swiata, co znow sugeruje jakis generic, jak SW czy gurps :)
po trzecie wreszcie, juz do samego settingu, zakladasz w nim chyba ze wszyscy znaja gothic, i wiedza o co chodzi, bo jest naturalnym dla ciebie to, ze pewne rzeczy z gry nie wymagaja tlumaczenia. A dla czytelnika nie musi byc, zwlaszcza takiego ktory gry komputerowej nie zna.
Poza tym, ostatecznie, ile przygod mozna osadzic w tym swiecie? Czy uzasadnia to stworzenie wlasnej mechaniki?
Czemu akurat gothic? Co ma takiego wyjatkowego, i co bys chcial pokazac, zeby uzasadnic wlasnie taki a nie inny wybor inspiracji.
Moze usiadz, przemysl to wszystko, czy nie lepiej byloby zaczac od poczatku, i poczytaj sobie chocby "Światotworzenie" Enca.
Na pewno znajdziesz tam sporo praktycznych porad.
I nie zniechecaj sie! Powodzenia
29-05-2011 10:55
radek15pl3
   
Ocena:
0
Zigzak, wielkie dzieki za slowa otuchy, serio.:) W koncu jakis pozytywny glos.:D
29-05-2011 12:52

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.