» Archiwum » Scenariusze » Ostatnie życzenie

Ostatnie życzenie


wersja do druku

Scenariusz do Świata Mroku


Przygoda ta jest swoistą odskocznią od normalnych sesji w systemach opartych na Świecie Mroku, jest ona na tyle daleka od konwencji normalnych przygód, że być może powinieneś zapytać graczy, czy mają na taką odskocznię ochotę. Zwłaszcza, że akcja działa się będzie w innej czasoprzestrzeni, a dokładniej w realiach Warhammera lub KC, ewentualnie innego z systemów fantasy, który już kiedyś prowadziłeś. Mechanika nie odgrywa tu jakiejś szczególnej roli, ważniejsza jest znajomość świata gry. Zdecydowanie najlepiej poradzą sobie w tej przygodzie magowie, jednak inne istoty świata mroku też powinny dać sobie radę. Ponieważ przygoda ta prowadzona jest w konwencji komedii dołożyłem wszelkich starań by sytuacja, otoczenie oraz przebieg zdarzeń miały ten właśnie charakter, jednak decydującą rolę odegra tu twoje własne poczucie humoru. Tak więc do dzieła.

Arcymag Elion nie do końca zasługuje na swój tytuł, prawdę powiedziawszy tylko on tak siebie tytułuję. Jest prawdziwym pośmiewiskiem swej kasty, dzieci rzucają w niego ogryzkami, a zalegający pod karczmą pijacy robią sobie z niego niewybredne żarty. Mieszka w ruinach czegoś co niegdyś było wieżą potężnego maga, tylko najniższa kondygnacja i piwnica nadają się do użytku. Wieża ta należała kiedyś do dalekiego przodka Arcymaga Eliona, który notabene również miał na imię Elion, i był Arcymagiem, z tą tylko różnicą, że w pełni zasługiwał na ten zaszczytny tytuł. Podczas ostatniego remontu Elion postanowił rozprawić się z zalegającymi piwnicę rupieciami. Kiedy wyrzucał różne graty natknął się na dziwną, opalizującą zielonym światłem laskę, wykonaną z nieznanego mu metalu. Pewnie wylądowała by obok różnych innych śmieci, gdyby nie wyryta na niej nazwa LASKA PRZYWOŁAŃ i dołączona instrukcja obsługi. Pozwala ona na przyzwanie i spętanie demonów, oraz na wymuszanie na nich spełnienia trzech życzeń. Dlaczego piszę o magu nieudaczniku żyjącym sobie gdzieś w innym świecie i przyzywającym demony. Otóż drogi Mistrzu czy zastanawiałeś się kiedyś nad smutnym losem demonów zmuszonych do spełniania życzeń durnych jegomości, którzy schowani w pentagramie ochronnym, drżącym ze strachu głosem wypowiadają swe życzenia. Zastanawiałeś się może dlaczego większość demonów myśli tylko o tym by wyrwać się z wiążącego je czaru i zjeść serce demonologa. Ja też nie, aż do teraz. Do chwili kiedy pomyślałem, że może warto by ten motyw wykorzystać w przygodzie, chodzi mi oczywiście o przyzywanie demonów. Oczywiście rola demonologa, który może życzyć sobie czego tylko zechce jest już obsadzona, pozostają role demonów, myślę, że twoi gracze będą się nadawać. To właśnie ich przyzwie Arcymag Elion, i będzie całą sytuacją równie zaskoczony jak oni.

Elion właściwie nie wierzy w moc laski oraz swoje magiczne talenty, jednak do próby przyzwania przygotował się nad wyraz sumiennie, wykreślił prawidłowy pentagram i prawidłowo wypowiedział zaklęcie.

Działanie laski jest kilku fazowe, po pierwsze pęta ona przyzwane istoty, do chwili gdy zgodzą się na spełnienie trzech życzeń właściciela laski, po drugie łamie ona wolę istoty, która próbuje odmówić wykonaniu życzenia właściciela laski, po trzecie więzi ona awatary magów, aż do chwili gdy właściciel laski ich uwolni. Oznacza to że gracze mogą uciec z tego świata, ale na zawsze stracą możliwość używania prawdziwej magyi, a po śmierci odrodzą się właśnie tutaj. Ważny jest sposób, w jaki laska łamię wolę tego, kto będzie próbował się jej przeciwstawić. Wygląda to tak: za każdym razem, gdy postać gracza będzie chciała przeciwstawić się życzeniu, musi wydać punkt siły woli, i wykonać rzut na pozostałe punkty st. 6. Sukces oznacza, że właściciel laski musi jeszcze raz wypowiedzieć na głos swoje życzenie, porażka utratę punktu siły woli. Ponieważ wypowiedzenie życzenia powtórnie nic właściciela laski nie kosztuję opór jest pozbawiony sensu i może skończyć się tragicznie. Osoba pozbawiona siły woli staje się niewolnikiem laski, natomiast dopóki ma choć jeden punkt może działać jak z grubsza normalny mag.

Laska pozwala wymusić na „demonach” spełnienie trzech życzeń jej właściciela, większość magów wypowiedziała by swoje trzy życzenia, ale nie mag Elion. Ten zidiociały i infantylny czarodziej wpadł na coś co ani konstruktorom laski, ani żadnemu innemu poważnemu czarodziejowi nie wpadło by nawet do głowy. Jego trzecie życzenie nieodmiennie brzmi „Chcę mieć jeszcze trzy życzenia”, gracze muszą to życzenie spełnić i kółko się zamyka. Żadne życzenie nie może bezpośrednio szkodzić naszym „demonom”, takie życzenie jak: Pozabijajcie się nawzajem, ogłuchnijcie, oślepnijcie, pozostaną bez odzewu. Osoby będące pod wpływem laski traktują wypowiedziane życzenie jako priorytetowe dążenie własne, mimo iż zdają sobie sprawę iż jest ono narzucone, jednak im bliżej do jego realizacji tym swobodniej mogą dysponować swoim czasem. Przykładowo, jeśli Elion rozkaże im wybić zęby jakiegoś wampira, który miał nieszczęście kiedyś z nim zadrzeć, to do chwili gdy od spełnienia życzenia dzielić ich będzie tylko mały kroczek nie mogą zajmować się niczym innym. Jednak kiedy wampir już będzie w ich mocy, a narzędzia dentystyczne gotowe do użycia, będą sobie mogli pozwolić na mały skok w bok i na przykład zniszczyć pentagram ochronny. Zawsze po ukończeniu zadania Elion będzie ich teleportował do wnętrza piwnicy, a sam będzie czekał na nich w pentagramie ochronnym.

Co im pozostaje? Ano właśnie, myślę, że to oni muszą odkryć sposób w jaki będą mogli wyrwać się z szalonego kręgu życzeń Eliona. Oczywiście sposobów jest wiele, zabicie Eliona nie jest najlepszym pomysłem, ale kradzież laski wydaje się być o wiele sensowniejsza, można na przykład wmówić mu trzecie życzenie.
- Moim trzecim życzeniem jest – Mag Elion nabrał powietrza w ust by po raz kolejny powiedzieć „mieć jeszcze trzy życzenia”, kiedy nagle M’smoker z Kultu Ekstazy zawołał. - Hej stary chcesz macha?! – Wskazując na trzymanego w ręku skręta.
- Tak. Ale moim trzecim życzeniem jest...- Elion powrócił do przerwanego wątku. - Nic z tego staruszku, twoim trzecim życzeniem było wzięcie ode mnie macha, musimy już spadać do siebie, nie przyzywaj nas więcej. Ciao!!!
Tak to właśnie może wyglądać, może również wyglądać zgoła inaczej.
- Moim trzecim życzeniem jest – Mag Elion nabrał powietrza w ust by po raz kolejny powiedzieć „mieć jeszcze trzy życzenia”, kiedy nagle Vincent „złoty strzał” Vega z Eutanatosów zawołał.
- Może chciałbyś bym oddał ci karabin, którym w ciebie celuję, wiesz „grzmiący patyk” mógłbyś wtedy w spokoju narysować te linie pentagramu, które niechcący starłem wczoraj wieczorem.
- Taaak... właśnie... chciałbym byś oddał mi „grzmiący patyk” – Elion ledwo mógł mówić przez szczękające ze strachu zęby. Albo jeszcze inaczej.
- Kto ukradł mi moją laskę przywołań!!! Lub.
-Powiedziałem że chcę mieć tyle pieniędzy by starczyło mi do końca życia, więc dlaczego dajesz mi jedną sztukę złota?
Albo też.
- Nie mam już więcej życzeń przyjaciele, przynajmniej dopóki ten ork celuje do mnie z kuszy
Kolejna metoda.
- Błagam niech on już przestanie śpiewać!!! Wypuszczę was ale niech on przestanie!!! Jak jasno wynika z powyższych przykładów z tej sytuacji istnieje wyjście, dobrze by było by gracze sami je wymyślili, jeśli nie to na zawsze pozostaną sługami niezbyt rzutkiego ale bardzo ambitnego czarodzieja. W końcu świat, w którym się znajdą również obfituje w potężne istoty i któreś kolejne „życzenie” może zakończyć się tragicznie. Wraz z każdym kolejnym życzeniem pewność siebie Eliona będzie rosła, a wraz z nią skłonność do pomiatania graczami...
- Dobra staruszku powiedz mi gdzie masz tutaj kontakt, chciałbym podłączyć swego laptopa do sieci. – cóż to jest zacofany świat fantasy, nie ma tu elektryczności, paliwa do samochodu, sklepów z amunicją. Wprawdzie gracze mogą to wyczarować, ale warto o tym pamiętać, zwłaszcza jeśli zabraknie wśród nich postaci znających sfery sił i materii. Niektóre przedmioty nie działają tak jak powinny np.: włączenie telefonów komórkowych powoduje straszny ból głowy wszystkich znajdujących się w okolicy smoków. Smoki nie lubią kiedy boli je głowa i na pewno postanowią coś z tym fantem zrobić.

Opisanie wszystkich misji, jakie mogą wynikać z życzeń Eliona jest bezcelowe, zwłaszcza, że nie sposób przewidzieć jak szybko twoi gracze rozwiążą tą przygodę. Jednak by ci ułatwić sprawę podaję kilka przykładowych życzeń jakie może wyrazić nasz arcymag. Pamiętaj, że graczy obowiązuje litera, a nie ogólny zamysł życzenia. Jeśli na przykład Elion zażyczy sobie, by z okna jego sypialni widać było morze. To gracze mogą oczywiście przesuwać kontynenty, ale prosta iluzja również załatwi sprawę. Premiuj dobre pomysły, bowiem tylko one mogą dać graczom szansę wyrwania się spod czaru.

Pamiętaj że ogólnym celem RPG jest dobra zabawa, a nie gnębienie graczy, myślę, że lubią oni swoje postacie na tyle by pragnęli ich szczęśliwego powrotu do domu.

Obecność tak potężnych istot jak przebudzeni MUSI w końcu skierować na nich uwagę tak niebezpiecznych przeciwników jak gildia magów czy zabójców, demonów chaosu, Katana, Zabójcy trolli (smoków, demonów, itp...). Magowie nie są nieśmiertelni i choć wiejscy czarodzieje (to chyba najlepsze określenie dla magów z systemów fantasy) nie mogą równać się z Przebudzonymi, to jednak w kupie mogą być groźni.

I tak pewnego pięknego dnia podczas wykonywania mniej lub bardziej normalnych czynności postacie graczy pośród towarzyszących całemu zdarzeniu efektów specjalnych wylądują nagle w piwnicy maga Eliona. Reszta jak mówią w rękach jedynego.

Magyia w świecie fantasy jest czymś normalnym, można śmiało zlikwidować pojęcie magii wulgarnej, z jednym tylko przypadkiem w KC. Każda postać o profesji Barbarzyńca traktowana jest jak śpiący obserwator i w jego otoczeniu znowu ujawnia się podział na wulgarną i przypadkową magię, oraz może wystąpić paradoks. Oczywiście kiedy barbarzyńców nie ma w pobliżu paradoks również się nie ujawnia. Jeśli chcą (i potrafią) gracze mogą lewitować zamki, pleść sukno z tęczy i co tam jeszcze przyjdzie im (i Elionowi) do głowy.

Dramatis persone

Arcymag Elion


To wysoki, chudy trzydziestolatek, któremu dotąd nic się w życiu nie udawało, nic dziwnego, że teraz chce się odegrać. Jego twarz nosi ślady wielu przykrych doświadczeń, na jego widok dzieci zaczynają zbierać kamienie (by móc w niego rzucać). Ubiera się w płaszcz przypominający mnisi habit, nosi przy sobie sztylet i kilka komponentów do czarów jego buty pamiętają lepsze czasy a sakiewka zawsze jest pusta.

Nie wiadomo jakim cudem ukończył akademie magów, być może pamięć po jego przodku i nadzieja, że jabłko niedaleko... była jedynym powodem dla którego pozwolono mu zakończyć studia. Jest on typowym ofermą, zawsze coś pomyli, strąci, przewróci, zgubi, złamie, rozdepcze itd.

Zna kilka podstawowych czarów (dla KC dwa pierwsze kręgi, dla WFRP magia wojenna pierwszy poziom). Jednak niechętnie z nich korzysta, po tym jak kiedyś podpalił chatę chłopa, gdy pomylił zaklęcia (chciał mu pomóc odszukać koszulę).

Atrybuty fizyczne – Tragicznie. Społeczne – Jeszcze gorzej. Psychiczne – Słabo.

Zdolności do wyboru ale żadna powyżej dwóch kropek (lub 30% szansy na sukces) Siła woli około 5, cechy pozycji: mienie 1, talizman 5 (laska przywołań)

Pamiętaj że Elion jest OFERMĄ Przez wielkie O.

Propozycje życzeń, pamiętaj że trzecie życzenie brzmi zawsze tak samo, jeśli się pomylisz i podasz jako trzecie życzenie coś innego, to po jego wypełnieniu gracze będą wolni. Za życzenie uważane jest każde oświadczenie woli, odpowiedź na pytania w stylu „Czy chciałbyś”, nawet przecząca i wszystko co uznasz za takowe.

Życzenia:

- Chciałbym być bogaty jak smok.
- Chciałbym mieć przyrodzenie jak koń generała
- Chciałbym byście odbudowali moją wieżę.
- Chciałbym byście ukręcili mi bicz z piasku.
- Chciałbym mieć zielone oczy, albo nie, niebieskie.
- Chciałbym aby świat był piękniejszy.
- Chciałbym słonia w karafce.
- Chciałbym żeby Luty miał trzydzieści dni.
- Chciałbym pomnik z brązu
- Chciałbym żebyście wyczyścili mój kibel.
- Chciałbym żeby po wtorku był czwartek, a dopiero potem środa.
- Chciałbym pięknie śpiewać.
- Chciałbym byście obsypali mnie złotem.
- Chciałbym żyć tyle lat ile ziarenek piasku jest w wiaderku.
- Chciałbym ognistego rumaka.
- Chciałbym takie urządzenie co samo pierze brudne ciuchy.
- Chciałbym latający dywan.
- Chciałbym żeby sąsiad stracił zęby przednie.
- Chciałbym mieć brodę.
- Chciałbym byście zdobyli przedmiot, który nazywa się młot Sigmara.
- Chciałbym żebyście zaśpiewali mi piosenkę.
- Chciałbym żebyście zatańczyli coś skocznego.
- Chciałbym coś na ból zęba.
Oczywiście to tylko 23 przykłady spośród morza możliwości. Życzę miłej zabawy.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~

Użytkownik niezarejestrowany
    Przygoda świetna
Ocena:
0
Co tam ukrywać perfekcyjna śmiałem się z graczy ilekroć padały słowa "jeszcze 3 życzenia" :)
06-09-2004 22:03
~Michał 'Orgi' Organiściak

Użytkownik niezarejestrowany
    :)
Ocena:
0
Jak miło przeczytać taki komentaż - znajoma stwierdziła, że była to najdziwniejsza, i najfajniejsza przygoda za razem - a tylko 9 życzeń sełnili
13-09-2004 23:31
~Ola Ślubowska

Użytkownik niezarejestrowany
    Życzenia
Ocena:
0
chcałabym żeby muj chłopak wemnie się zakochał
28-01-2006 12:42

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.