Wywoływanie [Moc]
Poziom: Cza/Zak 3
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: 0 m
Efekt: Jedna broń
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Tak
Zaklęcie to pozwala na stworzenie broni ukształtowanej z czystej magicznej energii. Oręż może przyjąć formę dowolnej jednoręcznej broni do walki wręcz (co ma znaczenie pod względem posiadanych atutów). Pojawia się on bezpośrednio w wolnej dłoni czarownika (jeśli byłoby to niemożliwe, zamiast tego pojawia się u jego stóp; patrz dalej).
Jako efekt mocy, stworzona z pomocą tego czaru broń może w normalny sposób ranić stworzenia bezcielesne i eteryczne. Ataki przy jej użyciu należy traktować jako ataki dotykowe wręcz, wykonywane z bazową premią do ataku czarownika.
Niezależnie od przybranego kształtu, powodowane orężem magii rany należy uznawać za obrażenia od mocy, wynoszące 1k10 + 1/2 poziomy czarującego (maks. +10), krytyk x2. W związku z niematerialną naturą broni, do zadanych nią obrażeń nie dodaje się premii z Siły.
Jeśli osoba która powołała oręż do istnienia wypuści go z ręki na dłużej niż 1 rundę (albo też nie pochwyci go w ciągu jednej rundy od rzucenia zaklęcia), broń natychmiast znika, a czar kończy swoje działanie.