» Blog » Odświeżona stronka Głębi Przestrzeni
16-01-2012 12:45

Odświeżona stronka Głębi Przestrzeni

W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF | Odsłony: 5

Odświeżona stronka Głębi Przestrzeni

Od jakiegoś czasu poprawiałem stronkę systemu. Stara była na joomli - działało dobrze, ale było mniej wygodne w edytowaniu. Przeszedłem na Wordpressa, zobaczymy jak to będzie działało w praktyce.. Mniej opcji ma, temu nie da się zaprzeczyć, ale jest szybszy i wygodniejszy w konfigurowaniu.. 

 

Na stronie można znaleźć podstawowe informacje o systemie, ściągnąć materiały, demko, przygodę, karty postaci, narzędzia, przykładowe karty itp. 

Jest też postawione forum, jak ktoś chciałby coś zapytać albo się wypowiedzieć. 

 

Adres: Głębia Przestrzeni

 

Nadmienię tylko, szczególnie tym zaznajomionym w dyskusjach o walkach kosmicznych, że mechanika uproszczona, testowana jest ostro i sprawdza się naprawdę nieźle :) Szybko, sprawnie, dalej z zachowaniem elementów realizmu, no i najważniejsze dla niektórych - bez żadnej planszy czy żetonów :)

Komentarze


kbender
   
Ocena:
+5
Miło, że się nie zraziłeś, i że robisz model walki uproszczony ;) Przyda się dla mniej kumatych i leniwych (takich jak ja ;) )
16-01-2012 12:57
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No i bardzo dobrze że uprozczona się sprawdza.
16-01-2012 13:04
nimdil
   
Ocena:
0
To teraz jakiś kickstarter żeby system wyszedł drukiem w twardej oprawie.
16-01-2012 15:46
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Do czego to doszło.. dziś przeciętny RPGowiec musi mieć zasady mieszczące się na fiszce A5 żeby łaskawie wysilił łepetynę w celu ich zapamiętania.. i zamiast semi-realistic sci-fi wyjdzie z GP sawadżostajlowy nemezis v.2.0
16-01-2012 16:08
kbender
   
Ocena:
0
Joł tyldo.
Do czego to doszło, dziś większośc twórców rozumie, że jeśli zasad nie da się zgrubsza wytłumaczyć na jednej kartce A4, to są przekombinowane lub dla maniaków danej tematyki. Indoctrine chce zrobić system nie-niszowy i nie rezygnuje z mechaniki SIM, po prostu (chcąc zwiększyć potencjalną bazę odbiorców), dodaje zasady uproszczone. W czym problem?
16-01-2012 16:15
Kamulec
   
Ocena:
0
Na temat systemu, choć nie nowej strony. Na czym opierasz swoją wizję przyszłości?
16-01-2012 16:21
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Joł Benderze, nie Ryszardzie
Gros RPGowców to ludzie jednak kumaci i aktywni,którzy mają większe wymaga niż " jednym udanym rzutem zastrzeliłeś z działa plazmowego coś co przypomina U.S.S Przedsiębiorstwo.Zrób WOW i masz żetona za brawurę". Konkurencji w kategorii "dla mniej kumatych" z Hollywood czy Skyrimem nie wygra
16-01-2012 16:31
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ojoj, tylda straumowana sawydżami. :)

No faktycznie jak tak grałeś w brawurowe systemy, albo słyszałeś że tak grają, to rzeczywiście, nie dziwię się.

Proszę, opisz nam na czym polegają te "wieksze wymagania graczy kumatych i aktywnych", bom ciekaw, czym różni się ich granie od mojego.

Kamulec: Nie pytaj, bo niebezpieczne są takie pytania :)
16-01-2012 16:44
Kamulec
   
Ocena:
+1
Kumaci i aktywni wykonują od 3 do 17 rzutów (uprzednio liczba ta jest losowana z pomocą algorytmu temu dedykowanemu), po czym układają ich wyniki w kolejności rosnącej za pomocą algorytmu bogosort. Dzięki temu mogą sprawdzić, czy 100-kubitowy komputer wygra w szachy z człowiekiem.
16-01-2012 16:46
kbender
   
Ocena:
+2
@tylda
Ano nie wygra, ale jeśli czegoś się nauczyłem z grania w "realistyczne" RPG, to lekcja, że są powolne. Jeśli mam ochotę pograć w bitewniaka lub skirmisza, umawiam się na granie w bitewniaka lub skirmisza. Od RPGów oczekuję, że będą w miarę szybkie (czytaj, gracze czekający na swoją kolej w turze nie zasną i nie pójdą po pizzę).
Podwójne zasady u Indoctrine dają mi wybór. Jeśli chcę zrobić bitwę w kosmosie z pilnowaniem każdego podsystemu statku, mogę to zrobić... Jeśli gracze mają tylko zwiać z przegrywającego w bitwie statku, to nie muszę im tego symulować 20 rzutami co rundę w tle, wystarczy ich kilka. A taki mix mechaniki prostej i skomplikowanej, pozwala mi wykonać tych rzutów np nie 3 a 5 i mieć w tym uwzględnioną listę systemów statku które padły. Inaczej mówiąc, mam wybór.

Co do walki z hollywódzkimi czy skyrimowymi klimatami... bo ja wiem. Na sesjach zdarzały się świętoleśne akcje z dobrym pomysłem, super opisem i jednym, trzema rzutami na podkładkę. Wystarczyło użyć wyobraźni(TM) i było dość świętoleśnie.
16-01-2012 17:13
Indoctrine
   
Ocena:
+1
Kilka wyjaśnień :)

Dzięki za dobre słowa to pierwsze.

Drugie - Nimdil, czekam na decyzję wydawcy, więc jeszcze za wcześnie na takie rzeczy. Swoją drogą, ciekawe jak to by w Polsce wyglądało?

@~
"zamiast semi-realistic sci-fi wyjdzie z GP sawadżostajlowy nemezis v.2.0"

O to nie ma obawy, charakter jest zupełnie inny, a dodatkowy moduł uproszczonej mechaniki, nie powoduje, że ten symulacyjny znika. Będzie zarówno SIM jak i FAST.

@Kamulec
"Na temat systemu, choć nie nowej strony. Na czym opierasz swoją wizję przyszłości?"

Powinienem powiedzieć "Na swojej wyobraźni i wizji", ale rozwinę to tak:
GP to jedna z opcji jak może potoczyć się przyszłość ludzkości. Jest to wizja pozbawiona apokaliptycznych elementów (choć zagłada życia na Ziemi miała miejsce), pokazuje siłę człowieka, jego chęć do zmiany i poznawania świata, przy jednoczesnych słabościach przynależnych naszemu gatunkowi.
Opieram to na literaturze socjologicznej, nauk ścisłych, filozofii itp. A także na tym, co mi się podoba - nie ukrywam, że wkład własny jest decydujący :)



16-01-2012 20:08
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Indoctrine - Opieram to na literaturze socjologicznej, nauk ścisłych, filozofii itp. A także na tym, co mi się podoba

A na Science Fiction nie? :P
17-01-2012 00:11
Indoctrine
   
Ocena:
+1
@Zigzak

A to już nie opieranie się lecz inspiracja :) (na stronie zakładkę mam o tym nawet)

Wymieniałem już kiedyś: Lem, Heinlein, Haldaman, Pohl, Boruń i Trepka, Asimov, Clarke, Weber, Dickosn, Herbert. Głównie golden age of SF.

17-01-2012 07:27
Gruszczy
   
Ocena:
0
Jak trudno się robi taką stronkę na wordpressie?
18-01-2012 16:22
Indoctrine
   
Ocena:
0
Hmm, kilka godzin nauki i trochę mniej samego tworzenia.
Całość to szablon plus zmienione główne logo.
Musiałem też dodać kilka widgetów (linki z obrazkami, likebox, ankieta.
Ogólnie - mniejsza elastyczność niż przy joomli (układ jest bardziej sztywno przywiązany do szablonu, a bez znajomości php lepiej nie mieszać), ale wygodniejsze :)
18-01-2012 19:17
Gruszczy
   
Ocena:
0
To jakiś własny serwer czy gotowe rozwiązanie z wordpressem?
18-01-2012 20:39
Indoctrine
   
Ocena:
0
Serwer mam na cba.pl (darmowy, ale wykupiłem opcję bez reklam), postawiłem tam uniwersalnego wordpressa i skonfigurowałem :) Nic specjalnie skomplikowanego.
80% to template, 20% pracy własnej. Jak w każdym szablonie zresztą.
18-01-2012 21:56
Gruszczy
   
Ocena:
0
Dzięki.
18-01-2012 22:30
kbender
   
Ocena:
0
@Gruszczy
Jedyne co może sprawiać trudność na początku to nawigacja po panelu administracyjnym i fatk, że nie wszystkie szablony obsługują pełną listę widgetów.
Ja korzystam z darmowych silników hostujących na wordpress.com i blog.com
Prawie ten sam silnik.
18-01-2012 23:16
Indoctrine
   
Ocena:
0
Jakbyś chciał pomocy w konfiguracji albo coś - zapraszam na priv, może będę wstanie pomóc :)
19-01-2012 07:38

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.