» Blog » Odpowiedź na komentarze
13-06-2012 15:36

Odpowiedź na komentarze

W działach: RPG Cyberpunk Nowa Teraźniejszość Quentin Scenariusz Przygoda | Odsłony: 18

Odpowiedź na komentarze
Ponieważ poprzedni wpis wywołał mały szum pod względem komentarzy, zdecydowałem się odnieść do niektórych z nich. Moje wypowiedzi nie mają na celu nikogo urazić i dotyczą jedynie sfery odnośnie, której są poszczególne wypowiedzi. Tak więc zaczynajmy.

Eva: Jezusmaria, 53 strony scenariusza O.O Szkoda, że nie prowadzę CP.

Dla chcącego nic trudnego. Zawsze można zmodyfikować statystyki BNów i obcych pod inny system. System był tylko dla mnie nastawiony pod CP. Starałem się opisać scenariusz w taki sposób aby nie zmuszał nikogo do wykorzystania akurat tej mechaniki.


Tyldodymomen: Bo nie ma smoków i elfanów.

Każdy system można zmodyfikować w zależności od potrzeb. Również elfy i smoki mogą istnień w CP. Ich istnienie można wytłumaczyć osiagnięciami naukowymi. Jeżeli ktoś jest zainteresowany mogę nad taką modyfikacją popracować, udowadniając moje stanowsko.


Albiorix: Dlaczego technologia hiperskoków jest "oczywista"? Po co wprowadzasz w ogóle technologię która jest z jednej strony z czapy i zmniejsza wiarygodność świata, a z drugiej strony nie wprowadza gadżetów do których została wymyślona (szybkich podróży międzyukładowych) więc nic nie daje fabule?

Ta technologia faktycznie nic nie daje graczom. W tej części ciągu przygód pełni rolę jedynie smaczku, który być może zostanie dalej rozwinięty. Nie widziałem potrzeby aby w przygodzie w której chodzi jedynie o przetrwanie i stawienia graczy naprzeciw niebezpieczeństwu jakie sami, nieświadomie ściągnęli na Ziemię, dawać możliwość hiperskoków. Ma ona na celu również wytłumaczyć jak to możliwe, że niektórym ludziom udało się uciec z Ziemi wielkimi statkami kolonizacyjnymi przed zwinnymi i bardzo niszczycielskimi myśliwcami obcych. Ta technologia przewija się w trakcie przygody 2 razy i co ciekawe bez tego małego myku ciężko poprowadzić ten scenariusz…


Alborix: Słabo że gra się u ciebie agentami federalnej tyranii a nie uczciwymi korporacyjnymi wojownikami o lepszą przyszłość :)

No cóż tyrania federalna w zasadzie sprowadza się jedynie do wykonania jednej lub dwóch misji, a w trakcie przygody gracze mają kilka możliwości aby działać na własną rękę. Na zakończenie sprowadza się do możliwości zmiany następcy prezydenta z którym styczność mają gracze już na początku przygody. To od nich zależy kogo na końcu będą mieli za prezydenta.


Nerv0: No i kolega ARkanum ma jaja żeby robić taki scenariusz i rzucić go tak od niechcenia na bloga. Trza było słać na Quentina, albo gdzieś

Chciałem poznać opinię innych na temat mojej pracy. Jeżeli chodzi o Quentina to przypomniałem sobie o nim tuż przed snem… Z drugiej strony tegoroczna edycja pozwala na nadsyłanie prac do 24.06 w związku z czym zacząłem pracę nad inną, będącą jednostrzałową przygodą opartą na bardzo prostym systemie. Niewykluczone, że to jednak kontynuację Nowej Teraźniejszości zgłoszę do konkursu bowiem wystarczy tylko ją poprawić i doszlifować. Poza tym z tego co czytałem: nie długość, a jakość scenariusza jest oceniana. Dzięki zamieszczeniu tej przygody, która jest jedną z niewielu opracowanych pod udostępnienie innym graczom, mam szansę dowiedzieć się nad czym warto popracować podczas tworzenia pracy konkursowej ale również w kolejnych projektach.


Cherokee: Jak dla mnie najsłabszym punktem CP2020 jest wizja pogrążonych w chaosie ulic, dla kogoś wychowanego w Europie czy Stanach będąca wizją dosyć abstrakcyjną (choć dla kogoś żyjącego w Meksyku już jakby mniej). Gdyby zastąpić ten element huxleyowską wizją społeczeństwa przyklejonego do telewizorów (jakże akuratniejszą), to CP2020 nadal dawałby radę.

Być może jest faktycznie najsłabszym elementem tego systemu. Sam kiedyś tak myślałem. W chwili obecnej uważam, że w przypadku gdyby nastąpił kryzys finansowy na skalę światową + dodając do tego prężnie rozwijające się korporacje tak jak dziś ma to miejsce to istnieje możliwość jak ja to określam „upadku” społeczeństwa. Poprowadziłem przygodę trwająca ponad rok (mój rekord) dla graczy będących najemnikami. Sesja rozgrywała się w mieście odrobinę wzorowanym na anime Black Lagoon chodź znacznie bardziej „mrocznym”. To była niezapomniana przygoda. Początkowo gracze nie umieli przywyknąć do tego co ich otacza jednak z czasem nie mieli wyboru jeżeli chcieli przeżyć… Na zakończenie należy również zwrócić uwagę, że zniszczone ulice jak najbardziej można zastapić inną ich wersją. Osobiście uważam, że na chwilę obecną jedynie wyposażenie jest słabym elementem tego systemu. Rownież rozstrzyganie walki z liczniejszymi grupami przeciwnika jest cięzkie do zrealizowania (dużo kostek, oj dużo)i niestety wymagające czasu.


Squid: Nie czytałem, ale zapowiada się nieźle. Trzeba będzie przerobić na fantasy

Powiedz jak wyjdzie ;) Swoją drogą mam mały arsenał notatek z przygód fantasy jakie poprowadziłem. Jedyny szkopuł jest taki, że opierały się na DD


Na zakończenie komentarz nie odnoszący się absolutnie do mojej pracy ale który podzielam:
de99ial: Nie. Na serio nienawidzę piłki nożnej. Nie lubię jej, nie stanowi dla mnie widowiska, nie rozumiem o co w tym chodzi, że 20 dorosłych mężczyzn (facetów byłoby lepszym słowem) biega za napompowanym pęcherzem. Nie dla mnie.
Ale jestem tolerancyjny i godzę się na jej istnienie :)


Również tak uważam. Grałem kiedyś w piłkę nożną ale jakoś mnie to znudziło. Ubezpieczałem również mecze jako ochrona. Z mojego punktu widzenia ta rozrywka nie wnosi niczego sensownego. Jedyną zaletą meczy naszej reprezentacji jest „łączenie” ludzi. Chociaż po meczu potrafi być niebezpiecznie gdy na ulicach pojawiają się pijani ludzi.
Mimo to nic mi nie przeszkadza, że ktoś ogląda meczyk.

I to by było na tyle. Moje odniesienia nie miały na celu nikogo urazić tylko przedstawić stanowisko względem niektórych komentarzy.

Komentarze


38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Na przyszlosc spokojnie mozesz komentowac "live", w komentarzach :)
13-06-2012 15:56
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
"Każdy system można zmodyfikować w zależności od potrzeb. Również elfy i smoki mogą istnień w CP. Ich istnienie można wytłumaczyć osiagnięciami naukowymi. Jeżeli ktoś jest zainteresowany mogę nad taką modyfikacją popracować, udowadniając moje stanowsko."

+1111111111111111111111111111111111 1

Yes, yes, yes. Poprosimy:)
13-06-2012 15:57
ARkanum
   
Ocena:
0
@zigzak
Tak ale w komentarzach robi się spam :P

@tyldodymomen
Okej :P
13-06-2012 16:09
Albiorix
   
Ocena:
0
No, to już mi się podoba i aż może przeczytam :)
13-06-2012 16:41
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
ARkanum - ale wiekszy sie robi jak ludzie do jednego wątku odpowiadają w kilku różnych postach.

Edit: co zaś do elfów i smoków w CP - po co?
Ale można - genetyczne zabawy z jaszczurkami, biomody z elfimi uszami itd.
Do zrobienia, tylko po co?
13-06-2012 16:53
Kumo
   
Ocena:
0
@Tyldodymomen:
No nie wiem... Jeśli "smoki i elfy" pojawią się po prostu jako odpowiednio wyglądające mutanty, to uzyskamy po prostu drobny smaczek w typowym CP 2020. Nie jestem pewien, czy akurat o to Ci chodzi... Z kolei jeśli pójdzie to trochę bardziej w stronę fantasy, to całkiem możliwe, że wyjdzie z tego najzwyklejsza kopia SR - innymi słowy, ARkanum wpakuje czas i wysiłek w wyważanie otwartych drzwi. Może sensowniej po prostu przekonwertować scenariusz na SR? Chyba, że ARcanum zdoła stworzyć coś zupełnie nowego i ciekawego, co wcale nie jest wykluczone.
13-06-2012 17:15
ARkanum
   
Ocena:
0
@zigzak Pewnie mi nie wierzy :P Pomyślę nad tym w wolnej chwili. Do tego można opracować psionike bądź siły nadprzyrodzone - uzyskując odpowiednik magii i po sprawie.

@Kumo Obczaję SR i zobaczę co można z tym zrobić
13-06-2012 17:17
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1
elfany, krasnale i trolle w SR to nic innego jak mutanty genetyczne. Ale docent zigzak , jako że na oczy nie widział "Augmentation", nie jest w stanie w to uwierzyć:D
13-06-2012 17:31
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ciapo - nie potrzebowałem widziec, żeby uwierzyc. Właściwie, to trudno uwierzyc w coś co się widzi :P

Ale - to są mutanty bo "magia to zrobiła". Czemu nie zmienili sie w neandertali albo w marsjan? Nie wiadomo.
13-06-2012 17:34
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
No tak 5% się zamieniło, 95%- nie. Jaki był klucz selekcyjny? Wbrew temu co twierdzisz autorzy gry mają fioła na punkcie paranaukowości i tworzą wyjaśnienia paranaukowe specjalnie dla takich osób jak ty. Preczytaj w/w podręcznik, wtedy zobaczymy gdzie jest więcej sci-fi. W Novej, czy SR :d
13-06-2012 17:40
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Patrząc na popularnośc tego systemu raczej trudno uwierzyc, że jest on wogóle sfi.
13-06-2012 17:44
Kumo
   
Ocena:
+1
Na stronie ISY masz dostępną za darmo mechanikę do drugiej edycji SR.
bohomaz, miej litość nad człowiekiem! Mechanika SR2 dla przeciętnego zjadacza erpegów jest jak cięcie się zardzewiałą brzytwą. Jeśli już, to proponuję raczej zapoznać się z Quick Start Rules dla 4ed. Ale wydaje mi się, że dla ARkanum w tym momencie ważniejszy jest setting, nie mechanika.

@ Tyldodymomen i zigzak:
Jeśli sprawia Wam to przyjemność, to oczywiście możecie się kłócić. Ale do sensownych wniosków raczej nie dojdziecie. Jeśli chodzi o przynależność gatunkową, to SR stanowi swego rodzaju ewenement: elementy sf/cyberpunka, tworzące szkielet i większość bebechów settingu, są w większości bardziej "realistyczne", niż w faktycznym cyberpunku. Z kolei elementy fantasy i połączenia jednego z drugim dają wręcz kosmiczną ilość możliwości i pomysłów do wykorzystania.
13-06-2012 20:58
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@ Bohomaz - 2ed to nawet przeczytałem wieki temu. i niestety, miałem po jej lekturze podobne wrażenia estetyczne, jakie pewnie będziesz miał po filmiku A Night's Work http://www.youtube.com/watch?v=8GP GQoR6f6w
Grafiki FASY na zawsze zraziły mnie do tego systemu. Mechanika była dziwna.

EDYCJA: A co do tej popularności - tak, jest popularny, nie może więc byc w żadnej mierze SF. :)

@Kumo i reszta próbująca wejśc w dyskusję pomiędzy mną a Tymenem:
Zrozumcie, to co obaj robimy, to jest tolling obustronny, konfesjonalny i usankcjonowany przez oba trolle. Taki zwyczajowy - on jeździ po Savage Worlds, ja po SR4. Wkręcanie się w tą bajkę jest niebezpieczne i może prowadzic do długich hejtfestów.
Nie mam osobiście nic do SR4, ale bawi mnie furia jaką moje komentarze na jej temat wywołują u Tyldomymena. Chętnie kiedyś poznam tę wersję bliżej, ale najpierw musi mi przejśc obrzydzenie do 2ED i elfików z granatnikami. ;)
13-06-2012 21:30
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
Zigzaku powiedz no jak realistycznie wytłumaczyć zjawisko "dzikiej kostki" ? ;>
13-06-2012 22:11
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Tymenie, wystarczy że prześledzisz jej genezę przez kilkanaście systemów w ktorych się pojawia w tej czy innej formie. :P
A tak jeszcze w kwestii CP - pamiętam bardzo fajny merge cyberpunka 2020 i świata mroku. Wrowadzało bardzo fantastyczny klimat. Fantastyczny, jak w fantasy, nie jak w jedwabisty. Ale podobało mi się.
13-06-2012 22:32
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1
No ale co to ma wspólnego z realizmem? To przecież nierealistyczny zabieg kinowy, odmóżdzający BG. Po co myślec jak złożyć z zapałek i gumy turbo bombę, skoro można wejść na "gołą klatę" do hangaru wietnamskiej partyzantki i zabić ich ciosami karate, których się wczesniej nie znało (k4-2, k6-2).
13-06-2012 23:35
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A kto tu mówi o realiźmie?
14-06-2012 01:12
Kumo
   
Ocena:
0
@bohomaz:
łaśnie gramy i nie jest najgorzej z tą mechaniką mimo iż taka wiekowa.
Hardkory z Was normalnie. Fakt faktem, w starej mechanice było parę fajnych, niepowtarzalnych pomysłów (np. pula walki), ale całość chodziła dość ciężko.
Co prawda po jednym celnym strzale drużynowy troll wylądował na ostrym dyżurze. Grimmm :)
Na tym między innymi polega urok tego systemu: nieważne jak twardy jesteś - pancerz, osłona i lepsza inicjatywa działają lepiej, niż duże cyferki na karcie postaci.
Przewodnik z zalinkowanego przez Ciebie newsa jest OK, ale obejmuje tylko dane z edycji 1-3.

@zigzak:
Zrozumcie, to co obaj robimy, to jest tolling obustronny, konfesjonalny i usankcjonowany przez oba trolle.
Ale ja to rozumiem, tylko na wszelki wypadek wyrażam swoje zdanie.
BTW, w SR4ed możesz mieć nawet elfy z działkami Gaussa :PPP
14-06-2012 01:58

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.