Oblężenie Wiecznego Miasta - gra karciano-planszowa
Odsłony: 536Ponieważ nie chcę stwarzać wrażenia, że moim jedynym celem obecności na Polterze jest sianie fermentu (lub, jako kto woli, trolling), postanowiłem popełnić merytoryczną notkę.
Prezentuję moją dwuosobową strategiczną grę karciano-planszową. Wykorzystuje ona system walki "pozycyjno-dwuliniowy", znany m.in. z gier komputerowych z serii Disciples, czy niektórych cRPG - to znaczy, gracze ustawiają swoje postacie w dwóch liniach - z przodu wojownicy, z tyłu łucznicy i magowie, przy czym wojownicy jednego gracza nie mogą atakować strzelców gracza drugiego, dopóki nie wyeliminują jego własnych zbrojnych. Otoczka (100% sztampowa), jest taka, że hordy Ciemności atakują twierdzę "tych dobrych". Gra jest asymetryczna - postaci Obrońcy są silniejsze, ale Obrońca nie może (poza pewnymi wyjątkami) uzupełniać strat, natomiast Napastnik ma prawo wykładać coraz to nowe karty potworów. Ma to oddać klimat obrony wąskiego przejścia przez grupkę bohaterów przeciwko (niemal) nieskończonym hordom wrogów. Ponadto każdy z graczy ma do dyspozycji specjalne karty, które pozwolą mu odmienić losy bitwy. Miasta broni nie tylko oddział herosów, więc Obrońca będzie mógł wydać rozkazy żołnierzom na murach aby ostrzelali wroga z balisty czy skąpali go w gorącym oleju, zaś Napastnik, dzięki mocy Władcy Ciemności użyje złowrogich zaklęć.
Z dotychczasowych testów wynika, że jedna rozgrywka trwa ok. pół godziny. Gra może być nieco niezbalansowana - wykorzystałem obserwacje z testów, żeby to poprawić, ale zapewne i tak będę ją poprawiał po zebraniu Waszych opinii.
http://www.mediafire.com/view/357drro2bdx35jn/Oblężenie_Wiecznego_Miasta3.pdf