» Wieści » Nowości od Granny

Nowości od Granny

|

Nowości od Granny

Wydawnictwo Granna zaprezentowało jesienne premiery z serii gier dla najmłodszych graczy.

Informacja prasowa:

Która godzina

Zapraszamy do nauki połączonej ze świetną zabawą!

Która godzina to zestaw gier i ćwiczeń, które w przystępny sposób przybliżą zagadnienia związane z odczytywaniem godzin i zrozumieniem ich zapisu. Poszczególne warianty gry zostały ułożone według poziomu skomplikowania – od najprostszych, aż po trudniejsze. Każda grupa wiekowa znajdzie coś dla siebie, a zawarte w grze zadania pomogą utrwalić zdobytą wiedzę. Wszystkie warianty pozwalają na samodzielną zabawę, jak i grę drużynową.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Gra zawiera 4 warianty rozgrywki. Zawierają one kilka prostych zabaw, które w zależności od wieku pomogą w nauce i utrwaleniu godzin i poprawnego zapisywania czasu.

Zabawy polegają na m.in.: nakręcaniu zegara, dopasowaniu żetonów z zapisem słownym godziny i zapisem na cyferblacie, określeniu pór dnia i nocy względem historyjek obrazkowych czy jak najszybszym połączeniu odpowiednich żetonów z zapisami na planszach gracza.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

 Planeta zwierząt

Czy sowa jest szybsza od sarny? Czy flaming żyje dłużej niż jeleń? Znasz odpowiedź? Doskonale, pierwsze koty za płoty! Ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. Zastanów się teraz, które zwierzę jest większe: bóbr czy lis? Wiesz i to? Jesteś mądry jak sowa!

Na Planecie zwierząt spotkasz najróżniejsze gatunki zwierzaków. Spróbuj określić ich cechy i odgadnąć, na którym kontynencie żyją. Gdy spotkasz przyrodnika, zdobędziesz więcej punktów. Musisz tylko unikać myśliwego. Lepiej nie wywołuj wilka z lasu.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Na Planecie zwierząt poczujesz się jak ryba w wodzie!

Celem graczy jest przyporządkowanie kart zwierząt do właściwych kontynentów oraz uszeregowanie ich zgodnie z wartościami ich cech. Gdy dowolny z graczy pozbędzie się ostatniej karty, runda kończy się, a pozostałym graczom przyznawane są żetony punktów karnych za karty zwierząt, które zostały im w ręku.

Gra pozwala poznać cechy i miejsce występowania 110 gatunków zwierząt. Dodatkowym walorem edukacyjnym gry jest fakt, że obydwie rundy każdej gry rozgrywamy tymi samymi kartami zwierząt. Sprawia to, że gracze mogą odnieść w grze korzyść dzięki zapamiętaniu cech zwierząt. Zdecydowanie wzmacnia to jej edukacyjne oddziaływanie.

Superfarmer z Borsukiem

Superfarmer z dodatkiem Borsuk w limitowanej edycji to nie tylko nowe zwierzątko, ale również hołd dla legendarnego twórcy tej gry - profesora Karola Borsuka.

Superfarmer to gra, która powstała w Warszawie w 1943 roku. Nosiła wtedy tytuł Hodowla zwierzątek. Jej autorem jest wybitny polski matematyk, profesor Karol Borsuk. Gdy Niemcy zamknęli Uniwersytet Warszawski, profesor został bez pracy. W czasie wojny ludzie dokonywali cudów pomysłowości w poszukiwaniu źródeł utrzymania. Pomysłem profesora na ratowanie budżetu rodzinnego była sprzedaż gry. Zestawy do Hodowli zwierzątek przygotowywała metodami domowymi żona profesora, pani Zofia Borsukowa. Autorką rysunków zwierzątek była pani Janina Śliwicka. Gra zyskała wielką popularność - najpierw wśród przyjaciół rodziny, a potem w coraz szerszych kręgach osób znajomych i nieznajomych. W domu państwa Borsuków rozdzwonił się telefon, a w słuchawce, co i rusz można było usłyszeć pytanie: Czy to hodowla zwierzątek? Po potwierdzeniu następowało zamówienie i gry trafiały do sklepu.

Gra bawiła nie tylko dzieci, wciągała także dorosłych, pomagając im przetrwać smutne okupacyjne wieczory. Oryginalne egzemplarze gry spłonęły wraz z miastem w czasie powstania warszawskiego, w sierpniu 1944 roku. Szczęśliwie jeden z egzemplarzy zachował się poza Warszawą i wiele lat po wojnie wrócił do rodziny Borsuków.

W czerwcu 1997 roku z inicjatywy pani Zofii Borsukowej, z okazji jej 90 urodzin oraz w 15 rocznicę śmierci profesora Karola Borsuka Hodowla zwierzątek została wydana przez Grannę pod tytułem Superfarmer, by bawić kolejne pokolenia dzieci i rodziców.

W co się ubrać

W co się ubrać, kiedy szafa pęka w szwach? Założyć spódniczkę w kropki czy dżinsowe szorty? Głowę ozdobić słomkowym kapeluszem czy czapką z daszkiem? Gracze ubierają swoje lalki w kreacje własnego pomysłu lub ścigają się, kto najszybciej odwzoruje prezentowany na kartach ubiór.

W co się ubrać? pokazuje dzieciom różnorodne ubranka, uczy dobierać stroje w zależności od okazji
czy pogody. Ćwicząc przy okazji słownictwo, koordynację ruchową, kreatywność i spostrzegawczość. 
Dzieci uwielbiają ubierać lalki, wymyślać dla nich stroje na różne okazje. W co się ubrać? to gra edukacyjna, dzięki której będą mogły stworzyć oryginalne i modne kreacje.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Informacja prasowa
Tagi: Granna | Superfarmer | W co się ubrać | Superfarmer z Borsukiem | Planeta zwierząt | Która godzina


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.