» Teksty » Artykuły » Nowości komiksowe na 28. MFKiG

Nowości komiksowe na 28. MFKiG


wersja do druku

Prezentacja okładek i opisów wydawców

Redakcja: Shadov

Nowości komiksowe na 28. MFKiG
Już dziś w Łodzi zaczyna się 28. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier. Wydawcy przygotowali wiele nowości, które można nabyć na ich stoiskach do niedzieli. Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją komiksowych premier i prapremier.

Blik Studio

Bler #6: Psie imperium

Nowe miasto i znowu kłopoty. Bler żyje z dnia na dzień w przekonaniu, że wreszcie pozostawił przeszłość za sobą. Dziesięcioletnia Laura, którą opiekuje się od czasu przywrócenia jej do życia w ruinach Krakowa, jest jego oczkiem w głowie. Pozorną równowagę burzy tajemniczy posłaniec, którego pojawienie się wpędza bohatera w obsesyjny lęk o bezpieczeństwo dziewczynki. Zamiast czekać bezczynnie na rozwój sytuacji Bler podejmuje prywatne śledztwo, które doprowadzi go do przerażającego odkrycia.

Komiks jest objęty patronatem Poltergeista.

Anna Krztoń

Human interactions

Zin powstał na bazie szkiców i notatek z podróży odbytych w okresie od lutego do sierpnia 2017.

Asocjacja Komiksu w Toruniu

AKT #16

W numerze spora dawka prac AKTowych autorów, wsparta sławami polskiego komiksu oraz dużą dozą publicystyki. W jej ramach w AKT 16 wspomnienie Qriozum pisma satyryczno-komiksowego, którego 20-lat od pierwszego numeru przypada w tym roku. AKT publikuje kultowe działy Qriozum oraz część z niewykorzystanego dotąd materiału przygotowywanego do druku w kolejnych numerach pisma. Ponadto kolejne odcinki Binio Billa, Ratmana, Trójokiego Toma, przygód Babki Ireny i Marlenki i piratów snów oraz Grabarza, wywiady, Rewolucje Mateusza Skutnika, Astrun Sławomira Jezierskiego, ilustracje Tadeusza Baranowskiego do Kiedy mamy tylko miłość Jacquesa Brela.

Bum Projekt

Mysia Straż #3: Zima 1152 #1

Zimą 1152 roku, Mysia Straż musi zmierzyć się z brakiem jedzenia i zapasów, który w czasie mrozów zagraża tysiącom mysich istnień. Część najdzielniejszych strażników - Saxon, Kenzie, Liam i Sadie wyrusza pod dowództwem legendarnego Czarnego Topora - Celanawe'a - na wyprawę przez zaśnieżone terytoria, by poprawić relacje pomiędzy mysimi miastami i Strażą oraz zapewnić dostawy żywności do Lockhaven.

Niestety - głodni drapieżcy, surowa zimowa pogoda i błędne decyzje sprawiają, że grupa Strażników trafia do opuszczonych przez łasice tuneli Darktheater, gdzie grozi im śmiertelne niebezpieczeństwo!

To może być ostatnia zima dla wielu Mysich Strażników...

Poznaj dalsze losy dzielnych Strażników w porywającej opowieści, która zdobyła uznanie zarówno czytelników, jak i krytyków, otrzymując wiele prestiżowych wyróżnień, w tym te najważniejsze: trzykrotnie Nagrodę Eisnera (nazywaną komiksowym Oscarem) oraz Nagrodę Harveya.

Mysia Straż #4: Zima 1152 #2

Zimą 1152 roku, Mysia Straż musi zmierzyć się z brakiem jedzenia i zapasów, który w czasie mrozów zagraża tysiącom mysich istnień. Część najdzielniejszych strażników - Saxon, Kenzie, Liam i Sadie wyrusza pod dowództwem legendarnego Czarnego Topora - Celanawe'a - na wyprawę przez zaśnieżone terytoria, by poprawić relacje pomiędzy mysimi miastami i Strażą oraz zapewnić dostawy żywności do Lockhaven.

Niestety - głodni drapieżcy, surowa zimowa pogoda i błędne decyzje sprawiają, że grupa Strażników trafia do opuszczonych przez łasice tuneli Darktheater, gdzie grozi im śmiertelne niebezpieczeństwo!

To może być ostatnia zima dla wielu Mysich Strażników...

Poznaj dalsze losy dzielnych Strażników w porywającej opowieści, która zdobyła uznanie zarówno czytelników, jak i krytyków, otrzymując wiele prestiżowych wyróżnień, w tym te najważniejsze: trzykrotnie Nagrodę Eisnera (nazywaną komiksowym Oscarem) oraz Nagrodę Harveya.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Centrala

Anubis

"Komiks w jego mainstreamowej, superbohaterskiej odmianie to medium, w którym ogromną wagę przywiązywano do warsztatu, komunikatywności, czytelności i precyzyjnej narracji. Odrzucano natomiast modernizm i awangardę. Myślenie konceptualne i nienarracyjne było tu obce, wrogie i traktowane jako oszustwo połączone z niezrozumiałym bełkotem. Z kolei narracyjność w malarstwie przez lata uchodziła za staromodną zaszłość i dziecinadę, która nie przystoi nowoczesnemu artyście. (…) Dlatego artyści, którzy w swojej twórczości zacierają granice między komiksem, a malarstwem, czy szerzej – art worldem wciąż będą trochę podejrzani, za mieszanie porządków i stylistyk, a także artystycznych inspiracji." – Sebastian Frąckiewicz

Demland

Jeże

120 stron komiksu nie tylko o jeżach, ale także o wielu ludziach próbujących na różne sposoby poprawić relacje między ludźmi a mieszkańcami lasów. Albo przynajmniej rozwiązać problem raz na zawsze.

Egmont Polska

Bradl #2

Kazimierz Leski powraca w drugim tomie serii Bradl autorstwa Tobiasza Piątkowskiego i Marka Oleksickiego! Wraz z nieuchwytnym dla wroga oficerem polskiego wywiadu zwiedzimy zadymione knajpy okupowanej Warszawy, w których przy dźwiękach piosenek Mieczysława Fogga można spotkać miłość życia. Zajrzymy też do zapomnianych tuneli pod miastem, gdzie w mroku czają się tajemnice przeszłości.

Korzystanie z tajnych skrytek, werbunek agentów, ucieczki przed łapankami – oto codzienność Bradla i jego organizacji szpiegowskiej: Muszkieterów. Tym razem Leski będzie musiał zmierzyć się z wrogiem, którego sam stworzył… Opowieść utrzymana jest w eleganckiej stylistyce noir, stanowiącej idealną oprawę przygód nieustraszonych szpiegów z czasów II wojny światowej.

Album został wzbogacony o wstęp historyczny doktora Andrzeja Zawistowskiego, szkice poszczególnych kadrów i postaci oraz zdjęcia okupowanej Warszawy.

Czarny Młot #1: Tajna geneza

"Obecnie rzadko czytuję komiksy. Nie pamiętam już, kiedy zajrzałem do jakiegokolwiek o superbohaterach. Ale Czarnego Młota uwielbiam." – Mike Mignola (Hellboy).

DC Odrodzenie. Batman #1: Jestem Gotham

W Gotham City pojawiła się para ludzi obdarzonych mocami porównywalnymi z mocą Supermana. Są skłonni poświęcić wszystko, by ocalić to, co w mieście nie zostało jeszcze skażone złem. Nadali sobie przydomki Gotham i Gotham Girl. Zaczęli od uratowania życia Batmanowi. Co się jednak stanie, jeśli nowi strażnicy przejdą na stronę zła? Jeśli zaczną obwiniać Mrocznego Rycerza za mrok, który zagraża ich miastu?

W Gotham dochodzi do zdarzeń, w wyniku których zwyczajni ludzie zaczynają wariować, a bohaterowie zmieniają się w potwory. Batman i jego sojusznicy muszą powstrzymać kolejne zagrożenie.

Nową serię firmują uznani autorzy: scenarzysta Tom King (Grayson) i rysownik David Finch (Mroczny Rycerz) przy współudziale tak cenionych twórców jak Scott Snyder (Batman) czy Ivan Reis (Liga Sprawiedliwości).

DC Odrodzenie. Green Arrow #1: Śmierć i życie Olivera Queena

Oliver Queen, dyrektor generalny firmy Queen Industries, jest playboyem z wyższych sfer i filantropem. Jednak nocami patroluje ulice Seattle jako Green Arrow, obrońca uciśnionych i bojownik o sprawiedliwość społeczną.

Ale jak zwalczać elitaryzm, jeśli należy się do elity? Takie pytanie musi zadać sobie Oliver, gdy zakocha się od pierwszego wejrzenia w gwieździe rocka i superbohaterce Black Canary, która zakwestionuje wszystkie jego przekonania dotyczące ochrony niewinnych. Jakby tego było mało, złowroga organizacja powiązana z bliskimi mu osobami planuje obalenie finansowego imperium Olivera i zamach na jego życie. Czy pozbawiony majątku i przyjaciół Green Arrow zdoła pokonać przymierze zdrajców?

Scenariusz komiksu napisał Benjamin Percy (Nastoletni Tytani), a rysunki wykonali Otto Schmidt (Secret Wars: Korvac Saga) i Juan Ferreyra (New Suicide Squad).

DC Odrodzenie. Suicide Squad. Oddział samobójców #1: Czarne więzienie

Harley Quinn, Deadshot, Killer Croc, Enchantress, Kapitan Bumerang – oto szaleńcy i przestępcy, którzy tworzą tajną jednostkę o nazwie Oddział Samobójców. Zwerbowała ich Amanda Waller, specjalistka od wywiadu wojskowego. Na ich czele postawiła świetnego taktyka, pułkownika Ricka Flaga. Rząd USA wysyła ich do zadań, których nikt inny nie może się podjąć. Kolejna misja polega na odzyskaniu potężnej kosmicznej broni z rąk wroga. Bohaterowie będą musieli walczyć o życie w więzieniu zanurzonym setki metrów pod powierzchnią Oceanu Arktycznego, gdzie natkną się na największe zagrożenie, z jakim dotychczas się spotkali. Ilu z nich zginie?

Komiks został stworzony przez sławnego amerykańskiego rysownika Jima Lee (Batman, Superman, Iron Man) oraz cenionego scenarzystę Roba Williamsa (Batman, Harley Quinn, Marsjański Łowca Ludzi).

DC Odrodzenie. Superman #1: Syn Supermana

Kiedy Człowiek ze Stali umarł, zdawało się, że Ziemia na zawsze straciła swego obrońcę. Ale wszystkiemu przyglądał się inny Superman – starszy, mądrzejszy, bardziej doświadczony, który z żoną Lois Lane oraz synem Jonathanem Kentem żył w ukryciu.

Teraz ten uciekinier ze zniszczonego świata wychodzi z cienia, gotów przejąć pałeczkę po poległym Supermanie z tej Ziemi i ponownie wznieść się ku niebu jako największy ziemski superbohater. Nie jest on jednak jedynym ocalałym z Kryptona, który odbył podróż do tej rzeczywistości. Eradicator – maszyna obdarzona świadomością – znajduje się na tropie rodu El, zaprogramowany tak, by chronić kryptonijski genom. Nie uznaje żadnej innej formy życia – nawet takiej, która ma w sobie krew Kal-Ela.

Czy syn Supermana zdoła wykorzystać swoje zaczynające się dopiero objawiać moce, by nie dopuścić do unicestwienia swojej ludzkiej strony? Czy może odrodzi się na nowym Kryptonie wzniesionym z popiołów świata jego matki?

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Autorami scenariusza komiksu są uznani twórcy: Peter J. Tomasi (Batman and Robin) i Patrick Gleason (Green Lantern Corps: Recharge), a rysunki wykonali: Doug Mahnke, Jorge Jiménez , Mick Gray, Jaime Mendoza, John Kalisz, Wil Quintana oraz Alejandro Sanchez.

Gnat #2: Kant kontratakuje, czyli przesilenie

Drugi z trzech tomów przygodowej sagi. Wydarzenia nabierają tempa, a główny bohater Chwat Gnat znowu przeżywa wspólne przygody ze swoimi kuzynami – cwanym Kantem Gnatem i nieodpowiedzialnym Chichotem Gnatem. Muszą zmagać się z całą plejadą groźnych przeciwników, na czele z tajemniczym Zakapturzonym oraz przywódcą szczurostworów, Króldokiem, którzy służą mrocznemu Władcy Szarańczy.

Na drodze bohaterów staje też potężny górski lew, Granitowy Kieł. Zarówno Gnatowie, jak i wojownicza Zadra dowiadują się coraz więcej o swoim przeznaczeniu. Gnat (Bone) to licząca w oryginale 55 zeszytów komiksowa saga fantasy, wydawana w latach 1991–2005. Jej autor, Jeff Smith, czerpał inspirację z wielu źródeł. Dzięki temu powstał ogromny, zachwycający świat, a pełne rozmachu przygody bohaterów zabarwione są ogromną dawką humoru.

Komiksy z serii Gnat zdobyły wiele nagród, w tym najważniejsze wyróżnienia w branży: dziesięć Nagród Eisnera i jedenaście Nagród Harveya.

Hulk: Koniec i inne opowieści

Kolekcja trzech niezapomnianych opowieści o Hulku – najsilniejszym superbohaterze wszech czasów. Autorem dwóch z nich jest laureat Nagrody Eisnera, powieściopisarz i scenarzysta Peter David (The Incredible Hulk, X-Factor), o którym mówi się, że na nowo zdefiniował postać Hulka. W pierwszej, mistrzowsko narysowanej przez George’a Péreza (Avengers, Infinity Gauntlet), poznajemy porywającą wizję przyszłości, w której wojna nuklearna doprowadziła ludzkość na skraj zagłady.

Przeniesiony w czasie Bruce Banner musi stawić czoło wrogowi, którego tylko on może pokonać – a także stanąć do ostatniej bitwy ze swoimi demonami. W drugiej opowieści, którą narysował Dale Keown (The Incredible Hulk), towarzyszymy Hulkowi w wędrówce po postapokaliptycznym świecie, w którym nie został już nikt oprócz niego. Czy pozostawiony sam sobie zielony olbrzym zdoła zachować choć odrobinę człowieczeństwa?

Trzecia historia przedstawia pozbawionego pamięci Bruce’a Bannera podczas rozpaczliwej ucieczki ulicami Paryża. Ktoś najwyraźniej chce nagiąć do swojej woli jego potworne alter ego...

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Scenarzystą tej pełnej akcji opowieści jest Joe Keatinge (Glory), laureat Nagród Eisnera i Harveya. Rysunki stworzył polski twórca Piotr Kowalski (Gail, Sex).

Kaznodzieja #2

Drugi z sześciu tomów nowego wydania komiksowego bestselleru. Seria, która wywarła wielki wpływ na nowoczesny amerykański komiks. Naturalistycznie ukazana historia teksańskiego duchownego, nawiedzonego przez nadnaturalny byt łączący w sobie moce nieba i piekła. Tytułowy kaznodzieja, Jesse Custer, usiłuje odnaleźć Boga, by zmusić go do wzięcia odpowiedzialności za cierpienia ludzi.

W tym tomie pastor i jego dziewczyna Tulip jadą do San Francisco, gdzie trafiają na bal do niejakiego Jesusa de Sade’a. Jessem zaczyna interesować się tajemnicza organizacja Graal. Poznajemy też losy ojca Jesse’ego w Wietnamie oraz historię przemiany Cassidy’ego w wampira.

Autorem scenariusza jest irlandzki twórca, laureat Nagrody Eisnera, Garth Ennis, znany fanom komiksu również m.in. z takich tytułów jak: Punisher, Hellbazer, Hitman, Judge Dredd. Rysunki są dziełem Steve’a Dillona, wieloletniego współpracownika Ennisa, autora licznych prac z Sędzią Dreddem dla magazynu „2000 AD” oraz rysunków do serii Hellblazer i Punisher. Komiks tylko dla dorosłych.

Lanfeust z Troy #1

Pierwszy tom zbiorczego wydania jednej z najsłynniejszych serii fantasy! Troy to świat, w którym czary są elementem codziennego życia. Każdy człowiek posiada jakiś magiczny dar – mały lub duży, mniej lub bardziej przydatny. Jedni potrafią zmieniać wodę w lód, inni wywoływać pragnienie lub świerzb, a jeszcze inni przenosić się z miejsca na miejsce. Dar Lanfeusta polega na topieniu metalu wzrokiem, dlatego w rodzinnej osadzie został uczniem kowala. Jednak po dotknięciu niezwykłego miecza w młodzieńcu budzi się moc wyjątkowa: absolutna i nieograniczona. W towarzystwie mędrca Nikoleda i jego dwóch pięknych córek Lanfeust wyrusza do miasta Eckmul będącego sercem Troy. Tak zostaje wciągnięty w wielką rozgrywkę, w trakcie której przeżyje mnóstwo strasznych i jednocześnie wesołych przygód.

Wszystkie serie rozgrywające się w świecie Troy (m.in. Zdobywcy Troy, Trolle z Troy) wymyślił słynny francuski scenarzysta Christophe Arleston. Autorem rysunków do Lanfeusta z Troy jest Didier Tarquin, twórca ilustracji także do innych opowieści o tym samym bohaterze: Lanfeust w kosmosie i Odyseja Lanfeusta. Komiks tylko dla dorosłych! "

Maja i minizaury #1: Odnaleziony świat

Komiks przygodowy adresowany dla dzieci.

Minizaury z odległej planety przylatują swoim statkiem kosmicznym na Ziemię, gdzie spotykają małą dziewczynkę pasjonującą się i kolekcjonującą dinozaury. Spotkanie to dla obu stron będzie pełne wrażeń.

Album powstał jako rozwinięcie krótkiej historii nagrodzonej w trzeciej edycji "Konkursu imienia Janusza Christy na komiks dla dzieci".

Malutki Lisek i Wielki Dzik #3: Świt

Przygodowo-obyczajowy komiks dla dzieci.

Malutki Lisek i Wielki Dzik trzymają się zawsze razem, tak jak przystało na najlepszych przyjaciół. Przemierzają lasy i łąki, odkrywając nieznane. Szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania: czym jest tajemniczy Endeżet i dlaczego jest nam smutno, kiedy nie wszystko układa się po naszej myśli. Jak wygląda Cień Smutku i dlaczego nie wolno dać się mu złapać. Ale najważniejsze, że zawsze wychodzą cało z opresji, bo mają siebie nawzajem.

Album powstał jako rozwinięcie krótkiej historii nagrodzonej w pierwszej edycji "Konkursu imienia Janusza Christy na komiks dla dzieci".

Marvel Now! All-New X-Men #5: Jeden z głowy

Piąty tom serii o oryginalnych X-Men, którzy przenieśli się do współczesności. Jean Grey zdołała uciec sprzed kosmicznego trybunału Shi’ar, wygląda jednak na to, że wróciła na Ziemię odmieniona. Co to oznacza dla niej samej – oraz dla reszty X-Men? Tymczasem Bractwo Złych Mutantów wciąż czyha na nastoletnich mutantów...

Za scenariusz tego albumu odpowiada wielokrotnie nagradzany Brian Michael Bendis (Era Ultrona, Strażnicy Galaktyki, Ultimate Spider-Man). Autorami rysunków są Stuart Immonen (Sam strach, Ultimate Spider-Man) oraz David Marquez (Civil War II, Invincible Iron Man).

Marvel Now! Guardians of the Galaxy. Strażnicy Galaktyki #4: Strażnicy w rozsypce

Czwarta odsłona przygód słynnej kosmicznej drużyny superbohaterów. Po zniknięciu Star-Lorda Strażnicy Galaktyki potrzebują świeżej krwi w zespole. Właśnie szykują się na przyjęcie nowych członków – Venoma i Kapitan Marvel – gdy pojawia się niespodziewane zagrożenie, które może doprowadzić do rozpadu drużyny. Gdzie się podział Peter Quill? Jakie konsekwencje dla Ziemi będzie miało jego zniknięcie? I czy Star-Lord zdoła uciec nowemu, tajemniczemu wrogowi bez pomocy Strażników? Scenarzystą tej historii jest wielokrotnie nagradzany Brian Michael Bendis (Era Ultrona, Ultimate Spider-Man, Uncanny X-Men), a za rysunki odpowiada Nick Bradshaw (Astonishing X-Men, Wolverine i X-Men). Dodatkowo w albumie znajdują się dwie opowieści autorstwa Dana Abnetta i Andy’ego Lanninga, znanych z wcześniejszych przygód Strażników Galaktyki.

Marvel Now! Wolverine #1: Trzy miesiące do śmierci

Po utracie zdolności regeneracji Wolverine chce coś udowodnić. Jednak zanim znów stawi czoło Sabretoothowi, musi stać się silniejszy niż kiedykolwiek – choć będzie to znacznie trudniejsze, niż mu się wydaje. Ile trzeba, by Logan odwrócił się od swojej szkoły i przyjaciół z X-Men? Czy naprawdę dołączył do grupy złoczyńców?

Czy zdoła pokonać swoje demony, czy też na zawsze przejdzie na ciemną stronę?

Autorem tej historii jest pisarz i scenarzysta Paul Cornell, znany między innymi z powieści i komiksów ze świata Doctora Who. Rysunki stworzyli Ryan Stegman (The Superior Spider-Man) i Gerardo Sandoval (Venom).

Millenium #3: Zamek z piasku, który runął

Trzeci i ostatni tom komiksowej adaptacji słynnej trylogii Millennium szwedzkiego pisarza Stiega Larssona. Po masakrze w Gosseberdze ciężko ranny Zalaszenko zostaje przewieziony do szpitala, siłacz Niedermann ucieka, a Lisbeth Salander znika bez śladu. Ani policja, ani dziennikarz śledczy Mikael Blomkvist nie wiedzą, czy młoda hakerka przeżyła rzeź.

Tymczasem odradza się – rozwiązana wiele lat wcześniej po upadku państw komunistycznych – Sekcja Specjalna tajnej szwedzkiej policji politycznej. Starzy agenci chcą za wszelką cenę zatrzeć ślady swojej dawnej działalności obejmującej też współpracę z Zalaszenką. Nie cofną się przed najgorszą zbrodnią, byle nie wyszły na jaw ich tajemnice. Czy Blomkvistowi uda się znaleźć sojuszników na tyle silnych, by przeciwstawić się wpływowym członkom sekcji?

Autorami komiksu są Sylvain Runberg, belgijski scenarzysta kilkudziesięciu serii kryminalnych, historycznych i fantastycznych (m.in. trylogii Konungowie) oraz dwaj hiszpańscy rysownicy: José Homs (Red Sonja, Orbital) i Manolo Carot, pseudonim Man (En sautant dans le vide, Le Client). Komiks tylko dla dorosłych!

Millenium Saga #1: Zamrożone dusze

Kontynuacja trylogii Millennium szwedzkiego pisarza Stiega Larssona. Znany scenarzysta Sylvain Runberg wraz z utalentowaną rysowniczką Belen Ortegą tworzą nowe przygody bohaterów sagi o dziennikarzu czasopisma Millennium Mikaelu Blomkviście i niezwykłej hakerce Lisbeth Salander.

Lisbeth i jej przyjaciele z Republiki Hakerów chcą dokonać cyfrowego włamania wieku: zamierzają zinfiltrować gigantyczną bazę danych szwedzkich służb specjalnych i wyjawić zawarte tam ponure tajemnice. By tego dokonać, najpierw będą musieli stawić czoło tajemniczej i gotowej na wszystko grupie Sparta, chcącej zdobyć te same informacje. Równocześnie Blomkvist prowadzi dochodzenie w sprawie Stena Windoffa, lidera skrajnej prawicy, która niedługo może przejąć władzę w Szwecji, wykorzystując kryzys uchodźczy. Dwójka bohaterów musi się wspierać, aby zatriumfowała prawda.

Autorami serii są Sylvain Runberg, belgijski scenarzysta kilkudziesięciu serii kryminalnych, historycznych i fantastycznych (m.in. znanej w Polsce trylogii Konungowie), oraz hiszpańska rysowniczka Belen Ortega, która wcześniej zdobyła popularność dzięki komiksowi Himawari.

Oskar i Fabrycy #1: Straszne smoczysko

Przygodowo-fantastyczny komiks dla dzieci.

Dwaj chłopcy z jednej klasy – Oskar i Fabrycy – podczas wycieczki do starego królewskiego zamku niespodziewanie zostają przeniesieni w czasie do nieznanego im średniowiecznego świata, gdzie mają zgładzić groźnego smoka.

Album powstał jako rozwinięcie krótkiej historii nagrodzonej w trzeciej edycji "Konkursu imienia Janusza Christy na komiks dla dzieci".

Oto Tosia #1: W poszukiwaniu pietrostwora

Seria przygodowa dla dzieci.

Dziewczynka Tosia uwielbia wynalazki i nowe odkrycia. Pewnego dnia trafia na trop nieznanego stworzenia. Pomimo próśb taty, aby nie oddalała się zbytnio do domu, wraz ze swoim kotem Bonifacym śmiało wyrusza na poszukiwania tajemniczego zwierza.

Album powstał jako rozwinięcie krótkiej historii nagrodzonej w trzeciej edycji "Konkursu imienia Janusza Christy na komiks dla dzieci".

Pikapidula #1: Wszyscy na pokład!

Komiks o niezwykłej sile wyobraźni dla dzieci. Opowieść o małej dziewczynce Adzie, która marzy o pirackim życiu. Czy w domu, czy na wakacjach, czy we śnie cały czas myśli podsuwają jej kolejne pirackie scenariusze! W realizację tych pomysłów zaangażowani są wszyscy domownicy, nawet ci czworonożni!

Album powstał jako rozwinięcie krótkiej historii nagrodzonej w trzeciej edycji "Konkursu imienia Janusza Christy na komiks dla dzieci".

Relax. Antologia opowieści rysunkowych #2

Drugi tom antologii prezentującej wybór prac artystów z legendarnego magazynu.

Relax to najważniejsze pismo w historii polskiego komiksu. Ukazywało się w latach 1976–1981 i ukształtowało całe pokolenie miłośników opowieści obrazkowych. Przedstawiane były w nim komiksy o rozmaitej tematyce – humorystyczne, fantastyczne, wojenne, historyczne. Na jego łamach publikowali najważniejsi polscy rysownicy, których komiksy są czytane do dziś, m.in. Janusz Christa, Grzegorz Rosiński, Marek Szyszko, Jerzy Wróblewski.

Dla dawnych czytelników Relaxu antologia ta będzie wspaniałym powrotem do czasów dzieciństwa, młodszym przybliży dzieła ze złotego okresu polskiej sztuki komiksowej.

Elemental

Durango #14: Krok do piekła

Kolejny tom kultowej westernowej serii belgijskiego mistrza komiksu Yves’a Swolfsa, tym razem z rysunkami innego miłośnika gatunku – Thierry’ego Giroda. W niewielkim miasteczku zagubionym w Górach Skalistych zjawia się kilku mężczyzn, którzy odwiedzają miejscowego potentata i właściciela okolicznych kopalń, by złożyć mu propozycję nie do odrzucenia: pewne konsorcjum chętnie odkupi jego przedsiębiorstwa za niewielką cenę. Przybysze popierają swoją propozycję, zastraszając żonę i synka pana Gainswortha. Ten nie zamierza się ugiąć, jednak Lance Harlan, mający ogromne doświadczenie w takich „negocjacjach”, nie zamierza przebierać w środkach.

Jednak w mieście pojawia się ktoś jeszcze: białowłosy, leworęki rewolwerowiec, który najwyraźniej ma do pana Harlana jakieś pretensje i zrobi wszystko, aby posłać go wprost do piekła. Bo dla Durango tym razem jest to sprawa osobista...

Jeremiah #14: Powrót Simona

Farma Sebastiana Sikorsky’ego, wielbiciela muzyki Bacha i znanego lokalnego filantropa, prosperuje wzorowo. Pewne zamieszanie wprowadza powrót do domu brata właściciela, Simona, po przymusowym pobycie w zakładzie psychiatrycznym. Simon zawsze był powodem kłopotów dla najbliższych oraz dla całego otoczenia, i wygląda na to, że z upływem lat wcale się to nie zmieniło.

Jednocześnie w okolicy farmy ginie człowiek, a przypadkowymi świadkami tej śmierci są dwaj wędrowcy – Jeremiah i Kurdy. Kiedy ktoś kradnie temu ostatniemu jego ukochaną mulicę Ezrę, niewinny początkowo figiel stopniowo zmienia się w groźną konfrontację. Tropy zaś prowadzą wprost na farmę Sikorskych…

W czternastym epizodzie przygód Jeremiaha i Kurdy’ego dwaj włóczędzy ponownie trafiają w sam środek konfliktu, w którym po jednej stronie stają wielkie pieniądze i ludzka bezduszność, zaś po drugiej – zasady prawa i jego nieliczni przedstawiciele.

Fundacja Instytut Kultury Popularnej i Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu

Zeszyty Komiksowe #24: Nowe pokolenie polskich twórców komiksów

Mówienie o pokoleniowości może wydawać się niektórym podejrzane. Coś, co kilkadziesiąt lat temu ułatwiało naukowcom porządkowanie materiału badawczego i tworzenie syntez, dziś w dobie Internetu, błyskawicznego przepływu informacji, następujących po sobie mód, niewyobrażalnie większych niż jeszcze piętnaście, dwadzieścia lat wcześniej możliwościach publikowania, a tym samym zaistnienia twórcy w powszechnej (a przynajmniej środowiskowej) świadomości – raczej zdaje się przeszkadzać niż pomagać. Dlaczego? Ponieważ wszystko, co wymieniliśmy powyżej, sprawia, iż niegdyś oczywiste elementy każdej zmiany warty (data urodzenia, wspólna estetyka, przeżycie pokoleniowe, ideowa walka z poprzednikami) dziś przestają się liczyć. Wszystko się miesza i nakłada na siebie. Trwa przez chwilę i znika. Niezmienny pozostaje jedynie fakt, że wciąż pojawiają się nowi twórcy, których – w naszym przekonaniu – da się, a nawet trzeba (z uwzględnieniem każdej indywidualności) porównywać, zestawiać, grupować, dążąc do tego, co cieszy się coraz mniejszym zainteresowaniem środowisk naukowych – do syntez.

W tym numerze postanowiliśmy wstrzymać się z osądami i oddać głos twórcom. Zwróciliśmy się do artystów, których w naszym przekonaniu da się połączyć słowem „pokolenie”, choć każdy z nich reprezentuje inną jego część, korzystając w odmienny sposób z możliwości oferowanych przez obecny rynek. Są tu więc twórcy mainstreamowi bardziej (Podolec i Kucharska) i mniej (Skrobol) aktywni, jest artystka łącząca dwa bieguny rynku – oficjalny i niezależny (Krztoń), są w końcu twórczynie zadomowione w środowiskach niezależnym (Okrasa) i internetowym (Witerscheim). Całość domykają wywiad z Wojciechem Szotem (wydawcą odpowiedzialnym za serię „Nowy komiks polski”) oraz naszymi młodymi współpracownikami (rówieśnikami wypowiadających się w tym numerze artystów), którzy – mamy takie przeczucie – swoją obecnością i zaangażowaniem także zaświadczają o zachodzących zmianach, które jeszcze kilka lat temu były nie do pomyślenia. To, co zapewne uderzy czytelników, to raczej nietypowa dla polskiego komiksu dominacja pierwiastka kobiecego. W związku z tym, że zgadzamy się z tezą o jeszcze wciąż widocznym mizoginizmie polskiego środowiska komiksowego oraz dostrzegamy coraz większą aktywność kobiet, postanowiliśmy odwrócić pozornie oczywiste proporcje.

Ale żeby nie było, iż brakuje w tym numerze analiz, polecamy zróżnicowany i niezwiązany z tematem przewodnim numeru blok naukowych analiz, a także ilustracje i komiksy (a nawet opowiadanie!) twórców, którym nie patrzyliśmy w metryki (jakże cieszy nas – oczywiście między innymi – powrót na nasze łamy Krzysztofa Gawronkiewicza).

Genius Creations

Liber Horrorum: Księga Grozy

Co łączy współczesną Warszawę, siedemnastowieczny Lublin i legendę o czartach, które pojawiły się w tym mieście, na rozprawie trybunału sądowego? 

Kacper i Natalia prowadzą agencję handlującą rzadkimi towarami: nietypowymi dziełami sztuki, antycznymi amuletami, magicznymi inkunabułami. Pewnego dnia w ich ręce wpada legendarna "Księga grozy", w której ponoć opisano historycznie udokumentowane pojawienie się diabłów. Tymczasem w otoczeniu Kacpra i Natalii dochodzi do coraz dziwniejszych zajść, a groza miesza się z kryminałem, thrillerem, czystą fantastyką i miejskimi legendami.       

Hanami

Idący człowiek

"Czasem Taniguchi podkreśla poetyckość chwili, prezentując coś niezwykłego, na przykład cień jaskółki przesuwający się po twarzy bohatera o wschodzie słońca. Częściej jednak poetyckość odkrywa w tym, co było zwyczajne, póki rysownik nie zwrócił na to uwagi: w spojrzeniu na świat przez stłuczone okulary, w uśmiechu starszej pani, w ufności, z jaką mała dziewczynka głaszcze po głowie obcego psa, lub w dywanie z opadających kwiatów pod drzewem wiśni."

Jerzy Szyłak Idący człowiek w Coś więcej, czegoś mniej

Idący człowiek jest uznawany za jedno z najważniejszych dzieł Jirō Taniguchiego. Francuzi docenili tę publikację już w połowie lat dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku. Wersja angielska (nominowana w USA do Nagrody Eisnera) opublikowana została w pierwszej dekadzie naszego tysiąclecia.

W Polsce komiks ukazuje się po ponad ćwierćwieczu od pierwszego wydania, ale za to od razu w formie rozszerzonej. Oprócz kompletnej wersji historii o Idącym człowieku, w tomiku znalazły się również trzy inne opowieści utrzymane w tej samej konwencji.

Jirō Taniguchi – urodził się w 1947 roku w prefekturze Tottori w Japonii. Zadebiutował w 1971 roku w magazynie Young Comic. Dwa lata później otrzymał nagrodę Big Comic za nowelę graficzną Tōi koe (Odległy głos). Kolejne dzieła przyniosły mu coraz większy rozgłos i liczne wyróżnienia. W 1997 roku razem z Jeanem „Moebiusem” Giraud (z którego twórczością spotkał po raz pierwszy w 1974) tworzy Ikare (Ikar), komiks uważany za jedną z najważniejszych (o ile nie najważniejszą) koprodukcji europejsko-japońskich. Do początku XXI wieku zdobył lub był nominowany do niemalże wszystkich światowych nagród (Shōgakkan Manga Shō, Nihon Mangaka Kyōkai Shō, Alph`Art - Festival d`Angoulême, Eisner Award itd.). Taniguchi tworzy komiksy o różnorodnej tematyce, jednakże najczęściej przewijającymi się wątkami są natura i życie codzienne Japończyków. Ostatnie lata przyniosły Jirō Taniguchiemu kolejne nominacje, w tym po raz pierwszy do Ignatz Award oraz do Japan Expo Award. Wśród docenionych tytułów znalazły się między innymi Wędrowiec z tundry, Ratownik czy Odległa dzielnica.

Mushishi #9

Każde stworzenie ma swoje miejsce na Ziemi i ma prawo do egzystencji. Mushi też są częścią porządku rzeczy, fragmentem świata, który pozostaje w równowadze. Jeśli wyciąga się rękę po ich pomoc, należy pamiętać o konsekwencjach. Żadne działanie z udziałem mushi nie pozostaje w próżni, każda akcja powoduje reakcję. Gdy ten porządek zostaje zaburzony, skutki mogą być być tragiczne.

Yuki Urushibara - urodzona 29.01.1974 w prefekturze Yamaguchi. Najbardziej znana ze swojego dzieła Mushishi za które otrzymała między innymi Nagrodę Kōdansha Manga oraz grand prix Japan Media Arts Festival.

Saga winlandzka #2

Anglia przez lata była areną walk, a najeźdźcy plądrowali wyspę. Wśród nich byli wikingowie, którzy na stałe zapisali się w historii. Drużyna Askellada również uczestniczy w grabieżach. Plądrują, gwałcą, mordują. Syn Thorsa, Thorfinn jest wśród nich, ale czy pozostanie bierny na te bestialstwa?

Saga Winlandzka to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów - elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie - Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.

Zapraszamy na niesamowitą sagę, która zdobyła szereg nagród i jest uznawana za jedną z najlepszych serii o wikingach, jaka kiedykolwiek powstała!

Makoto Yukimura urodził się w 1976 roku w Jokohamie. Porzucił rozpoczęte studia, aby zostać asystentem twórcy komiksowego Shina Morimury. Już jego debiut, Planets, zachwycił czytelników. Jednak prawdziwą sława przyniosła mu Saga Winlandzka, za którą zdobył między innymi główną nagrodę w kategorii komiks "Japan Media Arts Festival" (wyróżnienie przyznawane przez twórców dla twórców)

Hipersomnia

Parski

Parski - kompaktowy album z paskami i śmiesznostkami zebranymi. Dowiesz się, czym objawia się sapiofilia, jakim przedmiotem autorka była w poprzednim życiu czy też dlaczego Japonka uprzejmie podała autorce pieprzony nóż. Pozostałe słowa-klucze: absurd, introwersja i facepalm ogólny. Humor niekoniecznie jednoznaczny oraz wiwisekcja duszy i okolic autorki to główne dania Parsków.

J.P.Fantastica

Blame! #5

W mrocznym, zbudowanym warstwowo świecie panuje chaos. Killy, tajemniczy mężczyzna o ciele dziecka, przemierza kolejne kondygnacje w poszukiwaniu posiadacza genu terminala sieciowego, gdyż tylko ktoś taki może nawiązać bezpieczne połączenie z siecią. Na skutek epidemii, która wyniszczyła ludzką rasę, geny te niemal zupełnie zanikły. Czy uzbrojony w niepozorną, acz niezwykle potężną broń Killy zdoła pokonać przeciwności losu i odnaleźć to, czego szuka? Witajcie w przytłaczającym świecie Tsutomu Niheia, gdzie próżno szukać łatwych odpowiedzi na dręczące nas pytania...

Krzysztof Hain

War Master

War Master to dwadzieścia stron pulpowej akcji, które przeniosą czytelnika w sam środek złotej ery gier fantasy z lat 80. XX wieku. Pozycja skierowana w szczególności do fanów wielościennych kostek i ołowianych figurek.

Kultura Gniewu

Bezdomne wampiry o zmroku

Wampiry Szlurp i Burp znowu się obudziły i ruszają na poszukiwania świeżej krwi. Choć zadowolą się także zapasami trzymanymi w lodówce (to nieprawda, że wampiry kręci tylko bulgocąca, gorąca krew – w wyjątkowo ciepłe noce lubią zanurzyć kły w schłodzonej posoce i pogrzechotać kostkami... lodu, oczywiście).

Bezdomne wampiry o zmroku to wznowione w jednym tomie dwa albumy – O zmroku i Bezdomne wampiry – z przygodami słynnych krwiopijców stworzonych przez Tadeusza Baranowskiego. Znajdują się tutaj historie publikowane przed laty w czasopiśmie Na Przełaj, opowieści powstałe podczas pobytu polskiego autora w Belgii, w tym historie według scenariuszy Jeana Dufaux, i komiksy, które nie ukazały się nigdzie indziej.

Podczas lektury bardzo prosimy uważać na szyję.

Detektyw Miś Zbyś na tropie #4: Skarb kapitana Czarnofutrzastego

Ledwie Miś Zbyś i Borsuk Mruk wrócili ze stacji kosmicznej na Księżycu, a już muszą podjąć kolejne śledztwo. Choć może "śledztwo" to nieodpowiednie słowo na określenie czwartej przygody naszych bohaterów, tym razem bowiem wezmą udział w poszukiwaniu ukrytego pirackiego skarbu! Wszystko zacznie się w porcie od pościgu za porywaczami, a skończy się na wyspie pełnej pułapek i tajemnic. I choć Miś Zbyś i Borsuk Mruk są znakomitymi detektywami, to nie poradzą sobie bez waszej pomocy.

Skarb kapitana Czarnofutrzastego to czwarta część serii Detektyw Miś Zbyś na tropie, świetnie przyjętej przez młodych czytelników. Niezwykle kolorowe plansze, humor i ukryte zagadki to znaki rozpoznawcze tego komiksu.

Zakładnik. Historia ucieczki

Pracownik pozarządowej organizacji medycznej działającej na Kaukazie, Christophe André, zostaje porwany podczas swojej pierwszej misji humanitarnej. Zaczyna się dla niego długi okres życia w ukryciu. Zakładnik nie ma pojęcia, czy czas przebywania w niewoli kiedykolwiek się skończy ani czy wyjdzie z tego wszystkiego cało.

Guy Delisle spotkał André i poznał jego historię podczas jednej ze swoich podróży. Wkrótce potem postanowił ją opowiedzieć. Powstał komiks będący wstrząsającą spowiedzią, pełną niepokoju, momentami wręcz absurdalną, w której każdy punkt zwrotny wprowadza niepewność, a długie oczekiwanie nagle może być przerwane.

Autor PjongjanguKronik birmańskich i Kronik jerozolimskich z ogromną precyzją przedstawia niezwykłą relację zakładnika.

Kurc

Barbarella

Błąkająca się po beskresach kosmosu młoda kobieta ląduje na ogarniętej konfliktem planecie. Lythion to świat kraterów zamieszkany przez antropomorficzne rasy. Hodowcy z Wielkiej Oranżerii zmienili bieg podwodnej rzeki, co spowodowało klęskę sąsiedniego ludu. Wojna wisi na włosku. Czy przybycie Barbarelli odmieni los?

Barbarella trwale zapisała się w historii komiksu, już od swojej pierwszej publikacji w 1962 roku. Komiks miał problemy z cenzurą. Szokował ówczesną publiczność zachowaniem heroiny wzorowanej na postaci stworzonej przez Brigitte Bardot w filmie I Bóg stworzył kobietę. Barbarella to kobieta wyzwolona, biorąca odpowiedzialność za swoje decyzje i świadoma swojej seksualności. Kieruje się instynktem, jest dzika, witalna, wolna, poddaje się swoim zachciankom i potrzebom, ale równocześnie pomaga uciśnionym czy walczy z tyranią.

Jean-Claude Forest (1930-1998) doskonale podkreśla rysunkiem charakter bohaterki. Plansze komiksu rysowane są lekką kreską prawie szkicową a jednak wydają się zręczne i dokładne. Zanużone w klasycznej, wręcz stereotypowej stylistyce SF przełamywanej przez eklektyczne - czy jak dziś nazwalibyśmy -postmodernistyczne elementy.

Sukces komiksu ugruntowała adaptacja filmowa Rogera Vadima z Jane Fondą znana również w Polsce. Na postaci Barbarelli wzorowali się kolejni rysownicy, jednak to ona była pierwszą wyzwoloną bohaterką. Jak prezentuje się po latach? Przedstawiamy pierwsze, polskie wydanie.

Largo Winch #5

Largo Winch to spadkobierca olbrzymiej fortuny Koncernu W. Krnąbrny miliarder w dżinsach, ale i w garniturze. Bardziej niż majątek liczy się dla niego wyzwanie i sprawdzenie się. Podczas telewizyjnego programu popełnia samobójstwo zdesperowany dyrektor zamykanej fabryki należącej do Koncernu W. Wstrząsający czyn powoduje, że Largo zaczyna prześwietlać bilanse likwidowanej firmy i dowiaduje się, że prawdopodobnie były wyższe niż wykazywane w zeznaniach. Jeśli to prawda to kto i po co fałszował dane?

Świat Largo Wincha to nie tylko wielka finansjera, intrygi i podejrzane interesy na granicy prawa w zaciszu gabinetów, ale również pościgi na lądzie i wodzie, strzelaniny, spiski, organizacje przestępcze, egzotyczne krajobrazy, luksusowe apartamenty oraz piękne kobiety i szarmanccy mężczyźni, nie do końca wzbudzający zaufanie.

Na podstawie komiksu stworzono grę komputerową, nakręcono serial telewizyjny oraz dwa filmy kinowe.

Piąty tom polskiego wydania zbiorczego zawiera albumy 13-14 serii: Cena pieniądza oraz Prawo dolara tworzące jedną zamkniętą opowieść. Komiks twórcy Thorgala Jeana Van Hamme'a.

Niezwykła podróż #2

Wielka Brytania, rok 1927. Po wielu latach spędzonych z dala od rodziny w szkole z internatem, Emilien i Noemie zostają przywiezieni do rodzinnej rezydencji. Na miejscu dowiadują się o zniknięciu ojca Emiliena, Alexandra. Jedynym sposobem, aby go odszukać, jest ukończenie prototypu maszyny, czego udaje im się dokonać z pomocą Amelii i Terence'a, i wzięcie udziału w konkursie imienia Juliusza Verne'a. Pomimo świadomości, że wojna jest całkiem blisko, a roboty tajemniczej Trzeciej Siły zdają się zwracać na nich szczególną uwagę, są zdecydowani, by opuścić Londyn i dotrzeć do Paryża, gdzie mają miejsce zapisy do konkursu. Ich celem jest odkrycie wszystkich tajemnic, które otaczają ich rodzinę!

Łukasz Kowalczuk

Kaijoe

Gargantuna zaatakował Wielkie Miasto w środku sezonu urlopowego. Armia była bezsilna, policja bezużyteczna, a straży miejskiej nikt nie brał na poważnie. Obrońca Miasta, wielki robot Oldizer padł pod ciosami potwora po dwuminutowej walce...

Wielkie potwory! Macki! Wąsy! Kaijoe to bajka dla starszych czytelników. Wysokobudżetowy remake komiksu Kaiju, który ukazał się w 2015 roku w ramach Zinoteki Grozy i Sensacji.

Karp Lagerfeld i inne ryby sukcesu

Detektyw Śledź. Wyrolowany

Kryminał noir z przymrużeniem rybiego oka. Do Detektywa Śledzia odzywa się niespodziewanie jego była dziewczyna - Flądra. Zagraża jej niebezpieczny gangster, handlarz bronią Meduzi. Czy Śledź poda Flądrze pomocną płetwę?

Ostrożne porady Coacha Dorady

Zin komiksowy w formie poradnika. Coach Dorada udziela cennych, wyważonych lekcji, dzięki którym możemy być pewni, że nie pochłonie nas niebezpieczna fala sukcesu.

Michał Arkusinski

Ezgetto

EZGETTO to zbiór siedmiu noweli rysunkowych po dziesięć stron każda. Historie nie są ze sobą powiązane, a plenerem dla nich jest współczesne miasteczko w centralnej Polsce. Autor popełnił już następujące komiksy: Wścieklizna, Archentina i Justice (trzy zeszyty, w tym dwa do spółki z Marcinem Prytem), oraz cztery prace w wydanym w zeszłym roku albumie Łódź.miejskie historie do scenariuszy Roberta Popieleckiego.

Mucha Comics

Chew #7: Zgniłe Jabłka

Tony Chu, agent federalny i cybopata odbierający mentalne doznania z tego, co zje, wraca do akcji, by zmierzyć się z sektą bezwzględnych terrorystów, którzy wypowiedzieli świętą wojnę wszystkim kurczakożercom na Ziemi. Oto kolejna opowieść z wielokrotnie nagradzanej, bestsellerowej serii traktującej o policjantach, przestępcach,kucharzach, kanibalach i jasnowidzach.

Kingsman. Tajne służby

Mark Millar – scenarzysta KICK-ASS, Dave Gibbons – rysownik legendarnych STRAŻNIKÓW oraz Matthew Vaughn – reżyser niezwykłych przebojów kinowych ponownie połączyli siły, aby odrodzić gatunek historii szpiegowskich na miarę XXI wieku w jednym z najwspanialszych komiksów, jakie powstały w ostatnich latach. Brytyjski agent specjalny czuje się winny, ponieważ nigdy nie ma czasu dla swojej leniwej siostry, bierze więc pod swoje skrzydła krnąbrnego siostrzeńca, który właśnie został aresztowany za udział w zamieszkach w Londynie. Zanim chłopak trai do więzienia, do akcji wkracza jego wujek,próbując dać mu nowe życie i trenując na szpiega dżentelmena. Jaskrawe, wyzywające ciuchy i szpanerska biżuteria zostają zamienione na ekskluzywny garnitur i kuloodporny parasol, elementy niezbędne podczas podróży przez cały świat, której celem jest śledztwo w sprawie porwań słynnych aktorów science fiction, powiązanych – jak się okazuje – z próbą eksterminacji 90 procent rasy ludzkiej. Album zawiera materiały opublikowane pierwotnie w zeszytach jako THE SECRET SERVICE #1–6.

Miracleman: Złota Era

Miracleman przewodzi nowemu, wspaniałemu światu ze szczytu Olimpu. To świat bez wojen, głodu, nędzy. Świat niezliczonych cudów. Świat, w którym pielgrzymi wspinają się na szczyt Olimpu, wznosząc błagalne prośby do swoich żywych bogów, podczas gdy setki metrów niżej zmarli powracają do życia we wspaniałych ciałach androidów. Oto Era Cudów! Czy jednak ludzie są na nią gotowi? Czy w ogóle jej potrzebują? Czy w świecie bogów istnieje miejsce dla ludzkości? Neil Gaiman i Mark Buckingham zagłębiają się w żywoty samotnych idealistów, zbuntowanych uczniów i rozbitych rodzin, badając stałe wyznaczniki ludzkiej natury w zmiennym świecie bogów i cudów.

Nieśmiertelny Iron Fist #1: Opowieść ostatniego Iron Fista Uncanny X-Force #1: Sposób na Apocalypse'a

Drużyna mutantów, znana jako X-Men, nie zabija. Ale gdy powraca Apocalypse – mutant despota, który pragnie zniszczenia ludzkości, rozwiązanie może być tylko jedno. Do akcji musi wkroczyć nowa drużyna – X-Force! Nowy zespół - składający się z Deadpoola, Archangela, Psylocke i Fantomexa – musi zniszczyć En Sabah Nura. Czy tajny zespół dowodzony przez Wolverine’a pokona śmiertelnych Jeźdźców Apocalypse’a? I czy pokonają mutanta, knującego złowrogie plany? W końcu odrodził się stosunkowo niedawno i nadal nosi ciało niewinnego dziecka! Ludzkość czeka wiele potencjalnych przyszłości. W każdej z nich jedno jest pewne: dojdzie do powstania Deathloków. Z przyszłości przybywają żołnierze, będący połączeniem umiejętności Kapitana Ameryki, Spider-Mana, Elektry, Cyclopsa, Venoma, Bullseye’a i Stwora. Mają wspólny cel: Fantomex musi umrzeć!

Mydło Zin

Złe mydło

Nie ma gorszego zinu niż Mydło. Siódmy numer jest tak niedobry, że tak złego Mydła jeszcze nie widzieliście. Trzydzieści siedem najgorszych autorek i autorów z Polski zarysowało aż 116 stron tego zina. Nie ważne, czy te komiksy są śmieszne, smutne, głupie, mądre; z kotkami czy ze smutnymi panami – wszystkie są złe. W dodatku to całe siódme Mydło ma dwie okładki. Jedna gorsza od drugiej. Siódme Mydło to zdecydowanie Złe Mydło.

Non Stop Comics

Giant Days #1: Królowe dramy

Życie w akademiku do lekkich nie należy, a dotrwanie do najbliższego lata stanowi wyzwanie. Przekonają się o tym trzy zaprzyjaźnione studentki i bohaterki komiksu Giant Days autorstwa Johna Allisona. Dziewczyny chcą odkryć siebie na nowo, ale w obliczu studenckich pokus nie będzie to łatwe zadanie. Trzymacie w rękach zbiór przezabawnych i uroczych historyjek, będących w istocie okruchami życia przeniesionymi na plansze komiksu.

Rat Queens #1: Magią i maskarą

Oto fantasy na jakie czekaliście! Co się stanie gdy połączymy Buffy z Tank Girl, rozmnożymy i umieścimy w świecie Władcy Pierścieni? Powstaną Rat Queens, czyli pijące na umór, brutalne i wulgarne panny do wynajęcia, za złoto lub gorzałę eliminujące wszelkie okoliczne abominacje. Epicka, mroczna, pełna czarnego humoru seria fantasy, w której zakochacie się bez pamięci.

Paper Girls #1

Paper Girls to unikatowa mieszanka kultowego dramatu Roba Reinera, Stań przy mnie z Wojną światów H.G. Wellsa, której bohaterkami są cztery dwunastoletnie roznosicielki gazet. Brian K. Vaughan (SagaLost: Zagubieni) napisał wciągającą, nostalgiczną opowieść zakorzenioną w latach 80., traktującą o trudach dorastania i ostatnich dniach prawdziwego dzieciństwa, a narysował ją Cliff Chiang, który nadał jej unikalnego uroku.

James Bond 007 #1: Vargr

Zapomnijcie o romantycznej wizji Agenta 007 z serii filmów. Oto James Bond taki, jakim stworzył go Ian Fleming: szorstki, bezwzględny, brutalny i cyniczny. Popija Bourbona i nawet z kobietami się nie pieści. Komiksowa seria autorstwa Warrena Ellisa (The AuthorityTransmetropolitan) i Jasona Mastersa (Batman IncorporatedGuardians of the Galaxy) to nowoczesny szpiegowski thriller, w którym stawką wcale nie jest ratowanie świata.

Tank Girl #1

Tank Girl z szalonym błyskiem w oku sieje zniszczenie tak, jak tylko ona potrafi. Dołącz do naszej ulubionej wariatki na drodze poznaczonej demolką, absurdalnymi przygodami i zleceniami, jakich nie podjąłby się nikt inny. W bogatym CV bohaterki obok zawodu „łowczyni nagród” znajdzie się między innymi dostarczenie pewnej tajemniczej przesyłki prezydentowi Australii czy… bokserskie walki kangurów. A to dopiero początek.

Ongrys

Aurora

Aurora jest policjantką równie piękną, co skuteczną w swojej pracy. Partneruje jej Samson – gliniarz może niezbyt rozgarnięty i mocno narcystyczny, ale gdy trzeba pomóc i kogoś zastrzelić, w pełni wywiązuje się z zadania.

Przygody Aurory ukazywały się w magazynie Czas Komiksu w latach 1995-98, a później także w piśmie Produkt i w tomie Komiks – Antologia komiksu polskiego, najlepsi młodzi rysownicy.

W tym albumie zamieszczono wszystkie wcześniejsze historie z Aurorą, a także jedną nową, stworzona specjalnie na potrzeby tej publikacji.

Ramiro #1

Ramiro to klasyczny komiks historyczno-przygodowy, w którym akcja cały czas pędzi naprzód, a losy bohatera splatają się z autentycznymi wydarzeniami z kart historii średniowiecza.

Tytułowego młodzieńca o imieniu Ramiro poznajemy, gdy wraz z armią kastylijską szykuje się do bitwy przeciwko Maurom pod Alarcos. W trakcie walki Ramiro odkrywa ze zdumieniem, że kilku rycerzy zamiast walczyć, bacznie śledzi każdy jego ruch. Kim są i dlaczego się nim interesują? Zanim Ramiro odkryje tę tajemnicę, zostanie wciągnięty w sieć intryg i pułapek, z których będzie musiał się wykaraskać przy pomocy swego miecza oraz wrodzonego sprytu.

Seria Ramiro na rynku frankofońskim była publikowana w dziewięciu albumach oraz w czterotomowym wydaniu zbiorczym. Każdy tom polskiej edycji zawiera dwa tomy wydania zbiorczego.

Scream Comics

Technokapłani #1-4

Ośmiotomowy epos opowiadający losy twórcy gier, a potem technopapieża i jego rodu, w okrutnym incalowskim świecie stworzonym przez Jodorowskiego. Są i okrutni kosmiczni piraci i nieznający litości przedstawiciele Gildii. Są też cudowne fantastyczne światy, stworzone ręką Zorana Janjetova (Final Incal), unicestwiane jedną myślą...

Fanfulla

Fanfulla opowiada o wyczynach najemnika Tito da Lodi w burzliwym okresie państw-miast, kiedy to Francuzi walczyli z Hiszpanami o władzę we Włoszech. Milani oparł scenariusz przygód słynnego kondotiera na włoskiej powieści z XIX w. Rysunki Hugo Pratta powstały w tym samym okresie co Corto Maltese (Opowieści słonych wód), dlatego odnajdziemy w nich wyraźny wspólny rys głównego bohatera: szalonego, gwałtownego i nieprzewidywalnego awanturnika. Prawdziwa klasyka!

Malcolm Max #3: Zmrok

Znakomita opowieść sensacyjna dziejąca się w mieście i czasach największego detektywa wszech czasów. Pełna zwrotów akcji, steam-punkowe elementy wplecione w klimat noir. Wciągający inteligentny scenariusz i pełen werwy humor Petera Mennigena oraz znakomita kreska Ingo Römlinga.

Metabaron #1-2: Wilhelm-100, Technoadmirał. Khonrad, Antybaron

Dalsze losy galaktycznych super-wojowników Metabaronów – bohaterów stworzonych przez Gimeneza i Jodorowskiego w Kaście Metabaronów. Nowa seria na rynku, planowana na osiem albumów. Scream będzie je wydawał podwójnie (Double Scream).

Sol Invictus

Ani Chybi Magia

Tym razem z mrocznych, miejskich ulic Incognito przenosimy się do zupełnie innej, nieznanej krainy.

Ani Chybi Magia to pełna humoru i magii historia opowiadająca perypetie czterech przyjaciół, którzy pewnego dnia dostają szansę na spełnienie po jednym ze swoich życzeń. Zapominają jednak o najważniejszen rzeczy przy ich wyrażaniu - precyzji.

Ani Chybi Magia to debiut nowego duetu, który dołączył niedawno do naszej wesołej ferajny. Łukasz Żukowski odpowiada za pomysł i scenariusz, zaś Piotr Czaplarski za ilustracje i tusz. W inicjatywie wziął również udział Alek Wałaszewski, którego znacie z Exclamat!on oraz pierwszego zeszytu Zgrozy. Tym razem Alek odrzucił ołówek i tusz, a zajął się kolorem.

Fantastycznie absurdalna historia wspomnianego tercetu tradycyjnie pozostanie wierna naszemu zeszytowemu formatowi z jedną, drobną różnicą - pierwszy odcinek będzie liczył aż 44 strony!

Zostańcie z nami!

Studio JG

Dziewczynka w Krainie Przeklętych #2

Mała Siva zostaje porzucona w Krainie Przeklętych, gdzie trafia pod opiekę potwornego, rogatego mistrza. Pewnego dnia do ich chatki zakrada się obce monstrum i dotyka dziewczynki - czy na małą również spadnie klątwa? Co jednak najdziwniejsze mroczny przybysz twierdzi, że może zaprowadzić Sivę do matki. Czy mistrz sprawdzi ten trop i, co najważniejsze, zdoła uchronić swoją podopieczną przed strasznym losem przeklętych?

H.P. Lovecraft #3: Nawiedziciel mroku

Sztywne ciało tkwiło w pozycji siedzącej przy biurku, twarz o szklistych, wytrzeszczonych oczach była wykrzywiona w konwulsyjnym strachu. (...) Wkrótce potem lekarz sądowy dokonał oględzin i mimo całych szyb w oknie stwierdził szok spowodowany elektrycznym wyładowaniem albo napięcie nerwowe z tej samej przyczyny. Natomiast zupełnie zignorował wyraz przerażenia na twarzy Blake'a, poczytując to za prawdopodobny skutek wielkiego szoku, typowego dla człowieka o tak chorobliwej wyobraźni i tak niezrównoważonego.

Robert Blake nie żyje. Okoliczności jego śmierci można interpretować na wiele sposobów, w zależności od tego w jakim stopniu zdrowy rozsądek kieruje naszym rozumowaniem. Czy to szok nerwowy wywołany piorunem? Aby rozpatrzyć inną możliwość, należałoby przyjrzeć się życiu Blake'a i niesamowitym zjawiskom, jakie przykuły jego uwagę. Zaczynając od pewnego opuszczonego kościoła...

Laboratorium Dextera #1

Laboratorium Dextera teraz w formie komiksu! Ten niezwykły zbiór zawiera najciekawsze historie stworzone przez Genndy'ego Tartakovsky'ego. Przeżyjcie na nowo przygody genialnego chłopca i jego zwariowanej siostry - klasyczna kreskówka powraca ze zdwojoną dawką świetnego humoru i zwariowanej akcji!

Opus

Poczytny mangaka właśnie ma zakończyć pracę nad swoim sztandarowym komiksem. Chcąc ubarwić fabułę decyduje się uśmiercić jednego z głównych bohaterów. Okazuje się jednak, że charyzmatyczny Rin nie pozwoli się tak łatwo wyeliminować - kradnie kadr, na którym ma zginąć i wciąga autora do wnętrza mangi! Teraz rysownik musi sobie poradzić wewnątrz groźnej rzeczywistości, pełnej postaci posiadających nadprzyrodzone zdolności.

Jak potoczy się historia, która zaczęła żyć własnym życiem, mieszając przeszłość, przyszłość i wydarzenia z dwóch światów w labiryncie wątków? Czy autorowi uda się z niego uciec?

Satoshi Kon, autor znanych animacji takich jak "Paprika", "Millennium Actress" czy "Perfect Blue", zanim zyskał sławę dzięki swoim filmom, rozpoczął karierę jako utalentowany mangaka. "Opus" to dzieło publikowane w częściach na łamach "Comic Guys" w latach 1995-1996. Po upadku magazynu komiks pozostał przez wiele lat niedokończony. Dopiero po przedwczesnej śmierci autora w 2010 roku, odnaleziono szkice ostatnich stron, co pozwoliło kompletnej historii nareszcie ujrzeć światło dzienne. Jedna z niewielu mang, jakie stworzył Satoshi Kon, nareszcie trafiła do rąk czytelników.

Poison City #1

Jest rok 2019. Rząd japoński prowadzi agresywną politykę zaostrzenia cenzury w środkach masowego przekazu. Wszystkie treści uważane za obsceniczne, mają zostać wyłączone z obiegu. W tym samym czasie młody rysownik Mikio Hibino, stara się opublikować swoją mangę, opowiadającą o skażonym mieście, w którym tajemnicza choroba sprawia, że o zmroku ludzie zamieniają się w kanibali. Napięta sytuacja polityczna sprawia, że Mikio będzie musiał pokonać wiele przeszkód, aby obronić swój pomysł. Czy uda mu się wygrać z cenzurą i propagandą? Jak daleko posunie się każda ze stron, aby przeforsować swoje racje?

Studio Lain

Sláine: Rogaty Bóg

BÓG WOJNY! LUDZIE Z TIR-NAN-OG ZBYT DŁUGO ŻYLI POD JARZMEM DRUNÓW - dziwnych druidów, którzy zatruwali ziemie swoja magią. Slaine miał juz dość ich tyranii i z pomocą Ziemskiej Bogini odkrył prawdę na ich temat oraz poznał swoją przyszłość. Teraz Slaine musi zjednoczyć czterech królów Tir-Nan-Og i wykorzystać ich magiczne bronie, przygotowując plemię Sessair do wojny!
Ta nowa edycja jednej z najpopularniejszych serii 2000 AD zawiera wstęp oraz komentarze Pata Millsa (Wojownicy ABC) oraz niesamowite rysunki Simona Bisleya (Lobo).

Tadam

Kobo w supermarkecie

Szop Kobo ma ochotę na lody waniliowe z owocami. Skąd Kobo ma wziąć składniki potrzebne do ich przyrządzenia? Chyba musi wybrać się po nie do supermarketu!

Pan Kawalarz Wilk

Tego ranka w całym lesie wielkie było poruszenie. Wilk Kawalarz nieustannie żartów robił zatrzęsienie.

Taurus Media

Luc Orient #1

Na zbiorcze wydanie Luc Orient składają się cztery zeszyty: Lesdragons de feuLessoleils de glaceLe maître de TerangoLa planète de l'angoisse. Komiks zostanie wydany w twardej oprawie z kolorowym drukiem.

Orbital #7: Implozja

Siódmy tom (dokończenie 3-go dyptyku) francuskiej serii Sci-Fi opowiadającej o kosmicznych przygodach pary agentów Federacji Światów. Utrzymana w zawrotnym tempie akcja nieodparcie przywodzi na myśl docenione i popularne już serie komiksowe: Valerian i Armada.

Timof Comics

Aż przyjdzie kocur

Młoda artystka przeżywa kryzys. Poznanie kota-elektryka sprawia, że rozpoczyna niezwykłą podróż wewnątrz siebie, aby odnaleźć inspirację i zapał. Do czego doprowadzi podróż przez iluzoryczny świat własnych wyobrażeń?

Agnieszka Kozłowska - absolwentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Aż przyjdzie kocur to jej debiut komiksowy, a zarazem praca dyplomowa.

Dziesięć bolesnych operacji

Dziesięć bolesnych operacji dziesięć lat później. Celebrując pełną rocznicę powstania komiksowego "monologu narzekania" duetu Szcześniak/Pałka przedstawiamy jego wyjątkową edycję, wzbogaconą o wybrane Przygody Leszka, które przez lata ukazywały się na internetowej witrynie magazynu Ziniol.

"Dziesięć bolesnych operacji to takie Polish Beauty. Albo komiksowa odpowiedź na filmy Marka Koterskiego. W błąkaniu się bohatera po mieście jest też coś z Ullisesa Joyce’a. (...) Warto kupić, warto się zapoznać, warto mieć na półce, bo to komiks napisany bardzo sprawnie i narysowany na wysokim poziomie."
Robert Wyrzykowski, Esensja.pl

"Jeszcze macie szansę kupić komiks, który za 10 lat będzie uznawany za jeden z ważniejszych w historii polskiego komiksu. Nie przesadzam."
Kingpin, Gildia.pl

"10 bolesnych operacji to porządna powieść graficzna. Scenarzysta wykonał sporo pracy i zadbał zarówno o świetne, błyskotliwe dialogi, jak i głęboką analizę różnych stanów emocjonalnych głównego bohatera. Ze scenariuszem doskonale współgra grafika Macieja Pałki, brudna, groteskowa i „nieładna”, odpowiednia do „nieładnej” historii."
Sebastian Frąckiewicz, Lampa

"10 Bolesnych Operacji to komiks, który zadziwi wielu czytelników. Okaże się, że Szcześniak jednak umie pisać sensowne scenariusze, a Pałka rysować komiksy. Utwór ten udowadnia, że dało im się zerwać z zinowym dziedzictwem i wkroczyć na salony głównego obiegu. Choć może nie do końca."
Kuba Oleksak, Below Radars

Dziewanna, szczury i inne historie

Szczury, lasy, opuszczone piwnice. Dzieci pozostawione w ludzkiej dżungli. Siedemdziesiąt osiem stron mroku w epizodach, w których spotykają się dawne legendy i współczesny, niedoskonały świat. Patchwork, tworzony na przestrzeni lat, teraz poskładany i oddany w twoje ręce, czytelniku.

Adam Święcki zabiera czytelników w podróż po światach współczesnych legend.

Adam Święcki - urodzony w 1977 roku polski rysownik komiksowy, grafik i malarz.

Esmera

Esmera, uczennica gimnazjum Sacro Cuore mieszka w internacie prowadzonym przez zakonnice. Dzieli pokój z Rachelą, przyjaciółką, która odkrywa przed nią świat seksualności. Za rękę prowadzi ją do krainy rozkoszy.

Esmera jest jednak niezwykła. Orgazm staje się dla niej przypadłością, która wywołuje w niej niespotykaną przemianę. Przez nią jest samotna i wciąż poszukuje swego miejsca na ziemi.

Zep i Vince stworzyli pornograficzne arcydzieło.

Zep - Naprawdę nazywa się Philippe Chappius (jego pseudonim to hołd złożony zespołowi Led Zeppelin). Urodził się w 1967 roku w Genewie, współpracował z magazynem "Spirou". Ma dwie pasje: komiks i muzykę. Twórca nagradzanej serii Titeuf - zdobywała ona nagrody miedzy innymi na festiwalach komiksowych w Sierre, Paryżu i Angouleme.

Vince - paryski rysownik komiksów, tworzący na rynek francuski i amerykański.

Irena #2: Sprawiedliwi

W 1940 roku wojska nazistowskich Niemiec okupowały Polskę. W Warszawie, Żydzi z całego miasta zostali zapędzeni do getta - całą dzielnicę otoczono murami. Każdy, kto próbuje uciec jest zabijany bez ostrzeżenia; jedynymi, którzy mogą wjechać są przedstawiciele wydziału opieki społecznej. Wśród nich jest Irena Sendlerowa, która codziennie przywozi jedzenie, leki i wsparcie dla tych, którzy są uwięzieni w tym piekle i cierpią z powodu chorób i niedożywienia. Irena jest wzorem odwagi: nie wahali się przeciwstawić strażnikom, aby zrobić więcej niż pozwalają okupanci. Punktem zwrotnym jest dzień, gdy na łożu śmierci, młoda matka powierza jej życie swego syna. Ten zwrot akcji i następujące po nim wydarzenia sprawiają, że Irena angażuje się w ratowanie dzieci z getta. Aby to zrobić, musi być gotowa zaryzykować życie.

Zmarła w 2008 roku, w 1965 roku uznana za Sprawiedliwą wśród Narodów Świata, Irena Sendlerowa, działaczka ruchu odporu, była jedną z bohaterek II wojny światowej. Uratowała prawie 2500 żydowskich dzieci z warszawskiego getta.

...pewnego dnia, czytając artykuł o Irenie Sendlerowej, Jean-David Morvan podjął decyzję, że opowie o jej życiu przy pomocy komiksu. Do projektu zaprosił Séverine Tréfouël i Davida Evrarda, a kolorami zajął się niezawodny Walter.

Kwaśne jabłko

Kilkanaście lat temu redaktor z jednego z czołowych wydawnictw komiksowych w Polsce odrzucił scenariusz Kwaśnego jabłka. Powiedział wtedy, że pokazał go koleżankom, a one stwierdziły, że one nie chciałyby przeczytać tej historii, gdyby została wydana w formie komiksu. Prawdę powiedziawszy, nikt nie chciałby czytać, słuchać czy oglądać tego typu historii, niezależnie od formy, w jakiej zostałyby one zaprezentowane. A jednak są one opowiadane. A są opowiadane, bo się zdarzają: i starszym i młodszym, wykształconym i nie, pobożnym i bezbożnym. Żadna z tych osób nie chciałaby trafić na kwaśne jabłko w koszyku. Niektórym jednak to się zdarza. 
Kwaśne jabłko to owoc współpracy Jerzego Szyłaka i Joanny Karpowicz, którzy kilkanaście lat temu stworzyli razem kontrowersyjną Szminkę. Rysowniczka powiedziała wtedy, że nie chciałaby robić Kwaśnego jabłka. Ale po latach zmieniła zdanie.

Maniak miłości. Wyznania Seryjnego Randkowicza

Samotność? Aplikacja temu zaradzi.

Rozpaczający po zerwaniu, młody animator "K", zostaje zachęcony przez przyjaciela do zainstalowania aplikacji Lovebug i wyruszenia na miłosny podbój. Jego podróż w poszukiwaniu prawdziwej miłości, przeradza się szybko w ciągłe poszukiwanie nowości i pasmo podbojów seksualnych. Wystarczy nacisnąć przycisk, by znaleźć się w cyfrowej krainie miłości, gdzie aplikacja Lovebug oferuje nieskończony strumień dopasowań, posortowanych według algorytmów, które co chwilę podsuwają nam nowe pary. To opowieść o współczesnej miłości w świecie singli, którzy wciąż gonią za nieosiągalnym ideałem.

"Maniak miłości Korena Shadmiego to figlarny powrót do komiksowych autobiografii lat 90., a zarazem wyprawa ku lasującym mózg głupawkom nowoczesności. Niewiele komiksowych opowieści potrafi odnaleźć czuły punkcik, gdzie łączą się zmysłowe rysunki, doskonałe dialogi, interesujące postaci i bezszwowa narracja. Shadmiemu ta sztuka - i o wiele, wiele więcej - się udała".
Peter Kuper

Koren Shadmi urodził się w Izraelu. Po zakończeniu służby w Izraelskich Siłach Zbrojnych przeniósł się do Nowego Jorku, gdzie rozpoczął studia w tamtejszej School of Visual Arts; dziś uczy tam ilustracji. Jego rysunki publikują The New York Times, Hollywood Reporter, Playboy i wiele innych.

Komiksy Korena wydano we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Izraelu, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Jego pierwsza anglojęzyczna pozycja, In the Flesh, została opublikowana w 2009 roku przez Random House. Prace Korena wybrano do antologii Best American Comics 2009 redagowanej przez Charlesa Burnsa. W 2015 roku First Second wydało jego kolejny komiks - Mike's Place, a Z2 Comics - The Abaddon.

Niewidzialne echa

Kiedy wydaje się, że przytłaczający ból życia pomógł na zawsze pogrzebać wspomnienia, niespodziewana podróż budzi demony...

Sadbøi

Czy przestępstwo może być sztuką? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Berliac w swoim najpełniejszym komiksie.
Sadbøi to ważna opowieść o imigracji, uchodźcach, przestępczości, sztuce współczesnej, czy też o osobistej zemście, ale przede wszystkim to historia osadzona w bieżących realiach i poruszająca wartkie problemy społeczne.

Berliac stworzył Sadbøia w stylu gekiga, a w komiksie znajdziemy mnóstwo nawiązań do graficznych dokonań japońskich klasyków tego stylu.
Nie jest to komiks politycznie poprawny! Dlatego wszystkich zapraszamy do lektury i do wyrobienia sobie własnego zdania na jego temat.

Berliac - argentyński komiksiarz, tworzący w stylu mangowym. W swoim artystycznym życiu tułał się po całym świecie, od niedawna mieszka w Polsce w Krakowie. Sadbøi to największy komiks w jego dorobku.

Ziemia swoich synów

Nieznana przyszłość, ojciec i dwóch synów, starający się przetrwać w nieprzyjaznym świecie. Ich życie w domku nad jeziorem sprowadza się do codziennej walki o przetrwanie. Społeczeństwo nie istnieje. Każde zetknięcie z innymi jest niebezpieczne. Ojciec każdego dnia zapisuje coś w notatniku, ale nie uczy swoich synów czytać. Nie, oni mają nauczyć się przetrwać w tym surowym świecie, pozbawionym uczuć.

Gipi tworzy wizję postapokaliptycznego świata, która jest przerysowanym obrazem naszej rzeczywistości. Zniszczony świat, w którym wszyscy walczą o przetrwanie, wzajemnie się zabijają i zniewalają. Ale w tym świecie po cywilizacji, jest iskierka nadziei, dla dwóch chłopców, w których człowieczeństwo, objawi się w nieoczekiwanym momencie.

Ziemia swoich synów została uznana za jedno z najważniejszych wydarzeń na włoskiej scenie komiksowej 2016 roku.

Unzipped Fly Publishing

Lux in tenebris #3: Jellinge

Do przystani w Jellinge – stolicy królestwa Dunów – ściągają ze wszystkich stron z łupieżczych wypraw drakkary wikingów. Przebywający w porcie rycerz Wojmir i mnich Jakusz muszą przyśpieszyć swój powrót do księcia Kazimierza, zbliża się bowiem zima i lada dzień lód skuje Bałtyk. Nie wszystkim hövdingom udało się jednak wrócić cało. Drakkary Hroara Okrutnego płynące z dalekiego Miklagrodu (Konstantynopola) rozbijają się w pobliżu ruin Chloberga (Kołobrzegu) niedaleko wioski, którą przed laty złupił Hroar. Wieść o tym wkrótce dociera na dwór w Jellinge wywołując lawinę zdarzeń.

Warchlaki

Warchlaki #2.5: Korporacje nie są tak fajne jak myśleliśmy

Numer 2.5 Warchlaków to katalog wystawy, która miała miejsce w Galerii Łazienka w lecie AD 2017 (wernisaż: 10 czerwca). Zebrani tu artyści stworzyli serie obrazów, pokazujących transformację człowieka korporacyjnego.

Komiks. Obraz. Fotografia. Tekst.

Ta wystawa powstała z gniewu.

"Kiedy podejmowaliśmy współpracę z Pickman Corporation, spodziewaliśmy się profesjonalizmu, dobrej atmosfery i sowitych wypłat. Początkowo tak było. Niestety, bardzo szybko kontakt zaczął się psuć. Wypłaty przychodziły nieregularnie. Spóźniały się. Nie odbierano naszych telefonów. Maile gdzieś ginęły. Prezesi i kapłani wyraźnie nas unikali.
W dodatku nasi artyści zaczęli być śledzeni. Niektórych nawiedzały mroczne sny. Jeden z malarzy zniknął bez śladu.
Postanowiliśmy przystąpić do kontrataku i obnażyć niecne sekrety Pickman Corporation. Pokazać wszystkim, co ta firma robi z ludźmi. Jak ich zmienia.

Tym właśnie jest ta wystawa".

Wydawnictwo Komiksowe

Tam, gdzie rosły mirabelki

Myślisz, że oni tam tylko sobie stoją i piwkują? Mijasz ich przyspieszając i raczej nie patrząc w ich kierunku? Błąd! Chłopaki spod bloku to współcześni filozofowie - rozstrzygają między sobą skomplikowane kwestie etyczne i nieobce są im imperatywy. I choć brzmi to jak śmieszki z blokersów, to Jan Mazur dzięki wyostrzonemu zmysłowi obserwacji i minimalistycznej stylistyce opowiada w Tam, gdzie rosły mirabelki chwytającą za serce opowieść o chłopkach spod bloku, w których drzemie dobro. A że to dłuższa drzemka? Czas na pobudkę!

Jan Mazur - autor komiksów, z których wydany w 2015 roku "Przypadek pana Marka" zebrał dziesiątki doskonałych recenzji. Za swoje scenariusze otrzymał liczne nagrody i wyróżnienia, w tym pierwsze miejsce konkursu Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi i (dwukrotnie) Złotego Kurczaka - nagrodę przyznawaną komiksom niezależnym. Tam, gdzie rosły mirabelki to największy i z pewnością jego najdojrzalszy album komiksowy.

Komiks ukazuje się w serii Nowy Komiks Polski mającej na celu prezentację najciekawszych nurtów polskiego komiksu.

Yumegari

Vampire Library #3

Piękne, eteryczne istoty, obdarzone ponadprzeciętną siłą, wieczną młodością… i ostrymi kłami. Wampiry, bo o nich mowa, opanowały serca milionów ludzi na całym świecie. Ich miłośników nie zabrakło też w nietypowej bibliotece, wybudowanej na wzór ponurych zamczysk rodem z horrorów. Pracownicy tego przybytku są bezgranicznie przekonani, że są, ni mniej, ni więcej, najprawdziwszymi nosferatu! Chełpią się tym naokoło i wciąż opowiadają o wydarzeniach sprzed setek lat, w których ponoć brali udział. Na swoje nieszczęście Mano Yu podjął tam pracę na pół etatu i teraz musi udawać, że jest jednym z nich i wierzy w ich banialuki… Jednak czy to naprawdę tylko banialuki…? Przecież nie od dziś wiadomo, że w każdej legendzie kryje się ziarnko prawdy…

EC1 Łódź – Miasto Kultury

28. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi. Katalog festiwalowy. Wrzesień 2017

Jak co roku, festiwalowi towarzyszy konkurs na krótką formę komiksową. W tym roku napłynęło na niego 125 praz w Wielkiej Brytanii, Niemiec, Łotwy, Francji, Węgier, Filipin, Czech, Serbii, Irlandii, Grecji, Rosji, Słowacji, Ukrainy i oczywiście Polski. Ich oceną zajęło się pięcioosobowe jury pod przewodnictwem Artura Wabika, a towarzyszyli my Unka Odya, Tomáš Prokůpek, Wojciech Birek i Marek Turek.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: 28. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier w Łodzi. Katalog festiwalowy. Wrzesień 2017 | 28. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier | Bler #6: Psie imperium | Human interactions | AKT #16 | Mysia Straż #3: Zima 1152 #1 | Mysia Straż #4: Zima 1152 #2 | Anubis | Jeże | Bradl #2 | Czarny Młot #1: Tajna geneza | DC Odrodzenie. Batman #1: Jestem Gotham | DC Odrodzenie. Green Arrow #1: Śmierć i życie Olivera Queena | DC Odrodzenie. Suicide Squad. Oddział samobójców #1: Czarne więzienie | DC Odrodzenie. Superman #1: Syn Supermana | Gnat #2: Kant kontratakuje czyli przesilenie | Hulk: Koniec i inne opowieści | Kaznodzieja #2 | Lanfeust z Troy #1 | Maja i minizaury #1: Odnaleziony świat | Malutki Lisek i Wielki Dzik #3: Świt | Marvel Now! All-New X-Men #5: Jeden z głowy | Marvel Now! Guardians of the Galaxy. Strażnicy Galaktyki #4: Strażnicy w rozsypce | Marvel Now! Wolverine #1: Trzy miesiące do śmierci | Millenium #3: Zamek z piasku który runął | Millenium Saga #1: Zamrożone dusze | Oskar i Fabrycy #1: Straszne smoczysko | Oto Tosia #1: W poszukiwaniu pietrostwora | Pikapidula #1: Wszyscy na pokład! | Relax. Antologia opowieści rysunkowych #2 | Durango #14: Krok do piekła | Jeremiah #14: Powrót Simona | Zeszyty Komiksowe #24: Nowe pokolenie polskich twórców komiksów | Liber Horrorum: Księga Grozy | Idący człowiek | Mushishi #9 | Saga winlandzka #2 | Parski | Blame! #5 | War Master | Bezdomne wampiry o zmroku | Detektyw Miś Zbyś na tropie #4: Skarb kapitana Czarnofutrzastego | Zakładnik. Historia ucieczki | Barbarella | Largo Winch #5 | Niezwykła podróż #2 | Kaijoe | Detektyw Śledź. Wyrolowany | Ostrożne porady Coacha Dorady | Ezgetto | Chew #7: Zgniłe Jabłka | Kingsman. Tajne służby | Miracleman: Złota Era | Nieśmiertelny Iron Fist #1: Opowieść ostatniego Iron Fista Uncanny X-Force #1: Sposób na Apocalypse'a | Złe mydło | Giant Days #1: Królowe dramy | Rat Queens #1: Magią i maskarą | Paper Girls #1 | James Bond 007 #1: Vargr | Tank Girl #1 | Aurora | Ramiro #1 | Technokapłani #1-4 | Fanfulla | Malcolm Max #3: Zmrok | Metabaron #1-2: Wilhelm-100 | Technoadmirał. Khonrad | Antybaron | Ani chybi magia | Dziewczynka w Krainie Przeklętych #2 | H.P. Lovecraft #3: Nawiedziciel mroku | Laboratorium Dextera #1 | OPUS | Poison City #1 | Slaine: Rogaty Bóg | Kobo w supermarkecie | Pan Kawalarz Wilk | Luc Orient #1 | Orbital #7: Implozja | Aż przyjdzie kocur | Dziesięć bolesnych operacji | Dziewanna szczury i inne historie | Esmera | Irena #2: Sprawiedliwi | Kwaśne jabłko | Maniak miłości. Wyznania Seryjnego Randkowicza | Niewidzialne echa | Sadbøi | Ziemia swoich synów | Lux in tenebris #3: Jellinge | Warchlaki #2.5: Korporacje nie są tak fajne jak myśleliśmy | Tam gdzie rosły mirabelki | Vampire Library #3 | EC1 Łódź – Miasto Kultury



Czytaj również

Ani chybi magia #1
Zostać bohaterem
- recenzja
Ani chybi magia #2
Przygody nadszedł czas
- recenzja
Bezdomne wampiry o zmroku
Ciężkie jest życie wampira
- recenzja
Relax – Antologia Opowieści Rysunkowych #2
Relaxowanie się po latach
- recenzja
Lanfeust z Troy (wyd. zbiorcze) #1
Magia to nic wyjątkowego
- recenzja
Chew #7: Zgniłe jabłka
Żarty się skończyły
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.