Na wczorajszej półgodzinnej prezentacji gry przez 2K, twórcy zaprezentowali gameplay na przykładzie jednej, dość długiej misji - począwszy od jazdy samochodem po strzelaninę i ucieczkę związaną z rannym pasażerem i mnóstwem policyjnych radiowozów.
Pierwsza rzecz, która rzucała się w oczy to to, że Mafia II wyglądała co najmniej dobrze. Realistyczne postacie, świetne efekty jak eksplozje czy gra świateł robią wrażenie. Wszystko wygląda bardzo realistycznie, w przeciwieństwie do komiksowego stylu GTA.
Walka wydawała się dość wyrównana i dobrze zbalansowana, jednak jako widzowi trudno mi to stwierdzić dokładnie. By znaleźć osłonę można oprzeć się o ścianę czy schować za inne obiekty, jednak pociski mogą uszkodzić lub nawet zniszczyć ową zasłonę.
Jazda samochodem, podobnie jak w pierwowzorze, wydaje się nieznośnie powolna. Wytłumaczeniem tego mogą być realia, gdyż fabuła toczy się w latach 1945-1955 i zapewne twórcy uznali, że gracz skazany jest na powolne samochody.
Miasto natomiast jest o wiele większe i bardziej realistyczne niż w Mafii oraz wspierać będzie niewielki system checkpointów ratujący gracza w przypadku niepowodzenia misji.
Wydaje się, że gra zachowała najważniejszą cechę jedynki, a mianowicie gangsterski klimat i ducha tamtych czasów.