Wydawnictwo Wizards of the Coast opublikowało obszerne oświadczenie, w którym przedstawiło nowe podejście do inkluzywności i różnorodności w piątej edycji Dungeons & Dragons.
Podstawowym celem ma być zaprzestanie traktowania niektórych ras, takich jak orki i drowy, jako złych z samej natury. Od tej pory mają być przedstawiane, podobnie jak standardowe rasy rozumne, jako istoty zróżnicowane pod względem moralnym i kulturowym. Wzorem dla tego rozwiązania są opisy orków zawarte w dodatkach Eberron: Rising from the Last War i Explorer's Guide to Wildemount.
Drugim punktem ma być unikanie charakteryzowania fantastycznych grup w sposób przywodzący na myśl realnie istniejące stereotypy, które mogą zostać odebrane jako krzywdzące. W tym celu wydawnictwo wprowadziło poprawki do dodruków przygód Tomb of Annihilation i Curse of Strahd. Zatrudniono także specjalne konsultantów, którzy mają wyłapywać w przyszłości wszelkie tego rodzaju kontrowersyjne zagadnienia, a w najbliższym czasie do grona autorów dołączą osoby reprezentujące szeroką gamę poglądów.
Dodatkowo w jednym z dodatków, które mają ukazać się jeszcze w tym roku pojawią się zasady umożliwiające oderwanie premii do atrybutów od poszczególnych ras co ma dać graczom większą swobodę wyboru i zmniejszyć rolę rasowych archetypów.