EA DICE wydało dziś kolejne oświadczenie, w którym informuje o czasowym wyłączeniu usługi mikropłatności w Battlefroncie II. Wykup skrzynek z kartami ma być dostępny tylko i wyłącznie przez walutę zdobywaną w grze. Jest to rezultat zarzutów o wprowadzanie modelu pay-to-win.
Od początku tygodnia przez Internet przelała się gigantyczna fala negatywnych emocji związanych z dzisiejszą premierą Star Wars: Battlefront II. Zaczęło się od momentu, w którym do graczy dotarły informacje na temat systemu rozwoju postaci całkowicie opartego na lootboxach, absurdalnej ilości czasu potrzebnego do odblokowania postaci oraz innych blokadach "zachęcających" do korzystania z mikropłatności.
Początkowe próby zapanowania nad sytuacją przez EA i DICE zdawały się mieć odwrotny do zamierzonego efekt, a ich oświadczenie na Reddicie szybko stało się najbardziej negatywnie ocenianym postem w historii portalu. Kolejnym ruchem ze strony giganta Redwood City było obniżenie cen wykupu bohaterów o 75%, niestety wraz z nią obniżono również ilość wewnętrznej waluty otrzymywanej za przejście kampanii. Ten ruch również nie przysporzył twórcom fanów, a jedną z konsekwencji tego był lekki spadek akcji EA na giełdzie.
Cała sytuacja doprowadziła do tymczasowego zawieszenia mikropłatności. Opcja wykupu kryształów ma wrócić w bliżej nieokreślonej przyszłości, po całkowitym przebudowaniu systemu
Today, we turned off in-game purchases for #StarWarsBattlefrontII. The game is built on your input, and it will continue to evolve and grow. Read the full update: https://t.co/asGASaYXVp pic.twitter.com/vQSOmsWRgk
— EAStarWars (@EAStarWars) 17 listopada 2017