» Magic: the Gathering » Inne » Nowe mechanizmy w Tormencie

Nowe mechanizmy w Tormencie


wersja do druku

Cześć.
Już ukazał się nowy dodatek - Torment. W nim pojawiły się dwie nowe mechanizmy. Będziecie mogli tutaj o nich przeczytać.

1. Madness
Madness jest reprezentowana przez dwie odrębne zdolności. Pierwszą z nich jest Static Ability, która funkcjonuje, kiedy karta jest na ręce. Druga to Triggered Ability, która działa w momencie jak zadziała pierwsza.
"Madness [koszt]" znaczy: "Jeżeli gracz zdiscarduje kartę z ręki, może ją usunąć z gry zamiast kłaść ją do Graveyardu" (Static Ability) oraz "Kiedy ta karta jest usunięta poza grę w ten sposób, do momentu, kiedy gracz spasuje po raz kolejny, może ją zagrać tak jak Instanta płacąc [koszt] Madness zamiast Mana Cost. Jeżeli gracz spasuje po raz kolejny kartę tą kładzie się do Graveyardu" (Triggered Ability).

W dowolnym momencie, kiedy discardujesz kartę z Madnessem masz możliwość usunięcia jej poza grę (żeby zagrać korzystając z Madnessu). Jeżeli z niej skorzystasz, zadziała Triggered Ability. Jako, że jest to Triggered Ability idzie ona na stos. Każdy z graczy w tym momencie otrzyma priorytet i będzie miał okazję zagrać Fast Effecty. Kiedy Triggered Ability Madnessu zostanie rozpatrzony, będziesz miał możliwosć, żeby zagrać czar za jego [koszt] Madness. Możesz to zrobić tylko w najblizszym momencie, w którym możesz zagrać instanta po rozpatrzeniu Triggered Ability Madnessu, czyli w rzeczywistości zaraz po jego rozpatrzeniu. Jeżeli jest to Instant lub Sorcery, kładziesz je do Graveyardu po ich rozpatrzeniu, a jeśli jest to Creature, Artifact lub Enchantment, wchodzą do gry.

Żeby zagrać czas z Madnessem, po prosu mówisz to podczas discardowania karty z ręki. Następnie wszystko wygląda tak jakbyś zagrywał Instanta z ręki - może on być normalnie skontowany, gdyż idzie na stos tak jak każdy inny czar.

Koszt Madness jest alternatywnym kosztem placeniaza czar. Mana Cost czaru się nie zmienia.

Jeżeli zdolność jakiejś karty każe Ci płacić więcej lub mniej za jej zagranie, dotyczy to również kosztu Madness. Dzieje się tak, ponieważ karty takie dotyczą łącznego kosztu czaru, a nie tylko jego Mana Cost.

Madness działa bez względu na powód, z którego discardujesz kartę. Może być spowodowane czarem zagramym przez przeciwnika lub zbyt dużą ilością kart na ręce. Itp.

Jeżeli nie zagrasz czaru z Madnessem w momencie kiedy discardujesz kartę, karta idzie do Graveyardu. Gracz nie będzie miał innej okazji, żeby ją zagrać.

2. Nightmares
W Tormencie ukazało się 9 stworów z typem - Nightmare. Każda z nich usuwa coś poza grę kiedy wchodzi do gry i "oddaje" to kiedy opuszcza grę.

Obie zdolności to Triggered Abilities, które idą na stos. Po tym jak każda z nich pojdzie na stos każdy z graczy będzie miał okazję odpowiedzieć. Oznacza to, że jeżeli Nightmare opuści grę zanim jego "comes into play" Triggered Ability zostanie rozpatrzona, na stos pójdzie jego "leaves play" Triggered Ability i zostanie rozpatrzona w pierwszej kolejności. W 7 przypadkach w takiej sytuacji "leaves play" Triggered Ability nie będzie miał żadnego skutku, a karty, które zostaną usunięte poza grę (przez "comes into play" Triggered Ability) nie wrócą do niej. W 2 pozostałych przypadkach (lose and gain life) w takiej sytuacji najpierw się życie otrzyma, a następnie się je straci.

Obie mechaniki zostały opisane na podstawie FAQ Torment, dostępnego na naszej stronie.
Pozdrawiam,
Jacek "anonimek" Zniszczoł
[email protected]
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Niuda_BSM

Użytkownik niezarejestrowany
    dzięki wielkie
Ocena:
0
Dzięki za wyjaśnienie umiejętności \"Madness\". Czy moglibyście mi podać daty najblizszych turniejów M:TG w Warszawie??
01-01-1970 01:00
~MÓZDZIOR

Użytkownik niezarejestrowany
    madness
Ocena:
0
Wild Mongrel +Basking Rootwala=ZWYCIĘSTWO
01-01-1970 01:00

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.