» Zasady domowe » Psionika » Nowe atuty: ogólne i walka konwencjonalna

Nowe atuty: ogólne i walka konwencjonalna

Poniżej opisano nowe atuty ogólne związane z psioniką oraz te atuty psioniczne, które mają zastosowanie przede wszystkim w walce bronią konwencjonalną. Atuty oznaczone sztyletem (†) stanowią konwersję swych magicznych odpowiedników z Opisu Świata Zapomnianych Krain.


Tabela 1-1: Atuty
Atuty ogólne Wymagania
Psioniczne wyszkolenie -
Urodzony psionik -
Atuty psioniczne Wymagania
Mentalny kamuflaż Zr 15+, Cha 13+, Ukrywanie ranga 12+
_Doskonały mentalny kamuflaż Zr 19+, Cha 15+, Ukrywanie ranga 18+, Mentalny kamuflaż
Miłosierna broń S 13+, bazowa premia do ataku 5+, Psioniczna broń
_Poprawiona miłosierna broń S 13+, bazowa premia do ataku 8+, Miłosierna broń, Psioniczna broń
Miłosierny cios S 13+, bazowa premia do ataku 5+, Psioniczna pięść
_Poprawiony miłosierny cios S 13+, bazowa premia do ataku 8+, Miłosierny cios, Psioniczna broń
Miłosierny strzał Bazowa premia do ataku 5+, Bezpośredni strzał, Psioniczny strzał
_Poprawiony miłosierny strzał Bazowa premia do ataku 5+, Bezpośredni strzał, Miłosierny strzał, Psioniczny strzał
Myślą naprzód Rzt 15+
Psioniczna oburęczność S 15+, Zr 15+, bazowy atak +6, Walka dwoma rodzajami broni


Doskonały mentalny kamuflaż [Psioniczny]
Poprawiasz sprawność swego mentalnego kamuflażu.
Wymagania: Zr 19+, Cha 15+, Ukrywanie ranga 18+, Mentalny kamuflaż.
Korzyści: Gdy jesteś psionicznie skupiony, wszystkie wymierzone w ciebie ataki mają 10% szans na chybienie. Jeśli wykonasz w tym celu akcję będącą odpowiednikiem ruchu, szansa chybienia wzrośnie do 30%; a jeśli dodatkowo poświęcisz swe psioniczne skupienie, szansa ta wzrośnie do 50%. Poza tym atut działa jak Mentalny kamuflaż.

Mentalny kamuflaż [Psioniczny]
Wykorzystując siłę swojego umysłu i złudzenia optyczne, zakrywasz się przed wzrokiem innych.
Wymagania: Zr 15+, Cha 13+, Ukrywanie ranga 12+.
Korzyści: Gdy jesteś psionicznie skupiony, wpływasz na wzrok i umysły wszystkich żywych istot wokół. Dzięki temu, jeśli poświęcisz w tym celu akcję będącą odpowiednikiem ruchu, w danej rundzie mają one 10% szansę chybienia przy atakach wymierzonych w ciebie. Jeśli dodatkowo poświęcisz swe psioniczne skupienie, szansa chybienia w danej rundzie wyniesie 30 %. Jest to efekt wpływający na umysł.

Miłosierna broń [Psioniczny]
Napełniasz swą broń do walki wręcz psioniczną mocą i miłosierdziem.
Wymagania: S 13+, bazowa premia do ataku 5+, Psioniczna broń.
Korzyści: Aby skorzystać z tego atutu, musisz poświęcić swoje psioniczne skupienie. Gdy twój atak bronią ugodzi w cel, zadaje dodatkowe +2k6 stłuczeń, a wszystkie zadane obrażenia zostają zamienione na stłuczenia.
Decyzję o wykorzystaniu lub nie tego atutu musisz podjąć przed wykonaniem ataku. Jeśli chybisz, wciąż tracisz swoje psioniczne skupienie.

Miłosierny cios [Psioniczny]
Napełniasz swój atak bez broni psioniczną mocą i miłosierdziem.
Wymagania: S 13+, Psioniczna pięść, bazowa premia do ataku 5+.
Korzyści: Aby skorzystać z tego atutu, musisz poświęcić swoje psioniczne skupienie. Gdy twój atak bez broni ugodzi w cel, zadaje dodatkowe +2k6 stłuczeń, a wszystkie zadane obrażenia zostają zamienione na stłuczenia.
Decyzję o wykorzystaniu lub nie tego atutu musisz podjąć przed wykonaniem ataku. Jeśli chybisz, i tak poświęcasz psioniczne skupienie.

Miłosierny strzał [Psioniczny]
Napełniasz swą broń do walki dystansowej psioniczną mocą i miłosierdziem.
Wymagania: Bezpośredni strzał, Psioniczny strzał, bazowa premia do ataku 5+.
Korzyści: Aby skorzystać z tego atutu, musisz poświęcić swoje psioniczne skupienie. Gdy twój atak bronią dystansową ugodzi w cel, zadaje dodatkowe +2k6 stłuczeń, a wszystkie zadane obrażenia zostają zamienione na stłuczenia.
Decyzję o wykorzystaniu lub nie tego atutu musisz podjąć przed wykonaniem ataku. Jeśli chybisz, i tak poświęcasz psioniczne skupienie.

Myślą naprzód [Psioniczny]
Twe myśli wybiegają o ułamki sekundy w przyszłość, wzmacniając twoje naturalne instynkty obronne.
Wymagania: Rzt 15+.
Korzyści: Otrzymujesz premię z olśnienia +1 do KP zawsze, gdy jesteś psionicznie skupiony. Możesz poświęcić swoje psioniczne skupienie, by na jedną rundę zwiększyć tą premię do +3. Premia ta nie kumuluje się z innymi tego samego rodzaju.

Poprawiona miłosierna broń [Psioniczny]
Poprawiasz skuteczność swej miłosiernej broni.
Wymagania: S 13+, bazowa premia do ataku 8+, Miłosierna broń, Psioniczna broń.
Korzyści: Dodatkowe stłuczenia zadawane przy wykorzystaniu Miłosiernej broni wzrastają do +4k6. Zastępują one (nie kumulują się) z dodatkowymi stłuczeniami powodowanymi przez Miłosierną broń.

Poprawiony miłosierny cios [Psioniczny]
Poprawiasz skuteczność swych miłosiernych ciosów.
Wymagania: S 13+, bazowa premia do ataku 8+, Miłosierny cios, Psioniczna pięść.
Korzyści: Dodatkowe stłuczenia zadawane przy wykorzystaniu Miłosiernego ciosu wzrastają do +4k6. Zastępują one (nie kumulują się) z dodatkowymi stłuczeniami powodowanymi przez Miłosierny cios.

Poprawiony miłosierny strzał [Psioniczny]
Poprawiasz skuteczność swych miłosiernych strzałów.
Wymagania: Bazowa premia do ataku 8+, Bezpośredni strzał, Miłosierny strzał, Psioniczny strzał.
Korzyści: Dodatkowe stłuczenia zadawane przy wykorzystaniu Miłosiernego strzału wzrastają do +4k6. Zastępują one (nie kumulują się) z dodatkowymi stłuczeniami powodowanymi przez Miłosierny strzał.

Psioniczna oburęczność [Psioniczny]
Dzięki psychicznej kontroli nad ciałem wzrasta twoja sprawność w walce dwoma rodzajami broni.
Wymagania: S 15+, Zr 15+, Bazowy atak +6, Walka dwoma rodzajami broni.
Korzyści: Wszystkie kary wynikające z walki dwoma rodzajami broni zostają zmniejszone o 2. Aby korzystać z tego atutu musisz być psionicznie skupiony.

Psioniczne wyszkolenie [Ogólny]
Zostałeś wychowany w bliskości z psionikami i otrzymałeś podstawowe szkolenie psioniczne.
Korzyści: Wybierz dowolną klasę psioniczną. Jest ona traktowana jako twoja ulubiona klasa, którą posiada każda postać ze względu na rasę. Poziomy w wybranej klasie nie są brane pod uwagę przy obliczaniu kary do doświadczenia wynikającej z wieloklasowości.
Specjalne: Atut ten można wybrać jedynie na 1. poziomie.

Urodzony psionik [Ogólny]
Jesteś obdarzony niezwykłymi predyspozycjami do psioniki.
Korzyści: Na potrzeby ilości premiowych punktów mocy i ST rzutów obronnych przeciw manifestowanym przez ciebie mocom, zwiększ o 2 wartość atrybutu odpowiedzialnego za psionikę (Int w przypadku Psionów, Rzt dla Psychowojowników i Psychołotrzyków oraz Cha w przypadku Furiatów). Jeśli posiadasz więcej niż jedną klasę pozwalającą manifestować moce psioniczne, premia ta dotyczy tylko jednej z nich.
Specjalne: Atut ten można wybrać jedynie na 1. poziomie. Jeśli zdecydujesz się na niego ponownie (może to uczynić człowiek i każda inna istota otrzymująca premiowy atut na 1. poziomie), musi on dotyczyć innej klasy manifestującej. Możesz wybrać ten atut nawet nie posiadając poziomów w żadnej klasie manifestującej.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Qball
   
Ocena:
0
Ciekawe. Miłosierne wszystko może nie jest specjalnie orginalne, ale za to użyteczne. Najfajniejszy atut to chyba "Myślą naprzód".
Gratuluję inwencji twórczej.
17-07-2006 16:07
iron_master
   
Ocena:
0
Całkiem uzyteczne, może nie super oryginalne, ale ciekawe. Szczególnie podobają mi się mentalne kamuflarze:)
17-07-2006 16:26
~Kaoru

Użytkownik niezarejestrowany
    Miłośierdzie
Ocena:
0
Co do diabła ma wspólnego miłósierdzie z okładaniem biednych (no, może nie całkiem biednych, bo by się nieopłaciło) przeciwników mieczem
18-07-2006 08:25
Sortiarius
   
Ocena:
0
Przydatne. Mentalny kamuflaż najlepszy.

Kaoru: Dlatego, ze nie zabiera normalnych obrażeń, tylko stłuczenia, więc wykorzystując te ataki nie zabijesz.
18-07-2006 12:34
Micronus
    geez
Ocena:
0
wykupcie atuty z ortografii:P
18-07-2006 14:31
Kaoru
   
Ocena:
0
Micronus: Muszę dopiero awansować następny poziom. Narazie mam zamało p

Xorin: Mnie tam obojętne, czy zostanę potłuczony, czy pobity normalnie
18-07-2006 16:38
Qball
   
Ocena:
0
Kaoru - Tobie może obojętne, ale jeśli chcesz wziąść żywcem szczególnie agresywnego i nie dającego za wygraną przeciwnika to ten atut jest jak znalazł. Pozatym stłuczenia Cię nie sprowadzą na minus z pw i tym samym nie zabiją, a jedynie stracisz przytomność.
18-07-2006 17:55
~D-K

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mentalny kamuflaż wpływa na wzrok i umysł żywych istot, więc nie działa na konstrukty i nieumarłych, ale czy działa na istoty niepodatne na efekty wpływające na umysł, z prawdziwym widzeniem, lub uzywajace innych zmysłów do lokalizacji (ślepowidzenie, węch, wyczuwanie drgań)? Ogólnie fajne atuty, ale Miłosierny X, według mnie, wystarczałby jeden.
20-07-2006 18:59
Radnon
   
Ocena:
0
Myszę przyznać, że atuty ciekawe. Tak psioniczne konwersje jak i nowe pomysły prezentują się nieźle uzupełniając materiały psioniczne. Pozostaje mi tylko pogratulować dobrze wykonanej pracy.
22-07-2006 01:32
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Dziękuję za komentarze. Co się tyczy Mentalnego kamuflażu - pod względem ograniczeń najlepiej potraktować go podobnie jak czar Zamazanie. Względem seriii Miłosiernej... Cóż, wzorzec XPHB - pojawiło się tam kilka (trzy + wersje wzmocnione - jak i powyżej) atutów o niemal identycznym działaniu. Atuty Miłosierne... są do nich zbliżone pod różnymi względami, więc i korzystają z podobnego schematu zapisu.
25-07-2006 23:51

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.