string(15) ""
» Blog » Nowa edycja Galaktycznej Wojny!
24-09-2007 21:17

Nowa edycja Galaktycznej Wojny!

W działach: Galaktyczna Wojna | Odsłony: 3

Witam

Być może kilka osób wie, że w lipcu zeszłego roku zgłosiłem na Nibykonkurs wytwór mojej chorej wyobraźni zatytuowany "Galaktyczna Wojna". Krótki, kilkunastostronicowy PDF. Nie powiem, żeby była to gra wybitna, mianem dobrej też się raczej pochwalić nie mogła (chyba wspominałem już, że okropnie rozplanowuję czas). Od jedynego recenzenta dostała jednak ocenę dostateczną (3) oraz garść konstrutywnej krytyki. Trawiłem ją przez ponad rok, rozmawiałem o systemie z kolegami, myślałem też o nim w samotności ;). Na poważnie o zmianach zacząłem myśleć dosłownie przedwczoraj. Pomysły na jakie wpadłem przedstawię poniżej.


Zmiana Nazwy?

Nie mogę ukryć, iż nie za bardzo podoba mi się nazwa "Galaktyczna Wojna". Nazwałem tak grę pod wpływem impulsu, lecz potem nie znalazłem żadnej bardziej pasującej. Ostateczna nazwa projektu zapewne zostanie ustalona pod koniec prac lub jak wymyślę coś naprawdę dobrego :).


Nowa Stara Mechanika

Co mi się nie podoba w starej mechanice? Otóż nietypowa kostka, którą dokonuje się testów, a która na początku wydawała mi się wspaniałym, oryginalnym pomysłem straciła urok. Otóż zbyt mały był rozrzut między możliwymi wynikami (1-4), a więc testy były albo bardzo łatwe do zdania albo praktycznie niewykonalne. Cóz więc zastąpi miejsce k4? Otóż k10! Popularna kostka, ostatnio ciągle spotykam mechaniki zrobione w oparciu właśnie o nią. No i ta kostka najlepiej się kręci ;).

Co jeszcze o mechanice?
*Sposób testowania, czyli mnóstwo rzutów przeciwstawnych, zostaje. Nie umiem powiedzieć czemu mi się podoba, ale wydaje mi się, że idealnie się wpasuje.
*Zmiana sposobu kreacji postaci. Właściwie, napisanie tego od nowa. Narazie bowiem mechanicznie wszystkie postaci tej samej klasy są na początku identyczne. Zamierzam zrobić sposób, który pozwoli połączyć fabularne aspekty postaci z mechanicznymi (czyli wybory dotyczące tego jaka postać jest opisowo będzie miała większe odzwierciedlenie cyferkowe).
*Zmiana systemu klas, zmiana klas, zmiana systemu awansu, możliwe stopniowanie klas (coś w stylu od szeregowca do generała lub podobnie).
*Opracowanie pojazdów, metod ich walki + mechy :D.
*Opracowanie zbrojowni z prawdziwego (tiaa) zdarzenia.
*Wprowadzenie magii (tutaj nie wiem, czy jest w tym sens).
Oraz zapewne mnóstwo drobnych rzeczy o których w tej chwili nie pamiętam.


O Fabule Słów Kilka

Cóż, zasadniczo fabuła niewiele się zmieni. Dalej na głównym planie będzie wojna Kadareńczyków z Cyronami. Zamierzam jednakże rozbudować to, co już napisałem oraz dodać nowe elementy (bunty na niektórych planetach, niepokoje w centrum Cesarstwa). Tutaj już teraz mógłbym powiedzieć parę ciekawostek, ale zostawię to na później ;). Zmieni się prawdopodobnie technologia. Ludzie będą dysponować czymś więcej niż laserowymi kuszami (głupi pomysł) i mieczami energetycznymi. Planuję też dodanie kilku ras kosmitów, których część opowiedziała się po stronie Cesarstwa, część po stronie Cyronów, a część sprzedaje swe jednostki temu, kto zapłaci więcej. Myślałem też nad swego rodzaju generatorze kosmitów, dla graczy, którzy lubią grać dziwadłami, ale obecnie ten element leży w największych powijakach ze wszystkich ;).

Dziękuję za uwagę, narazie tyle.

Pozdrawiam,
Behir
0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Szabel
    Napisałem do ciebie PW na Autorskich...
Ocena:
0
...ale tam pisze o tym tak popierdułkowato małymi literkami, że szkoda gadać, a widać nie masz ustawionych powiadomień na e-mail.

A jakby co - zrobię ci Kartę Postaci bo w tymś cienki wyjątkowo...
25-09-2007 14:55
Behir
   
Ocena:
0
Mam ustawione powiadomienia, na e-mail, ale e-mail sprawdzam raz na tydzień :).

Oj, karty postaci nie są moją mocną stroną, tak jak i pisanie na czas systemów autorskich (bo na prace pisemne nauczyciele nie narzekają ;) ), tak więc na pewno w związku z tym się z tobą skontaktuję. Tylko najpierw będę musiał nie tylko zrobić jakąś rozsądną mechanikę, ale także ja testować.
25-09-2007 15:08
Szabel
    Zrób to...
Ocena:
0
...na Q10 tak jak TCzŻ. :)
26-09-2007 07:48
Behir
   
Ocena:
0
Akurat Tyrania Czterech Żywiołów była najgorzej przygotowanym przeze mnie systemem :). Gdybym lepiej rozplanował czas, to coś by z tego wyszło, a tak to dziadostwo pisane ostatniego dnia ;).

Nie użyję Q10 ;). Z tego, co mam w planach wynika, że większość testów wykonywanych będzie jedną kostką (no, dwoma, bo rzuty przeciwstawne są w tej mechanice najważniejsze) :D.
26-09-2007 16:22

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.