string(15) ""
» Blog » NovaHerbata -Najbardziej oczekiwana gra tego roku?
30-07-2012 17:30

NovaHerbata -Najbardziej oczekiwana gra tego roku?

Odsłony: 10

NovaHerbata -Najbardziej oczekiwana gra tego roku?
W czasie gdy cały fundom turlał kostki w Warszawie polterowy bot ogłosił rozpoczęcie prac nad nowym rewolucyjnym systemem RPg- Nova Herbata.Co więcej, okazało się że materiału jest tyle, że równocześnie opracowywany jest dodatek- Głębia Herbaty, nad którym pracuje J.E. Wpis gdzie o tym dyskutowano niestety szybko spadł z głównej pod naporem pozdróffek pokonwentowych.
Nazwa i grono autorskie są obiecujące, zatem apel do autorek/ów o doprecyzowanie pewnych kwestii zwiazanych z waszym systemem

1. Jakie główne dzieła literackie można by wpisać w tę samą konwencję co wasz system?
2. Jak wygląda kwestia różnego rodzaju ról dla poszczególnych archetypów którymi można grać.
3. Jaka jest krzywa rozwoju? Mamy do czynienia z "od zera do bohatera", czy ta linia jest bardziej płaska? Innymi słowy, postać nowa i po kilkudziesięciu sesjach - jaka jest główna różnica?
4. jaki model społeczny dominuje w Waszym uniwersum?
5.skąd brałyście informacje naukowe do technologii w swoim systemie?
6. jak dokładnie wyglądają pomoce i narzędzia dla MG w Waszym systemie (dokładnie- czyli nie, że są, ale jakie i jak działają)?
7. jakie jest spektrum koncepcji postaci, czyli kim można grać, a na jaki typ postaci gra naciska (np. można grać od szczura, do prezydenta, gra kładzie nacisk na granie sklepikarzami)
8. W jaką niszę celujecie swoją grą i czy uważacie że są jeszcze w tej materii jakieś braki na polskim rynku? Jesli tak, to jakie?
9. z jakiego elementu swojej gry jesteście szczególnie dumne, i dlaczego?

Komentarze


Szponer
   
Ocena:
+13
NovaHerbata inspirowana jest tym, co najznamienitsze w fantastyce i grach erpegie, a więc wszystkim, co wyszło spod ręki panów, ponieważ dzięki najnowszym badaniom wiemy, że kobiety nie piszą settingów (a współtworzenie się nie liczy). Pragniemy zrobić coś od kobiet dla kobiet, jednak czerpać z najlepszych wzorców, jakimi są Progeny oraz Descent.

Wkrótce odbędzie się zamknięte spotkanie, po którym uchylimy rąbka tajemnic na temat mechaniki NovejHerbaty.
30-07-2012 21:03
Krzyś
   
Ocena:
0
Wiecie, Duke Nukem Forever w końcu wyszedł...
30-07-2012 21:07
39442

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Po 14stu latach, a tutaj mamy 20sto lecie ;-)
30-07-2012 21:10
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Pomysł na wydanie pojawił się tak ze dwa lata temu. Wczesniej były to tylko marzenia.
No ale na razie pomysł czeka, aż się wysyci hajp zapowiadanym zalewem polskiego SF RPG.
30-07-2012 21:37
Tyldodymomen
   
Ocena:
0
Boisz się konkurencji zigzaku?:P
30-07-2012 21:41
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie, kompletnie nie. Ale najpierw pojawił się Nemezis, co odciagnęło plany. Potem GP, teraz VD... poczekaliśmy 20 lat, jeszcze poczekamy :)

A nazwa, jak bedzie trzeba, na potrzeby gry zostanie zmieniona na "Nova Domvorlden Thershyat" :)

Swoją drogą zabawne, bo tytułowa "NOVA" u nas to niemiecka korporacja NOVA E & E Gmbh :)

Jak widac, to było prorocze.
Sprawdziłem trochę info na temat "niemieckiej podróby" - pierwsza edycja już została wydana. Jednak to produkt niezależny, prawie że indias :)
30-07-2012 21:50
39442

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+4
Indie, nie Indie, mają prawa do nazwy ;-)
30-07-2012 22:21
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mają, nie mają... Co to zmienia?
Plagiat Szpona wciąż jest plagiatem :P

A nawet nie jest, bo w koncu nic nie napisala oprocz tego, ze wymysliła :P

natomiast o to jakie kto ma prawa do nazwy to zapytamy naszych druzynowych prawników, nie ekspertów fandomowych ;)
Jeden sie chyba nawet specjalizuje w znakach towarowych. Nie jestem pewien i nie chce psuc zabawy, ale wydaje mi sie ze chyba nasza NOVA zostala jakos tam zarejestrowana. Dobrych kilka lat temu.
Nawet jesli nie, problemu nie bedzie.
30-07-2012 22:59
kbender
   
Ocena:
0
Hmm, w sumie to się nie znam, bo specem od prawa nie jestem, tylko jakieśtam przedmioty miałem na studiach i nie chcę dyskutować z ewidentnym znawcą tematu... Ale sprawa wcale nie jest taka przesądzona. Wasze prawo do znaku obejmuje pewnie logotyp, dokładną nazwę itd (o ile coś naprawdę zarejestrowaliście, ale to inna śpiewka). Wystarczy to nazwać "Nova!" i po krzyku :)

No i nadal nie wiadomo, jak wygląda sprawa z właścicielami niemieckiego systemu.

Patrząc z boku, sprawa jest arcyzabawna :)
31-07-2012 00:04
Szponer
   
Ocena:
+4
Jak już wspomniałam Jade pod inną notką, mechanika będzie się opierała na turlaniu kości herbaty zigzakiem. Jak w każdym szanującym się erpegie, to MG jest najważniejszy, dlatego to on będzie parzył herbatę, gdy reszta graczy będzie wybierać kubki. Jak widać, mechanika promuje postaci zdecydowane i konsekwentne. Nie ma miejsca na delikatne elfie czarodziejki.
31-07-2012 00:47
Jade Elenne
   
Ocena:
+4
Szponie, skoro Nova jest zajęta, to może jednak ją zmienimy? TnT (Tea and Trolling) chyba jeszcze nie ma kopyrajtów i trejdmarków.
31-07-2012 03:50
KFC
   
Ocena:
+2
super-hiper-NOVA załatwia sprawę (?) ;)
31-07-2012 07:40
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Rozmawialem z Ciepłym - okazuje sie ze byl plan dobrych kilka lat temu, by nową zarejestrowac jako nazwę dla gry fabularnej SF, ale pozostalo to w sferze planów. Co, jak powiedziałem, nic nie zmienia.
Swoją drogą ciekawe by to było prawo, jak sugerujà - gdyby ktos teraz wydał np grę Void Dancers, indiaska o grupie hipisowskich performerów uprawiających taniec synchroniczny w skafandrach kosmicznych na niskiej orbicie to co? Selekos musialby zmieniac tytuł, bo jeszcze nic nie wydał?
Az sie zapytam znajomych prawników. ;)
"Superhiperultranova" jak już, KFC :)
31-07-2012 08:51
kbender
   
Ocena:
0
@zigzak
No właśnie brakuje mi tutaj wypowiedzi kogoś kto się zna na prawach do znaków towarowych. Ja znam się mega słabo (ale jakiś minimalny skill w tym posiadam) i wiem, że procedura nie jest tak oczywista jak by się wydawało.

Dasz znać, jak uzyskasz odpowiedź?

A Selekos spokojnie zmieniłby tytuł z Void Dancers na Belly Dancers. Na okładce cycki. Sprzedaż 100 000 egzemplarzy gwarantowana.
31-07-2012 09:50
kbender
   
Ocena:
0
@Kot
Jeśli moje marzenia się spełnią, to w tym roku dostaniemy nie tylko MW:Online ale także MW:Tactics.

W końcu jakiś ludzki interface do BT, jednak Mekwarsy już strasznie męczą.
31-07-2012 09:56
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dasz znać, jak uzyskasz odpowiedź?

Nie odczuwam jakiejś szczególnej potrzeby rozliczania się z tego projektu przed tropicielami spiskow fandomowych :)
31-07-2012 10:45
kbender
   
Ocena:
+1
rozumiem. chodzi mi bardziej o to, czy będziesz chętny zdać relacje z procesu rejestracji znaku towarowego w uprp. pewnie parę osób (np mnie) taki user guide do urzędu by zainteresowal
31-07-2012 12:50
Kot
   
Ocena:
+1
@Bender: No, MWT ma być taką przeglądarkową gierką. Ja jako zapalony (spokojnie, mam gaśnicę) czołgista z WoT czekam bardziej na MWO, znajomi już betatestują i bardzo chwalą.
31-07-2012 16:13
39442

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
@KBender W tym tygodniu VD będzie zarejestrowanym już znakiem towarowym (dzięki za hint- ja chciałem rejestrować tylko za pomocą standardowych narzędzi wydawniczych, a to się przyda na wypadek innych produktów spod znaku VD!), więc mogę zrobić taki User Guide ;-)


@Zigzak VD jest nazwą którą wybrałem po wielokrotnym szukaniu i upewnianiu się, że nie ma żadnych produktów z taką nazwą, a teraz będzie jeszcze zarejestrowane. Jednak jakby ktoś wcześniej coś zrobił z nazwą VD to bez problemu zmieniłbym nazwę, projekt ma zapasowe kilka nazw (nie od razu "Void Dancers" wymyślono). Polecam Ci zmienić nazwę chociażby ze względu na pozycjonowanie w google (głupio mieć RPG obok salonów kosmetycznych, fryzjerek, spa, czy innych RPGów).
31-07-2012 17:33

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.