Nietypowe bronie
KALAKAN
Kalakan jest to dwumetrowy sznur albo łańcuch zakończony głowicą topora. Broń ta jest używana głównie przez mieszkańców wysokich i bardzo stromych gór. Dzięki kalakanowi mogą bez większego problemu upolować zwierzynę górską. Kalakan jest bardzo niebezpieczną bronią w ręku zwinnego bohatera. Każdy, kto walczy kalakanem i posiada zręczność mniejszą niż 25 musi, po każdym nieudanym ataku, porównać wynik ataku ze swoją obroną fizyczną w celu stwierdzenia, czy nie zaplątał się w tej broni. Jeśli to się stanie, gracz musi wykonać test obrażeń ze stopniem 10.
Cena w srebrze: 155
Stopień obrażeń: 6 (10)
Minimalna siła fizyczna: 10
Minimalna zręczność: 25
Wielkość: 6
Ciężar: ok. 6 – 8 kg
JĘZYK WĘŻA
Język węża jest to z pozoru zwykły 1,5 metrowy kij. Jednak w środku tej laski znajdują się dwa długie i smukłe ostrza. Właściciel tej broni może dowolnie wysuwać je, dzięki swej sile woli, na trzy odległości z dwóch stron kija. Kiedy ostrza zastaną wysunięte na pierwszą odległość (0,25 m) bohater traci 1 punkt wyczerpania, na drugą odległość (0,5 m) wysuwa kosztem 2 punktów wyczerpania, a także jego inicjatywa zmniejsza się o 1, trzy punkty wyczerpania traci bohater, kiedy ostrza wysunie na odległość 0,75 m, zmniejszając równocześnie swoją inicjatywę o 2 stopnie i obronę fizyczną o 1. Ujemne modyfikatory się nie sumuje! Te trzy długości zwiększają za każdym razem obrażenia obroni o 2 stopnie kolejno.
Jednak Język Węża jest używany bardzo rzadko, tylko bardzo zwinni bohaterowie umieją nim walczyć. Dzięki małym rozmiarom język węża szczególnie upodobali sobie różnego rodzaju ninja, szpiedzy, zabójcy lub zwiadowcy.
Cena w srebrze: 850
Stopień obrażeń: 1-3-5-7 (8-10-12-14)
Minimalna siła fizyczna: 8
Minimalna zręczność: 23
Wielkość: 5
Ciężar: 7 kg
TROLLOWY ŁUK
Jego popularniejszą nazwą jest Łuk Herosa. Jest bardzo nietypowy, długi na 2,5 do 3 metrów łuk wykonany z grubego i trudno zginającego się drewna. Cięciwa takiego łuku jest tak napięta, że adepci, którzy są obdarzeni wręcz niespotykaną siłą potrafią używać tego łuku. Jedynie bohaterowie posiadający wartość Siły Fizycznej wynoszącą 20 potrafią założyć i napiąć taką cięciwę. W ręku tak silnego strzelca taki łuk staje się naprawdę zabójczą bronią. Wszelkie inne rasy niż trolle, które mają naturalne umiejętności posługiwania się tą bronią, ponoszą 2 punkty wyczerpania za każdy strzał z Trollowego łuku.
Gdy strzała wypuszczona z Łuku herosa trafi ofiarę i zada jej ranę, ofiara automatycznie zostaje przewrócona, a właściwie pociągnięta przez pocisk na (wynik rzutu trafienia – obrona fizyczna ofiary) razy 2 metry. Gdy taki nieszczęśnik wpadnie na jakąś przeszkodę, np. mur, należy wykonać analogiczny test obrażeń do testu upadku, na tych samych zasadach.
Cena w srebrze: jedynie na zamówienie
Minimalna Siła Fizyczna: 20
Minimalna Zręczność: 19
Stopień obrażeń: 8 (14)
Zasięg: 2-200/201-400/401-600
Wielkość: 6
DWUSTRONNA KUSZA
Jest to kusza, która posiada dwie cięciwy założone jedna na jednej (górnej) stronie kuszy, druga na drugiej (dolnej) stronie kuszy. Rowki na bełty także są wydrążone po dwóch stronach kuszy.
Strzelanie jest proste. Wystrzeliwuje się jeden pocisk, a następnie odwraca się kuszę i strzela drugi bełt.
Cena w srebrze: 300
Minimalna SF: 15
Minimalna ZR: 17
Stopień obrażeń: 6 (9)
Zasięg: 2-150/151-200/201-350
Wielkość: 3