Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira
Jeżeli ktoś grał w dodatek do Nevewinter Nights 2 pod tytułem Maska Zdrajcy i ma zamiar kontynuować swoją przygodę z rozszerzeniami, niech zacznie odzwyczajać się od klimatów, które tam poznał. Gniew Zehira, bo taki tytuł nosi kolejny dodatek do znanej wszystkim gry, przenosi nas do rozległej, dusznej i wilgotnej dżungli, gdzie przyjdzie naszym bohaterom zmierzyć się z niezwykłymi stworzeniami i tamtejszymi plemionami. Będziemy mogli odkrywać starożytne miasta a nawet całe państwa. Ale do rzeczy.
Jak już wspomniałem, akcja przygody rozgrywa się w dżungli. Jest to miła odmiana, zważając na to w jakich klimatach przychodziło nam grać w poprzednich częściach gry. Dobrze, że ludzie z Obsidian w końcu postanowili przełamać ten aspekt rozgrywki. Miejscem, gdzie przyjdzie nam przebywać najczęściej, jest małe państewko Samarach, a dokładniej jego stolica –Samargol. Społeczność, która żyje w tym miejscu jest terroryzowana przez Yuan-ti – rasę wężoludzi starającą się zniszczyć Samarach. Nadaje to miastu niepowtarzalny klimat. Ludzie są tutaj bardzo nieufni i źle nastawieni do poszukiwaczy przygód, przybywających do ich miasta. a przecież to właśnie my będziemy osadzeni w tej roli. Już na samym początku zabawy zostajemy wplątani w intrygę. Żeby ją rozwiązać, w pewnym momencie zostajemy zmuszeni opuścić miasto i udać się na Wysoki Trakt na Wybrzeżu Mieczy. Nadaje to rozgrywce szerszy wymiar nie ograniczając gry do jednej scenerii. Sami twórcy zaznaczali, że Gniew Zehira pozwoli bohaterowi na swobodę w poruszaniu się po świecie - i dzięki Bogu jest to prawda. Gra oferuje bardzo wiele możliwości takich jak, plądrowanie osad czy wszczęcie bójki z każdą napotkaną istotą.
Co nowego możemy zobaczyć i doświadczyć w tym dodatku? Pierwszą i chyba najbardziej zaskakującą zmianą jest możliwość stworzenia drużyny, której członkowie mogą "samodzielnie" zabierać głos w czasie rozmów z napotkanymi postaciami! Zdania członków grupy różnić się będą w zależności od tego jakiej są rasy, wyznania, od ich charakteru czy też umiejętności jakie posiadają. Każda postać będzie ważna, bo każdą możemy użyć do osiągnięcia innego celu wchodząc w interakcje z napotkanymi osobami. Pierwotnie, drużyna składać się może z czterech osób. W trakcie rozgrywki poszerzyć ją możemy o jeszcze dwóch śmiałków.
W każdej chwili możemy, zmienić skład naszej drużyny, a poprzez edytor stworzyć opisy i historie każdego z jej członków. Czyż nie jest to imponujące? Kontynuując wątek umiejętności to muszę zaznaczyć, że został bardzo rozbudowany. W Gniewie Zehira do wyboru mamy Spostrzegawczość, Przeszukiwanie, Nasłuchiwanie, Skradanie, Ukrywanie się, umiejętność o nazwie Sztuka przetrwania, Dyplomacja i Blef czy też Zastraszanie. Ponad to Rzemiosło, Prowokacja, Leczenie, Tropienie i wiele innych. Kolejnym ciekawym aspektem rozgrywki będzie to, że nasz bohater może być zarówno człowiekiem, jak i Orkiem, czy samym Yuan-ti!
Dostępne są również dwie nowe klasy prestiżowe, czyli Przewodnik Zagłady oraz Piekielny Czarnoksiężnik. Pierwszy z nich to kapłan niszczący nieumartych. Drugi, to wysłannik piekieł potrafiący przywołać i rozkazywać zamieszkującym tam istotom. Dodatkowo do dyspozycji dostajemy klasę podstawową – Zawadiakę i nowe atuty – w tym najciekawsze Atuty grupowe. Ponadto w nasze ręce wpadnie mnóstwo nowej broni, typów zbroi i wszelkiego rodzaju ekwipunku. Kolejnym zaskoczeniem jest pojawienie się w grze elementu ekonomicznego! Tak, to nie pomyłka. Gracz, jako bohater zostaje pracownikiem pewnej kampanii handlowej i z jej ramienia przeciera nowe szlaki. Osobiście również może zająć się kupiectwem zakładając własne filie handlowe!
Z grafiką jest, z braku lepszego określenia, różnie. Krajobrazy wydają się zbyt cukierkowe jak na oczywisty klimat i tematykę gry. Plansze są proste, przejrzyste i miłe w odbiorze. Czasem zdają się jednak bardzo zatłoczone i ciasne. Nie przeszkadza to jednak mocno w rozgrywce. Największym plusem tej gry jest muzyka. Bardzo adekwatna do klimatu gry, zróżnicowana i przyjemna dla ucha. Dodam dla zachęty, że stworzona przez Roba Kinga i Paula Romero – twórców muzyki do takiego hitu jakim jest Heroes of Might & Magic. Czasem delikatnie kuleją dialogi. W pewnych momentach wydają się nieco sztywne, jednak do całości nie mam zastrzeżeń.
Po pewnym czasie widoczny staje się efekt dania graczowi tak dużej swobody. Zauważamy, że fabuła Gniewu Zehira w porównaniu z Maską Zdrajcy, czy choćby z podstawową wersją Neverwinter Nights 2 jest dosyć uboga. Kolejnym bardzo uprzykrzającym się mankamentem jest to, że bardzo trudno jest uniknąć walki podczas podróży przez dżunglę. Potworów jest bardzo dużo i czasem ma się wrażenie, że zostały skupione w jednym miejscu. Podsumowując, ilość przypadkowych walk jest zbyt duża i zbyt denerwująca.
Gniew Zehira będzie bardzo dobrą pozycją dla tych, którzy świetnie bawili się przy Masce Zdrajcy lub kochają się w grach typu Baldur's Gate. Świat jest bardzo szeroki i przyjemny dla oka. Nie ma nic lepszego niż podróż, przez piękne krajobrazy przy świetnej muzyce. Jedyne, czego mogliby życzyć sobie gracze to dopracowana fabuła, no i może kilka godzin gry więcej. Chociaż w końcu to tylko rozszerzenie. Mimo to, gra naprawdę zasługuje na uwagę.
Plusy:
Minusy:
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Fabuła gry

Kilka zmian



Grafika i muzyka

Łyżka dziegciu

Meta


- Rozbudowane możliwości zarządzania drużyną
- Swoboda
- Muzyka
Minusy:
- Losowe walki
- Niedopracowana fabuła
A oto zwiastun gry:
Mają na liście życzeń: 1
Mają w kolekcji: 4
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 4
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:



Tytuł: Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira
Producent: Obsidian Entertainment
Wydawca: Atari / Infogrames
Dystrybutor polski: CD Projekt
Data premiery (świat): 18 listopada 2008
Data premiery (Polska): 30 kwietnia 2009
Wymagania sprzętowe: Pentium 4 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP
Nośnik: DVD
Strona WWW: www.atari.com/nwn2/soz/
Platformy: PC
Sugerowana cena wydawcy: 79,90 zł
Producent: Obsidian Entertainment
Wydawca: Atari / Infogrames
Dystrybutor polski: CD Projekt
Data premiery (świat): 18 listopada 2008
Data premiery (Polska): 30 kwietnia 2009
Wymagania sprzętowe: Pentium 4 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP
Nośnik: DVD
Strona WWW: www.atari.com/nwn2/soz/
Platformy: PC
Sugerowana cena wydawcy: 79,90 zł