» Blog » Neuroshima Tactics - Koniec polskiego bitewniaka
30-06-2013 11:36

Neuroshima Tactics - Koniec polskiego bitewniaka

W działach: bitewniaki, figurki, neuroshima | Odsłony: 551

Tak, tak, nie przeslyszeliscie sie. Polskiego NST juz niet. Bedzie za to NST niemiecko-amerykanski.

Na Portalkonie firma wydala oficjalne oswiadczenie, wedlug ktorego NST przechodzi w rece zagranicznych firm. Szczegoly sa niejasne - czy tez firma niemiecka i amerykanska beda wspolnie rozwijac linie, czy tez tylko dystrybuowac, a sama gra zajmie sie kto inny, nie wiem. W kazdym razie Portal ograniczy sie do funkcji dystrybutora na Polske.

Co wiecej, pod koniec roku gra ma zadebiutowac po raz wtory na arenie miedzynarodowej, tu malo zakakujace zaskoczenie, kickstarterem, z celem obejmujacym ufundowanie 4 nowych frakcji. Jakie to frakcje i co ze starymi, nie wiadomo. Ja wobec tego pomyslu zywie ambiwalentne uczucia. Z jednej strony KS to dobra reklama i pozwoli rozruszac temat za rzeka, z drugiej mam wiele osobistych zastrzezen do KS, z ktorych wspomne o dwoch. Po pierwsze, niektore kampanie zakonczyly sie strata dla firmy, co postawilo je w nieciekawej sytuacji. Oby nowy wlasciciel nie przeszarzowal. Po drugie, Polacy na KS sa niemile widziani, chyba ze sa jednymi z nielicznych z dostepem do karty kredytowej i Amazon Payments. Ja mam np. tylko konto PayPal, wiec w kampanii sobie udzialu nie wezme, chyba ze wydawca laskawie udostepni taka opcje w jej trakcie lub po zakonczeniu. W kazdym razie dla wielu fanow NST z Polski moze sie to okazac bariera nie do przeskoczenia. Ale kto wie, moze Portal zalatwi mozliwosc wplaty poprzez zwykly przelew bankowy miedzy polskimi rachunkami. Byloby milo.

Z innych wiesci - podrecznik ma dostac nowe tlumaczenie. I slusznie, bo, jak wspominalem w poprzednim wpisie, aktualne zadowalajace nie jest. Jesli ktos z Portalu to czyta, to sluze swoja pomoca w tlumaczeniu lub korekcie - mam w temacie pewne doswiadczenie. Moj blog, moja autoreklama :)

Koniec koncow nowina jest jednak na plus. Portal najwyrazniej nie zdawal sobie do konca sprawy, w co sie pakuje z bitewniakiem, i zamiast po prostu zamknac linie, oddal ja w, miejmy nadzieje, lepsze rece. NST idzie w swiat z przytupem zamiast ledwie mlasnieciem, jak poprzednio, a tym samym ku dobremu. Trzymam kciuki, bo gra i uniwersum maja potencjal.

Komentarze


Aesandill
   
Ocena:
+1
Brzmi bardzo dobrze. I o niebo lepiej niż aktualne zdychanie gierki.
30-06-2013 12:11
johnybluecaterpillar
   
Ocena:
0
' I o niebo lepiej niż aktualne zdychanie gierki '
jasna sprawa, bo daje to szanse na reanimacje, a jak nie - i tak już było na zdechnięciu.

Marudzę bo byłem zainteresowany tym skirmishem, a wyszła gra bardzo kiepska na każdym poziomie.
Cieszmy się, może się to odratuje.
30-06-2013 12:43
Senthe
   
Ocena:
0
Czemu kasujesz komcie punktujące fakt, że pisząc o KS mijasz się z prawdą? Do płacenia tam nie jest wymagane ani bycie niepolakiem, ani bycie "wybranym", ani karta kredytowa. Dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd?
30-06-2013 15:12
-DE-
   
Ocena:
0
Formuluj swoje mysli jasno i poprawna polszczyzna, to nie poleca.

Kickstarter akceptuje tylko i wylacznie Amazon Payments, do ktorego zalozenia niezbedna jest karta kredytowa. Narodowosc jest bez znaczenia, ale faktem jest, ze prcentowo mniej Polakow, zwlaszcza mlodszych, ma karte kredytowa w porownaniu do takiego USA.
30-06-2013 15:18
Eliash
   
Ocena:
+1
Ja się zastanawiam tylko czy stare modele wciąż będą traktowane jako oficjalne, gdy wyjdzie seria nowych starterów.
30-06-2013 17:11
Senthe
   
Ocena:
+6
No to ciekawi mnie w takim razie, jaka magia pozwala mi płacić na KS bez karty kredytowej. Jak sądzisz? ;)

To popularna plotka, że niby tylko karty kredytowe działają, prawda jest taka, że wystarczy zwykła karta debetowa z odblokowanymi płatnościami internetowymi. Które często są przez banki blokowane (limit transakcji ustawiony na 0). Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je sobie odblokować.

Jakby komuś nie podobała się koncepcja używania karty debetowej do płacenia w sklepach internetowych (bo zwykle mamy na koncie sporo pieniędzy, których w razie niespodziewanych problemów bank nam raczej nie zwróci), polecam "kartę internetową" banku BZWBK. Sama takiej używam. Wymaga tylko rejestracji przez internet bez jakiejkolwiek dodatkowej korespondencji, jest bezpłatna i działa jak karta prepaid. Kiedy chcemy za coś zapłacić, przelewamy odpowiednią kwotę na rachunek karty, a następnie używamy jej jako tej niby kredytowej Visa we wszelkich Amazonach, PayPalach, Google Walletach itd.

Polecam i pozdrawiam, Piotr Fronczewski.
30-06-2013 17:19
   
Ocena:
0
Senthe dobrze prawi, a dokładniej to KS akceptuje większość kart płatniczych, tylko problemem jest najczęściej, że kilka bankóww Polsce robi ograniczenia w płatności po "naszej" stronie. Chyba wynika to z braku wymagu podania kodu cvv/cvc przez KS, co niektóre banko odczytują jako transakcje bez należytego uwierzytelnienia. Z tego co wiem praktycznie wszystkie banki "internetowe" nie robią problemów, a np w PKO BP żadną nie da się zapłacić.
30-06-2013 19:15
54591

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Senthe >>> ile dostajesz % prowizji od sprzedaży za takie reklamy?

Szkoda, że na jesień Portal zamyka linię NST. Na proxy grało się fajnie. Pewnie to cena zabiła tą grę, ale moje wróżenie jest równie dobre jak każde inne.

I +1 bo rozkład, śmierć, beznadzieja, etc.
30-06-2013 21:08
~Misiek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Dużo wyjaśni się jak już postawią Kicka. Z zajawki ich programu na drugie półrocze wynika że zachód to tylko dystrybutorzy.
30-06-2013 22:03
Senthe
   
Ocena:
+2
Dostaję tyle, że dzięki dementowaniu głupich plotek fajne inicjatywy na KS mają większe szanse na ufundowanie. :P

Wg mnie bardzo dobrze, że Portal sprzedał NST i nie będzie się musiał nią już zajmować. Powiedzmy sobie szczerze: ani dla NST, ani dla Portalu nie było to przyjemne. Wierzę, że nowi zarządcy zrobią grze dobrze :)
30-06-2013 22:31
-DE-
   
Ocena:
+1
@Senthe - nie glupie plotki (bo co tu niby plotkarskiego?), lecz brak rozeznania w arkanach kart platniczych i debetowych. Moze i to, co mowisz, jest prawda, tylko ile osob ma czas i ochote wydzwaniac po bankach i dowiadywac sie, czy taka opcja w ogole istnieje? I jaka mam pewnosc, ze pracownicy banku beda sie orientowac w zawilosciach regulaminu Kickstartera i Amazon Payments? Ty mialas chrapke na jakas konkretna kampanie, to zalatwilas, ale ilu przecietnych uzytkownikow Interneta ma tyle samozaparcia i checi? Ja tam na KS-a bez PP machnalbym reka i ew. pozniej kupil produkt w sklepie, bez laski. Ich strata.

Bo choc niby to i brzmi prosto, to jednak z jakiegos powodu spora czesc producentow figurek w ostatnich dniach kampanii udostepnia opcje zaplaty przez PayPal. Ze niby Europejczycy i Amerykanie kart debetowych nie maja? Czy raczej malo komu chce sie ja wyrabiac dla jednego KS-a? Ja tam swoj czas szanuje, nie bede sie bawic w zalatwianie debetki i odblokowywanie jakichs limitow dla jednej ekskluzywnej figurki kampanijnej...
03-07-2013 10:16
Senthe
   
Ocena:
0
@-DE-
Zawsze możesz założyć kartę internetową w kwadrans, zrobić przelew w 2 minuty i zapłacić nią w 3 minuty, ale masz rację, to chyba za dużo zachodu. W końcu kogo w Polsce interesują te całe Kickstartery, Amazony i Google Play?! Chyba tylko jakichś strasznych burżujów. ;P
03-07-2013 16:05
-DE-
   
Ocena:
0
Prawdziwi burzuje to kupuja w sklepach bez upustow, a nie po taniosci w kaesach :P
03-07-2013 16:18
Aesandill
   
Ocena:
+2
@ Senthe
Tak zupełnie szczerze, to tyle formalnosci to pewien afront wobec klijenta.

Wiesz, jako kompletny ignorant nie chciało by mi się czytać umowy na temat karty kredytowej i generalnie się szarpać. Nawet jak to w teori tylko godzinka.
A mam wiele pokus na wydanie pieniędzy, bez takich formalności. Musiał by mnie konkretny Kikacster powalić na kolana.

Może to szczyty lenistwa, ale jednak jesli ktoś chce moje pieniądze, to powinien zadbać o to by było mi łatwo.
03-07-2013 16:47
Senthe
   
Ocena:
0
@Aes
Zgadzam się z Tobą, tyle że z punktu widzenia tzw. Zachodu to właśnie jest "łatwo". Nasze polskie problemy nikogo tam nie interesują, bo i tak nie jesteśmy w żadnym sensie istotnymi klientami. Deal with it or GTFO.

Ja wybieram opcję "deal with it", bo rezygnowanie z zakupu z powodu niby straszliwych trudności pachnie mi tylko żałosnym poddawaniem się bez walki, bo "ojezu jezu jakie te kompiutery potwornie skomplikowane". Lenistwem umysłowym. Bez przesady, nie mamy po tysiąc lat, żeby nie móc uczyć się nowych rzeczy. Widziałam "kursy obsługi komputerów", w których brali udział siedemdziesięcioparolatkowie, a tu młode wilki marudzą, bo nie chce im się ogarnąć Paypala? No kurcze. :/
03-07-2013 23:24
-DE-
   
Ocena:
0
Nie dramatyzuj i nie rob z siebie ostatniej sprawiedliwej. To jest interes, a nie kuznia charakterow, i to zadaniem firmy jest pozyskanie klienta i "zrobienie mu dobrze". Jakby kazdy wychodzil z twojego zalozenia, to by nie bylo sklepow internetowych, bo przeciez kazdy moze wskoczyc w autobus i kopsnac sie do Warszawy po figurke czy erpega, nie? A jak mu sie nie chce, to nie zasluzyl! Daruj sobie to smieszne jechanie po ambicji, bo nie o to sie tu rozchodzi...

A, i nie wiem, skad to dziwaczne, zakompleksione przeswiadczenie, ze Polske firmy maja gdzies. Po pierwsze to nie Polske, a wiekszosc Europy, a po drugie i sama Polska to ogromny rynek zbytu o rosnacej sile nabywczej. Madre firmy otwieraja sie na takie rynki, jak nasz. Jesli komus ciezko zalozyc konto na PP dla celow kampanii, to kto tu niby smierdzi wygodnictwem?
04-07-2013 00:09
Senthe
   
Ocena:
0
@-DE-
Jakby kazdy wychodzil z twojego zalozenia, to by nie bylo sklepow internetowych, bo przeciez kazdy moze wskoczyc w autobus i kopsnac sie do Warszawy po figurke czy erpega, nie?
Nie.

Nie zgadzam się z Tobą odnośnie tego, że zachodnie firmy powinny podjąć dodatkowy wysiłek w celu uwygodnienia transakcji internetowych. Te transakcje *już są wygodne*.
Jeśli już to polskie banki powinny walczyć ze szkodliwym powszechnym poglądem, jakoby w internecie nie dało się płacić kartą debetową.
04-07-2013 00:53
~Pomurnik

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Korzystając z okazji zapraszam do obejrzenia kolejnego raportu :)

http://www.wydawnictwoportal.pl/fo rum/viewtopic.php?f=36&t=922&p=5388# p5206
04-07-2013 12:29
-DE-
   
Ocena:
+1
@Senthe - kazda firma powinna podjac wysilek, zeby dotrzec do jak najwiekszej liczby potencjalnych klientow. Banki nie sa tu wyjatkiem. Jesli nie potrafia sprzedac swoich uslug, to ich sprawa.
04-07-2013 12:33
Senthe
   
Ocena:
0
@-DE-
No oczywiście, właśnie o tym mówię, że banki powinny się ogarnąć. Ale nie ma co mieć pretensji do firm ogłaszających się na Kickstarterze, skoro już ustaliliśmy, że przyczyną niewygód są praktyki polskich banków, a nie Kickstarter sam w sobie.
04-07-2013 14:54

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.