» Nations

Nations

Dodał: Mateusz 'TheProdigy' Gołaszewski

Nations
-
Ocena użytkowników
Średnia z 0 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Nations
Typ gry: strategiczna
Projektant: Rustan Håkansson, Nina Håkansson, Einar Rosén, Robert Rosén
Ilustracje: Ossi Hiekkala, Jere Kasanen, Paul Laane, Frida Lögdberg
Wydawca oryginału: Asmodee
Data wydania oryginału: 2013
Wydawca polski: Rebel.pl
Data wydania polskiego: 2013
Liczba graczy: od 1 do 5
Wiek graczy: od 14 lat
Czas rozgrywki: 120 min.
Cena: 220 zł

W grze Nations każdy z graczy będzie prowadził własną cywilizację przez okres od starożytności, do epoki industrializacji. Wraz ze wzrostem jej populacji, musi zadbać o jej wewnętrzną stabilizację i wystarczającą ilość pożywienia dla jej obywateli. Musi zbudować efektywną gospodarkę. Ale przede wszystkim chce zadziwić świat swoimi osiągnięciami i zbudować dziedzictwo, które nada jego cywilizacji miano najwspanialszego narodu w dziejach!

Nations to gra planszowa dla od 1 do 5 graczy o czasie rozgrywki wynoszącym 40 minut na gracza.

Gracze stają na czele różnych cywilizacji i prowadzą je od czasów antycznych aż do wybuchu I Wojny Światowej. Cywilizacje bezustannie ze sobą rywalizują, dbając równocześnie o zrównoważony rozwój, ochronę przed zewnętrznymi i wewnętrznymi zagrożeniami oraz zaspokajanie najważniejszych potrzeb swoich obywateli.

Akcja gry obejmuje cztery epoki: Starożytność, Średniowiecze, Renesans i Rewolucję przemysłową. Każda epoka to 2 rundy przeznaczone na rozwój, współzawodnictwo i produkcję. Każda runda przynosi ze sobą nowe ryzyko, ale i nowe możliwości. Gracze, bacząc na siebie nawzajem, tego pierwszego  muszą się wystrzegać, a drugie wykorzystywać. Potęga militarna kosztuje, ale pozwala uniknąć wyniszczających wojen, podbijać bogate kolonie oraz uzyskiwać wpływy, dzięki którym cywilizacja będzie mogła w przyszłych rundach przeprowadzać swoje działania wcześniej od konkurentów.

Podczas gry nacje będą zdobywać i tracić punkty zwycięstwa. Szczególne ważne jest gromadzenie Ksiąg (symbolizujących narodowe dziedzictwo), gdyż na koniec każdej epoki gracze zdobywają punkty za każdą nację o skromniejszym dziedzictwie od naszej. Na koniec gry każdy gracz sumuje zdobyte przez siebie punkty pochodzące z różnych źródeł i ten, który zdobędzie ich najwięcej wygra grę jako przywódca najwspanialszej cywilizacji w historii!

Źródło: Rebel.pl

Tagi: Rustan Håkansson | Nina Håkansson | Einar Rosén | Robert Rosén | Ossi Hiekkala | Jere Kasanen | Paul Laane | Frida Lögdberg | Wydawnictwo REBEL.pl | Asmodee


Czytaj również

Wojna narodów
Wojna bez wojny
- recenzja
Wojna Narodów
Z kamerą wśród pudeł #32
Gorączka podziemnej mocy
Na smoka z gołymi rękami
- recenzja
Wyspa Kwitnącej Wiśni
Duży potencjał w małym pudełku
- recenzja
Pokój 25
Uciekaj i nie oglądaj się za siebie
- recenzja
7 Cudów Świata: Babel
Fotounboxing #11

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.