Nadmierne wzbogacenie
Odsłony: 6
Niektórzy mistrzowie gry skarżą się na problem nadmiernego wzbogacenia postaci. Głównie na skutek grabienia ciał pokonanych przeciwników i odbierania im broni. Warto odnieść się do tego problemu, by kwestię tę sensownie uregulować. Ujmę to w paru wskazówkach, legalnych, nie stojących w sprzeczności z zasadmi "sztuczkach", lub wręcz w postaci założeń wynikających wprost z podręcznikowych reguł.
- Broń jest w marnym stanie. Udostępniaj graczom giwery, które mają 1 lub maksymalnie 2 Wytrzymałości.
- Popyt jest niewielki. Ludzie przyzwyczajają się do swoich broni, konserwują je i niechętnie zamieniają na sprzęt, do którego nie mają zaufania. Zwłaszcza jeśli jest ewidetnie w marnym stanie.
- Sterta sprzętu = nadmierny balast, który może ograniczać ruch lub wręcz uniemożliwiać przeprowadzanie pewnych rodzajów przeciążenia.
- Obowiązuje handel wymienny. Nie rozdawaj całymi garściami waluty w formie amunicji. Jeśli gracz chce zbyć karabin, niech BN zaoferuje mu inną pukawkę lub dwie. Przehandlowanie fantów nie powinno być nadmiernie uproszczone i absolutnie nie może się odbywać na zasadzie "zerkam w cennik zawarty w podręczniku i dostaję tyle amo".
- Pamiętajmy o zdroworozsądkowym podejściu do pojemności i masy bagażu. Nie pozwalajmy na absurdalne sytuacje znane z gier komputerowych, w których zbiera się wszystko, co popadnie, a potem wymienia na walutę u pierwszego lepszego handlarza.
Tyle ode mnie na dobry początek. Mówcie, jak wy do tego podchodzicie i jak rozwiązujecie ten problem, o ile u was występuje.
Dyskusja trwa na oficjalnym forum AFTERBOMB MADNESS RPG:
http://afterbomb.pl/forums/topic/99/nadmierne-wzbogacenie