Podczas wczorajszej konferencji Microsoftu przedstawiciele wrocławskiego Techlandu oficjalnie zapowiedzieli Dying Light 2 i zaprezentowali zwiastun oraz fragment rozgrywki. Gra trafi na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
Kontynuacja hitu z 2015 roku będzie osadzona w otwartym postapokaliptycznym świecie, który twórcy nazywają Współczesnym Średniowieczem. Powróci znany z pierwszej odsłony cykl dobowy, w którym świt i zmierzch całkowicie zmieniają dynamikę rozgrywki i rodzaj podejmowanej aktywności. O ile w ciągu dnia spotykamy się z bohaterami niezależnymi, wykonujemy zadania i zwiedzamy okolicę, o tyle w nocy cała uwaga musi być poświęcona unikaniu Zarażonych i poszukiwaniu schronienia. Nie zabraknie również charakterystycznego parkouru i pościgów po dachach. Natomiast kluczowym aspektem gry będą tym razem dziesiątki podejmowanych wyborów, których konsekwencje wpłyną na wygląd i funkcjonowanie przemierzanych przez bohatera obszarów. Przykład działania tej mechaniki możemy obejrzeć w filmie pokazującym fragment rozgrywki:
Twórcy opublikowali również nieco zrzutów ekranu prezentujących między innymi, jak może się zmienić miasto na skutek decyzji gracza. Przygotowaliśmy z nich poniższe porównania:
Dying Light 2 powstaje na autorskim silniku C-Engine, a za opowiadaną historię odpowiada Chris Avellone znany z pracy nad grami Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity czy Torment: Tides of Numenera. To właśnie on prowadził prezentację tytułu na E3. Ogłoszenie skomentował również Paweł Marchewka, prezes Techlandu:
Jesteśmy bardzo blisko naszej społeczności graczy i słyszeliśmy ich wyraźne głosy na temat oczekiwań wobec kontynuacji. Wiem, że musieli trochę na nią poczekać, dlatego tym bardziej cieszę się, że wreszcie możemy to powiedzieć: Dying Light 2 nadchodzi. To odważny krok w ewolucji marki. Połączenie cech leżących w DNA pierwszej odsłony z kompletnie nowymi sposobami na rozgrywkę. Po raz pierwszy w Dying Light gracze za pomocą swoich wyborów i czynów zdecydują o losach gnijącej metropolii. Chcemy dać im kompletnie nowy poziom swobody, zarówno w kwestii prowadzenia historii, ale też walki, parkouru i w każdym innym aspekcie gry.