Outpost 2
string(15) ""
» Blog » NWN: Przed wyruszeniem w drogę należy zabrać w drużynę
18-11-2021 22:37

NWN: Przed wyruszeniem w drogę należy zabrać w drużynę

W działach: NWN | Odsłony: 55

Ten kultowy cytat w wykonaniu Piotra Fronczewskiego prześwietlał rzeszom graczy zmagającymi się z "okolicznościami przyrody" nie tylko sagi Baldur's Gate, ale także Planscape'a, Icewind Dale'ów, Świątyni Pierwotnego Zła i wielu innych erpegów. Niestety w przeciwieństwie do ww. tytułów gracze, którzy zachcą zaangażować się w walkę z Wyjącą Zarazą i spiskowcami stojącymi za jej rozsianiem będą musieli się zadowolić przyzywanymi stworami, chowańcami, bestiami i najemnikami.

Tych ostatnich jest sześciu do wyboru, jednak podczas eksploracji Neverwinter i okolic można korzystać tylko z usług jednego (a pozostali spokojnie będą czekać na swoją okazję w punkcie zbornym). W pierwszym rozdziale koszt wynajęcia kompana wynosi 150-200 sz, co początkowo może wydawać się dość dużą i niekoniecznie opłacalną inwestycją (na szczęście w 2 i 3 rozdziale są darmowi).

Dlaczego? Po pierwsze bohater korzystający z pomocy najemnika uzyskuje mniejsza ilość punktów doświadczenia, co może znacząco ograniczyć możliwości rozwoju postaci. Poza tym gracz ma dość ograniczone możliwości kierowania pomagierem. Owszem można ustalić z jakiej broni ma korzystać (wręcz/dystansowa) i jak blisko ma się trzymać bohatera (oraz takie detale szczegółów typu kiedy ma leczyć i czy ma pomagać w otwieraniu zamków), ale gracz nie ma wpływ na rzucane przez niego czary czy też wyposażenie.

Jednak mimo wszystko warto zainteresować się ze względu na opowiadane przez nich historie oraz dość mocne magiczne przedmioty, które można od nich otrzymać. Dodatkową motywacją są punkty doświadczenia za pomoc w odnalezieniu specyficznych (i większości przypadków bezwartościowych i bezużytecznych) przedmiotów rozsianych po różnych lokacjach. Oto co można zyskać współpracy z nimi (kliknij w obrazek, by go powiększyć):

Boddyknock Glincke

Gnom, czarownik, ekscentryczny naukowiec.

Daelan Czerwony Tygrys

Honorowy pół-rok barbarzyńca, wyrzutek plemienia Czerwonego Tygrysa.

Grimgnaw

Następny wyrzutek (z Mithrilowej Hali): Krasnal mnich psychopata zafascynowany pięknem śmierci.

Linu La'neral

Wyjątkowo pechowa i niezdarna elfia kapłanka Sehanine Księżycowy Łuk, stanowiącą zagrożenie dla otoczenia i samej siebie.

Sharwyn

Człowiek orkiestra ;)

Tom Szubienicznik

Niziołek łotrzyk mitoman.

1
Notka polecana przez: Exar
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.