string(15) ""
» Blog » NOVA 2230: Stratoyager idzie w nadświetlną! Prototypowanie
19-04-2013 09:20

NOVA 2230: Stratoyager idzie w nadświetlną! Prototypowanie

Odsłony: 40

NOVA 2230: Stratoyager idzie w nadświetlną! Prototypowanie

Dziś taka krótka notatka z postępów prac.

 

Projekt pierwszego myśliwca jest już prawie na ukończeniu, spodziewam się fizycznego prototypu w przeciągu tygodnia. Na razie będzie to tak zwany "3up". czyli model w skali trzykrotnie większej niż docelowa.

Równocześnie projektują się już kolejne maszyny.

Wczoraj zakończyła się produkcja pierwszej partii prototypów podstawek do maszyn, powinny dotrzeć do mnie dziś, ewentualnie w poniedziałek.

Organizujemy również oferty od podwykonawców - drukarni i producentów pozostałych komponentów do gry.

Maszyny będą robione w technice stereolitografii, w rozdzielczości 25 mikronów, w żywicy.

 

Najprawdopodobniej będzie to w formule Print On Demand, czyli będzie możliwość personalizacji maszyn, np dodawanie do modelu własnych konfiguracji uzbrojenia lub własnoręcznie zaprojektowane logo eskadry lub frakcji.

Figurki będą do własnoręcznego malowania.

 

Podstawowe zasady już są, obecnie pracujemy nad balansem i konfiguracjami poszczególnych typów i podtypów myśliwców i sprzętu.

 

Ogólnie rzecz biorąc, projekt niezwykle szybko idzie do przodu, myślę, że w przeciągu dwóch miesięcy zaczniemy przeprowadzać testy na szerszą skalę, najprawdopodobniej we wrocławskich centrach bitewniakowych.

 

Planujemy wersję polsko- i angielskojęzyczną, bo najprawdopodobniej będziemy mieli możliwość równoległej produkcji w Polsce i USA.

 

Opracowujemy również biznesplan i kosztorysy, na razie wygląda to dobrze, a nawet bardzo dobrze. Awaryjnie rozważamy możliwość wprowadzenia do gry inwestora, ale to zależy od tego, jaki model biznesowy przyjmiemy.

 

Po wydaniu Stratoyagera, jeśli chwyci, zabierzemy się za pierwotny pomysł, czyli wydanie erpega w tym settingu w ramach działalności "przykorporacyjnej", jak to ładnie określił Furiath na swoim blogu :)

 

Obecnie odrzuciliśmy możliwość wydania NOVEJ (której nazwa coraz bardziej staje się nazwą roboczą) w formie RPG - uważamy, że nie ma na to zbytu na polskim rynku na obecną chwilę, zwłaszcza że niedługo do Nemezis i Głębi Przestrzeni dołączy (mam nadzieję) Iron Space. Wrzucanie kolejnego SF erpega bez stworzenia rynku i fanbase mija się z celem po prostu.

 

Podsumowując - dużo, dużo się dzieje. I szybko. Kolejne updejty już wkrótce na nova.monochrome.pl i na społeczności Stratoyagera na G+.

 

Godspeed!

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

Hastour
   
Ocena:
+1
Hmm... figurkowy "print on demand" z customizacją modeli, ciekawa idea. Przyszłość idzie.
19-04-2013 10:04
KFC
   
Ocena:
+2
Idzie Panie, druk 3D ostro namiesza w świecie figurkowym coś czuję :>
19-04-2013 10:19
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Mamy taką ndzieję :)
19-04-2013 10:21
Aesandill
   
Ocena:
+3
Z całym szacunkiem i tak dalej:
Void Dancers wyglądaja na poważniejszą i bardziej dopracowana propozycje niż IronS.

Celowe pominięcie - prawda Przyjacielu :D
19-04-2013 10:50
Wlodi
   
Ocena:
+1
Trzymam kciuki i powodzenia.

Jeśli zajdzie potrzeba znalezienia nadwornego malarza, to sie chętnie zgłaszam. ;)
19-04-2013 10:51
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Aes - wiem co jest, a co do tego co będzie, być może, kiedyś, to nie chcę spekulować. Po prostu.
Edit: Jakkolwiek, czy wspomniana przez Ciebie gra wyjdzie czy nie wyjdzie, nie zmiena to faktu, że rynek wg mnie jest już zawalony SFami. Jeden dodatkowy tylko to wysycenie pogorszy. A Iron Space już wyszedł w wersji demo.

I nie trolluj mi tu. :P

Edit 2: Wlodi, na razie sobie radzimy z malowaniem, ale jak będzie czas na playtesty lub faktyczne katalogi, to się odezwę.
19-04-2013 10:53
KFC
   
Ocena:
+1
Przeróbcie Novą na fantaziaka, w tym gatunku mamy niedobór polskich erpegów i sukces murowany ;P
19-04-2013 11:12
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Ale po co? :)
Polski rynek RPG umiera. Jest wysycony, zapchany i malutki. I jest zawalony Arkonami, Charakternikami i innymi Złymi Cieniami (zaraz mi Aes wytknie, że znowu o kimś zapomniałem :P).
Thanks, but no thanks.
Mamy możliwości i zamierzamy z nich skorzystać, bez ograniczania się do polskiego rynku, czy tym bardziej - polskiego fandomu :)
19-04-2013 11:31
KFC
   
Ocena:
+2
Zapomniałeś jeszcze o Aphalonie ;)
Akurat ww. przykłady fantaziaków to raczej gry dla masochistów, więc jedynie w Evernighcie mielibyście jako taką konkurencję ;)

A co masz do polskiego fandomu? :P
19-04-2013 11:41
Z Enterprise
   
Ocena:
0
No właśnie nic nie mam. To wzorowy fandom, nasz własny, fandom na miarę naszych czasów, i tym fandomem chcielibyśmy podkreślić dziejową rolę... itd :)

Zapomniałem o Aphalonie, który (mam nadzieję) dostąpi rewampu w drugiej edycji, gdy powstanie targetbase fanów książki opartej na pierwszej edycji. Mea Culpa.

Evernight? Nie tylko. Jest jeszcze Oko Sapkowskiego, Kryształy Czasu i polskojęzyczne Warhammery, dedeki itd.
19-04-2013 12:26
KFC
   
Ocena:
0
Wszystko inne poza E. to już starocie z wykopalisk ;)
19-04-2013 12:34
Z Enterprise
   
Ocena:
+1
E tam, KaCety się trzymają, co chwila na ich forach powstają plany rezurekcji, czyli ktoś gdzieś w to łupie jeszcze.
Edit: Poza tym zostawmy już systemy fantasy. Jeśli ktoś ma jednak ochotę zrobić sobie bitewniaka w takiej formule, to bardzo chętnie pomogę. Nawet fantasy. :)
19-04-2013 12:37
Cherokee
   
Ocena:
+2
Kongratsy, fajnie widzieć jak się to wszystko rozkręca. Ciągle zazdroszczę pomysłu na biznes, bo myślę, że wyczucie momentu macie świetne i mnóstwo dziewiczych rynków do rozdziewiczenia.

Tak z innej beczki - szkoda, że design statków tak mało oryginalny. Znów jest to wariacja na temat współczesnego odrzutowca, czyli jakieś 10 lat za starwarsami. Choć rozumiem, że im bardziej genericowa wizja, tym łatwiej ją sprzedać.

19-04-2013 14:11
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Na razie robimy modele najprostsze w produkcji i te "stare" z punktu widzenia settingu. No i dość klasyczne na razie. Ale "samolotowość" jest istotna, bo to STRATOjagery, w atmosferze też się trzaskają.
Będzie (w przyszłości) konkurs, na model mysliwca, ludzie tez będą mogli projektować własne i robić do nich statsy, wzbogacając system.
19-04-2013 14:22
Wlodi
   
Ocena:
+2
Hmm a myśleliście o tym, aby istniały możliwości różnych kokpitów/silników/broni (koszt każdego inny, dostępność od nacji/ras różna, specjalne wyjątkowe umiejętności/przedmioty).

Np. Myśliwiec klasy X ma opcję trzech typów silników w różnej cenie.

Albo, są trzy typy działek - na ciężkie, średnie i lekkie pancerze/ koszt każdego zależny od efektywności itd...

:)?
19-04-2013 14:42
Z Enterprise
   
Ocena:
0
Oczywiście :)
Ale tutaj nie ma co się bawić w produkcję osobnych komponentów - w końcu w takiej formule (POD) możesz zamówić od razu złożony wg specyfikacji myśliwiec.
Tzn nie wykluczamy takiej opcji (niczego na razie nie wykluczamy, bo ograniczeń za wiele nie ma, co najwyżej finansowe) by produkować komponenty na życzenie. Ale np myśliwce z różnymi konfiguracjami uzbrojenia jak najbardziej będą.
19-04-2013 14:50
Wlodi
   
Ocena:
+2
Od razu w mojej głowie pojawił się motyw składania modelu na magnesach gdzie, można dobrać odpowiednie uzbrojenie zależnie od preferencji.

Podoba mi się pomysł i mam sporo dodatkowych rzeczy w głowie. Na priwie podeślę, Ci pewną propozycję. :)
19-04-2013 15:00
mardilv
   
Ocena:
+1
Inicjatywa zacna. Druk 3D namiesza w świecie figurkowym dopiero jak będzie powszechnie dostępny a do tego jeszcze daleka droga.
19-04-2013 15:07
Kamulec
   
Ocena:
0
@KFC
SF to takie fantasy w kosmosie, tylko o mniejszym związku z rzeczywistością.
19-04-2013 15:28
Z Enterprise
   
Ocena:
0
@mardilv
W tej chwili drukarki nie są już problemem - najtańsza to 700 funtów (kiepska rozdzielczość, ale jest) . Za pare lat moglyby pewnie zwielokrotnic jakość i zmniejszyć cenę.
Problemem są projekty, nie każdy potrafi wyrzeźbić w pixelach figurkę. A ci co potrafią, pewnie za darmo tego robić nie będą.
19-04-2013 15:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.