string(15) ""
» Blog » Morskie Deadlands
27-12-2013 11:39

Morskie Deadlands

W działach: RPG, Deadlands | Odsłony: 260

Morskie Deadlands

Nad przeniesieniem Deadlands na morze pracuję już od dłuższego czasu, z różnym skutkiem. Przygoda, którą wysłałem na Quentina została raczej słabo przyjęta przez sędziów, a z drugiej strony pierwsza kampania w Deadwaters była jedną z najlepszych, które poprowadziłem. Obecnie zaś kolejna kampania w rozszerzonym uniwersum Deadlands ma się dobrze pomimo długich przerw i zawirowań. 

W sumie to daje ok. roku prac nad settingiem. Testowania zasad, ich modyfikacja, dopisywania i wykreślania nowych rzeczy. Ostatnio przeglądając to wszystko dochodzę do wniosku, że całkiem sporo się tego narobiło i... no właśnie tu dochodzimy do sedna sprawy, a raczej notki. Czy ktoś jest tym zainteresowany? Jeśli tak mogę opublikować te materiały :)

Komentarze


oddtail
   
Ocena:
+1

Publikuj, w najgorszym razie przejdzie bez echa, w najlepszym - ktoś na tym skorzysta ;)

27-12-2013 12:15
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1

Opinią teatrologów quentinowych się nie przejmuj,publikuj.

27-12-2013 12:22
Kubarath
   
Ocena:
+1

Publikuj koniecznie ! Z chęcią zagram, lub chociaż przejrzę :D

27-12-2013 12:22
Z Enterprise
   
Ocena:
+2

pomysł ciekawy, czasy wojny secesyjnej to moje ulubione klimaty jeśli chodzi o tematykę morską. Początek parowców, zwiastun schyłku żaglowców... fajne czasy.

27-12-2013 12:45
Aesandill
   
Ocena:
0

Przygoda była fajna, jednak marnowała sporo potencjału :(. Mimo wszystko jak by ją dopracować to świetna sprawa. Czekam na setting

Pozdrawiam

Aes

27-12-2013 12:51
Bo-Lesław
   
Ocena:
0

Super Deadlands jest dobre na wszystko. Jakie obszary morskie opiszesz?

Elementy mechaniczne będą w oparciu o też (o moim zdaniem lepszą) edycję Klasyczną czy jedynie o  SW?

27-12-2013 13:40
Qendi
   
Ocena:
+2

@Be-Lesław: na pewno szlak kliprów, atalntyk, indyjski, australia i indonezja, atalntyk. zobaczę czy starczy siły na pacyfik. 

A co do mechanbiki to bezwzględnie SW. Mechanika DL Classic choć urokliwa i klimatyczna jest strasznie anachroniczna, spowalniająca grę i co gorsza nie działa.

 

27-12-2013 14:18
Aesandill
   
Ocena:
+1

T-man:

 

 Opinią teatrologów quentinowych się nie przejmuj,publikuj.

 

Fragmenty opini kapituły:

 

Jeden z najciekawszych tekstów tej edycji: wyścig, morze, Benjamin Disraeli, upioryt… Słowem Deadlandy podlane historycznym sosikiem z mocnym potencjałem akcji.

 

Morski scenariusz osadzony w uniwersum Deadlands, w klimatycznej oprawie.

 

Poza tym otrzymujemy kawał solidnego, marynistycznego scenariusza: sprawunki w porcie, wyścig, bal u gubernatora, sztorm, bitwa morska. 

 

ech w piersiach zapiera grafika i edycja tekstu. Wizja pełnomorskiego Deadlands mile połechce gusta wszystkich miłośników żagli, a choćby i pirackich filmów. Uznanie budzi też “oprawa” mechaniczna, uwzględniająca zasady żeglowania z Pirates of the Spanish Main. 

 

Ktoś napisał przygodę specjalnie pode mnie. Autentycznie, zawsze chciałem zagrać w Savage’ową przygodę na morzach gdzie bohaterowie żeglują najsławniejszym z żaglowców czyli Cutty Sark, jedynym soundtrackiem są szanty, są elementy horroru i przygody, a która zaczyna się in medias res…

 

Każdy, kto pobieżnie przejrzy Wielki Wyścig, musi przyznać – to może być coś!

 

Mimo wad: interesujący, dopracowany w szczegółach scenariusz w oryginalnych realiach.

 

„Wielki Wyścig Herbaciano-Upiorytowy” to kolejna edytorska perełka tej edycji, co więcej, ów piękny, ultra klimatyczny pdf zawiera całkiem dobrym scenariusz. Szkoda tylko, że autorowi zabrakło naprawdę dobrego pomysłu na finał przygody.

 

Całość jest prawdziwie morską przygodą, o co zawsze trudno nawet w 7th Sea. 

 

 

27-12-2013 15:11
etcposzukiwacz
   
Ocena:
+2

@ Quendi

Jeśli tak mogę opublikować te materiały?

Nie pytaj tylko działaj. Chyba nie ma sensu by efekt twojej pracy marnował się w szufladzie.

@ Aesandill

Dzięki za wrzucenie tekstów jury. Zabawne w porównaniu do słów autora :)

27-12-2013 17:30
Qendi
   
Ocena:
+1

@etc: wyrywki są mało miarodajne :). Owszem było troche przychylnych głosów za przygodą ale było równie dużo krytyki (częściowo zasłużonej).

27-12-2013 17:35
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Aesie, przedstawiłeś wyrywkowo cytaty, podczas, gdy niemal wszystkie opinie jury można sprowadzić do "tak, fajny pomysł, ALE złe wykonanie".
27-12-2013 17:48
Aesandill
   
Ocena:
0

Warto wyrobić sobie zdanie samemu. W tym przeczytać przygodę, przedewszystkim

 

@ ~

Tak cytaty są wyrywkowe. 

Aby pokazać że akurat w kwestii publikacji settingu kapituła nie hejtowała, a wrecz zwykle była zachwycona. Tym elementem.

Co do krytyki:

Ja bym to streścił inaczej:

 

Świetny pomysł, śliczne wykonanie, zabrakło fajnego końca i paru elementom szlifu

 

@ etc

Ja tylko w kwestii settingu, bo przygoda troche batów zebrała jednak. Wyrwałem tylko pochwały, by pokazać że akurat przygoda nie zbierała tylko ciegów a setting się podobał

 

@ Qendi

To prawda. A czy krytyka zasłużona... ja moge odpowiedzieć tylko za swoje słowa :). Jak każdy mogłem się mylić, nie zapieram sie w niczym. Choć wolał bym odpowiadać na konkretach. Na privie moge też pogadać bardziej otwarcie.

27-12-2013 17:56
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
+1

Dział RPG chętnie przyjmie deadlandowe teksty.

28-12-2013 11:46

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.