» Blog » More Dakka: Materiały wybuchowe, sprzęt taktyczny i broń ciężka (40:1)
21-10-2011 16:40

More Dakka: Materiały wybuchowe, sprzęt taktyczny i broń ciężka (40:1)

W działach: 40 do 1, Savage Worlds, Fnaboj i Życie | Odsłony: 361

More Dakka: Materiały wybuchowe, sprzęt taktyczny i broń ciężka (40:1)

Tym razem zamiast piosenki jest obrazek w klimacie settingu:

 

 

Nowe Zastosowania Umiejętności


Strzelanie Z Ukrycia:

W każdej turze, w której postać oddaje strzały otrzymuje karę -4 do testów Skradania się.

Postacie widzące, jak ich towarzysze giną lub zostają ranne Aktywują się natychmiast.

Nie wykryte Skradające Się postacie nie mogą być celem ostrzału.

 

 

Nowe Przewagi:

 

 

Saper: (zawodowa)

Wymagania: Nowicjusz

Uwielbiasz wybuchy i wszystko, co z nimi związane, co więcej zdajesz się mieć nieskończone źródło materiałów wybuchowych. Po zakończeniu scenariusza twoja postać otrzymuje z powrotem od Mistrza Gry wszystkie zużyte środki do robienia bum (tzn. miny, materiały wybuchowe, granaty, pociski do granatników i zapalniki) pod warunkiem, że kupiła je za własne pieniądze.


Tacticool (niesamowita)

Wymagania: Doświadczony, Zręczność k8

Uwielbiasz wszelkie militarne gadżety i nie wyobrażasz sobie bez nich życia. Możesz używać 6 dodatkowych elementów wyposażenia dla broni bez żadnych kar. Taka ilość zabawek oczywiście ci przeszkadza. Ale już się przyzwyczaiłeś.

 

 

Nowe słowa kluczowe:


Wyciszona:

Wyciszona broń strzela prawie bezdźwięcznie. Kara do Skradania Się za strzelanie z niej spada do -2 (zamiast -4). Premia ta kumuluje się z Amunicją Poddźwiękową lub Tłumikiem (lecz nie z obydwoma naraz).

 

1) Broń przegapiona poprzednim razem:

 

 

 

Pistolety

Zasięg

Obrażenia

SzS

Cena

Waga

Min. Siła

Strzały

Uwagi

6P28 (SP-4M)

12/24/48

2k6+1

1

500

4

-

6

PP1, Wyciszony

Karabiny automatyczne

Zasięg

Obrażenia

SzS

Cena

Waga

Min. Siła

Strzały

Uwagi

AS Wał

(SP5)

24/48/96

2k8

3

800

10

k6

30

PP2, Automat, S3P, Wyciszony

 

 

2) Granaty:


Zasadniczo w settingu 40 do 1 istnieje wiele typów granatów. Te dzielą się na dwa sposoby: według środka przenoszenia i posiadanego ładunku. Według pierwszej metody granaty dzielą się na:

- Ręczne: To „zwykłe” granaty, z których należy wyjąć zawleczkę i cisnąć nimi. Działają jak opisane na stronie 46 Podręcznika Podstawowego. Koalicyjne używają statystyk granatu Mk67 opisanego na stronie 51 Podręcznika Podstawowego, niemieckie granatu trzonkowego z tej samej strony.

- Nasadkowe: Granat nasadkowy umieszcza się na lufie karabinu. Po wystrzeleniu z niego pocisku kula zatrzymywana jest przez specjalną pułapkę kulową, a sam granat wyrzucany jest na znaczną odległość. Donośność takiego pocisku równa jest połowie wszystkich zasięgów broni, z której go wystrzelono.

Granaty nasadkowe mogą być wystrzeliwane tylko z karabinów, a w wypadku broni niemieckiej: PzB38 lub Kar98k. Na obydwa wymienione trzeba jednak najpierw założyć specjalny garłacz. Urządzenia Koalicji mogą być wystrzeliwane bez garłaczy.

Wyjęcie granatu nasadkowego i założenie go na broń zajmuje 2 akcje.

Koalicyjne granaty nasadkowe używają statystyk granatu Mk67 opisanego na stronie 51 Podręcznika Podstawowego, niemieckie granatu trzonkowego z tej samej strony, z tą różnicą, że ich zasięgi wynoszą połowę zasięgów broni, z których je wystrzelono.

Nie nadają się do tego, żeby nimi rzucać.

- Moździerzowe: Wystrzeliwane z moździerzy. Nie nadają się do tego, żeby nimi rzucać. Używają statystyk i wzorników broni, z których je wystrzelono.

- Do granatników: Wystrzeliwane z granatników, granatników podwieszanych, RPG i granatników automatycznych. Nie nadają się, żeby nimi rzucać. Używają statystyk i wzorników broni, z której zostały wystrzelone.

- Kaliber .12: To granaty specjalnie przystosowane do wystrzeliwania ich ze strzelb. Działają jak zwykłe granaty jednak z dwoma różnicami. Po pierwsze: używają zasięgów Strzelby, z której zostały wystrzelone. Po drugie: wykorzystują Mały Wzornik Wybuchu. Nie nadają się do tego, żeby nimi rzucać.

Cena: 40zł + modyfikacje


Granaty z innym ładunkiem:

Typowy granat to granat zaczepny lub przeciwpancerny, który ma za zadanie wybuchnąć urywając wrogom ręce i nogi lub rozwalając jakiś czołg. Oprócz nich w użyciu są jednak też broni o odmiennych właściwościach.

Typowe granaty ze zmienionymi ładunkami nie zadają obrażeń, zamiast tego wywołuje jakiś, specjalny efekt wymieniony w ich opisie. Zawsze wykorzystują taki sam wzornik, jak broń, dla której zostały zbudowane. Tak więc: granat ręczny wykorzystuje Średni Wzornik Wybuchu, artyleryjski: Duży Wzornik Wybuchu a kalibru .12 mały, niezależnie czy jest to pocisk odłamkowy, dymny, gazowy czy dowolny inny.


Dymne

Zamiast wybuchać produkują nieprzejrzysty dym. Ten powstaje wskutek spalania się, więc nie tylko zasłania widoczność, ale też oślepia nokrowizory i kamery termowizyjne. W miejscu upadku granatu połóż odpowiedni Wzornik Wybuchu. Wszystkie istoty pod wzornikiem traktowane są tak, jakby były w całkowitej ciemności. Jeśli strzelec próbuje wycelować do obiektu znajdującego się za Chmurą Dymu automatycznie chybia, chyba, że używa Broni Stromotorowej, strzela „Na Kamerę” lub korzysta z Augment Reality. Po upływie 12 rund usuń wzornik dymu z pola walki.

Cena: x1


Gazowe

Tego typu granaty służą do przenoszenia gazu. Zazwyczaj jest to gaz łzawiący, choć może zostać zastosowany także dowolny inny. Połóż na polu walki Wzornik Wybuchu. Chmura gazu znika po 12 turach.

Gaz Łzawiący (-4): Postać na następne 30 minut otrzymuje karę -4 do wszystkich rzutów, chyba, że otrzyma odtrutkę. Dodatkowo musi w następnych rundach wykonywać akcję Ruchu tak długo, aż nie wyjdzie poza zasięg oddziaływania gazu.

Cena: x 1


Hukowo-Błyskowe

Nazywane też granatami obezwładniającymi. Działają jak granaty Mk67 opisane na stronie 51 Podręcznika Podstawowego, zadają jednak jedynie Obrażenia Niegroźne.

Cena: x 1


Kasetowe

Granaty takie istnieją jedynie w wersji dla moździerzy i innej artylerii. W momencie uderzenia o ziemię rozsypują masę maleńkich ładunków wybuchowy, które natychmiast się uzbrajają. Na polu walki połóż Wzornik Wybuchu. Każda postać, która wejdzie na ten obszar traktowana jest tak, jakby wdepnęła na Minę Przeciwpiechotną. Osoba obsługująca moździerz może, jeśli zechce zdetonować radiowo wszystkie tak rozsypane ładunki oczyszczając tym samym teren.

Cena: x 2,5


Kumulacyjno-termobaryczne

To granaty z podwójną głowicą używane tylko w granatnikach przeciwpacernych, działach bezodrzutowych etc. Ich główne zadanie polega na rażeniu przeciwników znajdujących się za przeszkodami i w budynkach. Pocisk najpierw przebija ładunkiem kumulacyjnym ścianę, następnie wtryskuje do środka mieszankę paliwa i powietrza, która natychmiast zapala się i eksploduje. W momencie uderzenia takiego ładunku połóż na ziemi Wzornik Wybuchu. Cały znajdujący się pod nim obszar zostaje natychmiast objęty działaniem granatu termobarycznego niezależnie od stopnia jego Osłony.

Cena: x 2,5


Oświetlające

Tego typu pociski palą się emitując jasne, wyraźne światło. Połóż w miejscu ich upadku Wzornik Wybuchu. Przez następne 12 tur pod ich obszarem jest jasno jak w dzień.

Cena: x1


RAD-1

To specjalny pocisk opracowany dla moździerza M-98 (więc żadna inna broń nim nie strzela) o głowicy kumulacyjnej, naprowadzany na podczerwień, wyposażonych w silniki pozwalające korygować jego tor lotu. Granat taki ma PP30. Jeśli jego celem jest pojazd znajdujący się na dalekim zasięgu traktowany jest tak, jakby był na średnim.

Cena: 1000zł


Siatka

Zamiast granatu wystrzeliwana jest siatka. Działa to jak moc Oplątanie w wariancie za 4 punkty mocy, przy czym zamiast Zdolności Nadprzyrodzonej do testów używa się Strzelania. Nie ma ręcznych granatów tego typu.

Cena: x1


Termobaryczne

Granat termobaryczny rozpyla w okolicy swego upadku łatwopalny aerozol, który najpierw eksploduje, zadając normalne dla tego typu uzbrojenia rany, a następnie zapala się jak granat zapalający. Nie ma granatów ręcznych tego typu.

Cena: x5


Zapalające

Granat ten rozrzuca na całą okolicę łatwopalną substancję. Połóż na ziemi odpowiedni Wzornik Wybuchu. Przez następne 6 tur w tym miejscu płonie ogień zadający 2k10 ran.

Cena: x1


Programowalne:

Granat programowalny to specjalny rodzaj granatu wyposażony w pewną ilość elektroniki. Po wprowadzeniu parametrów ostrzału do Systemu Kierowania Ogniem pozwala na określenie miejsca, w którym powinien upaść ładunek. Korzystanie z tego typu broni zapewnia premię +2 do testów Strzelania. Nie ma tego typu granatów ręcznych.

Cena: x5

 

 

3) Uzbrojenie pojazdów:


Działko helikopterowe:

Najczęściej GSz-23L lub coś tego rodzaju. To wielkokalibrowy karabin maszynowy, zwykle w układzie gatlinga. Przeznaczony jest do niszczenia siły żywej, burzenia niezbyt solidnych budynków i likwidowania słabo opancerzonych pojazdów w chwili, gdy skończą się rakiety.


Zasobnik rakiet niekierowanych:

To podwieszane na zamkach uzbrojenia samolotów i helikopterów zasobniki z pociskami niekierowanymi. Zasadniczo mają tą zaletę, że rakiety niekierowane są nawet sto razy tańsze niż kierowane, mniejsze i lżejsze.

Broń taka może strzelać pojedynczymi salwami, lub seriami. Wówczas traktowana jest tak, jak każda inna broń strzelająca serią.

Rakiety niekierowane mogą mieć nietypowe ładunki, działające dokładnie tak samo, jak granaty.


Armata 120mm

W niektórych, nowszych czołgach: 125 milimetrów. To typowe, gładkolufowe (pociski stabilizowane są brzechwowo, więc nie trzeba stosować gwintownia) działo montowane na czołgach oraz stosowane jako uzbrojenie wsparcia ogniowego. Jego pociski mogą zawierać nietypowe ładunki dokładnie tak, jak granaty.


Armata 73mm

Używana np. w BWP 1. W chwili transferu uważana była już za przestarzałą. Mimo to wyposażone w nią pojazdy potrafiły w Iraku poharatać amerykańskie Ambrasy, na współczesnym polu walki przeżywa więc drugą młodość. Jej pociski mogą zawierać nietypowe ładunki dokładnie tak, jak granaty.


Armatka 30mm

Zwiększenie mocy ładunków umożliwiło zmniejszenie kalibru armatki przy jednoczesnym wzroście siły ognia i szybkostrzelności. Działko takie jest więc w stanie uszkodzić niemiecki czołg. Montowane jest np. na transporterach Rosomak i BWP2. Jego pociski mogą zawierać nietypowe ładunki dokładnie tak, jak granaty.


ZSU-23-2

Radzieckie działko przeciwlotnicze, w 40 do 1 służące jako wzorcowy model wszelkich tego typu wynalazków używanych w Europie Środkowej. Może strzelać do celów powietrznych i naziemnych, choć oczywiście najczęściej strzela się do tych w powietrzu. Bywa montowane na pojazdach obrony przeciwlotniczej (np. „Szyłkach”), ciężarówkach lub używane jako samodzielny, stacjonarny moduł. W tym ostatnim wypadku stanowi broń Nieruchomą, możliwą do transportu jedynie w chwili, gdy jest holowana przez samochód.

Uwaga! Prócz działka w skład zestawy wchodzą dwie rakiety kierowane Ziemia-Powietrze typu Strieła-2 lub Grom.


Wyrzutnia rakiet 122mm

Ciężka, artyleryjska wyrzutnia rakietowa montowana na wyrzutniach typu Grad i Langusta. Może strzelać seriami, jak dowolna inna broń. Nadmiarowe pociski zwyczajnie spadają w to samo miejsce i nie powodują dodatkowych zniszczeń. Pociski mogą zawierać odmienne do normalnych granaty działające tak, jak w wypadku granatów.


Wyrzutnia rakiet 220mm

Ciężka, artyleryjska wyrzutnia rakietowa montowana na radzieckich Uraganach. Nadmiarowe pociski zwyczajnie spadają w to samo miejsce i nie powodują dodatkowych zniszczeń. Pociski mogą zawierać odmienne do normalnych granaty działające tak, jak w wypadku granatów.


Wyrzutnia rakiet 300mm

Superciężki pocisk rakietowy, pierwotnie przeznaczony do przenoszenia taktycznych ładunków nuklearnych. Montowany na wyrzutniach Smiercz. Nadmiarowe pociski zwyczajnie spadają w to samo miejsce i nie powodują dodatkowych zniszczeń. Pociski mogą zawierać odmienne do normalnych granaty działające tak, jak w wypadku granatów.


Bomba lotnicza

Ładunek wybuchowy zrzucany z samolotu. Aby użyć bomby pojazd musi znajdować się tuż nad celem, a pilot musi wykonać test Pilotowania lub Strzelania (zależnie, którą Umiejętność ma wyższą). Niepowodzenie oznacza chybienie. Powodzenie: że pocisk spadł dokładnie pod samolotem. Bomba może przenosić inne ładunki od podstawowego, działające jak ładunki z granatów.


Bomba JIDAM

To specjalna bomba zdolna do krótkiego lotu szybowego oraz uderzenia w wykryty (oświetlony wcześniej laserem, lub zidentyfikowany dzięki namierzaniu na podczerwień) cel. Oprócz tego działa jak zwykła bomba.

 

 

Rodzaj

Zasięg

Obrażenia

SzS

Cena

Waga

Min. Siła

Strzały

Uwagi

Uzbrojenie pojazdów

 

 

 

 

 

 

 

 

Działko helikopterowe

50/100/200

2k10+1

4

-

-

0

40

PP4, BC

Armata 120mm

100/200/400

4k12+2

1

-

-

-

1

PP:30, BC, Duży wzornik wybuchu,

Armata 73mm

100/200/400

4k8

1

-

-

-

1

PP:30, BC, Średni wzornik wybuchu,

Armatka 30mm

100/200/400

4k8

1

-

-

-

3

PP:30, BC, Średni wzornik wybuchu, Automat, S3P

ZSU-23-2

50/100/200

2k10+1

4

1000

40

k8

50

PP4, BC

Zasobnik rakiet niekierowanych

100/200/400

4k8

3

-

-

-

32

PP:30, BC, Mały Wzornik Wybuchu, Automat, S3P

Wyrzutnia rakiet 122mm

500/1000/2000

4k12+2

3

-

-

-

40

PP:30, BC, Duży wzornik wybuchu,

Wyrzutnia rakiet 220mm

750/1500/3000

4k12+2

3

-

-

-

16

PP:30, BC, Duży wzornik wybuchu,

Wyrzutnia rakiet 300mm

1000/2000/4000

4k12+2

3

-

-

-

12

PP:30, BC, Duży wzornik wybuchu,

Bomba lotnicza

Specjalny

4k12+2

1

-

-

-

1

PP:30, BC, Duży wzornik wybuchu, Jednorazowa

Bomba JDAM

24/48/96

4k12+2

1

-

-

-

1

PP:30, BC, Duży wzornik wybuchu, Jednorazowa

 

 

 

4) Nietypowa Amunicja Strzelecka:

 

 

Srebrna:

Te pociski zostały powleczone srebrnym płaszczem. Traktowane są jak magiczna broń oraz ignorują wszelki pancerz stworzony za pomocą magii (ale nie psioniki). Cechy tej nie można łączyć z cechą Amunicja Penetrująca.

Cena: x5


Penetrująca

To specjalne kule stworzone z myślą o przebijaniu kamizelek kuloodpornych. Naboje takie zwiększają PP broni o 4.

Cena: x2


Gumowa

Pociski z gumy, kauczuku i tworzyw sztucznych stworzone jako broń obezwładniająca do rozpędzania tłumu i tłumienia zamieszek. Naboje takie zadają Obrażenia Niegroźne. Cechy tej nie można łączyć z cechą Amunicja Penetrująca.

Cena: jak zwykłe naboje.


Pluskwy i markery

Pociski te zawierają niewielkie nadajniki radiowe nadające co jakiś czas krótki sygnał (markery) umożliwiający łatwe namierzenie celu dzięki radiolokalizacji (automatycznie udane) lub podsłuch (pluskwy). Są drogie, gdyż wykorzystują odporną na wstrząsy elektronikę.

Cena:

- 1 marker = 20 złotych

- 1 pluskwa = 100 złotych


Strzykawki

Zamiast zadającej obrażenia kuli w danym ładunku znajduje się strzykawka, zwykle z substancja usypiającą (czasem stosowane są inne trucizny). Pociski takie mogą być wystrzeliwane jedynie ze Strzelb.

Substancja usypiająca (-4): Postać zasypia i śpi niezależnie od warunków zewnętrznych. Budzi się po 10 minutach.

Cena: jak zwykłe naboje.


Bezłuskowa

Amunicja ta nie wykorzystuje łusek. Lufę opuszcza cały nabój. To ulubiony typ pocisków dla zabójców, bowiem na polu walki pozostaje mniej śladów.

Cena: x2


Poddźwiękowa

To specjalne kule o zmniejszonej sile wystrzału. Opuszczając lufę wydają znacznie cichszy odgłos. Użycie tej amunicji zmiejsza do -2 karę do Skradania się za strzelanie. Premia ta kumuluje się z użyciem Tłumika. Cechy tej nie można łączyć z cechą Amunicja Penetrująca i Amunicja Gumowa.

Cena: x2


Amunicja dum-dum:

To specjalna amunicja o pozbawionym płaszcza wierzchołku. Po uderzeniu zniekształca się, przez co czyni w organizmie ofiary znacznie większe szkody, niż klasyczny pocisk. Takie pociski zadają dodatkowe +2 obrażenia swojemu celowi. Pocisk jednak łatwiej zatrzymać, tak więc PP takiej broni spada o 2. Naboje takie są zakazane do zastosowań wojskowych. Nadal jednak można używać jej do polowań i działań policyjnych.

Cena: Normalna


 

4) Dodatkowe Wyposażenie Dla Broni:

 

 

Zasada ogólna:

Na jednej broni mogą być umieszczone maksymalnie tylko dwa dodatkowe urządzenia. Zawieszenie większej ich ilości zbyt obciąża karabin i powoduje, że strzelec otrzymuje karę -4 do testów Strzelania.


Zasada: Łączenie sprzętu:

Zasadniczo na rynku istnieją różne warianty wyposażenia często łączące zalety różnych modeli. Jeśli Mistrz Gry wyrazi zgodę można nabyć więc sprzęty posiadające wbudowane elementy innego sprzętu np. Lornetkę z Dalmierzem Laserowym i Noktowizorem lub celownik Warunek jest taki, że sprzęt taki musi robić mniej-więcej to samo i mieć sens. Tak więc da się nabyć celownik Noktowizyjno-Laserowo-Optyczny, ale nie Granatoniko-Celownik Podwieszany. Sprzęt taki zawsze ma wagę najcięższego elementu zestawu i kosztuje tyle, ile wszystkie, pojedyncze urządzenia razem wzięte x2.


Tłumik

Tłumik to specjalne urządzenie chłodzące gazy wylotowe wydobywające się z lufy, przez co ograniczany jest płomień oraz huk broni. Kara do Skradania się za strzelanie redukowana jest o 2. Premia ta kumuluje się z podobną powodowaną przez amunicją poddźwiękową.

Cena: 100


Dalmierz laserowy

To urządzenie pomiarowe, spełniające dwie funkcje. Po pierwsze dalmierz mierzy odległości i wyświetla o nich informacje na ekranie. Działa na dystans do 25 kilometrów, jeśli nic nie zasłania linii wzroku. Po drugie może oświetlać cele dla artylerii i pocisków rakietowych. Wskazując cel (jest to akcja Celowania, możesz do niego jednocześnie strzelać z broni ręcznej, pod którą podwieszony jest dalmierz) zapewniasz obsłudze sojuszniczej artylerii premię +2 do testów Strzelania.

Istnieją dwa typy dalmierzy: pracujące na wiązkę w paśmie widzialnym i podczerwonym. W wypadku tych pierwszych cel, wykonując test Spostrzegawczości PT:8 może dostrzec małą, czerwoną kropkę świadczącą o tym, że są opromieniani wiązką laserową. Wiązka z dalmierzy pracujących w podczerwieni jest niewidzialna dla osób pozbawionych noktowizorów.

Cena:

zwykły: 100 PLN

podczerwony: 200 PLN


Wskaźnik laserowy

Nazywany też „celownikiem laserowym”. Generuje kropkę podświetlającą cel dla strzelca lub artylerii. Zapewnia ona premię +1 do testów Strzelania (kumulatywną z celownikiem optycznym). Wskaźnik może pracować w trybie światła widzialnego i podczerwonym.

W wypadku tego pierwszego cel, wykonując test Spostrzegawczości PT:8 może dostrzec małą, czerwoną kropkę świadczącą o tym, że są opromieniani wiązką laserową.

Drugi jest nieprzydatny dla osób pozbawionych celownika noktowizyjnego.

Cena:

Zwykły: 200 PLN

Podczerwony: 300 PLN


Oświetlenie taktyczne

Czyli dużej mocy latarka podwieszana pod bronią. Służy do dwóch celów. Po pierwsze: oświetla teren dla żołnierza. Po drugie: oślepia przeciwników. Używane jest więc w trakcie walk nocnych i szturmowaniu budynków. Wówczas wróg, zamiast żołnierza widzi tylko jasną plamę światła, w którą nie może patrzeć nie mrużąc oczu. W mroku, półmroku i całkowitej ciemności PT trafienia użytkownika rośnie o dodatkowe +2.

Cena: 200 PLN


Celownik kolimatorowy

Nazywany też celownikiem holograficznym. Tak naprawdę nie jest szczególnie celny, ale przyśpiesza i ułatwia mierzenie na małe dystanse i w zamkniętych pomieszczeniach. Zapewnia więc premię +1 do strzelania na Krótki dystans, lecz jednocześnie karę -1 podczas strzałów na dystans Daleki.

Cena: 200 PLN


Celownik noktowizyjny

W zasadzie jest to niewielki noktowizor podwieszany pod broń. W chwili, gdy użytkownik celuje traktowany jest tak, jakby korzystał z noktowizora.

Cena: 500 (pasywny) 700 (aktywny) PLN


Adapter karabinowy

To urządzenie dodaje do pistoletu lub pistoletu maszynowego kolbę i zmienia chwyt broni na karabinowy. Poprawia to celność i precyzję ognia sprzętu zwiększając jego zasięgi o +4/+8/+16.

Cena: 100 PLN


Broń podwieszana

Zasadniczo pod karabiny (i tylko karabiny) podwiesza się granatniki (traktowane jak Pallad-D), strzelby (traktowane jak Remington 870) lub pistolety (traktowane jak użyty pistolet). Użytkownik może w turze wykonać dodatkową akcję strzelenia wykorzystując broń podwieszoną pod jego główne uzbrojenie.

Cena: Jak odpowiednia broń.


Komputer balistyczny

To mały komputer używany do obliczania kontu, zasięgu i siły strzału. Jeśli jest używany premia do testu Strzelania gwarantowana przez akcję Celowania rośnie z +2 do +4.

Cena: 1000 zł


System kierowania ogniem:

To urządzenie montowane na granatnikach i granatnikach automatycznych. Pozwala im strzelać Granatami Programowalnymi.

Cena: 1000 zł

 

5) Gadżety:

 

 

Gadżety:


Kamera taktyczna:

Montowana na hełmie, rzadziej podwieszana pod bronią kamera z niewielkim radionadajnikiem. Pozwala dowództwu i innym zespołom widzieć, co się dzieje z żołnierzem oraz wokół jego najbliższego otoczenia.

Cena: 500 zł


Mundur wz.2008 z maskowaniem pikselowym:

Mundur nowoczesnego kroju wykonany z niepalnych, oddychających lub (w wersji zimowej) lepiej trzymających ciepło materiałów, lekki i wygodny. Pokryty nowoczesnym kamuflażem o różnych wzorach (np. leśnym, zimowym, miejskim, pustynnym etc.) który zapewnia premię +2 do testów Skradania się oraz + 1 do PT trafienia noszącego, jeśli jest w odpowiednich warunkach.

Cena: 300 zł


Ghillie Suit

To ubranie maskujące noszone przez zwiadowców i snajperów, szyte na zamówienie indywidualnie. Dodatkowo wplata się weń pędy i gałązki lokalnej roślinności. Znane są przypadki, gdy osoby noszące takie kombinezony obserwator stojący nie dalej niż metr brał za kępę trawy. Zapewnia premię +4 do testów Skradania się i +2 do PT trafienia tak ubranej osoby. Premia ta nie kumuluje się z premiami wynikającymi z innych form kamuflarzu.

Cena: 1000 zł


Hełm kewlarowy

Działa jak zwykły hełm stalowy, jednak gwarantowany przezeń pancerz rośnie do +4 / +8 i neguje 4PP broni.

Cena: 150zł


Laptop pancerny

To specjalny laptop zabezpieczony na wypadek sytuacji ekstremalnej. Jest odporny na bród, wstrząsy, zalanie włącznie z całkowitym zatopieniem, bezpośrednie trafienia amunicją pistoletową, wybuchy pocisków artyleryjskich oraz rozjechanie wozem bojowym o masie do 50 ton.

Cena: 1200zł


Systemów kierowania ogniem Radon

To w zasadzie nic innego, jak zminiaturyzowany system kierowania ogniem z samobieżnej armatohaubicy Krab przeznaczony dla lekkiej artylerii polowej i moździerzy. Za każdym razem, gdy chybiasz podczas strzału z Broni Artyleryjskiej wykonujesz dwa rzuty na Zniesienie i wybierasz korzystniejszy dla siebie.

Cena: 3000 zł


Lornetka

Lornetka neguje kary do testów Spostrzegawczości wynikające z odległości.

Cena: 100 zł


Latarka podczerwona

Latarka ta pracuje w trybie podczerwonym, emitując światło widoczne tylko w noktowizorach. Umożliwia oświetlanie sobie celu w trakcie pracy z tego typu urządzeniami lub np. wysyłanie sygnałów świetlnych widocznych tylko dla sojuszników.

Cena: 20zł


Latarka ultrafioletowa

Zwana też „przeciwwampiryczną”. Emituje światło ultrafioletowe. Latarka ultrafioletowa działa jak Miotacz Ognia ze strony 44 Podręcznika Podstawowego. Emitowane przez nią promieniowanie szkodzi jednak wyłącznie wampirom. Inne istoty ją ignorują. Naświetlanie nią ludzi i innych istot żywych może powodować raka.

Cena: 50zł


System Przyszłego Pola Walki TYTAN

Opracowywany od 2007 roku program nowego uzbrojenia od niedawna wdrażany w wojsku podobny do amerykańskiego Land Warrior. W chwili obecnej dysponuje nim około 20% jednostek Piechoty Zmechanizowanej i Kawalerii Powietrznej Wojska Polskiego. Pozostałe oddziały wykorzystują tradycyjne uzbrojenie. Masowo używany też przez najemników i antyterrorystów.

Pełen zestaw TYTAN składa się z: Kamizelki Kuloodpornej z Dodatkowymi Wkładkami, Munduru wz.2008 Z Maskowaniem Pikselowym, Butów Wybuchoopornych, karabinu MSBS z Oświetleniem Taktycznym, pracującym też w trybie Latarki Podczerwonej i Ultrafioletowej, Hełmu Kewlarowego z wbudowaną Radiostacją Słuchawkową, Kamerą Taktyczną oraz Zestawu Optycznego składającego się z Aktywnego Noktowizora (pracującego też w trybie pasywnym i Kamery Termowizyjnej), Lornetki, Celownika Optycznego, Kolimatorowego, Noktowizyjnego oraz Wskaźnika i Dalmierza Laserowego, „GPS” oraz źródło zasilania na 24 godziny pracy.

Wersje przeznaczone dla dowódców (od dowódcy sekcji w górę) mają też Wyświetlacz Nahełmowy.

Analogicznymi systemami dysponują też Czesi, Matka, Morlokowie, Szaraszka 17 i niektórzy Warlordowie Zony.

Cena: 20 000zł


Lufa poligonalna

To lufa, której przekrój poprzeczny ma kształt wielokąta foremnego. Nie posiada natomiast tradycyjnego gwintowania. W efekcie na pocisku nie powstają charakterystyczne bruzdy pozwalające zidentyfikować z jakiej broni został wystrzelony.

Cena: 200zł


Buty wybuchoodporne

To specjalne buty noszone przez saperów, odporne na wybuchy min. Zapewniają pancerz +8 przeciwko Minom Przeciwpiechotnym, lecz nie Samobieżnym, Skaczącym i Kierunkowym.

Cena: 300zł


Zestaw audiolokalizacyjny

To zestaw mikrofonów, mały komputer i oprogramowanie. Bada on sposób rozchodzenia się dźwięków, wychwytuje odgłosy strzałów oraz określa z dokładnością co do metra pozycję strzelca. Zapewnia premię +4 do testów Spostrzegawczości podczas prób wykrywania snajperów i ukrytych strzelców.

Cena: 500zł


GPS”

W dniu dzisiejszym nawigacja GPS od dawna nie działa, bowiem nad ziemią nie unosi się ani jeden sztuczny satelita. Funkcjonują jednak te urządzenia. Dzieje się to dzięki wspólnej akcji wywiadu Polski, Czech i Kaliningradu, których agenci dzięki dalmierzom laserowym oznaczyli pozycję każdego masztu nadajników radiowych dalekiego zasięgu w Europie z dokładnością do kilku milimetrów. Urządzenie to działa określając pozycję właściciela między trzeba najbliższymi nadajnikami radiowymi sieci komercyjnych i wojskowych oraz biorąc korektę z pozostałych. Podobnie jak GPS pozwala na określenie swojej pozycji z dokładnością do kilku centymetrów.

Cena: Jak w Podręczniku Podstawowym s. 50.


Kamera monitoringowa

Mieszcząca się w dłoni kamera z uchwytem pozwalającym przypiąć ją do dowolnego obiektu: sufitu, lampy, rury centralnego ogrzewania, drzewa... Kamera ma baterie pozwalające jej pracować 48 godzin bez ładowania, można z nią się łączyć przez internet, ma też własny wbudowany dysk twardy i router o zasięgu 200 metrów (100 cali). Dysponuje detektorem ruchu i wykrywaczem twarzy. Sprawia to, że w momencie, gdy w otoczeniu kamery pojawia się człowiek lub inny ruchomy obiekt natychmiast się na niego kieruje. Zasięg kamery to 50 metrów. Urządzenie nie potrzebuje do pracy własnego źródła światła, działa w paśmie aktywnej noktowizji.

Cena: Zwykła: 500zł.

Przystosowana do miotania z granatników: 1000zł.


Maska gazowa

Nosząca ją osoba ignoruje zadymienie oraz większość gazów działających na drogi oddechowe. Maska nie chroni jednak przed gazami parząco-drażniącymi.

Cena: 100zł


Kombinezon przeciwskażeniowy

Specjalny kombinezon chroniący żołnierza przed kontaktem ze skażonym środowiskiem. Zapewnia bezpieczeństwo przed skażeniem chemicznym (włączając to gazy parząco-drażniące), biologicznym, radioaktywnym, nanotechnologicznym, pyłem i dymem.

Cena: 800zł


Semtex:

Nazywany też „czeskim plastikiem” to wybuchowa masa dająca formować się jak plastelina. Semtexem można rzucać, palić w piecu lub lepić z niego bałwanki bez ryzyka detonacji. Ta zachodzi dopiero po użyciu odpowiedniego zapalnika. Substancja sprzedawana jest w dużych kostkach, które można podzielić na 3 średnie porcje lub 9 małych. Eksplozja dużej kostki wykorzystuje Duży wzornik wybuchu, ma PP 30 i zadaje 4k8 ran. Średniej używa średniego wzornika, ma 20 PP i zadaje 3k8 ran. Mała: używa małego wzornika, ma PP10 i zadaje 2k8 ran. Postać dysponująca wiertarką może poświęcić 1 turę na nawiercenie otworu saperskiego i napchaniu do niego małej porcji sentexu. Wówczas w trakcie eksplozji nie używa się wzornika wybuchu, jednak nawiercony obiekt otrzymuje 4k8 ran z PP30 i BC.

Cena: 100zł


Zapalniki:

To niewielkie urządzenia powodujące detonację. Zasadniczo używane są następujące ich typy:

- Czasowe: Najprymitywniejszy zapalnik. Ustawiany jest na jakiś czas, po upływie którego ładunek eksploduje.

- Naciągowe: Wyposażony jest w sznurek, linkę lub żyłkę o długości do 2 metrów, tworzącą potykacz. W momencie, gdy ktoś dotknie linki np. otwierając zabezpieczone nią drzwi dochodzi do eksplozji.

- Uderzeniowe / Kontaktowe: Powoduje eksplozje, gdy ktoś dotknie ładunku wybuchowego lub bezpośrednio stykającego się z nim przedmiotu.

- Radiowe: Powoduje eksplozję po otrzymaniu sygnału radiowego. Ten może zostać nadany też np. telefonem komórkowym.

Cena: 10 zł za jeden, 50 za paczkę 10 sztuk.


Wyświetlacz nahełmowy

To wyświetlacz montowany na hełmie w postaci niewielkiego okularu. Pozwala zyskać dostęp do „danych taktycznych”) czyli najczęściej obrazu z kamery taktycznej innej żołnierza. Aby uzyskać do niego dostęp ktoś jednak musi ci go dać za pomocą Komputerowego Centrum Dowodzenia. Jeśli tak się stanie możesz wykonywać akcję Strzelania Na Kamerkę.

Strzelanie na kamerkę: Strzelasz kierując się nie swoim wzrokiem, ale obrazem z kamery. Możesz próbować trafić dowolny cel znajdujący się w polu widzenia dowolnej kamery (obojętnie: taktycznej, zamontowanej w UAV-wie, monitoringowej lub dowolnej innej) podłączonej do tego samego Komputerowego Centrum Dowodzenia, co ty, tak, jakbyś miał go w swojej linii wzroku. Jednak otrzymujesz karę -4 do testu Strzelania.

Jeśli używasz Komputera Balistycznego, Systemu Kierowania Ogniem lub Systemu Kierowania Ogniem Radon poświęcając turę na Celowanie możesz zignorować tą karę.

Cena: 200 zł


Komputerowe centrum dowodzenia

Składa się z laptopa, radiostacji, pewnej ilości dodatkowego hardware i software. Służy zasadniczo do „automatyzowania dowodzenia”. Głównie przez to rozumie się dostęp do wszelkich informacji taktycznych. Centrum jest niezbędne do dzielenia obrazu rejestrowanego przez kamery taktyczne żołnierzy i sprzętu między ich wyświetlaczami nahełmowymi i wyświetlaczami pojazdów. Musi być też cały czas obsługiwane przez Figurę lub Blotkę.

Dodatkowo użytkownik może wykorzystywać swoje Przewagi Przywódcze wobec wszystkich osób wyposażonych w Radiostacje Słuchawkowe podpięte do jego Komputerowego Centrum Dowodzenia niezależnie od tego, czy znajdują się w zasięgu jego dowodzenia, czy nie.

Cena: Komputer + 2000 złotych


Zbroja Ułan-35

To pierwszy, Polski pancerz wspomagany stworzony na podstawie zdobyczy z Zony. Wykorzystuje tylko produkowane lokalnie komponenty. Zasadniczo jest Pancerz Wspomagany (patrz. Podręcznik Podstawowy s. 42) wyposażony w System TYTAN. Baterie starczają jednak tylko na godzinę pracy.

Zbroje Ułan-35 wykorzystywane są wyłącznie przez Oddział Wydzielony.

Cena: Jak pancerz wspomagany +20.000złotych


Zestaw Meteo:

Czyli barometr, wiatromierz, wigotnościomierz i kilka innych urządzeń pozwalających szczegółowo poznać warunki atmosferyczne na polu walki i wziąć na nie poprawkę. Użytkownik sprzętu, wykonując akcję Celowania ignoruje kary do Strzelania wynikające z niesprzyjającej pogody.

Cena: 500 PLN


Kamera termowizyjna:

To kamera rejestrująca ciepło emitowane przez ludzi, zwierzęta i silniki pojazdów. Żołnierze korzystający z kamery traktowani są tak, jakby działali w Półmroku (kamera nie wychwytuje szczegółów) jednak obserwowane przez nich cele nie otrzymują żadnych premii do Ukrywania się wynikających ze Złego Oświetlenia, Osłony, Kamuflażu i Czołgania Się.

Cena: 1000PLN


Pies Policyjno-Saperski:

To specjalnie wyszkolony pies, będący mistrzem w odnajdywaniu ukrytych obiektów, wyszukiwaniu ładunków wybuchowych oraz do obrony swego właściciela.

Cechy: Duch: k6 Siła: k6 Spryt: k8 Wigor: k6 Zręczność: k8

Umiejętności: Odwaga k6 Przetrwanie k6 Skradanie się k6 Spostrzegawczość k10 Walka k6

Tempo: 8 Obrona: 5 Wytrzymałość: 4

Zdolności specjalne:

- Chyży: Biegnący pies rzuca k10 zamiast k6

- Rozmiar -1

- Ugryzienie: Siła + k4

- Zagryź: Psy i wilki instynktownie atakują najsłabsze miejsca na ciele. Zwierze, jeśli trafi cel wgryza się w nieopancerzoną część ciała.

- Rozbrój: Alternatywnie, zamiast zdolności Zagryź pies może uczepić się za rękę z uzbrojeniem przeciwnika. W takim wypadku ten nie może wykonywać nią żadnych manewrów ani wyjść z walki z psem.

- Szukaj: Pies Policyjno-Spaperski otrzymuje premię +4 do odnajdywania ukrytych przedmiotów i Skradających Się przeciwników. Zawsze też jest traktowany jako Aktywny.

Cena: 1000PLN

 

Komentarze


~Slova

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
>>>Używana np. w BWP 1. W chwili transferu uważana była już za przestarzałą. Mimo to wyposażone w nią pojazdy potrafiły w Iraku poharatać amerykańskie Ambrasy,

To były armatki automatyczne BWP-2 o kalibrze 30mm, te z BWP-1 co najwyżej mogły zarysować lakier na Abramsie lub rozbić wizjer.
I na pewno nie może mieć PP30.

Ponadto pociskami bezłuskowymi chyba nie da się strzelać z każdej broni, a jedynym znanym mi karabinem o takiej cesze był G11.


>>Celownik noktowizyjny

Cena: 500 (pasywny) 700 (aktywny) PLN

Chyba powinno być na odwrót, bo noktowizory Aktywne to wynalazek z końca IIWŚ, pasywne to te nowoczesne.
21-10-2011 17:43
zegarmistrz
   
Ocena:
0
1) BWP: Jesteś pewien? Choć w sumie to ty jesteś źródłem tego newsa, więc pewnie masz racje. Dobra, w ostatecznej wersji zrobimy po twojemu.

2) Amunicje bezłuskową wolałbym potraktować na zasadzie bajkowej. Czyli można strzelać z niej z każdej broni.

3) Cenniki noktowizorów oparłem na zasadach z 50 strony Podręcznika Podstawowego. Według tej mechaniki aktywne są lepsze i droższe.
21-10-2011 17:56
~Slova

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
1) jestem na 100% pewien.

3) no to kolejny dowo na niewiedzę autorów oryginalu. Pasywne to to w ewolucji noktowizorów klasa zerowa (dla porównania, szwabski Vampyr był wlaśnie aktywnym czyli miał lampę podczerwieni).
21-10-2011 23:55
~Slova

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Aha, jeszcze jedno, aczkolwiek napisałeś to poprawnie, chociaż dla wielu nieprecyzyjnie:
Granaty nasadkowe działają tylko z KARABINAMI, czyli tym, co strzela amunicją pełnej mocy, a więc np. K98 może z nich strzelać spokojnie, jednak już pocisk z STG44 będzie za słaby, by nadać pręd dla granatu.
22-10-2011 02:07
   
Ocena:
0
Kurna,jak będę miał kase. to sfilmuję to
22-10-2011 18:57

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.