» Komnaty daimyo » Szkice (WKU) » Moralność Wilków

Moralność Wilków

Wyzwanie: Bohaterowie zostają eskortą karawany Jednorożców przewożącej transport różności z Turo-Kojiri do Ryoko Owari w ramach okresowego uzupełnienia składów przedstawicielstwa handlowego tego klanu w Mieście Kłamstw. Jeśli ktokolwiek z nich jest Jednorożcem, dostaje takie zlecenie od swojego daimyo, który ma dług wdzięczności wobec Ide Daikoku, Mistrza Karawan Klanu Jednorożca. Jeśli są grupą roninów, będą kuszeni sowitą zapłatą. Jeśli mają coś na sumieniu, jakiś przedstawiciel domu Ide obiecuje za pomoc w eskorcie tuszować ich winy przed czynnikami oficjalnymi Cesarstwa. Jeśli są grupą samurajów bliżej nie związanych z Klanem Jednorożca i nie potrzebujących wsparcia na dworze, skłonić do pomocy może ich wrogość do Klanu Lwa – Jednorożec potrzebuje sięgnąć po wynajęte miecze, gdyż większość jego wojsk strzeże obecnie granicy między tymi klanami z powodu ostatnich napięć. Jeśli nic z powyższych – dobry MG zawsze znajdzie dobrą „dźwignię”, by skłonić graczy do pomocy Jednorożcom.
Szlak karawany biegnie przez niebezpieczne okolice. Droga wije się przez przedgórze Gór Seikitsu, mając na południu ścianę wzbudzającej grozę Puszczy Shinomen. Ziemie te są szeroką rubieżą terytoriów Jednorożca i Skorpiona, w którą wciśnięte są niewielkie posiadłości cesarskiej rodziny Miya. Jej przedstawiciele od lat bezskutecznie próbują zapanować nad bandytyzmem, którego ostoją są liczne jaskinie południowych stoków Grzbietu Świata i leśne ostępy Ukrytej Puszczy. Teraz, kiedy Jednorożec musiał wycofać swoje wsparcie policyjne z tego regionu, sytuacja stała się jeszcze trudniejsza.

Koncentracja: Nie powinno więc dziwić, że po kilku dniach podróży karawana zostaje zaatakowana przez bandytów. Przeciwnik jest dobrze przygotowany, a jego zasadzkę odkryć można tylko z największym trudem. Skala ataku powinna być tak dobrana, by nie obyło się bez ciężkich strat po stronie karawany, ale ostatecznie bandyci powinni zostać pokonani. Spostrzegawczy gracze mogą zauważyć, że ich głównym celem był mistrz karawany. Ewentualne przesłuchania nie przyniosą zbyt wiele – bandyci odmawiają współpracy, gdy ich jednak w sposób drastyczny do mówienia zmusić, okaże się, że są jedną z doświadczonych, obrośniętych złą reputacją band Leśników (Forest Killers) ukrywających się w Shinomen. Działali na pisemne zamówienie, które przekazano im wraz z zaliczką poprzez skrzynkę kontaktową w jednej z pobliskich jaskiń. Mieli pozyskać pewne dokumenty, które będzie miał ze sobą przywódca karawany.
Po ataku karawana musi się nieco przeorganizować, a jej obecny przywódca (jeśli stary nie przeżył), podejmuje decyzję o postoju w pobliskiej Wiosce pod Wiszącą Skałą. Osada ta położona jest na przedgórzu, około 40 mil na NE od Ryoko Owari. Liczy sobie ok. 50 mieszkańców. Podstawą utrzymania wieśniaków jest uprawa ryżu. Nominalnie znajduje się ona we włościach rodziny Miya, jednak jej przedstawiciele zjawiają się w wiosce jedynie raz w roku, w miesiącu Psa, w celu pobrania podatku, nie oferując w zamian żadnej obrony. Wioską opiekuje się ronin Hiroshi, którego wieśniacy obwołali wójtem i któremu oddani są całym sercem. W opiece nad nimi pomaga Hiroshiemu kilku innych roninów, którzy wraz z nim kilka lat temu w wiosce znaleźli swój dom.
Osada zbudowana jest na planie półokręgu, średnicą przylegającego do skały. Otoczona jest solidnym płotem, wzniesionym na dwumetrowym wale ziemnym. W wieńcu domostw znajduje się plac ze studnią. Wyróżniającymi się lokacjami są: dom dla podróżnych, siedziba wójta oraz wartownia. Dom dla podróżnych, piętrowy budynek oparty o ścianę skalną, obsługuje heimin imieniem Gojin. Siedziba wójta, największy i najporządniej zbudowany budynek wioski, położona jest bezpośrednio pod nawisem skalnym górującym nad osiedlem. Drewniana, wysoka na 7 metrów wartownia wznosi się bezpośrednio na nawisie, a prowadzą do niej kamienne schody wiodące przez krótki korytarz wydrążony w skale dziełem Żywiołów. Podobno obszar za wioską obfituje w wypłukane przez wodę jaskinie i tunele.

Uderzenie:Prawda jest taka, że Hiroshi ochrania osadę dzięki współpracy z bandytami. Pośredniczy w koordynacji zamachów na karawany i to on tym razem zostawił w jaskini zlecenie dla Leśników. Świetnie zna sieć jaskiń krasowych, którymi pocięte jest przedgórze. Wielokrotnie pomagał Leśnikom i innym grupom ukrywać się przed sprawiedliwością namiestników, do tej pory jednak pozostawał poza kręgiem podejrzeń, raz ze względu na niezłe zakonspirowanie i szczytne alibi, dwa dlatego, że rodzina Miya sugerowała wszelkim namiestnikom pewną pobłażliwość w stosunku do tego pożytecznego człowieka. Od swoich mocodawców dostał gardłowe przykazanie, by nie zawieść, dlatego w nocy podejmie próbę zdobycia dokumentów, które przewozi karawana. Powodzenie jego misji zależy od czujności graczy: czy wszczęli w osadzie śledztwo w sprawie napadów; czy udało im się ustalić w rozmowach z okolicznymi kami lub z heiminami (którzy będą kryć Hiroshiego i jego ludzi), że nieraz przyjmował w wiosce podejrzanych podróżnych, że dość regularnie otrzymuje przesyłki z herbatą od pojawiającego się znikąd ronina; czy podjęli środki ostrożności w celu ochrony osoby posiadającej dokumenty. Niezależnie od powodzenia próby kradzieży cennej przesyłki, Hiroshi i jego ludzie są w wiosce spaleni i podejmą próbę ucieczki przez kompleks jaskiń, który zaczyna się tuż za wioską i pozwala dotrzeć do ukrytej w górach kotlinki, gdzie w ustronnej chatce ma kryjówkę „herbaciany” kurier kursujący między wioską a Ryoko Owari, stale utrzymujący w gotowości konie dla szajki.
Hiroshi nie jest złym człowiekiem. W swoim życiu ronina przeżył rzeczy straszne, które zniszczyły jego wiarę w bushido, choć nie zabiły w nim chęci czynienia dobra. Za swoje miejsce na ziemi, w którym może żyć wśród przyjaznych i oddanych mu ludzi, ochraniać ich i dbać o ich pomyślność, jest skłonny płacić monetą własnego honoru. Jego wybór był wyjątkowo pragmatyczny: gdyby nie wysługiwał się swoim występnym mocodawcom, gdyby nie współpracował z bandytami, on i ludzie mu bliscy staliby się ich ofiarami. Postawiony pod ścianą, nie omieszka wykrzyczeć graczom co myśli o ładzie społecznym, który pozwala w nimbie cnoty na upodlenie i wyzysk wielu niewinnych ludzi, który zmusza do występku wszystkich, którzy nie mieszczą się w Niebiańskim Porządku, a którzy chcą przetrwać. Starannie, Mistrzu Gry, dobierz argumentację Hiroshiego, od tego zależy bowiem, jak wielki dylemat będą mieli gracze chcący go uśmiercić, oddać w ręce sprawiedliwości – lub puścić wolno.
Jak skończy Hiroshi i jego ludzie, jest w rękach graczy. Pozostaje pytanie: kto wysyłał Hiroshiemu paczki z „herbatą” z Miasta Kłamstw? Kto jest jego mocodawcą? Czy Hiroshi jest może częścią siatki szpiegowskiej rodziny Ikoma, która sabotuje współpracę między Jednorożcem a Skorpionem? Czy może wręcz przeciwnie: działa na zamówienie grupy kupców z Ryoko Owari, którym nie w smak pozycja handlowa Jednorożców w mieście? A może swój proceder uprawia z ramienia jakiegoś dygnitarza Skorpionów, który od lat patronuje napadom i na nich się wzbogaca? Lub pod protekcją skorumpowanego yoriki domu Miya, który zbiera podatki? Albo też pracuje dla Yugoro, jednego z największych królów zbrodni w całym Rokuganie, który korzysta z usług „ludzi fali”, choć się nimi straszliwie brzydzi, jak każdym samurajem? Treść chronionych dokumentów należy dopasować do wybranej opcji: może jest to lista rozszyfrowanych szpiegów Lwa, może ważne informacje handlowe o konkurencji, może materiały do szantażu, które pogrążą kogoś znacznego, może mapa kryjówek niektórych band Yugoro w Shinomen, na przykład samych Leśników, a może fragment uzgodnień między Jednorożcem i Skorpionem w sprawie jakiejś sekretnej formy współpracy obu klanów? Niech to będzie cokolwiek, co pasuje do prowadzonej przez Ciebie, Mistrzu Gry, kampanii.

Po wsparcie merytoryczne, odsyłam Cię, Mistrzu Gry, głównie do Way of the Wolf, gdzie w kilku miejscach znajdziesz informacje o Leśnikach (Forest Killers) oraz o Hordach Yugoro (Yugoro’s Hordes). Pomocna może się okazać również Droga Jednorożca i Droga Skorpiona, Secrets of the Unicorn, Secrets of the Scorpion, Way of the Ninja oraz – jeśli masz szczęście je posiadać – pudełko z City of Lies. Jeśli zaś przerzuciłeś się już na L5R 3ed., szczegóły potrzebnych Ci szkół znajdziesz tu, gdzie poszukaj Forest Killers i Canopy of Knives i tu, gdzie znajduje się szkoła Ikoma Spymasters.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.