string(15) ""
» Blog » Mistrzowanie #01 - Jedyna prawidłowość
23-10-2012 09:30

Mistrzowanie #01 - Jedyna prawidłowość

W działach: rpg | Odsłony: 6

Mistrzowanie #01 - Jedyna prawidłowość
Typowy, czasochłonny sposób na rozpoczęcie gry u wielu MG wygląda mniej więcej tak: pójść i kupić podręcznik do jakiegoś systemu, kupić lub napisać przygodę, zebrać graczy, stworzyć postacie i zacząć grę.

To nie jest najlepszy sposób. Większość z tych kroków jest prawidłowa, jednak przebiegają one w niewłaściwej kolejności.

Zazwyczaj MG kupuje gotowy scenariusz i narzuca go graczom, dostosowując go ewentualnie odrobinę. Bywa też, że prowadzący trudzi się godzinami, próbując wpaść na ciekawy pomysł, pracując nad fabułą i szerszym tłem, a w końcu wplątuje drużynę w przygodę. MG ma wówczas nadzieję, że przygoda spodoba się graczom a jednocześnie pozostawia sobie niewiele okazji, do zmiany planów, jeśli zdarzy się inaczej.

Stąd już prosta droga do kiepskiej gry. Gracze nienawidzą, gdy prowadzący podejmuje wszystkie decyzje. Zazwyczaj jednak dopóki gracze nie rozpoczną gry, większość ważnych decyzji - w tym dotyczących fabuły i zakończenia - jest podejmowanych bez zasięgania ich opinii. Skąd więc zdziwienie, że tak wielu kampanii nie doprowadza się do końca?

Jeśli wpis Cię zainteresował, przeczytaj całość na quodmeturbat.

Komentarze


dzemeuksis
   
Ocena:
0
@Kamulec
W takim razie miejmy nadzieję, że utrzymam poziom tłumaczenia a dalsze rozdziały okażą się dla Ciebie bardziej inspirujące. Przy czym zważ (chyba że widziałeś i odnosisz się do całości - taki problem z publikowaniem w dwóch miejscach), że tutaj jest tylko początek rozdziału - całość na podlinkowanym blogu.
24-10-2012 16:04
Kamulec
   
Ocena:
0
Tak, przeczytałem cały ten wstęp, choć niezbyt dokładnie (np. ostatnie zdanie wcześniej pominąłem). Mam nadzieję, ze MG nie będzie całą książkę trollował czytelnika tekstami o jedynym słusznym sposobie prowadzenia.

Powodzenia.
24-10-2012 16:12

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.